Forum

Sektöre giriş...
 

Sektöre giriş...

10 Gönderi
3 Üyeler
0 Reactions
2,878 Görüntüleme
(@sinemanyak)
Gönderi: 59
Başlığı açan
 

Arkadaşlar 3.sınıf radyo sinema tv öğrencisiyim tahmin edebileceğiniz gibi okulda pratik imkanı yok ,malum devlet üniversitesi.Ben sinema adına bir şeyler yapmak istiyorum fakat teorik bilgim dışında fazla bir birikime sahip değilim.Sektörü öğrenmek adına neler yapabilirim.Staj zorunluluğu yok fakat ben işi mutfağında öğrenmek adına setlere gitmeliyim peki oralarda ne gibi görevler edinmeliyim?(Yönetmenlik adına)(Set fotoğrafçılığına yönelmek istiyorum bu nasıl bir seçim olur?Öncelikle geçen seneden bu yana karar veremediğim dslr seçiminde de sizlerden yardım istiyorum.Belki konu dışı olacak ama kısa film projeleri için aklımda 60D var.(Hareketli ekrandan dolayı)Ama diğer bir düşüncede 5D mark II çünkü bildiğiniz gibi ff oluşu, ISO becerisi ve sektörün vazgeçilmez oluşu kafamı kurcalıyor.(Dslr kullanmışlığım var:)Yalnız bütçeden dolayı mark II aldıktan sonraki lens seçimim ve ekipmana ayırabileceğim bütçe mecburen düşecek.Ne yapmamı tavsiye edersiniz?(Genel olarak)Lütfen yardımcı olun...

 
Gönderildi : 30/07/2012 4:33 am
(@sinemanyak)
Gönderi: 59
Başlığı açan
 

Birkaç şey daha eklemek isterim okulun sadece yönetmenlik olmadığını biliyorum ama kendimin bu yöne eğilimi olduğunu biliyorum.Yoksa sesçi de olurum kamerada da bulunurum yeter ki sinema yapabileyim.Sinema okuyanlar bilir okulda(devlet üni.)kamera görmek kıyamet alametidir.Bazı set denemelerim oldu sırf işleyişi görmek adına figüranlık yaptım ama bir şeyler öğrenemeden ayrılmak zorunda kaldım.Açıkçası bir sette bulunmak için de illa ki bir bağlantı gerekiyor.Yardımcı olmanız dileğiyle...

 
Gönderildi : 30/07/2012 5:03 am
(@sinankaracam)
Gönderi: 0
 

merak ettimde hangi üni

After Effects Blog | http://www.sinankaracam.com
http://videohive.net/user/dijihane/portfolio?ref=dijihane

 
Gönderildi : 30/07/2012 5:06 am
(@sinemanyak)
Gönderi: 59
Başlığı açan
 

Kocaeli

 
Gönderildi : 30/07/2012 5:19 am
(@tolga-depo)
Gönderi: 0
 

Bence set fotoğrafçılığından sete girme düşüncesi yanlış. Büyük yapımlar dışında set fotoğraflarını ticari olarak kullanabilen yok. Dijitalden sonra set fotoğrafçılığının adı kaldı, birçok yapım kullanmıyor. Yönetmenlik düşünüyorsan yönetmene yakın yerleri hedef almalısın. Sette bulunmak birşeyler öğreneceğin anlamına gelmez. Birçok yapım öyle ortamlarda (Çalışanlar arası çekişme - didişme) ya da öyle hızda gerçekleşiyor ki öğrenmeye fırsat bulamıyorsun. O yüzden en azından neyin ne için yapıldığını ilk elden anlayacağın görevlere yakın olmaya çalış.

 
Gönderildi : 30/07/2012 5:24 am
(@sinemanyak)
Gönderi: 59
Başlığı açan
 

Örnek verebilir misiniz ne olarak setlerde bulunabileceğimi?Bilgim olmadığı için soruyorum.Aynen dediğiniz gibi set ortamında dolaşmakla olmuyor bu işler...

 
Gönderildi : 30/07/2012 5:41 am
(@tolga-depo)
Gönderi: 0
 

Kastım reji asistanlığı. Rejide devamlılık (O da bazen ayrılır; senaryo ve çekim devamlılığı diye) asistanı, 1., 2., 3., vs. reji asistanlığı diye devam eden, çekimde koordineyi ve planları uygulamakla, hatırlatmakla yükümlü asistanlar. Tabi bunlar belli tecrübe gerektiren görevler ama gönüllü ya da az paralı olarak ucun ucun içine girilebilir, yeter ki gayret sarfedilsin.

 
Gönderildi : 30/07/2012 6:07 am
(@sinemanyak)
Gönderi: 59
Başlığı açan
 

Çok teşekkürler peki ben reji asistanlığı yapmak istediğimde bana direkt buyur gel demeyecekleri garanti bunun bir alt seviyesi nedir?Nasıl bir tecrübe gerektirir?Bir sette bunu yapmak için de bir aracı gerekecek yani illa ki bir aşamada referans torpil isteyecek.Benim anlamadığım nokta da budur biz bu işi öğrenmek için gönüllü şekilde yapmak istiyoruz,karşılık beklemeden ,bunu yapmak bile zor...Yanıtlarsanız sevinirim...

 
Gönderildi : 30/07/2012 6:38 am
(@tolga-depo)
Gönderi: 0
 

Kendi imkanlarıyla, diziden, reklamdan kazandığıyla kendi projesini çekmek isteyen insanlar oluyor, her sene en az üç - beş tane. Bu insanları kendinden, niyetinden haberdar etmen gerekiyor. Sıkıntılı, düşük bütçeli, sonu belli olmayan işler seçmen gerek biraz. O işlerde ucuz adam kıymetli oluyor. Referans olarak yazılmayacak kadar kötü projeler bile olabilir sonunda ama öncelikli amaç tecrübe kazanma, çevre edinme. Normal sete kolay almazlar adamı, adam hırsız olabilir, sakar olabilir, densiz olabilir vs. Filmi kurtarmaya çalışan adama muhtaç setlerden haberdar olup kendini belli etmen gerekli. Edebiyat önemli. Öyle bir mail atarsın ki o adama, sana olumsuz cevap verebileceği yolları tıkarsın. Sen iyi niyetle, fedakarlıkla ve istekle devam ettiğin sürece bir süre sonra içinde bulursun zaten kendini. Yeter ki çalışmaya devam et.

 
Gönderildi : 30/07/2012 7:48 am
(@sinemanyak)
Gönderi: 59
Başlığı açan
 

Anladım teşekkürler peki kısa film projeleri için yukarıda sorduğum dslr seçiminden hangisini önerirsiniz?

 
Gönderildi : 30/07/2012 5:47 pm
Paylaş: