arkadaslar nukede yeniyim bazi sorularim var netten arastiriyorum. colorspace ve color matrix 3d lut, denoise etkin kullanmak istiyorum 8bit gorsellerin oynamaya cok musait degil bunlari. iyilestirme ve bit donusumlerini ve colorspace donusumlerini kullanarak maksimum verim almak istiyorum. bu color node larin mantigi anlamak istiyorum.deneme yanilma yolu ile dersleerden yaptiklarim, fena iyi denilebilecek sonuclar verdi ama yeterli bulmuyorum bu isin teknigi nedir yardimci olursaniz sevinirim.
Node'u anlatmak yazarak olmaz. Bence tutorial bulup izle. Karmaşık konu.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
deneme amaçlı bi şeyler yaptım.. lut,color grade,correction sharpen gamma ayarı yapılmadı.srgb den linear yapıp.. noise temizlenip bi kaç bişey denedim.
resim iphone 4 ile çekilmiştir. orjinallerini. 32bit linear donusturulmuş versiyonu daha etkili oynamak için. çıktılar jpg yüzde kalite aldım
sonuçlarda yüzde 400 büyütülmüş ve ayarlar yüzde yüz artılmış. resmi patlatmaya çalıştım..duzgun color correction veya grade yapmaya çalışmadım. dosyaları buraya zipli haliyle yukluyorum. exr,işlenmiş jpg.ve orjinal jpg içindedir.
İş akışınızı tam anlayamadım. JPG resmi önce 32 bit linear'a mı dönüştürdünüz? Sadece denoise mu var? Nuke üzerindeki denoise node'u mu bu? Bir de denoise sonrası mı tüm clarity, sat vb ayarları köklediniz? Biliyorsunuz clarity aslında sharpen demek. Yani denoise yaptıktan sonra mı clarity %100 yaptınız?
Buradaki görüntüyü neden Camera Raw üzerinden görüyoruz? Teşekkürler.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
fulgura bu denemede nodelarin goruntusunu cekmeyi unuttum projeyi kaydetmedim. ama elimde duzgun bi 8bit low light cekim yani lamba isigi yada mum alevi gibi cekilmis goruntu bulursam. aslinda senden rica etsem daha iyi olacak senin gh4 cekim uzeinde deneme yapmak daha mantikli. yukarda is akisini ve soruni aksam bi duzgun bi kac deneme ve sunum yapip anlatcam. burda tartisarak eksikleri giderebiliriz belki
yine bişeyler denedim ,golgeleri temizleyim derken biraz ayarı kaçtı gibi yine paylaşıom. sharpen correction filan yapmadım.histogramı saga yada sola yasladıgımızda geçişlerde oncekine gore birazdaha iyi sanırım..
islenmis 1
islenmis 2
islenmis 3
islenmis 4
islenmis 5
Ben bir tane dosya vereyim bakalım işine yarar mı? Öyle elimde mum ışığı çekimi vb yok ama GH4 gece çekimi bu. Bir bak.
Boyut 112.655 Kb
9 sn.
http://s4.dosya.tc/server/CJhavZ/P1050076.MP4.html
Dosya bilgileri:
General
Complete name : P1050076.MP4
Format : MPEG-4
Format profile : Base Media / Version 2
Codec ID : mp42
File size : 110 MiB
Duration : 9s 600ms
Overall bit rate mode : Variable
Overall bit rate : 96.1 Mbps
Encoded date : UTC 2015-01-21 22:11:31
Tagged date : UTC 2015-01-21 22:11:31
Video
ID : 1
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Format profile : [email protected]
Format settings, CABAC : Yes
Format settings, ReFrames : 2 frames
Codec ID : avc1
Codec ID/Info : Advanced Video Coding
Duration : 9s 600ms
Bit rate mode : Variable
Bit rate : 95.8 Mbps
Maximum bit rate : 106 Mbps
Width : 3 840 pixels
Height : 2 160 pixels
Display aspect ratio : 16:9
Frame rate mode : Constant
Frame rate : 25.000 fps
Color space : YUV
Chroma subsampling : 4:2:0
Bit depth : 8 bits
Scan type : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.462
Stream size : 110 MiB (100%)
Encoded date : UTC 2015-01-21 22:11:31
Tagged date : UTC 2015-01-21 22:11:31
Color primaries : BT.709
Transfer characteristics : BT.709
Matrix coefficients : BT.709
Color range : Full
Audio
ID : 2
Format : AAC
Format/Info : Advanced Audio Codec
Format profile : LC
Codec ID : 40
Duration : 9s 600ms
Source duration : 9s 643ms
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 128 Kbps
Channel(s) : 2 channels
Channel positions : Front: L R
Sampling rate : 48.0 KHz
Compression mode : Lossy
Stream size : 146 KiB (0%)
Source stream size : 147 KiB (0%)
Encoded date : UTC 2015-01-21 22:11:31
Tagged date : UTC 2015-01-21 22:11:31
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Bu arada gönderdiğim dosyayı bu sabah başka bir bilgisayardan indirip izleyeyim dedim ve berbat göründü. Evdeki bilgisayarda iyiydi ama burada Media Player Classic çok kötü gösteriyor. VLC daha iyi görece ama o da kötü. Yine de evde hem VLC hem GOM ideal yani olması gerektiği gibi gösteriyordu. Ölçüt olarak solda yaklaşmakta olan kızın üstündeki elbiseye baktım. Evde kız uzaktan gelirken dahi elbisenin çizgileri görünüyor ve hatta yaklaşınca moire bile sezebiliyorum ama bugünkü bilgisayarda çizgileri ancak yaklaşınca görebildim. Herhalde bilgisayarın gamma ayarındandır diye düşünüyorum. Parlaklık ile biraz oynayarak halledebilirsiniz. Kızın elbisesi tam görülmeli ama gökyüzünde gürültü olmamalı. Kameradan çıkan doğru ayar budur. Hatırlatayım.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Quicktime Player doğru gösteriyor. Olması gereken bu:
VLC'de görülen hali:
İlginç. Genelde QT hatalı gösterirdi gamma yüzünden. Bu kez VLC ve HTC hatalı gösteriyor.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
ProRes 444 transcode işlemini nasıl yaptın? Aslında 4444'e gerek yok, 422 yapsan yeter. Ama 4K görüntü için bu yazılımlar bazen başedemiyor. Ben de 5dtoRGB ya da Mpeg streamclip ile 4K'yı DNxHD olarak dönüştüremiyorum.
Bir de sağdaki preview hangi node sonrasını gösteriyor?
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
asagadaki yazılımla dönüştürdüm prores dışında h265 dönüştürebilirsin güzel bi yazılım.
sagdaki goruntu proresin linear ve işlenmemiş hali orjinali diyebiliriz..maksimum oynadıgında o noiseler soldaki gibi patlamıcak
amacım en siyah noktalardaki kusurları kaldırmak denoise ve degrain işlemlerini düzgün becerirsem bişeyler olacak gibi..amacım
vfx de kullanıabilecek 32bit shotlar yaratmak. bunun nedeni garibanlıgın ve 16bit çekecek kadar donanıma sahip olamadıgımızdan kaynaklanıyor..
Cinemartin'İ daha önce 1 kez denediğimi hatırlıyorum ama bir kez daha bakacağım. Yanlış anlamıyorsam, sen de 8 bitle başa çıkabilmek için transcode yolundan ilerliyorsun. bunun için HD üzerinde birşeyler yapmak mümkün ama ben de 2 gündür 4K 8 bit ile nasıl yaparım diye uğraşıyorum. Nuke üzerinde denoise ne derece başarılı bilemem ama Neat Video ile uğraşırsan en ideal sonuçları alırsın. Nuke uyumu var diye biliyorum.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
denoise ve neat ikiside var stabil bir akış tuturamadım..aslında dedigin gibi prores 444 gerek 422 yeterli.
proress 444 için bi başka çözüm bence daha iyi
Ben bir deneme yaptım ve kafamdaki sorulardan birine kabaca da olsa cevap buldum. Eğer DSLR işleyecekseniz normalde Adobe vb NLEler bunları native işleyebiliyorlar ama önceden bir şekilde ProRes 422'ye dönüştürme yaparsanız ortaya bir avantaj çıkacaktır:
Aynı videoyu hem h.264 hem ProRes 422 hem de ProRes 4444 olarak After Effects üzerine aldım ve hepsinin gammasını Color Finesse ile 2.0 yaptım. Haliyle noise arttı ama amaç formatların ne derece tepki göstereceği. Gözle bakınca pek bir fark yok ama RGB Histograms'a bakınca durum çok net gözüküyor. Ben pek anlamadım diyenlere: Sol üsteki kırmızı, yeşil, mavi RGB histogramlarına bakmanız yeterli. Gördüğünüz gibi orjinal h.264 dosyası gamma x2 uygulamasının ardından aralarda şerit şerit kayıplara uğramış durumda. Gözle görmeseniz dahi, yapacağınız en ufak renk vb uygulamasında bu format dağılacaktır. Buna karşın arka arkaya gelen ProRes 422 ve 4444'de ise bit artışı nedeniyle ara değerler dolmuş ve şeritleşmelere karşı kendiliğinden bir önlem oluşmuş. 422 ve 4444 arasında çok hafif bir gamma farkı dışında bir kalite farkı göremiyorum. Bu nedenle 422 yeterli olmalıdır. Kısacası, DSLR çıktıları olan h.264leri transcode edip histogram incelemesi ile renk işlemi için daha uygun hale getirmek mümkün. Bunu blogumda yazıp paylaşacağım çünkü forumda resimleri koymak zor. Gerisi orada....
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.