Bir de tek kare renderla animasyonu da karşılaştırmamak lazım. Ama dediğim gibi daha da önemli sadece beauty passla olmaz bu iş. Hele de birleştirme (compositing) yapılacaksa multi pass şart.
http://www.3drender.com/light/compositing/index.html " onclick="window.open(this.href);return false;
Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.
helikopter videosunu bekliyoruz
Kızın biri arayıp ”Ölmek insanın canını çok yakar mı?” diye soruyor. Bak tatlım, diyorum. Evet yakar ama yaşamaya devam etmek çok daha fazla acıtır.
Bizde merak ettik helikopter videosunu özlemle bekliyoruz
+1
İLK UZUN METRAJ FİLMİM : www.zamakfilm.com
http://www.yabancifilm.com" onclick="window.open(this.href);return false;
AZRAİL
http://www.youtube.com/watch?v=F68E08k_U5w" onclick="window.open(this.href);return false;
GERÇEK DÜŞ
http://vimeo.com/10479111" onclick="window.open(this.href);return false;
Yanlız Serdar büyük cesaret sahibisin kardeşim, diyorum ki Nuke'de iyice uzmanlaşıp Houdini'de iyice Phyro, Fracture olayını çözümleyip iş çıkarabildiğim zaman bir kaç tane daha sinema filmine tam efekt hizmeti verip sonra böyle bir ilan bırakmaya cesaret edeblirdim :D... O'da en kötü ihtimalle bir iki sene demek...
Abi bazen unutuyoruz, çimento karmayı öğrendiğinizde hemen AVM tasarlamaya başlamak bizi geliştirmez...ümit kırar yavaşlatır...
Tavsiyem o videodaki arabayı gerçek bir mekanda toz duman, kaldırarak patinaj çektirmen, ardına gerçek video görüntüsü olan bir cadede arabaların arasına dalıp taklalar attırman. Here'is the pipeline...
Önce Motion, Camera tracking, geometry tracking nedir onu iyice öğren.
Sonra pass render almayı, ambient occ, shadow pass vb.. ayrı pasları ayrı ayrı çıkarıp işleyebilmek için kullandığın render sistemini iyice öğren,
fixlediğin kamerada çalışmanı tavsiye ederim öncelikle tracking işin sadece geometry'ye kalır, ardına mevcut çektiğin videodan bir aracı alıp mari gibi programlarla
D reproject edip direk kaplamayı üstüne çalış hareketli sahnelerde reflaction vb.. basit LowRes paslar yeteceği için render olayından yırtarsın.
Maya'da nCloth yada Max'deki muadili bir sistemle bir kaç dinamik parçalanma hazırla bunların gerekirse motion vector pas'ını alman Render'da motion blur zahmentinden kurtarabilir seni direk compositing programında yaparsın o efektleri (Nuke tavsiyemdir ama Toxic'de de yapabilirsin kanımca motion vector pass destekliyor sanırım)
Ardından çektiğin videodaki normal giden arabaları senin low res modellere project edersin (Projecting olayını iyice öğren Render olayını çok sağlam yırtabilirsin.) ve mekandaki arabaları silip clean plate elde edersin. Sonra senin modelleri sildiğin referansların hızıyla dynamiclerini verirsin ve çarpma simulasyonlarını hazırlayıp texture'ları project edip olayı final composite ve color correction'a götürebilirsin...
Dağınık oldu biraz ama kastettiğim bu sadece araba kazayla caddeye dalsın sahnesi. Behzat Ç'yi izlediysen benzer efetkler yapmış Mehmet Çetin, ki kendisi işlerini nakış nakış emekle işleyen bir arkadaştır.
Açıkçası daha başarılı ve katma değer üreten işler için daha çok çalışman ve emek vermen gerekecek.
Kolaylıklar dilerim
[email protected]
http://www.filmefekt.com" onclick="window.open(this.href);return false;