Başlık açık gerçi. Nasıl yapılır? En azından fikir verilebilir. Bir beyin fırtınası.
Bu klasik kan efektlerini böyle timewarp ya da twixtor benzeri bir şeyle yapınca çok güzel olmuyor malum.
Gerçekçiliği tartışılır tabi ama yelpazeyi genişletmek açısından
indirmek için http://people.redgiantsoftware.com/Expl ... setId=1890
After Effects Blog | http://www.sinankaracam.com
http://videohive.net/user/dijihane/portfolio?ref=dijihane
Bak bu güzel fikir. Trapcode'u düşünmemiştim. Trapcode ya da benzeri particle'lar ile yapılabilir.
Yok mu başka öneri?
Fulgura, düd? Siz iyisiniz bu işlerde. İsim verdim gelecekler. 🙂
Naiad, RealFlow, Maya nParticles gibi yazılımların biriyle önce akışkanı üretmek ardından tracking ve compositing marifetiyle sahneye yerleştirmek suretiyle yapılır.
Valla Real Flow diyecektim ben de de sırf bir kan efekti için oturup öğrenmen çok uzun sürer. Bence Sinan'ın yaptıkları hiç de fena değil, döner kamera bilmemne numaraları yaptığı için çok gerçekçi durmuyor ama filme oturtulup düzgün renk atıldığında oluru var gibi geldi bana, kendi de yardımcı olmak istiyorsa hiç başka yere bakma derim.
Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.
Tam olarak görsel nasıl bir şey düşündüğünü bilemediğim için kesin birşey söylemek zor. Real Flow o işin yapılabilecek en iyisini yapar ama belki sadece After Effects ile bir "blood splatter" efekti de tatmin edici olacaktır. Real Flow hem çok uzun render ister hem de filmin içine yani oyuncuların arasına vb oturttuğunda ışık ve renk koşulları nedeniyle gerçekçi durmayabilir. Görüntüde neler görülecek, kan nereden ve ne şekilde fışkıracak ve nereye/nerelere çarpacak? Duvara sıçrama var mı? Diğer oyunculara değecek mi? Örneğin vurulduğu için sırtüstü düşmekte olan birinin göğsünden havaya fışkıran bir kan sütunu ayrı, duvara yani 2 boyutlu yüzeye doğru sıçrayıp oraya yayılan kan farklı olur. Öte yandan ucuza bir şekilde gerçek (yani boya) fışkırması en iyi sonucu da verebilir.
Bir bak:
Real Flow
AE ile
https://www.google.com.tr/search?q=bloo ... tAbP6oHQCg
https://www.google.com.tr/search?q=bloo ... 40&bih=837
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Klasik olarak bir karakter vurulacak. Bu noktada bir sorun yok. Fakat ben biraz sanırım şu 300 Spartalı filminde vardı bu mevzu.
Vücuttan kan çıktı diyelim, sonra şu twixtor benzeri plug-inlerle yapılan yavaşlatmayı yapacağım o kan çıktıktan sonra. Dolayısıyla kan da yavaşlayacak.
Sanırım şu sahne en iyi örnek, bundan daha da yavaşlatabilmek bile isterim. Hatta 1.29 civarı çıkan kan, genel olarak kullanılan kan efektlerine de benziyor. Ama buradakinden daha yavaş olmasını isterim sanırım.
Various computer programs, including Maya, RenderMan and RealFlow, were used to create the "spraying blood."
Ahmet anladım biliyorum o programlarla yapıldığını da daha kolay bir stilde acaba ben nasıl yapabilirim diye düşünüyorum.
Bu işi flow sim veya particles kullanan bir sürü programla yapabilirsin ama hepsi biraz uğraş ister. Yanlış hatırlamıyorsam o filmde gerçek kan vb türden birşey kullanılıp sonradan postta anime edilmişti.
Bir de Particle Illusion adı kalmış aklımda. Bir öğrencinin PI ve Endorphin kullanarak yaptığı bir deneme görmüştüm ve orada anlattığına benzer bir sonuç vardı. AE yolunda gideceksen bir şuna bak, yoksa PI'yi kurarak deneme yapmaya başlaman gerek. Kolay gelsin.
http://library.creativecow.net/articles ... ew/ink.php
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Kaç saniye kan lazım sana kaç parça, bütçen var mı?
Hallettim Ahmet ya. Anlatacağım daha sonra mevzuyu. Biraz komik. Sağolun hepiniz.