Forum

Walking Dead dizisinin özel efektleri üstüne makale

36 Gönderi
7 Üyeler
0 Reactions
9,713 Görüntüleme
 Düd
(@dud)
Gönderi: 0
 

Zamanında bunlarla ilgili bir eğitim videosu hazırlamak üzereydim ki 3bci bulamayınca bırakmıştım. Tracking, set extension, matte vs. anlatacaktık işte, keyleme ile kaldı, sonra da tamamen bıraktım zaten, ben bile unuttum hehe 🙂

Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.

 
Gönderildi : 24/11/2010 8:50 pm
(@memetemin)
Gönderi: 69
Başlığı açan
 

Zombilere model demek yetersiz kalacaktır massive diye meshleri rigleyip hareket mantığı atayan müthiş bi programla yapıyorlar. Yani o modeller tek tek anime edilmiyor abi resmen senaryo gereği oraya doğru hareket ediyorlar. Oyun motorlarındaki gibi yapay zekaları var yaani çoğu filmde kullanıyorlar massive i

[email protected]
http://www.filmefekt.com" onclick="window.open(this.href);return false;

 
Gönderildi : 24/11/2010 9:51 pm
 Düd
(@dud)
Gönderi: 0
 

Tüm bunlar model oldukları gerçeğini değiştirmiyor :). Model demek 3 boyutlular demek o kadar, aşağılamadık onları, zombi olsun bizden olsun, canımızdır :). Massive ise Yüzüklerin Efendisi filmleri için geliştirilmişti, ondan sonra ticarileştirildi, şimdi dediğin gibi pek çok film ve dizide kullanılıyor. Ben de bir ara Crowd Maker diye daha basit bir sürümü ile uğraşıyordum ki dediğim gibi pes ettim sonra.

Kullanıldığı bazı filmleri listesi.

Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.

 
Gönderildi : 24/11/2010 10:11 pm
(@memetemin)
Gönderi: 69
Başlığı açan
 

Bende indirip bir ara kamyon kamyon sopalı amele klonlayıp bir arkadaşa göndereyim dedim ama hareket mantıklarını kuramadım bi türlü nodebased olması zor bişey 🙁

[email protected]
http://www.filmefekt.com" onclick="window.open(this.href);return false;

 
Gönderildi : 25/11/2010 12:50 am
 prot
(@prot)
Gönderi: 0
 

nodebase yüzünden max 2011e bakmıyorum 😀

PORTFOLIO: http://xantia.cgsociety.org/gallery/908278/" onclick="window.open(this.href);return false;

 
Gönderildi : 25/11/2010 12:21 pm
(@memetemin)
Gönderi: 69
Başlığı açan
 

Benimde Maya'yı tercih etmemin ilk sebebi oydu yoksa 3DSmax ile ilgili tonla türkçe kaynak vardı, ama o müthiş partikül sistemleri neredeyse tamamı nodebased.
Neyse Nuke sayesinde biraz biraz sevmeye başladım sanırım en azından herşeyin elinin altında açık görünmesi olayı süper nodebased sistemlerde. Yani hangi pass'a nerde müdahale ettin hepsi önünde açık

[email protected]
http://www.filmefekt.com" onclick="window.open(this.href);return false;

 
Gönderildi : 25/11/2010 6:23 pm
 prot
(@prot)
Gönderi: 0
 

birara feci particleflowa takmıştım hatta orbazın box larınıda çökzmüştüm ama gel gelelim node sistemdeki agaç mantıgını kavramam plugini kavramamdan uzun sürdü :)) ustad nuke biliyorsan başka hiçbirşeye bakma,hatta git usaya yılda 60bin dolar la işe başla okadar diyeyim sana 🙂

daha once seyreettinmi bilmiyorum district 9 motion tracking var burada nuke 🙂 http://www.filmfabrikasi.com/forum/viewtopic.php?f=85&t=7924&p=97990#p97990 " onclick="window.open(this.href);return false;

PORTFOLIO: http://xantia.cgsociety.org/gallery/908278/" onclick="window.open(this.href);return false;

 
Gönderildi : 25/11/2010 6:44 pm
 Düd
(@dud)
Gönderi: 0
 

Sıvı dinamikleriyle ilgileniyorsanız Real Flow'a da bakın derim, ben bir ara ona kasıyordum su efektleri için, o da bayağı meşhurdur.

Kullanıldığı filmlerin listesini paylaşalım:
http://www.realflow.com/rf_prod_movies.php " onclick="window.open(this.href);return false;

Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.

 
Gönderildi : 25/11/2010 7:32 pm
 prot
(@prot)
Gönderi: 0
 

onada baktım hatta 5 ile standart gelen water splash ile çok saglam akan ve püsküren hatta yere düşen lavların sogumasıyla alakalı similasyonlar yapmıştık (2 arkadaş) geçen yaz ama çok geniş bir konu o , o işi yapıyorsan sadece akışkan dinamigine kasmak lazım.ama şu gerçek varki RF kavrayan sadece çikolata reklamlarındaki sim. ile cidid para kazanabilir.akan çikolata içine düşen fındıklar vs.. reklamlardaki gibi hepsi RF.

PORTFOLIO: http://xantia.cgsociety.org/gallery/908278/" onclick="window.open(this.href);return false;

 
Gönderildi : 25/11/2010 7:59 pm
 Düd
(@dud)
Gönderi: 0
 

Görsel efektlerin her bir alanı zaten ayrı uzmanlık işi. Modelcisi ayrı, ayınrtı modelcisi ayrı, UVcisi ayrı, riggerı ayrı animatörü ayrı, set tasarımcısı ayrı, ışıkçııs ayrı, rendercısı ayrı kompozitörü ayrı vs. vs. vs. vs. Ha bir de bunların hiçbiri tek kişinin yaptığı işler değil falan filan derken bakıyorsun bir animasyon yapmak filmden daha pahalıya geliyor :).

Bizde pek çok işi aynı kişi yapmak zorunda olduğundan kalite doğal olarak düşmek zorunda kalıyor.

Bu arada District 9'da Nuke evet de trackler yine PFTrack ve boujou ile, kompoizit programlarından iyi track beklemek (en azından böyle kompleks işlerde) hata olur.

Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.

 
Gönderildi : 25/11/2010 8:41 pm
(@opticman)
Gönderi: 0
 

prot önünda saygıyla eğiliyorum. muazzam bilgilere sahipsin. tebrik ediyorum yeni birşeyler öğrenmeme sebep oldunuz teşekkürler. ustamsııınnnn kabulll 🙂

 
Gönderildi : 26/11/2010 12:35 pm
 prot
(@prot)
Gönderi: 0
 

Bu arada District 9'da Nuke evet de trackler yine PFTrack ve boujou ile, kompoizit programlarından iyi track beklemek (en azından böyle kompleks işlerde) hata olur.

evet haklısn yukarıda cümleyi yasnlış kurmuşum tarcklenmiş modellerin cmpositingi var nuke ile.herşeyde oldugu gibi bu sektördede aç yurdum insanı.sabahlara kadar canını çıkartıp sonrada para vermeden dışarı atan firma çok.bunu şunun içn söylüyorum dışarıda senin dedigin gibi bir işi 20 ayrı ekibe bölüyorlar burada 1 kişiyi 20 ayrı işe bölüyorlar 🙂
prot önünda saygıyla eğiliyorum. muazzam bilgilere sahipsin. tebrik ediyorum yeni birşeyler öğrenmeme sebep oldunuz teşekkürler. ustamsııınnnn kabulll

yok abicim estf.muazzam falan degil sadece uzun bir zaman diliminde dikkatimi çeken her sahneyi bunu neyle yapmışlar nasıl yapmışları merak ederek geçirdim.şimdi artık bakmıyorum tek bir dal üzerinde yogunlaştım mattepainting.şuan tek istedigim iyibir reklam filmi yönetmeni olmabilmek vfx e elimi bulaştırmıyorum 😛 ozamanlardan kalan küçük bilgi parçacıkları hepsi bu ..

PORTFOLIO: http://xantia.cgsociety.org/gallery/908278/" onclick="window.open(this.href);return false;

 
Gönderildi : 26/11/2010 12:49 pm
(@memetemin)
Gönderi: 69
Başlığı açan
 

Nuke'deki camera tracker pfTrack kadar olmasa'da basit işleri çok güzel çözüyor abicim, ayrıca RealFlow güzel ama bu iş'te TIP gibi bir tanesinde uzman olman gerekiyor aynı anda beyin cerrahı olan dişçi varmı acaba? Real Flow2u yurt dışında yapan kişiler değil firmalar varmış yani elemanlar bir filmde akışkan kullanacaksa onu ayrı bir firma yapıyor bir ekip yaani. Zaaten o efektleri bake edip teslim ediyorlardır'da zaaten.
Ayrıca Houdini ile'de çok güzel akışkan efektler yaratıyorlar ama dediğim gibi abicim aynı anda hem dynamic'çi hem compositor hem render'ci vb.. olunmuyor Dynamic işi'de gerçekten çok kapsamlı o yüzden o konuda iş çıkaracak kadar bilgilere sahip compositing asıl işi olan bir generalist olmak daha avantajlı bence bu ülkede.

Bir'de artık firmalar uyandı dışarıdan insanlarla freelancer çalışıyorlar, bu durumun sektörde, bölümlerde uzmanlaşma yaratabileceğini düşünüyorum..(yani işallah)

[email protected]
http://www.filmefekt.com" onclick="window.open(this.href);return false;

 
Gönderildi : 30/11/2010 3:29 am
(@karatasa)
Gönderi: 0
 

RF kavrayan sadece çikolata reklamlarındaki sim. ile cidid para kazanabilir.akan çikolata içine düşen fındıklar vs.. reklamlardaki gibi hepsi RF.
Genelde gerçek sıvılar kullanılıyor reklamlarda, örneğin makina yağı.

 
Gönderildi : 30/11/2010 2:36 pm
(@memetemin)
Gönderi: 69
Başlığı açan
 

Şu Eti'nin reklamımıydı çocuk breakdance yapıyordu hani, o tip reklamlar kastimiz, yoksa içinde meyve parçacıklı vb.. reklamları zaaten 3D halletmeye çalışmak delilik hem render'da çok kastırır hem aynı lezzeti vermez'de o yüzden çoğunu kamerayla çekerek yaptıklarına eminim.

Bu arada Real Flow 5'i kurcalayan varmı abi deli bişey olmuş bu rayfire'a bile gerek kalmayabilir sanki iyice alışılırsa.

[email protected]
http://www.filmefekt.com" onclick="window.open(this.href);return false;

 
Gönderildi : 30/11/2010 6:31 pm
Sayfa 2 / 3
Paylaş: