Forum

nuke bit depth ve colorspace donusumleri hakkinda

46 Gönderi
3 Üyeler
0 Reactions
13.4 K Görüntüleme
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

Tartışmaya şurada kendimce devam ettim:

https://fulgurafilm.wordpress.com/2015/03/12/dslr-video-kalitesi-ve-transcode-tartismasi/

Teşekkürler...

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 12/03/2015 8:02 am
(@msaricay)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

prores4444 gereksiz gibi gorunsede farkettigim bi durumu soylim prores4444de neat ile noise temizleme basarisi yuzde80 uzeri ama orjina h264de yuzde 60lar gibi.. bence onemli bi etmen...

fulgara yazin herzamanki cok faydali olmus.. ayrica tesekkurler.
ben okadar deneme yaptim..yapmadigim tek yol srgden xyz donusturubup. rec709dan rec2020donusturmek bunun ilgili bi akis olusturarak deneme yapcam.

biz 8bitten 16bit linear performansi yakalamaya calisiyiruz. transcoding olay agir yuk ve istenilen sonucu yaklamak zor. bunun icin noise ve gain profillerini sensorun karakteristigine gore bi matematiksel bilgi vermeli jpg sequancelarin yaninda metada datalari ve noise gain profilleri olusturmak icin veri sunmasi gerek. isin ozeti magic lanter gibi yazilim ile hack yolu ile yani sensorun bilgilerini alip linear profil olusturup olayi kamera icinde cozmek diye dusunuyorum. bu yuzden amacim ikinci el bi mark2 alip magic lantern konusuna egilmem gerekli. daha az piksel bilgisi daha cok metadat ve hata istatisligi ile jpg422 4k icin cok yuk getirmez diye dusjnuyorum bu arada image progreesing temeline inmemiz gerek biz log degil linear bilgi gerek bu yuzden sensore dusen veriyi hatasiyle sevabiyla ham olarak almanin yollari olmali.buffering yaptigi anda ulasmalak ve hdmi ile sikistirmadan almanin yolunu bulabilirsek 8 bitten istedigimiz keendimiz sekillendirebiliriz..

 
Gönderildi : 12/03/2015 3:32 pm
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

Bence artık çok uğraşma. ProRes ve RAW erişilebilir hale geldi. Sen Mark 2'yia dam edeyim deyinceye kadar devri geçecek zaten. Yarın belli bir derecenin üzerindeki hemen her kamerada 4K ve 4:2:2 olabilir (en azıdnan HDMI üzerinden) yani kamerayı baz olarak h.265 vb yaparlar, üzerine yatırım yapıp harici isteyenler de HDMI üzerinde uncompressed ya da raw sinyali alırlar. Gidişat o yana doğru. ML de şu anda esasen Mark iii üzerindeki raw ile ayakta. Bundan sonra daha kaliteli formatlar elvrişli olaunca ML ancak ve ancak arabirim iyileştirmesi yapabilir gibime geliyor. Umarım yanılırım çünkü ML'ye büyük destek veriyorum ama zaman o kadar hızlı geçiyor ki; şu anda bir kameranın teknolojik ömrü 2*3 yıla indi. Bu arada Canon da GH4'e rakip bir 4K hazırlamakta imiş. Bir de yine üzerinden RAW alınırsa değme keyfimize. O nedenle bence 8 bit konusundaki iyileştirmeler ancak dar bir gruba hitap eder olacak. Gerçi GH4 hala 8 bitçi ama orada da gidişat harici ile 4:2:2 almak.

Ben de son bir kez 600D ve ML ile denemeler yapıp bir iki yazıp o defteri kapatmayı düşünüyorum yavaştan. Transcoding konusu bu noktada aklımdan geçenleri biriktirdiğim bir yazı olacaktı ve senin başlattığın tartışma vesile oldu. Neat ile h.264'ü 4444 ile kıyaslarsan elbette çok daha iyi çıkar ama benim yaptığım testte 444 ile 422 arasında belli belirsiz bir enk kayması dışında fark göremedim. Orada kastım 422 kullanman.

