Film yapmaya çalışıyoruz, ekipmanları, yazılımları, kuramları öğrenmeye çalışıyoruz. Genel olarak işin başındayız belki ama kafamızda iyi bir film nasıl olmalı konusunda bazı şeyler beliriyordur. Bende forum camiasının iyi film, ideal film için düşündüklerini merak ettim. Sizce ideal film nasıl olmalı ?
Elbette bir çok öğeyi içinde barındırıyor ama böyle bir başlığı açtığıma göre kendim başlamalıyım. Benim için bu öğelerin önde gelenleri ;
- Filmin kendi cümlesini anlatabilecek kadar anlaşılabilir olması
- Öznel öğelerle boğulmayan genel bir izleyiciye hitap etmesi
- Konu olarak insanlığın ortak duygu ve düşüncelerine hitap eden bir film olması
- Senaryo matematiğinin iyi otutulup filmin akıcı gitmesi
- Tabiki iyi oyunculuklar, iyi yönetim, iyi senaryo , iyi müzik, iyi işçilik işin olmazsa olmazı.
Mesajın sonunda soruyu tekrarlıyorum. Sizin için iyi bir film içinde hangi öğeleri barındırmalıdır ?
Başta, çekmeye değecek kadar güçlü, çok güçlü bir öykün/maceran olmalı. Sırf bu yüzden bir çok iş ölü doğuyor, emekler heba olup gidiyor.
Kalem Oynatan İle Ayı Oynatanın Buluştuğu Yer
Sinema tadında görüntüleri olmalı bence ana başlık filmde budur, gerisi teferruat.
*our AC-130 in the air
Bence en önemlisi filmin doğal olması, çok absürd bi meseleden bahsetse bile inandırmalı izleyiciyi.
Bana göre filmin görseli ve görsel anlatımı her şeyden önemlidir.
Film dediğin; alt metine ihtiyacı olmayan fotoğraf karesi gibi olmalıdır. Filmde anlatılmak istenen senaryo ile göze sokularak değilde, görsel zeka, görsel güzellik ve iyi oyunculukla seyirciye yedirilmelidir.
Peki iyi bir müzisyen olmak için yani bir müzik eseri meydana getirebilmek için sadece iyi bir sese sahip olmak yetmiyorsa, iyi bir film yapmak için sadece iyi görüntüler yeterli olur mu?
Özgün bir sinematografik anlatım.
Çok kapsayıcı oldu ama, iyi bir filmin en genel özelliği budur benim gözümde.
Bence , yönetmenin iç dünyasını seyirciye aktarması herşeyin önünde. Olaylara nasıl bakıyorsan filmde de kareye o şekilde bakıp o içtenliği karşıya geçirirsen kralsın...
Akın var güneşe akın! Güneşi zaaptedeceğiz güneşin zaptı yakın!Toprak bakır gök bakır.Haykır güneşi içenlerin türküsünü,hay-kır haykıralım!
Peki iyi bir müzisyen olmak için yani bir müzik eseri meydana getirebilmek için sadece iyi bir sese sahip olmak yetmiyorsa, iyi bir film yapmak için sadece iyi görüntüler yeterli olur mu?
Anlatmak istediğimi yanlış anladın Ahmet.
Boş bir senaryo üzerine mükemmel bir görsel oturtup film sofraya sunulsun demiyorum. Sağlam bir senaryo çıkartıp bunu diyalog bazında değilde, daha çok görüntü anlamında yedirmek lazım diyorum.Mesela; her bir sahne birer yap boz parçası, diyaloglarda bu parçaları birleştirmek için birer ipucu olmalı. Kimisi ipucuna gerek duymadan filmi çözmeli kimiside diyaloglar sayesinde sonuca ulaşmalı. Film bir taşla iki kitleye cevap verebilir yada bir taşla iki farklı cevap buldurtabilir olsun istiyorum. (Gecenin bu saati saçmalamış olabilirim ama şuan yazdıklarım mantıklı geliyor.Birde sabah okurum.)
çok güçlü hikayelere ihtiyaç yok. çok basit ve gündelik konular bile iyi işlenirse çok baba sonuçlar çıkabilir. ama bunun olabilmesi için ekip uyumu çok önemli ve tabiki sinematografi herşeyin önünde gelir bence
çok güçlü hikayelere ihtiyaç yok. çok basit ve gündelik konular bile iyi işlenirse çok baba sonuçlar çıkabilir. ama bunun olabilmesi için ekip uyumu çok önemli ve tabiki sinematografi herşeyin önünde gelir bence
Görsel dil de bize güçlü öyküler sunduğu için 'baba sonuçlar'a varır.
Kalem Oynatan İle Ayı Oynatanın Buluştuğu Yer
bence en önemlisi yaptığın işi ciddiye almak.. ciddiye alınırsa kısa filmdede olsa adam senaryosuna, görüntüsüne, kadrajına, oyunculuğuna yani filmi film yapan ne varsa dikkat edecektir.. ama malesef "hade çekelimde olsun" diye hareket eden sonrada "emeğe saygı" klişesinin arkasına sığınan bir çok kısa filmci var..
..evet herşeyden önce yaptığın işe ciddi bakmak gerekiyor..bence..
ANKARADAN AYDIN
Anlatmak istediğimi yanlış anladın Ahmet.
Boş bir senaryo üzerine mükemmel bir görsel oturtup film sofraya sunulsun demiyorum. Sağlam bir senaryo çıkartıp bunu diyalog bazında değilde, daha çok görüntü anlamında yedirmek lazım diyorum.Mesela; her bir sahne birer yap boz parçası, diyaloglarda bu parçaları birleştirmek için birer ipucu olmalı. Kimisi ipucuna gerek duymadan filmi çözmeli kimiside diyaloglar sayesinde sonuca ulaşmalı. Film bir taşla iki kitleye cevap verebilir yada bir taşla iki farklı cevap buldurtabilir olsun istiyorum. (Gecenin bu saati saçmalamış olabilirim ama şuan yazdıklarım mantıklı geliyor.Birde sabah okurum.)
Şimdi daha iyi anladım. Senaryo ve görsellik kısmı bahsettiğin şekilde olduğunda mutlaka güzel sonuçlar çıkacaktır. Birde olayın farklı bir boyutu var. Örneğin benim başıma birkaç kez gelen bir durum; bir görüntüyü belirli bir niyetle alıp seyirciden başka anlamlar çıkardığını gördüm. Açıkçası bu durum hoşuma gidiyor. Kısacası yaptıklarımız bizden çıkıyor, bizi geçiyor izleyici yaptıla arasında özel bir bağ kurabiliyorsa eseri seviyor diye düşünüyorum.
Bence , yönetmenin iç dünyasını seyirciye aktarması herşeyin önünde. Olaylara nasıl bakıyorsan filmde de kareye o şekilde bakıp o içtenliği karşıya geçirirsen kralsın...
Ben kesinlikle buna katılırım. Ancak bu durumun çok öznel olmadığı durumlarda başarıya ulaştığı kanısındayım. Bence, eğer yönetmen çok öznel bir film yapmak istiyorsa kendi bileceği iş ancak geniş kitlelere hitap edebilecek bir işin seyircide nasıl tepki uyandıracağınıda düşünmek gerekir.
Ben tamamen öznel düşünüyorum . Aslında seni izleyenler, senin bir kısmını izliyor aslında... Filmlere yapılan eleştiriler şöyle olsaymış böyle olsaymış diye olmamalı . Bırak adam ne yaparsa yapsın. Can Dündar'ı yerden yere vuruyorlar bu çok saçma . Can Dündar'ın bakışını ve yorumunu gördük sözler boş... Tüm filmler için aynı düşüncedeyim...
Akın var güneşe akın! Güneşi zaaptedeceğiz güneşin zaptı yakın!Toprak bakır gök bakır.Haykır güneşi içenlerin türküsünü,hay-kır haykıralım!