Odaklama ve alan derinliğini genelde ne için kullanırız, derinlik hissi dışında en büyük kullanım alanı, ön plandaki nesneyi/oyuncuyu bir anlamda soyutlamak, aktif kişiyi/olayı ortamdan bir anlamda öne çıkartmak için...
Bu filmde ise çok farklı bir şekilde kullanılmış. Seyircinin bakmak istediği değil, yönetmenin göstermek istediği kısım netlenmiş. Örneğin ön planda bir oyuncu konuşuyor ama netsiz, arkadakinin yüz ifadesini izlemek zorunda bırakıyor seyirciyi bariz şekilde. Zorluyor kastırıyor... Sıradan izleyiciyi kaybetme pahasına...
Benim çok hoşuma gitti, izlemenizi öneririm. Oyunculara hiç laf yok zaten... Konuyu ve akışı çok tutmayabilirsiniz, ama kesinlikle izlemeye değer... İşin ilginci yönetmenin ilk uzun metrajı...
http://www.imdb.com/title/tt1615147/ " onclick="window.open(this.href);return false;
- baço
İlgimi çekti, bir bakalım.
Bu filmi izleyeceğim ben bir engel çıkmaz ise ama baco, bahsettiğin netlik, alan derinliği kullanımı uygulamaları başka filmlerde de var. Mesela (En sevdiğim yönetmenlerden biri olan) Oliver Stone bunu sıkça yapar. BU filmde de gayet estetik ve işlevsel biçimde kullanılmış olablir tabi. İzleyip görelim....
Çevremizdeki "önem"leri, önemli görünmeyi başaran önemsizler yüzünden fark edemiyoruz....
https://twitter.com/gorkemoge" onclick="window.open(this.href);return false;
Kadroya bak!!!
*our AC-130 in the air
Maşşallah 🙂
http://www.vizyonhd.com" onclick="window.open(this.href);return false;