Forum

İç Karşı Açılı Çeki...
 

İç Karşı Açılı Çekimlerde Kamera Açısının Değişimi

14 Gönderi
6 Üyeler
0 Reactions
4,768 Görüntüleme
(@halostendap)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

Blain Brown Sinematografi kitabında kameranın kişiye uzaklığı değiştikçe kamera açısının da değişmesi gerektiğinden bahsediyor.
Yani iki kişi karşılıklı konuşuyor diyelim, A kişisini 45 santimden 30 dereceyle çektiysen B kişisini 3 metre öteden daha küçük bir açıyla çekmen gerekir diyor. misal 20 derece. İşte acaba öyle mi diyor ne diyor kafam karıştı, sebeb ne?

umarım sorum anlaşılmıştır, akşam eve gidince de bunu anlattığı yeri bulup yazayım kitaptan.

insta https://www.instagram.com/morehalityalcin

 
Gönderildi : 21/02/2013 6:32 pm
(@copen)
Gönderi: 0
 

evet mantıklı, anlamak istiyorsan kucuk bir deneme yapmalısın mesela ben teorik bir sürü konuyu pratikte uygulamayınca anlamıyorum, en tuhafı akılda da kalmıyor. Mesela yukarıda bahsettğin durumu kucuk bir set kurup hatta kukla set dediğim yani bir masa ustunde kucuk objelerle oyuncak bebek, elma armut vs denemeni öneririm, aynı şey ışık kullanımı içinde çok gecerli mesela minimum iki adet masa lambası varsa 3-4 daha iyi olur ama kukla set uzerinde calisilmasini tavsiye ederim.

kötü iş kötü iştir en iyi teknoloji kullanılsa bile; iyi iş iyi iştir sadece kağıt kalem olsa bile....

 
Gönderildi : 21/02/2013 8:40 pm
(@halostendap)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

eyvallah copen üstad...vallahi artık film izlerken hiç zevk almaz oldum..yok kadrajda dengemi var dengesizlik mi, nereden çekmiş aksı kırmış mı, harekette mi kesmiş, eksende mi kaydırmış, alt açı mı kullanmış üst açı mı derken filmden kopup gidiyorum...

insta https://www.instagram.com/morehalityalcin

 
Gönderildi : 21/02/2013 9:21 pm
(@sentetix)
Gönderi: 0
 

eyvallah copen üstad...vallahi artık film izlerken hiç zevk almaz oldum..yok kadrajda dengemi var dengesizlik mi, nereden çekmiş aksı kırmış mı, harekette mi kesmiş, eksende mi kaydırmış, alt açı mı kullanmış üst açı mı derken filmden kopup gidiyorum...

olayın zevkli kısmı o değil mi zaten?

Kafalar paylaştıkça güzelleşir. @beta

 
Gönderildi : 22/02/2013 6:43 pm
(@halostendap)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

öyle güzel bir soru sordun ki kendimi sorgulamak zorunda kaldım 🙂
derdin ne olm senin dedim yoksa yönetmen olmak istemiyor musun?
ve kendimi yokladığımda bu açıları kompozisyonu vs. yi anlamaya başlamaktan içten içe zevk aldığımı farkettim 🙂
teşekkürler betajans 😀

insta https://www.instagram.com/morehalityalcin

 
Gönderildi : 22/02/2013 6:52 pm
(@copen)
Gönderi: 0
 

aslında ben film izlerken bu skalalar yerine duyguyu bize aktarmadaki yöntemlerini kurguluyorum . Yani kamera belki olması gerektiği gibi yani hiç bir skalaya oturmuyor ama adam oyle bir kullanmışki hem akışkanlık bozulmamış hemde estetik bir guzellik çıkmış hemde o anki duyguyu seyirciye bize aksettirmiş. Hatta özellikle bu standart baş plan bel plan yok açısı şöyle olmalımı bunlardan kaçıyorum kabul edemiyorum ama karşısınıda da değilim sonuç olarak işin sonucuna bakıyorum diyelim :))

kötü iş kötü iştir en iyi teknoloji kullanılsa bile; iyi iş iyi iştir sadece kağıt kalem olsa bile....

 
Gönderildi : 22/02/2013 8:04 pm
(@halostendap)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

abi bir film nasıl okunur bunu bilebilsem izlediğim filmlerden daha çok verim alabilcem de...uğraşıyorum bakalım öğrenmeye 🙂

insta https://www.instagram.com/morehalityalcin

 
Gönderildi : 23/02/2013 3:08 am
(@copen)
Gönderi: 0
 

dostum mesela benim uzmanlık alanım vfx ve motion design ( uzmanlık demiyeyimde ilgilendiğim geliştirmeye çalıştığım ) bir filmi seyrederken bu alana istinaden olan olguları konu bağlantısı ve kullanım/uygulanış tarzı ile kurgulamaya düşünmeye görmeye çalışıyorum. Geliştirmek istediğim alana dikkat toplamayı öğrenmek için çaba sarfederek başlıyorum. Örnek sen bas gitar çalan bir müzisyensen orkestrayı dinlerken melodiyi duyarken bas gitarı daha bir öncelikli ayrıntılı odaklı duyarsın akabinde bası en cok etkileyen bağlı ensturman davulu dinler geri planda melodiyi dinlersin. Ama yönetmen adayı / sinemacı olmak muzik örneğine dayanırsak orkestra şefi demek gibi bir sey tum ensturmanları dinlemeyi gerektirir, hem bası hem davulu hem digerlerini layıkıyla dinlemeli odaklanmalı ve butun bunları yaparken melodinin akışkanlığı kontrol etmeyi duyguyu ve ögeleri ki bu bizim işimizde görsel estetiktir hepsine vakit ayırmalı hepsini öğrenmeli hepsine hakim olamayı bilmelisin sabırlı ve açık fikirlide olmalısın.

kötü iş kötü iştir en iyi teknoloji kullanılsa bile; iyi iş iyi iştir sadece kağıt kalem olsa bile....

 
Gönderildi : 23/02/2013 3:39 am
(@muhammeta)
Gönderi: 0
 

Blain Brown Sinematografi kitabında kameranın kişiye uzaklığı değiştikçe kamera açısının da değişmesi gerektiğinden bahsediyor.
Yani iki kişi karşılıklı konuşuyor diyelim, A kişisini 45 santimden 30 dereceyle çektiysen B kişisini 3 metre öteden daha küçük bir açıyla çekmen gerekir diyor. misal 20 derece. İşte acaba öyle mi diyor ne diyor kafam karıştı, sebeb ne?

umarım sorum anlaşılmıştır, akşam eve gidince de bunu anlattığı yeri bulup yazayım kitaptan.

aptal olabilme ihtimalimi sorguluyorum şuan. bir kaç defa okudum yazdığını ama bir türlü anlamadım ne demek istemiş zatı muhterem. 45 santim, 30 derece, B kişisi, 20 derece, o zaman daym 54 yaşında. Ne lan bu havuz problemine döndü kafam. İnter yapma böyle şeyler, yazık lan bize 🙁 ayrıca ince işçilik yapmayacaksan, misal avatar gibi bir iş yapmıyosan derece mereceyle ne bozuyon güzel kafanı. elinde cetvelle çekim yapsan deli derler abi 🙂

"Su Akar, Yatağını Bulur."

 
Gönderildi : 23/02/2013 3:47 am
(@kezzap)
Gönderi: 0
Admin
 

Bence bu kadar matematiksel yaklaşmamak lazım. Yani elbet var bir matematiği ama ben kimsenin oturup da yok yirmişbeş derece vs. diye uğraştığını düşünmüyorum. Hayır iyi görüntü yönetmenlerinin hepsinin çektiği görüntülerde muhakkak bir matematik vardır, oran vs. Ama bu bir noktadan sonra gözün alışması gibi bir şey. Kimsenin hesap yaptığını düşünmüyorum. Blain Brown elbette bunun arkasındaki matematiği hesaplamıştır ve hepsi de işte şu altın oran zamazingosuna varıyor olmalı. Bunların dersleri gelecek kısmetse. Minimum dikkat edilecek şeyler tarzında.

Öte yandan görüntü yönetmeni olmayacaksan bu denli detayı zaten bilmene gerek yok.

 
Gönderildi : 23/02/2013 3:48 am
(@halostendap)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

ortalığı karıştırmışım, kötü anlattığım için üzgünüm. ama o açı örneklerini ben vermiştim meseleyi somutlaştırmak için...

sinematografi syf 29: (kutsal kitaptan ayet yazıyorum sanki 😀 )
Daha geniş bir plandan dar bir yakın plana geçince gerçek bakış çizgisi ender olarak doğru olur, filmde iyi görünmeyecektir. Bunun geometrik nedenini resimlerde görebilirsiniz(şuan tarayıcım yok ama resmi de ekliycem)

resme yazılan not:

"Daha dar bir çerçeve yapmak için kamera ileri alınınca, objektif, bakış açısına doğru yaklaşmalıdır. Bu yapılmazsa geometri, perdede görünen bakış çizgisinin merkezden dışarı doğru uzaklaşmış gibi algılanmasına neden olacaktır."

resimde benim gördüğüm kadarıyla yakın planda açı geniş uzak planda açı dar. not da değişik olunca kafam karışmış demekki.resimle not aynı şeyi söylemiyor gibi geldi bana...resmi pazartesi eklerim ama eğer elinde bu kitaptan olan varsa(Düd neredesin) bana bunu anlatabilirse(kalın kafalıyımdır) çok sevinirim 🙂

insta https://www.instagram.com/morehalityalcin

 
Gönderildi : 23/02/2013 4:00 am
(@halostendap)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

galiba anladım ha, ilk başta anladığım şeyin tam tersini söylüyo adam.
yakın plana geçince daha dar açıya geç(adamlara yaklaş yani). yoksa bakış kayar...
sanırım bunu demek istiyor ama sizin dediklerinizden de salla bu durumu çektikçe anlarsın zaten demek istiyorsunuz sanırım, en anlaşılır yöntem sizinki tabi 😀

not: yardımlarınız için teşekkürler, kusura bakmayın ufak tefek detaylarla sizi meşgul ediyorum...

insta https://www.instagram.com/morehalityalcin

 
Gönderildi : 23/02/2013 4:28 am
 Düd
(@dud)
Gönderi: 0
 

Aslında hiç anlamamıştım, hiç anlamadığımı yazarken anladım. İşte yazmak böyle güzel bir şey.

Anlatması çok uzun sürer ama bunun. Özetle objektif değiştirirken sahnedeki geometri de gerçek hayattan bağımsız olarak değişir, o değişimler oluşurken bakış açısının kaymamasına dikkat edin diyor işte.

Şöyle biraz alakasız da olsa açıklayabilecek bir örnek vereyim, şu çektiğim iki fotoğrafa bakalım, matematiksel olarak bu aşağıdaki iki fotoğraftaki alan derinliği miktarı aynıdır, ancak birisinde daha fazla büyütme yaptığımız için daha sığ bir alan derinliği varmış gibi bir izlenim oluşur. Aynı şeyi bakış açılarına da uyarlayabilirsin, daha dar açılı bir objektif kullandığında, oyuncu aynı yere baksa bile başka bir yere bakıyormuş gibi algılanabilir, buna dikkat edin ve ona göre düzeltme yapın diyor.

Ben bunu anladım, yanlış da olabilir.

Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.

 
Gönderildi : 23/02/2013 5:03 pm
(@halostendap)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

Düd anlatmaya çalıştığın için teşekkürler. zampano'nun filmini izlemiş miydin?
orada 01:01:40 dan 01:02:00 arasına bakarsan orada burada bahsi geçen konuyla alakalı bir sorun var gibi.

ilgili film:
Bence de iyi olur..

https://vimeo.com/57627830

şifre: spn1916

insta https://www.instagram.com/morehalityalcin

 
Gönderildi : 23/02/2013 6:04 pm
Paylaş: