Forum

360VR & VFX

13 Gönderi
5 Üyeler
0 Reactions
3,914 Görüntüleme
(@erginsanal)
Gönderi: 5
Başlığı açan
 

Selamlar, Bu konu yoktu açayım dedim. Ardından da işlerimi paylaşmak istedim.

http://erginsanal.com/

Sevgiler

https://erginsanal.com

 
Gönderildi : 21/08/2016 12:59 am
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

Güzel çalışmalar. Elinize sağlık.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 21/08/2016 6:40 pm
(@erginsanal)
Gönderi: 5
Başlığı açan
 

@Fulgura -Teşekkürler.

https://erginsanal.com

 
Gönderildi : 21/08/2016 10:49 pm
 Hepa
(@hepa)
Gönderi: 0
 

Ergin öncelikle hoşgeldin. Timelooper epeydir çok yakından takip ettiğim bir firma. İşler ve fikirler çok başarılı. Bu tür projelerde Nuke tercih etmenin bir nedeni var mıdır? Nedir? Bunu bayadır merak ediyorum. Şuanda VR teknolojileri ile beraber örneğin AE için de spherical panorama pluginleri çıktı. Bununla beraber değerlendirdiğimizde Nuke'un olmazsa olmaz artısı nerede devreye giriyor. Bunu çok merak ediyorum. Ayrıca forumda da bu işle ilgilenenler, yeni başlayanlar var. Onlar için de güzel bir kaynak olabilir diye düşünüyorum.

*our AC-130 in the air

 
Gönderildi : 24/08/2016 12:54 am
(@erginsanal)
Gönderi: 5
Başlığı açan
 

Hoşbulduk 🙂

Ben tum işlerim için Nuke kullanıyorum. Bunun için çok fazla nedenim var. En öne çıkanlardan bahsedecek olursam, node based olması. AE ile karşılaştırma durumuna girmek istemiyorum ancak detaylı complarla uğraşırken layer sistemini pek user friendly bulmuyorum. Onun dışında ikinci en büyük sebebim Nuke'un kullandıgı Channels & Layer sistemi. Bu sistem tek stream içerisinde 1023 farklı kanal tanımlamama imkan saglıyor. Boylelikle lokal alanlara etki etmek için farklı precomplara ihtiyac duymadan ilerleyebiliyorum.

Render passları ayırıp , ihtiyaç varsa compa sokup tekrar birleştirebiliyorum.

VR ile ilgili... Nuke bu iş için biçilmiş kaftan. Kendi içinde Scanline Render isimli bir nodu var. Bu node tamamen bir 3D renderer gibi çalışıyor. 3D space de çlaışmak VR için çok kullanışlı. 360 video populerleşmesinden önce de Nuke zaten benze işler için kullanılıyordu. Örneğin HDR miror ball, panoramic matte paint projections, coverage maps gibi. Bu yöntemler 360video için tasarlanmamıştı ancak workflow tamamen aynı.

ıspatlayabilirim 🙂 Linkteki video 2010'da publish edilmiş. Workflow tamamen aynı.

Nuke'u vazgeçilmez kılan bence built in 3D space ve spherical transform nodu. Şimdilerde CARA VR isimli bir plugin çıkardılar. End to End çözüm sunuyor.

https://www.thefoundry.co.uk/products/cara-vr/

AE ile ilgili pek bir bilgim yok o yuzden yorum yapamayacagım.

Başka sorunuz olursa memnuniyetle cevaplarım ancak vakit sıkıntım oluyor o yüzden biraz gecikebilir.

Sevgiler

Ergin

https://erginsanal.com

 
Gönderildi : 27/08/2016 8:52 pm
(@emreboz34)
Gönderi: 8
 

Hocam merhaba ..
Size rastladığım iyi oldu . Derdime derman olursanız ne ala 🙂

Kısadan konuya gireyim hemen. 3D animasyon olarak hazırladığım kısa eğitici içerikleri 4K 360 VR olarak render aldım. ( Avi ve jpeg sequence olarak ) . Daha sonra hazırladığım animasyonlara kurgu programın ( After veya Premier de ) da ses ve görsel efektleri ekleyip edit işlemi yapıp render aldıktan sonra, Oculus gözlük veya Samsung S7 ile denediğimde videonun piksel piksel oldugunu görüyorum video bozuluyor . Bir türlü çare bulamadım. Hatam veya yanlışım nedir ?

İlgilenirseniz çok berhudar olurum.

Emre Boz

 
Gönderildi : 15/09/2016 7:23 am
(@erginsanal)
Gönderi: 5
Başlığı açan
 

Selam Emre,

Kullandıgın container ve codec ile ilgilidir. Ben master renderimi apple pro res 422HQ aliyorum , mobile headsetlerde akıcı oynatabilmek için de Handbreak isimli converteri kullanıyorum.

Compression ayarlarım ; mp4 , H265 , 30fps

Umarım yardimci olur 🙂

Sevgiler.

https://erginsanal.com

 
Gönderildi : 15/09/2016 3:02 pm
(@emreboz34)
Gönderi: 8
 

Fikir olrak tabi yardımcı oldunuz. Lakin ben windows Kullanıcısıyım. apple pro res 422HQ codecleri windows yükleyebilirmiyim bilmiyorum hiç denemedim. Tabi denemeden bilemem.. Tşkler. İlginiz için. :))

 
Gönderildi : 15/09/2016 7:28 pm
(@emreboz34)
Gönderi: 8
 

Bir iki sorum daha olacak müdadeniz ile.
- " Kullandıgın container " demişssiniz. Bunu anlayamadım 🙂
- "Handbreak " de hangi ayarlar da converter işlemi yapıyorsunuz ?

 
Gönderildi : 16/09/2016 12:30 am
 Hepa
(@hepa)
Gönderi: 0
 

Miraizon DNxHD ve ProRes codeclerine bakabilirsin.

*our AC-130 in the air

 
Gönderildi : 17/09/2016 1:16 am
(@emreboz34)
Gönderi: 8
 

Miraizon satışları durdurmuş. Farklı sitelerden baktım ama bulamadım. Yinde de bakmaya devam.

 
Gönderildi : 17/09/2016 9:29 pm
(@erginsanal)
Gönderi: 5
Başlığı açan
 

Selam emre, yoğun bir proje dönemiydi, anca vakit bulabildim web için.

Codec açılımı COmpressor/DECompressor , codeclere ornek olarak h264,prores,dnxhd etc

Container .mov, .avi , .mkg etc..

.mov uzantılı bir video h264 codec ile compress ediebilir ya da dnxhd ile ..

umarım açıklayıcı olabilmişimdir.

Handbreak, H264, constant frame rate, 25mbps , no crop.

Sevgiler

https://erginsanal.com

 
Gönderildi : 17/10/2016 2:01 pm
(@memet)
Gönderi: 80
 

Ergin Bey, çok güzel çalışmalar bunlar.
Benim de bir kaç sorum olacak.
Bu programı nasıl öğrenebiliriz, türkçe kaynak v.s var mıdır?
Tavsiye edebileceğiniz kaynaklar var mı?
Sizlerin tavsiyeleri ne olur (Programı öğrenme konusunda)
Nuke, Nuke x, nuke studio arasındaki farklar neler?

 
Gönderildi : 19/10/2016 3:35 pm
Paylaş: