Haklısınız belki ama bence gerek yok.
Çok para. O parayı bence yan özelliklere harcayın. Daha iyi bir ses ekipmanına mesela.
Ekstra kameranın getireceğinden daha çok rahatlık getirir.
Çift kamera çekilen film o kadar yoktur sanıyorum, büyük aksiyon filmleri hariç.
Bizim için büyük lüks. Ama siz bilirsiniz.
Varsa paranız alın tabi.
Haklısınız belki ama bence gerek yok.
Çok para. O parayı bence yan özelliklere harcayın. Daha iyi bir ses ekipmanına mesela.
Ekstra kameranın getireceğinden daha çok rahatlık getirir.
Çift kamera çekilen film o kadar yoktur sanıyorum, büyük aksiyon filmleri hariç.
Bizim için büyük lüks. Ama siz bilirsiniz.
Varsa paranız alın tabi.
Çok teşekkür ederim KEzzAP.
Ben yapımcı bulun öyle başlayın filme demedim. Kendi imkanınızla uzun metraj çekecekseniz, sınırlayın bazı şeyleri dedim. Bu işin yapım tarafı biter ama kabullendirme tarafı bitmez. O kabulendirme sırasında kameranın alabildiği görüntü bir standardı gösterir, fazlası başka şeyler.
Bu kadar yazmışken kamera önerisi de vereyim. Ursa'dansa BMCC 4K daha kullanışlı ve ulaşılabilir bir kamera. Ucuz da sayılır, ef bayonetli ikinci eli 5000 - 6000 liraya kadar bulunabiliyor. Ben yerli sinema örneklerinde, bir kaçı hariç kameranın yeterliliğinin üst sınırını görebilmiş uzun metraja rastlamadım. Büyük bütçe iş yapan adamlar alexa'yı mark 2 gibi kullanıyorlar. Işıl ışıl görüntü lazım çünkü onlara. Sinematik kaygısı olan ama düşük bütçeden dolayı kalifiye görüntü yönetmenleriyle çalışamayanlar da görüntü eşlemesi sırasında büyük kayıplar yaşıyorlar. Yani demem o ki, şu an milyon dolarlık sete BMCC 4K'yı alır girerim, arkama bakmam, çünkü kameradan ne alabileceğimi biliyorum. Nereye kadar yardımı olabileceğini, nerden sonra başka unsurların gerektiğini biliyorum. Mesele bu zaten, ne alacağını, ne istediğini bilmek. Ha zifiri karanlıkta çekim vardır, özel izin zor alınan, ışık kurulması yasak bir yerde A7S2 devreye girebilir.
Peki HDMİ konusunda fikrin nedir hocam. A7S2 yi aslında aktif 3-4 ay kullandım. Bir başkasının projesinde kullanma şansım oldu cidden en faydalı kısmı İSO' da inanılmaz başarılı o tarafını tabi ki çok beğendim aama HDMİ işin içine girince görüntünün vizörden gitmesi çok büyük sıkıntı çünkü aynasız olduğundan sensöre çok fazla toz giriyor ve büyük ekranın yoksa o tozlar çok pis iz yapıyor. Black Magic 4K da da bu HDMİ sorunu var mıdır ? A7S2 DE birde cidden LCD panel çöp direk.
Tam anlayamadım. Vizörle ekranı mı karıştırdın yoksa başka bir karışıklık mı var anlamadım. Toz nereden giriyor kameraya? HDMI çıkış yapılınca eski Canonlar gibi ekrana görüntü vermiyor mu? Böyle bir durum varsa çıkış ikiye ayrılıp kamera yanına bir ekran daha eklenemez mi? Dediğin gibi Sony'nin ekranı nedense kötü, ekrandan faydalanmayacaksan böyle bir şey yapabilirsin. BMCC de hem HDMI hem de SDI çıkış var. Sektör standardı SDI ve daha verimli denir hep.
Ben yapımcı bulun öyle başlayın filme demedim. Kendi imkanınızla uzun metraj çekecekseniz, sınırlayın bazı şeyleri dedim. Bu işin yapım tarafı biter ama kabullendirme tarafı bitmez. O kabulendirme sırasında kameranın alabildiği görüntü bir standardı gösterir, fazlası başka şeyler.
Bu kadar yazmışken kamera önerisi de vereyim. Ursa'dansa BMCC 4K daha kullanışlı ve ulaşılabilir bir kamera. Ucuz da sayılır, ef bayonetli ikinci eli 5000 - 6000 liraya kadar bulunabiliyor. Ben yerli sinema örneklerinde, bir kaçı hariç kameranın yeterliliğinin üst sınırını görebilmiş uzun metraja rastlamadım. Büyük bütçe iş yapan adamlar alexa'yı mark 2 gibi kullanıyorlar. Işıl ışıl görüntü lazım çünkü onlara. Sinematik kaygısı olan ama düşük bütçeden dolayı kalifiye görüntü yönetmenleriyle çalışamayanlar da görüntü eşlemesi sırasında büyük kayıplar yaşıyorlar. Yani demem o ki, şu an milyon dolarlık sete BMCC 4K'yı alır girerim, arkama bakmam, çünkü kameradan ne alabileceğimi biliyorum. Nereye kadar yardımı olabileceğini, nerden sonra başka unsurların gerektiğini biliyorum. Mesele bu zaten, ne alacağını, ne istediğini bilmek. Ha zifiri karanlıkta çekim vardır, özel izin zor alınan, ışık kurulması yasak bir yerde A7S2 devreye girebilir.
Peki HDMİ konusunda fikrin nedir hocam. A7S2 yi aslında aktif 3-4 ay kullandım. Bir başkasının projesinde kullanma şansım oldu cidden en faydalı kısmı İSO' da inanılmaz başarılı o tarafını tabi ki çok beğendim aama HDMİ işin içine girince görüntünün vizörden gitmesi çok büyük sıkıntı çünkü aynasız olduğundan sensöre çok fazla toz giriyor ve büyük ekranın yoksa o tozlar çok pis iz yapıyor. Black Magic 4K da da bu HDMİ sorunu var mıdır ? A7S2 DE birde cidden LCD panel çöp direk.
Tam anlayamadım. Vizörle ekranı mı karıştırdın yoksa başka bir karışıklık mı var anlamadım. Toz nereden giriyor kameraya? HDMI çıkış yapılınca eski Canonlar gibi ekrana görüntü vermiyor mu? Böyle bir durum varsa çıkış ikiye ayrılıp kamera yanına bir ekran daha eklenemez mi? Dediğin gibi Sony'nin ekranı nedense kötü, ekrandan faydalanmayacaksan böyle bir şey yapabilirsin. BMCC de
hem HDMI hem de SDI çıkış var. Sektör standardı SDI ve daha verimli denir hep.
Şunu demek istedim. Vizörü elektronik çok iyi aslında. Ama LCD üstünde ki 3 inç olan kullanım olarak inanılmaz vasat hiç bir yöne döndüremiyorsun neredeyse hadi onu geçtim rengi doğru vermiyor yanıltıyor. LCD'si çok kötü. Birde monitör bağladığımda görüntü vizör ve LCD den gidiyor kayıt tuşuna basınca direk gidiyor. 4K tv ye bağlayıp denedim yine gidiyor. 4K ATAMOS monitör alsam yine gider mi bilmiyorum. BMCC'de SDİ olması çok iyiymiş. Bağımsız birde şuan senin BMCC kullanma sebebin ne neden a7s2 yerine o ?
BMCC 10 Bit. Renk erişimi daha fazla. SSD'ye kayıt var ki bu muadillerine göre daha ucuz ve erişilebilir. Dinamik aralığı kağıt üstünde de pratikte de gayet yeterli geliyor.
8 bitle 10 bit arasındaki farkı şu video özetliyor:
Daha açıklayıcı - örnekleyici videolar da var nette.