[vimeo] http://www.vimeo.com/13457383 [/vimeo]
[email protected]
http://www.filmefekt.com" onclick="window.open(this.href);return false;
3d programlarına başlayacak olana kesinlikle softimage ile başlamasını öneririm.3d max maya bunların hepsi yetersiz ve hammallıktan başka bişey degil özellikle softimages xsi ice ile yapılmış muzzam bir örnek size
buvideo neden xsi dememin sebebini çok basit bir şekilde anlatıyor.şuan burada yapılan dalga similasyonunu herhangi başka bir 3d programında yırtsanız yapamassınız ama SI ile bukadar basit 😉
[vimeo] http://www.vimeo.com/4697942 [/vimeo]
PORTFOLIO: http://xantia.cgsociety.org/gallery/908278/" onclick="window.open(this.href);return false;
Softimage'in ICE müthiş bişey ama Maya'daki Fluid'in Ocean'ı bu ICE'de gösterilen işi çok daha düşük bir bütçeye yapabilir bence.
Aşağıdaki örneği yapmak için tek yapman gereken sahneye bir ocean container atıp geminin zeminine'de köpük üretecek bir alan atmak yetiyor.
Ayrıca Maya'nın VFX sektörünce tercih edilmesinin sebebi ondaki tüm Dynamic alanların (NParticle, Fluid, Dynamics vb..) birbirleriyle etkileşime geçebilmeleri ve scripte edilebilmeleri. Hoş ICE'de nasıl bilmeden atıp tutuyorum gerçi 😀 kurcalamak lazım.
[vimeo] http://www.vimeo.com/1297448 [/vimeo]
[email protected]
http://www.filmefekt.com" onclick="window.open(this.href);return false;
haklısın ama icein bir özelligi mayada foam(köpüklenme) etkisi için ayrı parçacık ve material atamak gerekiyor.iceda tek plane üzerinde ve tek materialle çözüyorsun işi.max, maya ve SI çok gerisnde ama XSI cidden ICe serisi ile realflow dynamic ve fluid maya hepsini salladı geçti:)
PORTFOLIO: http://xantia.cgsociety.org/gallery/908278/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ama gösterdiğin videoda mesh'i deform ediyor gibi geldi bana sadece displace maplerle efekt yapıyor gibiydi, herhangi bir voxel yada particle teknolojisi kullanmıyor gibiydi, Maya'daki fluid biliyorsun tamamen Voxel bazlı yani kafana göre her bişeyle etkileşime sokabiliyorsun mesela sudan duman çıkaracaksan o su dumanın çıkışına göre foam etkisi'de kazanabiliyor...
Neyse abi şu LAGOA'dan sonra anladımki oturup kurup şu ICE'ı iyice bi kurcalamak lazım burnum sızladı görüntüleri görünce Maya'da nParticle ile kastım biraz ama nıck abi kendimi kandırırım ancak kimse yemez 😀
Ama Real Flow başka bir olay abicim sırf sıvı dinamigi üzerine adamların simülasyonları, hani houdini kullanan studyolarda bile kullanılıyorsa vardır bir hikmeti,
[email protected]
http://www.filmefekt.com" onclick="window.open(this.href);return false;
ustat ICE da beni etkileyen surface deformasyonun nasıl oluyorda bukadar hılzı olamasıydı.yüzey sayılarına dikkat edersen verdigi degerlere uygulanan tepkime çok hızlı.mayayı asla inkar edemeyiz bunlaın hiçbirisi yokken mayada fluid standart olarak geliyodu işin babası maya.hatta unixte alias olarak çıktı zamanlardan bile hatırlıyorum ve hayrandım.ICe digital tutorialin çok güzel dersleri var indir bak hiç pişman omassın ama gel görki XSI ara yüzü LW andırdıgından ben çok alışamadım çokda üzerinde duramadım açıkcası.Ama geçtigimiz yaz RF üzerien baya bi kafa patlatmıştım.hatta bir yanardag patlaması similasyonu yapmıştımki cidden özellikle 5 versiyonu çok bşarılı.materiale ıssıal deger vermek,akan lavların soguduktan sonra farklı bir materiale dönüşmesi kıvamı ve birbirleri üzerine yıgılmaları inanılmaz güzel ve keyifliydi.Artık teknoloji okadar hızlı gidiyorki birşeyi kurcalayıp tam ögreniyorsun rakip firma daha üstün ve daha işlevlisini geliştiriyor.Ben yetişemiyorum hızlarına ve artık daldan dala atlamayı bıraktım mevcutları üst sürümlerde nasıl kullanabilirm ona bakıyorum.şu günlerde 3D nin yanına nasıl saglam bir şekilde after ve premieri sokarım onun yollarını arıyorum 🙂
PORTFOLIO: http://xantia.cgsociety.org/gallery/908278/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ya aslında bence biz çok kasıyoruz hepsini öğrenmeliyiz diye ama insanı genç tutuyor ben halen yeni bir teknolojiye rastlayınca çok heyecanlanıyorum bir nevi hobi gibi görünce çok keyifli oluyor o yüzden hepsine saldırmak demeyelim'de sektörü yakın takip etmek diyelim 😀
Ayrıca 3D'nin yanına Nuke koymanı tavsiye ederim sana, After Effect zaaten bir çok şeyi çok iyi yapıyor ama 3D compositing ile uğraşmak istiyorsan Nuke'e bir göz atmanı tavsiye ederim.
Premiere için sana yetecek kadarı bir haftasonuna mal olacaktır eminim.
Aslında houdini'de var ama bir ara arayüzünü görmek için bir açtım sonra hemen kapattım ürktüm gittim sandalye arkasına saklandım...ama açıcam bir ara bir daha, yiyecek değil ya bizi. 😀
Ha bir'de Massive ile Mari var ama onlar bambaşka bir maceraların konusu 😀
[email protected]
http://www.filmefekt.com" onclick="window.open(this.href);return false;
ögrenmek insanı genç tuyor zaten 🙂 nuke aktım çok komplike ama çok gerkli özellikle yasak bölge(district 9) nerdeyse tüm comp. nuk ile yapıldı özellikle 3d dosyalarını compositingin içine alması muhteşem.fakat nod sistemler bana hep tici geliyo oyüzden fusionun kalitesini bilmeme ragmen işleyişi itici geldiginden nuke fusion shake gibi programlarla ilgilenmiyorum açıkcası.Premiere gelince basıt montaj frameler arası key atabiliyorum zaten aslında çok ögrenecegimde bişey klamdı diyelim 🙂 houdini tamamen parçacık similasyonu isteyenler için bulunmaz nimet massive bakmadım hakkında biraz bilgim var özellikle savaş sahneleri gibi az cast çok insan gruhu istenen yerlerde etkili bitmiyor abicim bak bak nereye kadar :))))
PORTFOLIO: http://xantia.cgsociety.org/gallery/908278/" onclick="window.open(this.href);return false;