Forum

Bu sahneyi nasıl çekersem daha iyi olur ?

8 Gönderi
4 Üyeler
0 Reactions
3,370 Görüntüleme
(@sataman)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

İki kardeş iki ayrı odada bilgisayarlarıyla görüntülü konuşuyorlar.Yanlızca birini , başının arkasından göserirken diğerinin hep ekrandaki görüntüsünü vereyim.İkinci şık, kim konuşuyorsa onun başının arkasından çekim yapıp diğerini ekrandanmı göstereyim.Hangisi daha sinematografik, kurallara uygun,göze hoş gelen ve doğru olur dersiniz.
Teşekkürler.

 
Gönderildi : 03/06/2011 12:28 am
(@junky)
Gönderi: 72
 

A ve B kişisi görüntülü konuşuyor. (A karakterinin daha baskın olduğunu varsayalım)
A yazarken bilgisayar ekranından B yazarken A'nın omuz planından verebilirsin.
Şahsi fikrim..

(Aslında tamamen yönetmen isteğine kalmış anlatılacak durum olay eşliğinde çok çok farklı açılardan, çok farklı çalışmalar yapılabilir)

 
Gönderildi : 03/06/2011 12:37 am
(@sataman)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

Tşk junky. Görkem ve barış sizler ne dersiniz 🙂

 
Gönderildi : 03/06/2011 5:10 pm
(@kezzap)
Gönderi: 0
Admin
 

Bana sormamışsın ama ben de cevap vereyim. 🙂

Tamamen sana bağlı.
Ne anlatmak istediğinle alakalı.

Söylediklerinin hepsi kurallara uygun. (Sadece çerçevelemeyi düzgün yapmalısın.)

Genel mantık şöyledir. A karakteri konuşuyorken B'nin arkasından (B ekranın 1/3'ü, A ekranın 2/3'ü olacak şekilde), gösterirsin. Ama hem izleyeciyi sıkmamak hem B'nin A'yı dinlerken ki sözlerine verdiği tepkiyi göstermek için ara ara A'nın arkasından B'nin yüzüne, (çerçeveleme kuralı B'nin yüzü 2/3, A'nın yüzü 1/3 olacak şekilde) geçişler yapabilirsin. A çok önemli bir şey söyleyecek diyelim, ve B de buna tepki verecek. O zaman kamerayı biraz daha A'ya yakınlaştırırz. B'yi çerçeveden çıkarırız. A başından beri görüntünün solunda diyelim. B ise sağında. (Bu da önemli buna da dikkat edilmeli.) Bu önemli sözü söylerken A'nın 2/3'ünü çerçevenin soluna 1/3'ünü ise boşluk olacak şekilde (ya da tercihe göre yüz 1/3, boşluk 2/3) çerçeveleriz. Aynı şey bu önemli söze tepki verirken B'nin yüzü için de geçerlidir.

A 'nın yüzüne çok yakın girdiğinde boynunun görünmesine kafasını ise anlından kesmiş olduğuna, yani saçlarının bir kısmının gözükmediğine de dikkat etmelisin.

Göğüsünü ve kafasını aldığın daha uzak bir planda ise kafasının üzerinde az bir boşluk bırakmalısın. (Buna kafa boşluğu denir.)

Bunlar klasik bir anlatının genel geçer kurallarıdır denebilir.

 
Gönderildi : 24/07/2011 6:22 pm
(@sataman)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

Tşk. Kezzap, herzamanki gibi net,kısa ve doyurucu yorumun için.

 
Gönderildi : 25/07/2011 2:09 pm
 Hepa
(@hepa)
Gönderi: 0
 

Aslında burda seçim ölçeklerini konuşmadan hikayenin gidişatına bakmak lazım.
Yani sahnede ne anlatılıyor, kilitlerimiz var mı? Yani diğer elemanın yüzünü göstermememiz hikayeyle alakalı mıdır?

Eğer böyle noktaları var ise A'yı normal akıtıp, karakter ortada olabilir farklı planlar üzerinden çeşitlilik sağlayabilirsin (yazı yazma detayı, ekran detayı, yüzden detay) B'i ise yine ortalıyıp belki sırtından omuzlardan başlayıp yukarı doğru bir hareket ile ekranı gösterebilirsin, amorslarını kullanabilir. Sonrasında da karakteri göstermek için etraftında çeyrek daire çizip yüzüne profil kalabilirsin diye düşündüm.

*our AC-130 in the air

 
Gönderildi : 25/07/2011 4:24 pm
(@sataman)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

işte bu bilgi, çekime başka bir boyut getirdi.Hemen notumu alıyorum.Tşk. Hepa.
Tv kanalına kısa film programı hazırlamam gerek fakat program formatını nasıl kağıda döker,nasıl bir teklif halıne getiririm bilemiyorum.Birde bu konuda bilgi veren arkadaşlarım olsa 🙂

 
Gönderildi : 25/07/2011 6:09 pm
 Hepa
(@hepa)
Gönderi: 0
 

Benim gördüğüm dosyalarda genelde başlıklar

İçerik
Hedef Kitle
Yönetmen görüşü -var ise referans görüşler (sektörel veya medyatik ünlü olabilir, kanaldaki kaynaklar olabilir.)
Amaç
Sponsor var ise sponsor dosyası ve sponsorun kazançları
Maliyet

gibi gidiyordu.

*our AC-130 in the air

 
Gönderildi : 25/07/2011 9:12 pm
Paylaş: