Forum

Karakter Tasarımı

6 Gönderi
3 Üyeler
0 Reactions
3,298 Görüntüleme
(@animator)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

3D dünyasında karakter tasarımı konusunda karakter detaylandırma yazılımı zbrush'un tartışılmaz bir yere sahip olduğunu biliyorum. Maya'da taslak olarak çizilen karakterler Zbrush'ta detaylandırılıyor. Bunun yanı sıra Autodesk'in ürettiği mudbox karakter tasarım yazılımı mevcut.

Sormak istediğim karakter tasarımı bu saydığım iki programın tekelinde mi? Yani Maya'da gerçekçi, detaylı karakterler tasarlanamaz mı? Neden 3d programlardan bağımsız yazılımlar üretilmiş?

 
Gönderildi : 10/05/2013 11:49 pm
 Hepa
(@hepa)
Gönderi: 0
 

Zbrush ve Mudbox çıkmadan öncesinde zaten Max ve Maya ile çözülüyordu bu işlemler.. Ama detaylandırma ve üzerinde çalışmak için daha ferah sadece bu iş için geliştirilmiş daha zengin programların olması normal. Zaten ikiside çok başarılı şekilde birbirleriyle iletişim kurabiliyorlar.

*our AC-130 in the air

 
Gönderildi : 11/05/2013 4:19 am
(@animator)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

Max ve Maya'da tasarlanan karakterler "gerçek mi değil mi" sorusunu sordurur mu? Mudbox'ta tasarlanan bir karakteri fotoğraf zannetmiştim.

Şuraya da bakabilirsiniz:

http://www.creativelite.com/2012/02/40- ... haracters/

 
Gönderildi : 11/05/2013 11:40 pm
 Hepa
(@hepa)
Gönderi: 0
 

Programdan çok kullanıcı önemli zaten. Max, Maya, Houdini, vs..vs.. hepsinde olur önemli olan iyi derecede kullanabilmek.
Zbrush ve Mudbox'ın öne çıkartan özellikleri brush mantığı ile çalışmak böylece daha detaylı işlemler yapılabiliyor mesh veya poligon bazlı modellere göre.

*our AC-130 in the air

 
Gönderildi : 13/05/2013 3:45 am
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

ZBrush vb ile organik modelleme diğer uygulamalara göre daha başarılı oluyor genelde. Daha az zaman ve emekle daha kaliteli sonuç.

O kadın resminin Poser ya da Daz ile yapılmış olduğunu sandım bir an. Stil olarak onları andırıyor. Linkteki bazı çalışmalar inanılmaz güzel.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 14/05/2013 12:49 am
(@animator)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

Poser - Daz karakterleri pek gerçekçi gelmedi bana. Zbrush ve Mudbox'un yeri dolmayacak gibi görünüyor şimdilik. Zbrush kullanmaya çalışmıştım ama çok değişik bir program. Maya'nın küçük kardeşi benim için yeterli olur sanırım. Tutoriallerini izlemekle yetindim. Maya'yı bir çözelim ona da sıra gelir zamanla.

 
Gönderildi : 14/05/2013 5:35 pm
Paylaş: