Arkadaşlar,herkesin kendine göre hayalleri var.Kısa filmler çekiyoruz ama hepimizin hedefi uzun metraj filmler çekmek.Ülkemizin koşullarını biliyoruz bu çok zor,bu nedenle çok çalışmalıyız.Bence sadece çalışmak da yetmiyor.
Türk film piyasasının özellikleri nelerdir,mesela illa ki sinema okumak mı gerekiyor onun içine girebilmek için yani bunun koşulları nelerdir.Tecrübeli arkadaşlar varsa eğer yorumlarını bekliyorum.
şuna bir açıklık getirelim herkes uzun veya sinema yapmak istemez
okul okumak zorunda değilsin sinema setlerinde ayak işleri yapmak zorundasın tabii bu ayak işlerine okul katılması avantajdır
okullara giriş koşulu öss dir
bu bir mushraPPa mesajıdır
Mehmet Oğuz Köroğlu
valla oğuza katılıyorum kimisi setlerde yönetmenlerin ayak işlerine bakıp sürünürsün der fakat eğer yeteneğin varsa bu her zaman olmak zorunda değil . sadece bir örnek olarak barış bayraktarı veryim . o hiç bir zaman sette çalışmamış . 4. kısa filmi olan pamuk prenses 2 yi çektikten sonra bir çok film şirketi ona yönetmenlik teklif etmiş ve şu anda o ilk uzun metrajını çekiyor . ayrıca çağan ırmak bir röportajında bana old and wıse ' ı çal film için :
" Beni yönetmen yaptı..Direk yönetmen yaptı yani.Şöyle oldu..O kısafilm benim elimde bir referanstı..Ben Günaydın İstanbul Kardeş’in senaryosunu bir yapımcının önüne koydum. Dedim ki bu benim senaryom, bakın bu da kısafilmim..Ve birsüre onun yanında çalıştıktan sonra o filmi televizyon filmi olarak çektim. Yani beni yönetmen yapan film kısafilmimdir. O yüzden kısafilm çok önemlidir..
Mesela yönetmen olacak arkadaşlara bir önerim var..Kendileri için kısafilm yapsınlar ama bir tane de uzun metraja yakın bir hikayeyi anlatmayı denesinler..Kısafilm için bir kazanç olmaz ama kendileri için bir referans olur..Yani ben film yapabilirimi kanıtlamaları lazım. " diyor
ben de bu mantıkla eğer iyi bir kısa film çekersek ve elimizde iyi bir senaryomuzda olursa başarabileceğimizi düşünüyorum .
(röportaj benimsinemalarım.com tarafından yapılmıştır )
şuna bir açıklık getirelim herkes uzun veya sinema yapmak istemez.
Abi burda ne demek istedin anlamadım,biraz daha açar mısın.
mushraPPa,ne yaptın yavv,öss yi en iyi ben bilirim,koşul derken onu kastetmedim.Hemen düzelteyim, sinema okumanın koşulunu sormuyorum,eğer Türkiye de sinema ve yahut dizi sektörü varsa eğer bunun içine girebilmek için neler yapılmalı,bunun koşulları nelerdir diye sormak istedim.
ırmak bir röportajında bana old and wıse ' ı çal film için :
" Beni yönetmen yaptı..Direk yönetmen yaptı yani.Şöyle oldu..O kısafilm benim elimde bir referanstı..Ben Günaydın İstanbul Kardeş’in senaryosunu bir yapımcının önüne koydum. Dedim ki bu benim senaryom, bakın bu da kısafilmim..Ve birsüre onun yanında çalıştıktan sonra o filmi televizyon filmi olarak çektim. Yani beni yönetmen yapan film kısafilmimdir. O yüzden kısafilm çok önemlidir..
Tam bende bu örneği verecektim. Çağan Irmak bu kısa filmiyle İFSAK 1. ödülünü almıştır. Ve bu filmi çektiğinde 28 yaşındaydı. Bu ödülü aldıktan sonra ' demekki bende film yapabilirim' demiştir ve şimdilerde bana göre Türkiye nin en başarılı ve yetenekli yönetmeni olma yolundadır.
Ayrıca 5 ekimde ilk filmi Bana Şans Dile vizyona giriyor. Fİlm 2001 yapımı ara şimdi vizyona giriyo. Şaşırdım. Fragmanı izlerseniz oyuncular o zaman çoluk çocuk 😀
ben sorudan öle anladım 😀
öss yi bende iyi bilirdim ama 4 senedde çok değişti sistem
"şuna bir açıklık getirelim herkes uzun veya sinema yapmak istemez." buna açıklık getirmek gerekirse bütün kısa film çekenler ilerde sinema filmi çekmek istemez
hayatlarını kısa filmci oalrak geçirmek isteyebilirler
şimdi diceksiniz kısa filmden nasıl para kazanılır 😀
şöle olaki reklam ve klip kısafilmdir
yurt dışında reklam yönetmenleri kısa filmcidiler ve referansları kısa filmleridir
tr de de bu yavaş yavaş oturmaya başladı
reklam ajansları kısa film festivallerini araştırmaya başladılar begendikleri yönetmenler reklam çektirmeye başladırlar
çünkü artık onlarıda ceo lar var 😀
mesela bana biri gelip sinema filmi çek dese pek istemem çünkü o iş bana göre değil
ama işim yok gücüm yok evde oturmakdan iyidir 😀
bu bir mushraPPa mesajıdır
Mehmet Oğuz Köroğlu