Sinemanın 5 temel öğesi düşünülebilir. Film Dilinin Grameri'ni geç.
Ama bu saydığım kitaplar ile Blain Brown'ın kitaplarını yanına koyarsan, başka bir şeye gerek yok.
Sonra şu yönetmenler serisi var oraya geçebilirsin.
Yönetmen Sineması başlığıyla basılan seriyi mi diyorsun? NBC,Demirkubuz,Ahmet Uluçay vsvs olan.
Çok fazla soruyorum kusuruma bakma ama kitapları internetten sipariş verdiğim için inceleme fırsatım olmayabilir o yüzden emin olmak istiyorum 🙂
Estağfurullah işlerimden biri bu benim, cevap vermek.
Tam olarak bilmiyorum seriyi ama Kurosawa'dan tut Angelopoulos'a kadar bir sürü yönetmenin kitabı çıktı, çıkmaya da devam ediyor. http://www.idefix.com/kitap/agora-kitapligi/firma_urun_listele.asp?fid=3219
Okumadım ama ülkemizdeki Türkçe en geniş yönetmen serisi.
O seri sanırım röportajlara dayanıyor. Ama yine de bakarım onlara.Tekrar teşekkürler.
Röportajlara dayanıyorsa daha iyi bence.
Bir yönetmenin kendi sineması hakkında konuşması çok eğitici bir şey.
Ayrıca bayadır bakmıyordum çok güzel yeni kitaplar çıkmış.
Bir göz atarım, hatta almayı düşünürüm diyebileceğim şunlar var: http://www.idefix.com/kitap/uygulamali-sinematografi-paul-wheeler/tanim.asp?sid=YJBLJQ8LE0F6QOFY5BED
http://www.idefix.com/Kitap/tanim.asp?sid=H36CVK3WUY5YT8GBNC5R&searchstring=sinema
http://www.idefix.com/Kitap/tanim.asp?sid=QODJJ9V73V8VWG1PRSXY&searchstring=sinema
Şu da Blain Brown'ın bahsettiğim kitabı: http://www.idefix.com/Kitap/tanim.asp?sid=OVERN46S7V6VNW585KB4&searchstring=sinema
Sinema ve Televizyon İçin Aydınlatma Tekniği 480 sayfa 29 tl
Blain Brown'ınki 252 sayfa 60 tl
Yani fiyatlara sayfa sayısı üzerinden bakmak mantıksız gibi ama 200 küsür sayfalık fark olduğuna göre içerik zenginliği açısından çok fark olmalı.Fakat fiyatları aklım almadı.
Blain Brown baya isim yaptı, sebebi o. Ben sinematografiyi 25 TL'ye almıştım iki ay sonra 50 TL oluverdi. 🙂
Sen benim önerdiğimi al, ben zaten büyük olasılıkla bu gösterdiklerime bir bakarım, beğendiğimi olursa alırım, sonra alın ya da almayın diye ikinci bir seri yaparım. 🙂
Ne desek az takibe devam 🙂
kezzap bir şey merak ediyorum. yanlış anlama ışığı gayet güzel yapmışsın ama senin yaptığın ışığın fotoğrafında gördüğüm kadarıyla görüntü biraz daha kalitesiz. elbette bunun teknik imkanlardan dolayı olduğu belli. ben de bunu sorucaktım. mesela diğer filmlerden koyduğun görüntüler çok güzel. güzel derken yani seninkinin amatör bir yapım olduğu anlaşılıyor. filmi diğer filmlerdeki görüntülerdekine daha da benzer kalitede yakalamak için neye dikkat etmeliyiz? bu neyden kaynaklanıyor? kameradan mı? çok ışık kullanmalarından mı? lenslerden mi? post prodüksiyondan mı? yoksa başka bir şeyden mi?
kezzap bir şey merak ediyorum. yanlış anlama ışığı gayet güzel yapmışsın ama senin yaptığın ışığın fotoğrafında gördüğüm kadarıyla görüntü biraz daha kalitesiz. elbette bunun teknik imkanlardan dolayı olduğu belli. ben de bunu sorucaktım. mesela diğer filmlerden koyduğun görüntüler çok güzel. güzel derken yani seninkinin amatör bir yapım olduğu anlaşılıyor. filmi diğer filmlerdeki görüntülerdekine daha da benzer kalitede yakalamak için neye dikkat etmeliyiz? bu neyden kaynaklanıyor? kameradan mı? çok ışık kullanmalarından mı? lenslerden mi? post prodüksiyondan mı? yoksa başka bir şeyden mi?
Post-prodüksiyon hariç hepsinden.
Post-prodüksiyon hariç çünkü diğerlerinde sıkıntı olduktan sonra Post-Prodüksiyonda kurtarabilmenin sınırı da bir yere kadar.
kezzap bir şey merak ediyorum. yanlış anlama ışığı gayet güzel yapmışsın ama senin yaptığın ışığın fotoğrafında gördüğüm kadarıyla görüntü biraz daha kalitesiz. elbette bunun teknik imkanlardan dolayı olduğu belli. ben de bunu sorucaktım. mesela diğer filmlerden koyduğun görüntüler çok güzel. güzel derken yani seninkinin amatör bir yapım olduğu anlaşılıyor. filmi diğer filmlerdeki görüntülerdekine daha da benzer kalitede yakalamak için neye dikkat etmeliyiz? bu neyden kaynaklanıyor? kameradan mı? çok ışık kullanmalarından mı? lenslerden mi? post prodüksiyondan mı? yoksa başka bir şeyden mi?
Post-prodüksiyon hariç hepsinden.
Post-prodüksiyon hariç çünkü diğerlerinde sıkıntı olduktan sonra Post-Prodüksiyonda kurtarabilmenin sınırı da bir yere kadar.
mark ii ve bol bol tasarruflu lamba kullanırsak yaklaşabiliriz di mi? sanırım kamera kurtarır bana yetecek kadar da. ışıktan emin değilim.
En yaklaşabilecek sanırım RED kameralar olur.