Bazı kameraların noise profilleri zaten mevcut. yani üretici bunu hatta dahili olarak kamera içinde işlemci aşamasında denoise olarak yapabiliyor. Sonuçta kabaca sensörün performansı ve özellikleri belli.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 12/03/2015 4:08 pm
(@msaricay)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

fulgura ben olaya şöyle bakıyorum. olmayan pikselleri oldurmaya çalışmıyorum..olanları gamma 2 2 yaptıktan sonra oluşan sorunları..garin noise bunları aşmaya uğraşıyorum..uğraşmak için sebeb ise.. şuan 4k raw 10bit üzeri çeken bir makina olsa bile onu işlemek.onu depolamak..onu goruntuleri biyerden biyere transfer etmek bile başlı başına bi yük açıkcası 4k bi görüntü 8bitten fazla olursa işkenceye dönüyor benim fikrim youtube bile senin 4k goruntunu seyredeyim dedim browser bi neoluyor lan 🙂 dergibi durdu kaldı..neyse raw prores maşekatlı çok masraflı bir iş..açıkcası garibanlık durumundan gireyim.. optik ve görsel açıdan tertemiz bi 8bit için uğraşıyorum..arastırmalarıma göre yabancılarda mükemmel 8 bitin peşindeler prores4444 sinemaya yada tvlere gönderdiklerini yazıyorlar..

neyse kendimce buldugum bi çözüm şu o yolla yaptıgım bi denemeyi yüklüyorum..
çözüm şu seninde bahsettigin gibi hiç transcoding yapmadan direk h264 görüntüyü.. gamma 2.2 yaptıktan sonra gölgelerdeki noise,gain,moire gibi sıkıntıları aşmak için color correct node ekleyerek shadowun gain ni düşürdüm yani gökyüzündeki ve kadınların üzerinde gainler göz kararı azalasıya kadar indirdim. tabiki buda başka yerden kısmak demek..onuda grade ve correction yaparken çözmek en dogrusu...sonra neat video ile temizleme yaptım sharpen vermedim..prores422 çıktı aldım..mediaplayer da sorunsuz bi görüntü alırken..quick time da gamma tekrar gama 2.2 yapmıs o sorunla karşılaştım şimdi önizleme resmini yükliyim video youtube yükleniyor.eklicem sonra.görüşlerini merak ediom..ozellikle bayanlar ve bina içlerinde yanan lambalar ve detaylar hatta arkada yoldan geçen araclara dikkat etmeni istiyorum..
prores 422 boyut 700mb..asıl amacım bunu h264 çıktı almaktı ama hep bi hata veriyor jpeg seq çıktı alabilirim onuda denicem..


 
Gönderildi : 14/03/2015 3:06 am
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

Son 3-4 yılım 8 biti adam etmekle geçti ve ne yapmaya çalıştığını anlıyorum. Bu konudaki son görüşüm:

ML ile olabildiğince bitrate arttır. 90.000 Mbit/s'ye kadar yolun var.
800 ISO'yu asla geçme.
Olabildiğince sağa pozlama yap.
Gerekirse ışık ve keskin bir lens kullan.

Technicolor falan hikaye. İşe yaradığı durumlar var ama Flaat çoğu yerde daha iyi sonuç verdi. h.264 zaten budayıp atıyor onca ayrıntıyı. Sensörün limitleri var ve daha ötesine ne yapsan geçemiyorsun.

Postta da Cineform ya da DNxHD ile 10-12 bite çıkar ve ProRes veya DNxHD ile çalış. Bundan sonrası Neat Video ile veya bulabilirsen çok güzel sonuç veren Dark Energy vb pluginler ile temizlemen ama ne yaparsan yap sensörün dinamik derinliği değişmediği için o 8 bit h.264 görüntüsünü nerede olsa tanıyorum. Böylece şeritleşme sorunu azalıyor ve karanlık performansı artıyor ama amman amman değil. Asla ve asla 10 bit log performansı olmaz ama DSLR'de geldiğin geleceğin nokta bu.

Gündüz çekiminde sorun yok, 600D çekimini RED ile yedirdik ve sorduğumda kimse farketmedi hangi klibin 600D olduğunu. GH2 ile dev ekrana görüntü verdik ve sorsan hiç kimse bilemez onun küçücük kamera ile çekildiğini ama düşük ışık farklı. Şu ana dek düşük ışıkta elde ettiğim en kaliteli görüntüler ödünç kullandığım L serisi ve Cine lensler ile alınan görüntüler ve işin garip tarafı BMPCC neredeyse bu görüntüyü sana üzerinde hiç ama hiç oynamadan veriyor. Yani 8 bitte yaptığın onca iş aslında kusur örtüyor. Gürültüyü yok edeceğim diye karanlıkları baskılıyoruz ama derinlik gidiyor ve göz bunu sinematik bulmuyor. Buna sinemada roll-off diyoruz. Yani aydınlıktan karanlığa geçişte belli bir yumuşaklık vardır. Kontrast çok yüksek değildir (bazı filmler ve Film Noir vb hariç) ve o nedenle karanlık yerde dahi yumuşak bir ton ve hafif ayrıntı beklersin. DSLR ile ise o karanlıkların karakteristiği yok oluyor. Gökyüzü çini mürekkep dökmüş gibi duruyor. Senin yaptığın çabada gürültüyü yok etmek mümkün ama o zaman da işte karanlıklar kapkara oluyor. Neat'in en iyi yaptığı da gürültüyü çıkarıp görüntüyü yumuşatmak. 422 çıktıu almışsın ama onu yine dönüp dolaşıp h.264 yapmak durumunda kalacağız ve yine görüntü kaybı olacak o aşamada.

Kısacası: Elimizde sınırlı bir aralık var ve bunu en verimli biçimde kullanmak için ya çok zorlu durumlara girmeyeceksin ya da haricen (ışık vb ile) telafi edeceksin. Bir noktadan ötesinde gürültü ile ayrıntı yani istenmedik veri ile istendik veri ayırdedilemiyor.

Elinde kameran var mı ya da başka görüntüler ile mi bunları çalışıyorsun bilemiyorum ama GH4 gibi görece yeni ve yüksek veri veren bir kamerada bile düşük ışıkta sorun var. Yani h.264 bu. En son elde ettiğim görüntü aşağıdaki linkte. Bunu Blackmagic 10 bit codec ile elde ettim.

Bu videodan screen grab ve jpg hali. Yani bendeki hali çok daha iyi ve akar video halinde oynarken kalite kurtarıyor ama buna karşın beğenmiyorum çünkü neat ile işlediğim için keskinlik yok. Bu resimde sol üstte uzaktaki sokaktaki binaları senin gönderdiklerinle karşılaştır. Ne kadar ayrıntının orada olduğunu göreceksin. Son gönderdiğin videoda durum güzelleşmiş. Gökyüzünde hala sorun var ama onda kurtulma beklemiyorum zaten. Bu çekimler kamerayı aldığımın ertesi günü falan deneme amacıyla rastgele yaptığım şeyler olduğu için kusursuz değiller. Lens rutubetten buğulanmış kısmen ve ışıklar falan harelenme yapmış. Ben sadece formatı zorlamak için yaptım bu testi. Bakıp bilgisayarda benzeri var mı diye arandım ve BMPCC ile aynı lensle çekilmiş yakın bir şey buldum. Burada ışık daha fazla ama karanlıklarda gürültü konusunda bir fikir verir. Bu RAW değil, ProRes 422.

Youtube görüntüsüne bakma. Orjinal dosya bu. İndirip deneyebilirsin. ISO 6400 olduğu ve f/2.5 max. olduğu için gürültü doğal olarak var.

http://s5.dosya.tc/server/nq5Ns3/BMPCC_1_2014-11-22_1837_C0000.rar.html

Bir de şunu vereyim. İşine yararsa bak.

http://s5.dosya.tc/server/yZTY5U/BMPCC_1_2014-11-22_1839_C0003.rar.html

EK: Bunu da download kısmından indirebilirsiniz. İzlediğiniz halinde vimeo sıkıştırması var.

[vimeo] http://www.vimeo.com/122177666 [/vimeo]

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 14/03/2015 6:17 am
(@msaricay)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

fulgara ne kadar tesekkur etsem azdir hem8bit tecrubeni hemde sahip oldugun kameralar hakkinda paylasimlarin icin yoksa youtube ve vimeoda gordugugumuz testlere gore gidip kamera gidip almaktan kurtariyorsun..suan elimde kamera yok 550d den sonra ne istedigimi daha iyi gormeye basladim ama test etmeden bu kameralari almak zor..sahip olan kisilerse sen haric ya bilgi paylasmaz yada kameranin limitlerini bilmezler..neyse suan elimde kamera yok almak istoyorum ama bi yigin kararsizliklar cokuyor kafama..suan en bosta istedigim sey iso performansi..hedef sony a7 yada yada a99 14bit raw ve iso performansi cezbediyor ama eksikleri cok a99cok incelemedim 1080p olmasi sikintili senden cok sey istiyorum ama gozunun ucuyla vakittin olursa sony iki kamerayi karsilastirirmisin ..black magic yada baska kameraya yonelmemin bi nedeni kompak ve hizli bir is akisi olusturmam lazim

bu nedemek fotodan 3d modelleme insan ve vb objeleri pc ortamina atmam icin dslr gerekli
ayrica texturing
fotograf
raw video 10bit ustu cikti vermeli 2k 4k
yani butun bunlari bi makinada yapmaliyim
her zaman yanimda prof isik setleri olmaz bunu kurtarmam gerek..
gh4 performansi iso yuzunden hosuma gitmedi sisko kizin gozleeri yok oluyor ne yapsak
black magic sarj sorunu var... sony a99da birazda biseyler katarmi bilmiom.

gonderdigin footagelere bakcam .. yukarda nasil calismak istedigimi anlatim paraya kiyilir kiyilmasinada..istediklerimiz gelcekmi soru burda

 
Gönderildi : 14/03/2015 5:56 pm
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

Bahsettiğin iki Sony kameranın kağıt üzerindeki özelliklerini karşılaştırmak ayrı, kendi deneyimimizle bildiğimiz kamera ve görüntüyle karşılaştırmak ayrı. O kameralar elimin altında değil. Olsa, benzer durumlarda bendeki kameralarla dener ve artısını eksisini ben de öğrenirim ama bu durumda Sony kameralar hakkında yerinde bir bilgi sahibi, değilim. Kişisel olarak Sony kullanmayı Video 8 döneminde bıraktım ve ondan sonra stüdyo vb ortamlardaki nxler vb dışında pek alakam olmadı Sony ile. Çok kendi kafasına göre ve ticari takılan bir marka olduğu için de uzak durmaya çalışıyorum hala ama bu A7s ilgimi çekti. Gördüğüm kadarıyla düşük ışıkta üstüne yok. Ama başka da bir numarası yok gibi. Düşük ışık için alınabilir ama diğer kriterlerde GH4 şu anda en önde olan kamera. Ayrıca A7s alınca da 4:2:2 için yine harici aygıt gerek. Yani 8 bite devam. Ben A99'un görüntüsünde bir üstünlük göremedim bugüne dek ve alias ile moire hala çok belirgin. Ayrıca bu kameradaki 14bit fotoğraf için geçerli ve videosundan 14 bit raw diye bir şey mümkün değil. HDMI üzerinden de yine 4:2:2 uncomp var. Şu anda o iş için 5D Mark iii bence Sony'den hala daha iyi olurdu. Sağlam bir lens ve 14bit raw video veriyor. Pahalıysa da GH4'e bakmak lazım.

Fotodan 3d modelleme için şu anda adını hatırlayamadığım bir yazılım vardı. Nesneyi videoya çekip döndürüyorsun ya da değişik açılardan fotoğraflarını çekiyorsun; o sana 3D veriyi oluşturuyor. Elbette boolean durumlarını tam çözemiyor ama kaba tasarımı alabiliyorsun. Sanırım sen 3d vücut vb üzerine normal insan fotosunu texture olarak bindirip anim etme durumundan bahsediyorsun. Zorlu iş ama burada esas olan şey düşük ışıktan çok keskinlik olsa gerek diye düşünüyorum. Yani zaten bu tür işler kontrollü durumlarda yapılırlar. Yani müze vb ortamlarda görüntü alıp söz konusu nesnelerin 3d hallerini evde yapmak istersen vb bilemem ama bahsettiğin iş için sanki düşük ışık birincil kıstas değil. Ben olsam rotary bir durum kurarım yani ya nesneyi döndürücü bir sehpa ya da nesnenin etrafında dönen kamera sistemi kurar, kontrollü ışıkla görüntü alırım ve şu anda bu tür bir iş için tercih edeceğim kamera da (ilginç biçimde) GH4 ve keskin bir lens olurdu. Sony düşük ışıkta iyi ama ışık kuyucukları çok geniş ve bu da keskinlikten götürür. 4K, yüksek bitrate ve 4:2:2 senin bahsettiğin iş için elzem olmalı.

GH4'ü gönderdiğim deneme çekimi üzerinden doğrudan değerlendirmemeli. O ışıkta ve hareketli kamerada o lens ile o kızın gözlerini daha iyi görebilmek bence zaten olanaksız gibi. Bunu yapan şey ise zaten erişilmesi zor bir makina olur. Yani tam olarak projelerini bilemem ama bahsettiğiden anladığım şey sana ya 5D Mark iii + L lens ya da GH4 + biraz ışık lazım. 1 günlüğüne kiralayarak da her ikisini deneyebilirsin.

Ek: Şu videonun download kısmından A7s orjinal dosyasını indirebilirsin ama kaliteli bir ışıklandırma var burada.

[vimeo] http://www.vimeo.com/116270307 [/vimeo]

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 14/03/2015 6:59 pm
(@msaricay)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

fulgura kamera konusunda birazdaha emin olmak istiyorum..gh4 kötü demiyorum ama şüpheler yüzünden birazdaha beklicem
görüntü 8bit jpeg 12mb +lut ekledim


m31 lut..elimde 5gb lut var denecegim. bak ilk

 
Gönderildi : 15/03/2015 2:57 am
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

Elbette, karar senin. Herkes kendi yoluna ve mantığına göre iş yapacak sonunda.

Video görülmüyordu ama şimdi düzeldi. Evet blue/porange olmuş lut atınca. Hangisini attın?

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 15/03/2015 3:13 am
(@kezzap)
Gönderi: 0
Admin
 

İlginç. Ben de deneyebilirim aslında. Dur bakalım benden ne çıkacak?

Bu graini daha kabul edilebilir bir hale getirebilme meselesi için filmconvert denedin mi hiç Fulgura?

 
Gönderildi : 15/03/2015 3:27 pm
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

Başka şeyde denedim ama pek sevmedim. Yine de tekrar bakmam lazım. Gorilla Grain ile de deneyeceğim.

