Forum

DSLR'da "Banding" Problemi

20 Gönderi
7 Üyeler
0 Reactions
5,776 Görüntüleme
(@paciente)
Gönderi: 2474
 

Bu arada ekleyeyim: Bu sorunun temel nedeni 8 bitlik altyapıdır. Yani o şeritleşme kayda girmişse ne yaparsanız yapın tam olarak üstesinden gelemezsiniz. Bu nedenle çekim esnasında farkında olup ona göre davranmalı. Bir test yapıyorum şu anda ve buna da bakacağım. Fade-out ile bu sorun korkunç bir hal alıyor. Tek çaresi RAW...
LCD ekrandan farketmek o kadar zor ki... Harici ekran çok iyi yatırım olur aslında.

 
Gönderildi : 06/12/2013 6:15 pm
(@fulgura)
Gönderi: 5141
 

The short answer is YES. Although the devil is in detail: If there is no data in the first place you can't get it through conversion or transcoding. What this app is doing is giving you more editable media file to work with.

https://www.google.com/search?hl=en&saf ... s&safe=off

Oh yes, fakat arkadaşın dediği farklı bir şey. Post aşamasında bit artırımı renkleri korumak için geçerli. Yani biraz yüklü bir renk düzenlemesi yapacaksanız 8 bitlik görüntünüzü 32 bite taşımanız gerekli ve ben zaten standart öyle yapıyorum. Nasıl olsa yer sorun değil. Fakat en baştan görüntünüze bu gradient banding girmişse bunu tek baişına sonradan yapılacak bitrate artışıyla çözemezsiniz. Bu durumda ne yapılabilir 2-3 gündür değşik şeyler deniyorum ve şu ana dek en umut verici gelişme color space değişikliği.

Bunun dışında konuyu açan arkadaşın sorununun temel nedeninin 5D'nin düşük standart bit oranı (24Mbit) kadar 8 bitlik altyapı olduğunu düşünüyorum. Yani elinde ML olsa ve 1,4 ya da hatta 2.0 çarpanı ile bile çekim yapsa yine o şeritleşmeyi görürdü çünkü 8 bitlik alanda ne yaparsan yap onlar arkada duracaktır. Bu görüntüyü kurtarmanın tek alternatifi şudur:

8 bit --> 16/32 bit DNxHD (ya da ProRES 444) + ProphotoRGB --> Color keying (gökyüzünü seçmek) --> seçili alana Gaussian blur --> precompose --> 32 bit render

Doğru yapılırsa en sonda tekrar h.264'e çıktı alınsa bile o kadar şeritleşme görülmez. Ama bunu tek tek her klip için yapmak hoş olmayabilir. Yine de 8 bit--> 10 bit dönüşümü için AWPro'yu kullanmayı öneririm. Kendisi otomatikman proxy dosyası bile hazırlıyor.i
Selamlar...

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 06/12/2013 9:07 pm
(@rodriguez2)
Gönderi: 0
 

Muhabbete sonradan girmiş gibi olacağım ve tamamını okumadım ama, After Effectste yaptığım bir projede gradientlerde banding oluyordu, çözümü "noise" atmakta bulmuştum. Çok yakın renkli pikseller 8bitte patlıyor, öyle bir sorun oluyor(genelde png sequence ya da quictime animation vb. çıkarınca olmuyor ama internette vb. sıkıştırınca sorun oluşuyor)
Video üstüne biraz noise atınca pikseller sürekli hareket halinde olduğu için düzeliyor(bende işe yaradı). Ha videoda nasıl olur denemedim ama söylemek istedim belki durumu çözer 😉

 
Gönderildi : 06/12/2013 10:18 pm
(@fulgura)
Gönderi: 5141
 

Eve, o da bir yöntem ama noise videoda kendi başka bir bela olduğu için o da bir yere kadar.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 06/12/2013 10:38 pm
(@paciente)
Gönderi: 2474
 

Fotoğrafta olduğu gibi işin çoğu çekim sırasında yaptıklarımızla alakalı buna kanaat getirdim artık.
Haftasonu kademeli ND filtreyle gökyüzünü ve karayı dengeledim. Diyafram olarak da (tokina 11-16mm) lensimin deneme yanılma yoluyla en iyi olduğu değeri buldum. O koşullarda 5,6-7 aralığı en iyi sonucu veriyordu. Bitrate'yi 1.4x oranında artırıp 1 dakikalık çekim yaptım ve sonuç beni çok mutlu etti.
Başından beri Fulgura'nın söylediği ve makalelerinde ısrarla üzerine bastığı gibi, ışığı doğru kullanıp pozlamayı dengeli yaptığımızda problemlerin çoğundan kurtulmuş oluyoruz.
Bizim en büyük hatamız çekim esnasında bir çok etkeni es geçip "iyi görüntüyü" post aşamasında almaya çalışmamız.

 
Gönderildi : 11/12/2013 3:12 pm
Sayfa 2 / 2
Paylaş: