Zaten 3200-6400'ü uç nokta olarak söyledim.
Bence 400-800 ISO'da kaliteli-kabul edilebilir bir görüntü, amatör filmci için nimet.
Orjinal görüntü daha kaliteli olsaydı daha iyi olacaktı ama yine de görece kabul edilebilir bir şey olmuş. 8 bit sonuçta. Biraz fazla yumuşamış. Orjinal dosyayı alma olanağı var mı? Youtube iyice sıkıştırıyor. Eline sağlık.
Bu arada gördüğüm kadarıyla M31'den devam.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
fulgura edgeler yumuşuyor araya pikseller girince edgeleri tekrar ele almak gerek..yada sharpen girilebilir biraz..hiç oynamadım. +m31 atmamım sebebi renklerin patlama olayın gözlemlemek trafik ışıgı değiştiginde geçişleri görünsün diye.
orjinalin linkini yüklenince koyarım
demek istedigim aşagıda resimde gördügün gibi oynama yapınca renklerde patlama olayını minimama indirmeye çalışıyorum
fulgura senden bi ricam olacak deneme çekim yaparken 2500-2800K veya daha aşağıda en yüksek 6400 gibi isolarda mümkünse renk kontrol kartı ile bi deneme çekimi yaparmısın.öyle bir footage lazım şu 8bit h264
bu son deneme..noise temizleme yok..olmadıgı halde kadının elbisesindeki o çamurlaşma nereye gittigini anlamış degilim. 🙂 4k 10bit 440mbit prores 444
...
fulgura senden bi ricam olacak deneme çekim yaparken 2500-2800K veya daha aşağıda en yüksek 6400 gibi isolarda mümkünse renk kontrol kartı ile bi deneme çekimi yaparmısın.öyle bir footage lazım şu 8bit h264
O kadar düşük Kelvin ile çalışmayı neden istiyorsun? Hem çok kırmızıya kayar hem de zaten Kelvin olayı sonradan ayarlanabilen bir durum. Evet, 8 bit h.264 üzerinde az da olsa farkeder ama kafandaki şey tam bu olmasa gerek. BMPCC'de ise Kelvin değeri zaten metadata. Yani istediğini çek, sonra istediğin değeri ata.
Geçenlerde gece bir deneme yaptım GH4 ile. Kezzap da benzer bir şey istemişti. Sokak lambası altında uçuşan şeyler vardı. 6400 ISO ile denedim ama sonucu pek beğenmedim. DSLR cephesinde düşük ışıkta yeni bir şey yok arkadaşlar. Gürültü aynı. Bunu başka lens ile deneyeceğim bir de çünkü nedense Tamron ile gündüz bile gürültü fazla geliyor. f/1.4 lensler Ankara'da şu anda.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
...
bu son deneme..noise temizleme yok..olmadıgı halde kadının elbisesindeki o çamurlaşma nereye gittigini anlamış degilim. 🙂 4k 10bit 440mbit prores 444
Bu daha kabul edilebilir olmuş. Nasıl yaptın? Hangi adımlarla?
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
fulgura son iş akışı şöyle ..
h264 gamma /2 2 yaptım..noiselar ortada..
color space dönüşümleri : linear D65-srgb
cie xyz aces-cie1931 yada aces
color matrix 3x3... 4096
logtolinear 0-1023 2.2
color correct node: range curve düzeltmesi (set linear interpolation)
colorspace cie xyz aces aces yada cie 1931
gamma 2.2 d65 srgb
+lut ekledim
prores :444 export 440mbit export
yaptıgım testler tam içime sinmiyor kaydetmiyorum sadece göz geliştirme.. keşke.node görüntüsünü alsaydım
kısaca mantık şöyle renk uzayını genişletiyorum.daha sonra araya pixeller giriyorum matrixle daha sonra siyah beyaz aralığını düzenleyip tekrar renk uzayını şıkıştırıyorum. cie xyz göre daha dar srgb
ilk soruna gelirsek en karanlıkda en temiz 8bit görüntüyü hangi kamera veriyor.temiz derken düşük ısıkda keskinlik ve noise moire sorunlarını kurtarabilecek durumları.görmek istiyorum..
iş akışının sonuçları çok iyi olmada sonucu hakkında daha fikir verebilir
highlightlara dikkat edersen parlıklarda daha rahat görebilirsin. bu görüntü iphone la çektim.soft görüntü oluyor keskinlikler ölüyor biraz ama oynama genişliyor fikrimce
http://hizliresim.com/gkgMkN
En temiz düşük ışık 8 bit görüntüsü Sony A7s'de. Elbette erişilebilir kameralardan bahsediyorum. RED ve Alexa gibi profesyonel kameralar değil.
Aslında GH4 ya da Canonlar bile sıkı bir cine lens ile çok daha güzel sonuçlar verirler. Amatör sinemacının bu noktadaki derdi, ulaşabileceği düşük diyaframlı lensler (genelde f/1.4 bazen f/1.2) çok soft olması. Bunlar daha çok fotoğraf lensi ve dijital öncesi dönem tasarımları. O nedenle keskinlikleri çok gidiyor f/1.4 civarında. f/1.2 ise alan derinliğinin aşırı sığlığı nedeniyle çok zor bir kullanım sunuyor. Bendeki en düşük f/1.0 ama o da merkezi dışında sağlam bir lens değil. Diğer 2 tane c mount f/1.0'ım daha var ama modifikasyon bekliyorlar GH4 ve BMPCC için. Yaparsam daha kabul edilebilir sonuçlar alabilirim. DSLR üzerinde 800 iso max ve ille de raw/ProRes demiyoruz boşuna. Üstüne çıkınca gürültü başedilmez oluyor.
Yaptıklarından Linear'a dönüyorsun ilk adımlarda. Ben de yeşilperdede böyle yapıyorum. Renk ağırlıklı ve kritik çalışmalarda gamut değiştirmek de işe yarıyor ama sıradan renklendirmelerde de bazen hem gereksiz hem de bozabiliyor. Ayrıca linearda özellikle yüksek pozlamalı yerlerde renk kayabiliyor ve bu nedenle sadece gamma correction ile gidiyoruz mecburen. Neyse bir ara ben de deneyeyim bunları. AE üzerinde eLin'den yeşilperde dışında sonuç almadım bugüne dek.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Evet a7s. Kendisi "low-light monster" olarak geçer.
Kapışma:
Fakat renge yaptıklarını da farkketmek gerek.
Ama renk düzenlemede halledilir sanki.
3200-6400 derde en az sorunlu görüntüyü 8biti alsak bence yeterli ufak bi temizle kurtarılır ama 4k ekran bakmakda lazım kurtarır diyoruz 🙂 sonra pixeller gözümüze batmasın 🙂 kamera olayını beklicez gerekirse ucuz yollu 5dm2 body alıp 50 mm 1.8 de magic lantern..color kovallarız acemiligimizi atarız
a7s iyileşmeli aşagıdaki gibi bi sorunu var makinanın
http://vimeo.com/99946745
Bu aşağı yukarı "global shutter" olmayan her makinada var.
Rolling shutter hepsinde var ki BMPCC'de de var. Onu başka türlü halletmek lazım. Eğer görüntüde ayrıca hareket eden bir şey (yürüyen biri vb) yoksa biraz dolambaçlı da olsa RS sorununu postta çözmenin ya da çok azaltmanın yolu var.
Evet, bilgisayar ekranında ve webde güzel oldu dediğimiz görüntüler 40" üstü LCD ekranlarda göze batan sorunlar gösteriyorlar. Kamerada beklemenin sonu yok. Beklediğin süre kayıptır. O sürede yap(a)madığın çalışmalar esas kayıp. O nedenle mümkün olduğunca eldekiyle hareket etmek lazım. Olmadı, ışık ekleyeceğiz ya da ille de lazımsa gece çekimi kısmı için başka kamera kiralayacağız. Uğraş uğraş nereye kadar?
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Evet a7s. Kendisi "low-light monster" olarak geçer.
Kapışma:
Fakat renge yaptıklarını da farkketmek gerek.
Ama renk düzenlemede halledilir sanki.
Evet çok etkileyici. Ama dediğim gibi GH4'ten düşük ışık performansı konusunda önceden de pek bir ümidim yoktu. Sensör boyu belli. O sensörün en büyük avantajı keskinlik ve ayrıntı zenginliği. Bu kamerayla speedbooster ile f/1.4 deneyeceğim bir de gece. C mountları mod edene kadar da elde edebileceğimiz max kalite bu olacaktır diye düşünüyorum. Bir de aynısını BMPCC ile bakıp son kararı vermeli. BMPCC'nin shutterları ilginç sonuç veriyor. ISO 6400 ve 360 dereceyi merak ediyorum.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
[vimeo] http://www.vimeo.com/122934833 [/vimeo]
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.