Bu arada şu anda esas merak ettiğim 600D ve GH4 farkı. İkisi de 8bit olsalar da sanki 600D'ye göre GH4'te kalite farkı var gibi geldi ve bu nedenle de bu işlemler belki de tam istediğimiz kadar sonuç vermiyor. Yani zaten 8bitin olabileceği en iyi elde GH4 ile mevcut. Onu daha da açmak isteyince limitler daha yakın olduğu için çok oynatamıyor olabiliriz. Bana sanki GH4'ün gece performansı 8bite göre fena gelmedi.600D vb daha zorlanırdı gibime geliyor aynı koşulda. Bir düşük ışık karşılaştırması yapmak lazım.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 15/03/2015 4:56 pm
(@msaricay)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

son gönderdigin bmcc shotlar daha iyi geldi benim gözüme gh4 göre daha oynanabilir gibi..gh4 sert hatlar oluşturuyor daha kontrastlı , sharpen veya contrast verilmiyor..ama bmcc daha soft..sharpen veya kontrastla oynanabilir diye düşünüyorum..8bit çok oynayamacagımız belli zaten.. 600d ve gh4 sensorlerine göre karşılaştırsak daha iyimi olur acaba.

senin söyledigin keskin lenslerle gh4 kullanırsak sonucu merak ediyorum 800 iso da..birde bmccde moire gain gibi sıkıntılar yok gibi çok üzmüyor insanı.bilmiyorum gözüme öyle geldi..gh4 moire sorunu korkuttu

 
Gönderildi : 16/03/2015 2:21 am
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

Al sana istemediğin kadar test dosyası:

https://fulgurafilm.wordpress.com/2015/03/16/gh4-ve-bmpcc-test-dosyalari/

Bunlar laptopta olanlardan seçtiklerim. Ankara'ya dönünce daha uygun test dosyaları bulabilirim.

Linkler bir süre sonra canlı kalmayabilir.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 16/03/2015 5:00 am
(@kezzap)
Gönderi: 0
Admin
 

Fulgura aklında bulunsun, bir de GH4 ile çok az ışıkta tek sokak lambası olabilir, yüksek ISO'da, 3200-6400 falan , nasıl bir performans alıyoruz onu görebileceğimiz bir şeyler çekebilir misin bir ara. Merak ettim. (Ya da en çok kaç ISO değeri kabul edilebilir oluyor onu görebileceğimiz bir şeyler.) 550/600D'de bunun sınırı bence 320 ISO.

 
Gönderildi : 16/03/2015 12:28 pm
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

Tamam, dönünce denerim.

DSLR ile çalışırken kullanabileceğimiz sınırlar var. Bence şöyle özetlenebilir:

En yüksek 800 ISO, hatta mümkünse 640 ISO'yu geçmemeli.

Kullanılan lens f/1.4 olsa bile mümkünse f/2.0 altına düşmemeli. f/1.4 civarı harelenme artıyor, keskinlik düşüyor.

Görüntüde hareket varsa zaten 1/50 (180derece) altına inmemeli ama durağan içerikte 1/25 denenebilir. BMPCC ile 1/24 ya da 1/25 (360 derece) daha az rahatsız edici ve bunu da test etmem lazım.

Yani dediğin testi şu parametrelerle yapmak lazım (kendime not edeyim):

GH4 (Takumar, Canon ve Tamron)

Hepsi 1/50
f/1.0 @ ISO 200-800 ve 3200-6400
f/1.4 @ ISO 200-800 ve 3200-6400
f/1.8 @ ISO 200-800 ve 3200-6400
f/2.0 @ ISO 200-800 ve 3200-6400

BMPCC (Takumar, Canon ve Tamron)

f/1.0 @ ISO 200-800 @ 180-360 deg.
f/1.4 @ ISO 200-800 @ 180-360 deg.
f/1.8 @ ISO 200-800 @ 180-360 deg.
f/2.0 @ ISO 200-800 @ 180-360 deg.

Yani BMPCC üzerinde örtücü işlevini biraz daha kurcalamalı. DSLR gibi tepki vermiyor gibi geldi bana. Böyle bir testte GH4 yanında daha yerinde olur.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 16/03/2015 5:18 pm
Sayfa 2 / 4
Paylaş: