Forum

ses atlaması olmadan 3 kişilik diyalog

14 Gönderi
7 Üyeler
0 Reactions
6,851 Görüntüleme
 tute
(@tute)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

henüz bi kısa filme soyunmadan önce araştırma ve kendimce denemeler yapıyorum. o yüzden soru çok basit gelebilir kusura bakmayın. 🙂

" onclick="window.open(this.href);return false;

şimdi 2 kişilik diyalog çekerken eğer 2 kamera varsa kameraları çapraz koyarız ve rahatlıkla çekeriz o sahneyi. ama eğer 3 kişinin diyaloğu çekilcekse ve sadece 2 kamera varsa bunu ses atlama sorunu olmadan nasıl yapabiliriz? resimdeki diyaloğu çekerken sadece 2 kamera olduğunu düşünün. o zaman kameraları 1. ve 3. kameranın olduğu şekilde konumlandırarak rahatlıkla çekim yaparız. ama sadece 2 kamera olduğu için gri adamı çekemeyiz. büyük ihtimalle önce 2 kişiyi çektikten sonra ayrıyetten 2. kişiyi tekrar çekeriz. şimdi bu sahne gürültülü bi yerde geçiyor diyelim. mesela bi partide ya da yol kenarında. gri adamı sonradan çekeceğimiz için sıra onun repliğine geldiği zaman arka plan sesinde değişme olmaz mı? mesela trafik sesi varsa arkada bi kesilme olacağı için orda rahatsız eder beni açıkcası. çoğu kısa filmde karşılaşıyorum çünkü bununla. 2. bi seçenekse ilk çekimde 2. adamın da sesini kaydederiz ama görüntüsünü kaydedemeyiz. daha sonra onun görüntüsünü tek başına çekeriz ve kurguda 1. çekimdeki sesle 2. çekimdeki görüntüyü birleştiririz. ama bu sefer de oyuncu 1 snlik bile olsa önceki çekimden geç konuşmaya başlasa ya da repliğini söylerken 2 kelime arasını yanlışlıkla uzun bıraksa bu senkron kaymasına sebep olmaz mı? bundan set ortamında nasıl emin olabilirizve o sesi nasıl oturtabiliriz?

kısacası bu sahne seste sorun olmadan nasıl çekilir?

 
Gönderildi : 09/09/2011 9:08 pm
(@sinemaci06)
Gönderi: 21
 

Tek kamerayla çekilecekse bir yaka mikrofonu ve stereo mikrofon yeterlidir. Ama zamandan kaybettirir biraz.

İki kamerayla çekilecekse üç adet yaka mikrofonu ve bir stereo(monoda olabilir) mikrofonla halledilebilir. Yaka mikrofonlarıyla repliklerin sesini, stereo mikrofonla ortam seslerini alırsın. Kurgudada sesleri oturtursun.

Ben olsaydım böyle yapardım.

 
Gönderildi : 09/09/2011 10:14 pm
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

Sanırım arkadaşın sorduğu mikrofon düzeni değil, çekim açıları ve planlaması.

Aslında bir bakıma bu problem sorunun içinde cevabını da vermiş denebilir bence. 3 (ya da 4 vb)lü dediğiniz çekimi 2 kişi için olandan farklı yapmanız için hiçbir neden yok. Yani 3. gri adamı (özel bir nedeniniz yoksa) tek çekmeyin. Sağlı sollu 1 ve 2. adamlarla beraber alın kadraja. Yani çizdiğiniz alttaki ilk karede 1. ve 3. adamlar, ortadaki karede de 2. ve 3. adamlar görünebilirler. Kadrajı buna göre kurarsınız.

Gri adamın tek göünmesi ille de gerekli ise ve 3. bir kameranız yoksa, arka plan sesini ayrıca kaydedip arkasına koymanız ve üstüne diyaloğu bindirmeniz çözecektir. Ses işi her zaman en zor olan şeylerden. Kulağı sağlam ve özenli biri sırf bu işle uğraşmalı ve o zaman ses tutarlılığı sağlanacaktır.

Kolay gelsin.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 09/09/2011 10:32 pm
 tute
(@tute)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

sorumu tekrar okudum da gereksiz uzatmışım sanırım anlatamıcam diye:) şöyle desem mesela tek kamera var. bir adamın konuşmasını çekiyorum. kurguda şöyle bir görüntü oluşturmak istiyorum. adam orta planda konuşuyor sonra yakın planda aynı adamı gösteriyorum ve adam konuşmasını hiç kesmiyor. tek kamera olduğu için sanırım 2 defa çekim yapmam gerek. burda plan değiştirirken sesi de değiştirsem seste bi atlama olmaz mı? ya da sadece ilk çekimdeki sesi kullansam nasıl olur? yakın plana geçince onun sesini kıssam ve 1. çekimdeki sesin üstüne oturtunca senkronda kayma ihtimali yok mu? bunun önüne nasıl geçebilirm sette?

 
Gönderildi : 11/09/2011 8:14 am
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

Olmaz. İki konuşma çok kısa bir iki kelimeden daha uzunlar ise kesinlikle üstüste oturmazlar. Aynı çekimi montajda değiştirmeyi düşünün.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 11/09/2011 3:28 pm
 tute
(@tute)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

" onclick="window.open(this.href);return false;

mesela bu sahnede mecnun konuşurken mesela 18. saniyede başka plan, 22. saniyede başka plan var. ama konuşmasını hiç kesmiyor. bu nasıl olabilir?

 
Gönderildi : 22/09/2011 5:57 pm
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

Orada iki ayrı kamera var. En az... Yalnız bu dediğiniz atlama çok zorlu değil. 0:22 de uzak plan olduğu için zaten ağız uyması sorunu belli olmazdı. Yani tek kamerayla aynı şekilde 2 kez çekerlerse de kurtarır.

Esasen daha zorlu olan (tek kamera ile zor olabilecek) yer 1:08 - 1:11de var. Tam konuşma ortası açı değişimi.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 22/09/2011 6:19 pm
(@tolga-depo)
Gönderi: 0
 

Bir genel plan alman gerekir bence. Genel planlar kurtarıcıdır, özellikle o ses ya da oyun farklılıklarında. Hem çok acelen yoksa her birini tek tek, yanındakiyle ve karşısındakiyle beraber ikili almaya çalış. Çeşit olur, kurguda kolaylık sağlar ve oyunlar gelişir.

Mecnun örneğinde de dediğim gibi genel planın durumu kurtarması var. Sesi, alınan bir kayıttan devam etmiş, diğer planın üstüne bindirilmiş yani.

 
Gönderildi : 26/09/2011 3:08 pm
 tute
(@tute)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

doğru genel planda dediğiniz gibi oluyor. mesela fulgura'nın dediği yerde naparız? tek kamerayla 2 defa çektik o sahneyi mesela. iki planda da ağzı göründüğü için sesin üstüne diğer planı bindirsek senkron sorunu olma ihtimali var. o zaman her planın kendi sesini kullanmamız gerekiyor öyle mi?

http://www.filmfabrikasi.com/forum/viewtopic.php?f=14&t=10152 " onclick="window.open(this.href);return false;

ama bu seferde şu kafamı karıştırıyor. mesela forumdaki şu filmde 1.25 saniyede anne koltuktan kalkarken plan değişiyor ve o sırada sesteki sorunu farkediyorsunuzdur.

 
Gönderildi : 01/10/2011 3:00 pm
 prot
(@prot)
Gönderi: 0
 

doğru genel planda dediğiniz gibi oluyor. mesela fulgura'nın dediği yerde naparız? tek kamerayla 2 defa çektik o sahneyi mesela. iki planda da ağzı göründüğü için sesin üstüne diğer planı bindirsek senkron sorunu olma ihtimali var.
benim sıkıtnım 3 kişilik diyalog degil tek kişilik 3 ayrı açı ve plan.günlerdir hatta aylardır sırf bu sıkıntıyı aşabilmek için sürekli film izliyorum.kamera arkalarını izliyorum hiç birinde 2 kamera yok tek bir plandan kullanılan bir diyalog 3 ayrı planda senkron kaymadan devam ediyor.2 kamera kullanmadım.ozaman muazzam çalışılmış bir oyunculukmu var nedir bu olay?nasıl? nasıl?gece yattıgımda ,şantiyede ,wc'de abaratısız bu olayı çözmeye çalışıyorum sıyırmak üzereyim :/

PORTFOLIO: http://xantia.cgsociety.org/gallery/908278/" onclick="window.open(this.href);return false;

 
Gönderildi : 23/10/2011 2:20 pm
(@halostendap)
Gönderi: 0
 

seyircinin hikayeyi takip etme isteğine güvenip ufak tefek senkron sorunlarına aldırmamak gerekiyor herhalde.
yani prot dediğin gibi oyuncu aynı oyunu, kaç farklı açıdan çekiyorsan o kadar sefer oynayacak, ufak tefek devamlılık hataları da o kadar göze batmayacaktır.(herhalde)

insta https://www.instagram.com/morehalityalcin

 
Gönderildi : 06/10/2012 2:58 am
(@eskici)
Gönderi: 0
 

soruyu biraz daha genişleterek sorayım.6 kişinin olduğu bir yemek masasında ses atlaması olmadan tek kamerayla nasıl çözüm üretebiliriz?

 
Gönderildi : 27/12/2012 4:02 am
(@halostendap)
Gönderi: 0
 

seyircinin hikayeyi takip etme isteğine güvenip ufak tefek senkron sorunlarına aldırmamak gerekiyor herhalde.
yani prot dediğin gibi oyuncu aynı oyunu, kaç farklı açıdan çekiyorsan o kadar sefer oynayacak, ufak tefek devamlılık hataları da o kadar göze batmayacaktır.(herhalde)

cahilliğin dibi la bu cevap 🙂
kendime laf attığım iyi oldu, birinin bana gelip küfretme ihtimalini de sıfıra indiriyor bu durum 😀

şuana kadar ulaştığım bilgilere göre, amatör oyunculardan aynı oyunu beklemek imkansız olduğundan 3'lü çevrim tekniğini uygulancak(sahnenin son hareketini tekrar ettirerek devam sahnesini çekmek)
bu durumda eğer sopa üstünde mikrofon kullanılmazsa ses atlaması kaçınılmaz. yani plan değişir, sahne değişir ama mikrofonun uzaklığı konuşan oyuncuya değişmez bir durum olması lazım. tabi hala bu teoride geçerli bir bilgi...hala bi kısa çekemedim arkadaş, gerçi şimdi ekimdeki cehalet durumuna bakınca çok da canım sıkılmıyor şimdi 😀

insta https://www.instagram.com/morehalityalcin

 
Gönderildi : 27/12/2012 11:27 am
 prot
(@prot)
Gönderi: 0
 

suan bende farklı planlarda aynı duygu ve vurgu ile nasıl ses alırım araştırıyorum ve şu kanaate vardım eger oyuncu repligini çok iyi hazırlanmışssa repliklerini oynarken iki kelime yada cümle arasına mimiklerle es vermesi ve ayrıca sahneleri birleştiriken buna ragmen oluşacak senkron sorunlarını halledebilmek için yardımcı planlar çekilmesi sanırım işi kolaylaştıracak.önümüzdeki hafta bu mantıkta bir prova çekip kurgulayacagım ve sonucu size burdan iletirim..

PORTFOLIO: http://xantia.cgsociety.org/gallery/908278/" onclick="window.open(this.href);return false;

 
Gönderildi : 27/12/2012 3:52 pm
Paylaş: