Bu araba sahneleri ile ilgili bir konu başlığı bulamadım. O yüzden bu başlığı açmaya karar verdim. Eminim nasıl çekildiğini bilmeyen benim gibi bir sürü taze vardır.
Şimdi, özel kameraları vardır mutlaka diye düşünüyorum. Ayrıca kim kayıda giriyor, kim durduruyor, kim onay veriyor, açılar nasıl değişiyor, yönetmen arka koltuğun altına mı saklanıyor ya da bastan sona kayida girip, kurguda mı hallediliyor hiçbir fikrim yok.
Burada bir sürü tecrübeli yonetmenlerimiz var. Onlar yardimci olabilirse çok mutlu oluruz.
Fikir, en büyük sermayedir.
Bütçeye göre çözümler var; araba gidiyor ise eşlik eden araba veya çekicide ekip olur ve oyunu yönetirler. Eğer uzak çekimler olacak ise kablosuz görüntü transferi yapılır ve böyle kontrol edilir herşey (örn. kayıt girme, çıkma vs.)
1. Yöntem
Sahte araba gidişi
Işıkları kaçırarak yapılan yöntem, araba gidermiş gibi gösterilir.
2. Yöntem
Çekici ile araba gidişi
Araba çekici veya benzeri bir araç sayesinde gerçekten hareket ettirilir. Oyuncunun süremesi, dikkat dağınıklığı ve rol, devamlılık için iyidir.
3. Yöntem
Vantuz sistemleri ile arabaya kurulur, oyuncu sürer.
4. Yansıtma yöntemi
Benim en sevdiğim yöntem. Bu teknik çok eskilere dayanır ve hala öncelikli olarak kullanılır. Çok kararlı, rejisi ve devamlılığı en rahat ve en gerçekçisi. 1. ve 2. yöntemin artılarını barındırır ve istediğin kamera hareketini yapabilirsin, güneş gitti vb. olasılıkların yok. Oyuncu için çok geniş bir performans sunabilir.
Son ve etkili örneklerden bir tanesi Oblivion'dan görebilirsin;
5. Yeşil Perde yöntemi
Sabit planlı sahnelerde hızlı ve efektif olur.
Atladığım bir şey yoktur umarım.
*our AC-130 in the air
Fazla bile yazmışsın. Aslında 4 ve 5 (ve hatta 1) aynı yöntem denebilir. Yani, "Sabit araca karşın hareketli dışarısı" yaklaşımı. Dİğerlerinde ise araç hareketlidir ve bu hareketin nasıl gerçekleştirileceği söz konusudur. Genelde en pratiği çekici üzerinde çekmektir çünkü trafikte oyuncunun sürmesi biraz riskli.
Amatör için ise en pratiği ise vantuzlu yöntem elbette ama çok karışık olmayan sahneler için nasıl yapılacağını biliyorsa yeşil perde de son derece güzel sonuç verir.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
0 soru işareti vallahi 0. Teşekkürler
Fikir, en büyük sermayedir.
Bu kadar teferruata gerek varmı yahu. Reaksiyonda sol ve sağ direklerin üstüne geniş açı lensle koymuşlar bir kamera çekmişler. Herhalde dslr falan.
“Ben istiyorum ki; film, siz sinema salonunu terk ettikten sonra başlasın.”
Jacques Tati
Dizi olduğundan dolayı teferruata gerek yok çünkü asıl önemli olan zamanında yetiştirmek. İçerde kameramanın oturması gibi seçenekler de var ama sonuçları oldukça kötü. Sinema filminde ise bu bence dikkate alınması gereken bir konu. Özellikle de büyük bir kısmı yolda geçen yapımlar (Hızlı ve Öfkeli, 24, Akasya Durağı asdasd) iyi yapılmaz ise yapımı riske atar.
*our AC-130 in the air