görüntü formatı açısından film çekerken hangi ekran formatıyla çekmek daha mantıklı 4:3 mü? 16:9 mu? bunla ilgili bi bilgim yok da bilgi verirseniz sevinirim?
Gözlerimiz yan yana olduğundan, panaromik her zaman daha seyredilesi...
- baço
Gözlerimiz yan yana olduğundan, panaromik her zaman daha seyredilesi...
biraz daha açsan
Görüş alanımız yanlara doğru yani, o yüzden yatay (panaromik) görüntüleri daha iyi algılarız. Yani 16:9 hatta 2:35:1 daha güzel...
http://en.wikipedia.org/wiki/16:9#16:9_standard
- baço
İnsanın görme açısına en uygun format genişekran yani en sık kullanımı ile 16:9 format oluyor.Yıllardır kullandığımız TV ve monitorlar aslında görme fonksiyonumuza çok uygun değildi.Artık zamanında her nedense,teknolojinin bu cihazları ilk geliştirdiği dönemlerde 4:3 formatı kullanılmış.Yıllarca bu şekilde devam etmiş.Gerçi sinema filmleri hep geniş ekrandı diye biliyorum.Sinemada 4:3 film oynatılıyor muydu hatırlamıyorum.
Zira gözlerimizin horizontal(yatay eksende) konumlanması dolayısıyla yatayı algılama açısı dikeyi algılamasından daha fazla.Artık 16:9 formatının özellikle film izlerken insan gözüne daha uygun olduğu biliniyor ve yeni sistem kameralar,TV ler,monitorlar bu formatta üretiliyor.
Çekeceğin filmin ihtiyaçlarına bakar.
Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.
Çekeceğin filmin ihtiyaçlarına bakar.
Evet üç gözlü Marslılara çekiyorsan farklı mesela... 😀 O zaman 3-5-8 üçgeni gerekiyor.
(Anladım anladım, medyana bakar. TV dışında 4:3 yok aslında artık. TV'de de kalmayacak.)
- baço
Medyayı da kastetmedim. Oran da her şey gibi filmin dili ile alakalı bir şey. 16:9 altın orana yakın olduğundan çok daha rahat izlendiği doğrudur ama bazen 4:3'ü daha yakışıklı bulur bazı görüntü yönetmenleri. Filme bağlı yani.
Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.
Filmin oranı nasıl filmin dili ile ilgili olabilir hocam ya? Bir de hangi görüntü yönetmeni 4:3'ü tercih ediyor? Bomba patlattın şimdi...
- baço
Filmin oranı nasıl filmin dili ile ilgili olabilir hocam ya? Bir de hangi görüntü yönetmeni 4:3'ü tercih ediyor? Bomba patlattın şimdi...
eserdem "aşk" filmini sanırım kasıtlı olarak 4:3 yapmıştı...Hatta arabanın bulunduğu sahne hariç bence filme daha çok yakışmıştı...
Organize İşler hem 4:3 hem 16:9 telesine girdi mesela, çekerken 4:3 içersinden 16:9 ile çekildi, hem tv de hem sinemada sorun olmadı.
*our AC-130 in the air
Organize İşler hem 4:3 hem 16:9 telesine girdi mesela, çekerken 4:3 içersinden 16:9 ile çekildi, hem tv de hem sinemada sorun olmadı.
O film 2:35 nasıl 4:3 telesine olmuş ?
Çekerken en geniş ölçekte almışlar, 16:9 ve 4:3 kadrajlar aynı anda vizördeydi*.Yani 16:9 düşünüp aynı zamanda 4:3 area'da açmışlar vizörde.Büyük olasılık 4:3 croplayınca tv için nasıl olacak onu görmek için, sonrasında da 4:3 şekilde ver gitsin tv'ye:)
*Dikdörtgen içinde kare birleşik, anlatabildim mi:D
*our AC-130 in the air
O her filmde öyle hepa. Telesine sırasında Pan&Scan yapılıp veriliyor televizyona işte.
1.85:1'i kafamızda geniş ekran olarak kabul edersek (ben mesajı yazarken ettim :D) geniş ekrana bağımlı değiliz :).
1.85:1-2.39:1 arasındaki tercihten bahsetmek istedim, 4:3 1.33, 1.85 diye kalmış aklımda.
Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.
Anladım anladım amma işte anamorfik lensle çekildi diye biliyorum ondan sordum yani.. 🙂