Merhaba arkadaşlar halı saha maçlarımızı 4 sabit kamera ile çekip premierede multi camera özelliği ile birleştirip güzel bir şey yapmak istiyoruz. Tabiki bütçemiz çok sınırlı hatta hiç yok denebilir:) Kullandığımız 4 adet kamera tanesi 40-50 tl çin malı aksiyon kameralar.
şimdiye kadar iki kamera ile çekim yapıyorduk, işi büyüttük bu hafta 4 kamera kullanmak istiyoruz. Maçlarımız çok tartışmalı geçiyor 🙂
sormak istediklerim
kamera konumlarını iki kale arkasına boydan boya sahayı çekecek şekilde ve orta saha çizgisine çaprazlama kaleleri çekecek şekilde konumlandırıyorum. her hafta maçımız olduğu için kamera kullanacak arkadaş bulma şansımız yok. yani kameralar sabit olmak zorunda. sizce konumları değiştirmelimiyim?
düzenleme için videoları premierde multi camera seçeneği ile topun olduğu bölgeyi seçerek yapıyorum. fakat pozisyon tekrarları için durup kesip araya ilgili pozisyonun farklı açılarını koyup ağır çekim vs. derken çok uzun sürüyor. futbol müsabakalarında düzenleme için premiere pro'da tavsiye edeceğiniz bir şey varmı.
yardımcı olan arkadaşlara teşekürlerimi iletiyorum.
Amma aşkmış sizinkisi yahu...
Güzel çaba ama... Bence zaten kale arkası kamera açınız varsa, diğer iki kamerayı yine kaleye önden bakacak şekilde değil de, orta sahayı görecek şekilde düşünebilirsiniz. Arada bir de çeşit olsun diye tepe kamerası, kale içi köşe kamerası vb deneyebilirsiniz. 2 kameranız daha olsa daha iyi olur ama iş da aynı derecede zorlaşır. Özel açı kameraları aslında sadece güzel pozisyon ya da gol durumunda kullanılacağı için sanıldığı kadar iş yaratmayabilir de. Sadece maçı izleyen birinin dakika ve pozisyon/gol listesi çıkarması işinizi çok kolaylaştırır.
Bu zor iş. Daha kolayı olmaz bence. Kolay gelsin.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
teşekkür ederim tavsiyeleriniz için. Maçlar futboldan çok tartışmalarla gırgır makara ile geçiyor etabi yenilen takımada o hafta zehir oluyor. Arkadaşlarımızın çoğu futboldan anlamayan insanlar, amacımız keyif ile eğlenerek spor yapmak. bunu kameralar ve biraz edit ile de süsledikmi çok güzel bir sonuç çıkıyor. fakat montaj kısmı çok zaman alıyor bunu kısaltmak ve biraz da olsa kaliteyi arttırmak için bir şeyler yapmaya çalışıyorum.
amatör halı saha maçlarınız kayıt altına almak istiyorsanız ben biraz tavsiyede bulanayım
kameralar kesinlikle sahanın içinde olsun. aman efendim kamerama bir şey olmasın telin dışında da çekerim ben derseniz berbat bir görüntü alırsınız. hiç girmeyin kamera işine. kullanacağınız kameralar minik olması ve tripodsuz olması topun ve oyuncularn çarpma olasılığını azaltır en ideali gopro serisidir. Daha hesaplı piyasada 40-50 tl arasına satılan bol aksesuarlı aksiyon kameraları kullanabilirsiniz. Ama kullanacağınız ucuz kamera karanlık bir görüntü olarak geri dönecektir. böyle bir durumda premiere ile "Video Effect>Adjust>Shadow Highlight" uygulayarak karanlık görüntüden kurtulabilirsiniz ama kaliteden de biraz daha ödün vermiş olacaksınız.
eğer tek kamera kullanacaksanız ve kameranızı yüksek bir yere takma imkanınız yoksa seçeneğiz bir korner köşesindeki direğe takmanızı ve sahayı çaprazlama çekmenizi tavsiye ederim böyle bir durumda bir kaleyi feda etmiş olacaksnız rakip takım oyuncuları neden bizim goller yok diye tepki gösterebilir 😀
iki kamera kullanacaksınız orta saha çizgisinin birer metre gerisinde çaprazlama kalelere doğru çevirirseniz tüm golleri kaydedebilirsiniz, fakat böyle bir açıda da orta sahanın karşı bölümü kör nokta olacak ve oradaki hiç bir olayı kaydedemeyeceksiniz.
3 kamera ile çekecekseniz iki kamerayı orta sahadan kalelere doğru çapraz 3.kamerayı atak başlangıçlarını ve orta sahayı çekmek için bir kale arkasına veya korner köşesine konumlandırmanızı şiddetle tavsiye ediyorum.
kameraları tellere kabini veya gövdesinin içinde altından uzun çıkıntısı olan hangi aparatı var ise onunla iki adet plastik cırt klips ile sabitleyebilirsiniz. Ama maçtan sonra sökmek için yanınıza yan keski almayı unutmayın. Kalenin yanında, soyunma odası anahtarının yanında durur yan keskiniz efendim 😀
kamerayı çok yükseklere takıcam diye kendinizi kasmayın hiç. Aceleden çok yükseğe takıp maç bittikten sonra kameranın alakasız bir yeri çektiğini görünce çok üzülüyor insan. koşarken çarpmayacak sahadaki en uzun adamın az bişey kafasının üstü idealdir. maç sırasında arada bir kontrol edin mutlaka. Zira tellere top çarptıkça ufak ufak açı değişebiliyor sık sık düzeltiniz efendim.
maça başlamadan önce tüm kameraların önüne bir arkadaşınız geçsin ve bir iki üç diyerek aynı anda el çırpın montajda çok işinize yaracaktır.
maçtan önce hazırlıklarınıız eksiksiz tamamlayın kameraların şarjı full, SD kartlar boş, aparatlar eksiksiz, cırt klips ve yan keskiniz yanınızda eğer varsa kameranın tarih ve saati ayarlı, kamera kurulacak alanların önceden kararı verilmiş, olması gerekiyor bunlardan biri eksikse maçtan sonra istediğiniz sonucu alamayıp, artık önümüzdeki maçlara bakıcaz dersiniz.
maçtan önce saha kenarında beklerken mutlaka ama mutlaka konumlandırma kararınızı verin yoksa 60 dakikanın 15 dakikası kameralar ile uğraşmaktan heba oluyor.
montaj için premiere tavsiye ediyorum yalnız ucuz birden fazla aksiyon veya araç kamerası ile çekim yaptıysanız sizi 5-10 dakikalık partlar gibi bir kabus bekliyor. öncelikle her açıdaki kameranın tüm partlarını tek parça video yapıp kamera sayısı kadar kaynak video elde etmeniz gerekiyor. yoksa senkronize gidemezsiniz. Bu işlemide yaparken büyük bir ihtimal hiç bir video birleştirme uygulamasında direct stream copy özelliği çalışmayacaktır. bunun sebebi kameralarınızın frame rate aynı görünsede 30.003 , 30.001 gibi çok çok minik farklardır. sırf bu farklar yüzünden 5er 10ar dakikalık partları render yaparak birleştirmeniz gerekecek bir dünya zaman kaybına hazırlıklı olun.
videoları birleştirip tek parça kaynak elde ettikten sonra premiere prodaki mark in ile el çırpma anını bulun ve ilk frame yapın
daha sonra tüm açıdaki videoları seçip create multi-camera seçeneğini seçin, project alanında oluşan çoklu kameralı videoyu timeline'a sürükleyin. window>multi camera monitör seçeneği ile kayıt tuşuna basın ve topun geçtiği alanı seçerek 1 saatlik bir işkenceye daha başlayın.
isterseniz skor veya ağır çekimleri vs..de ekleyebilirsiniz ama bu da ekstra zaman demek hiç girmeyin derim.
videonuz hazır şimdide sizden isteyecek arkadaşlarınız olacaktır tek tek uğraşmak yerine yükleyin youtube'a isteyene videonun ismini söyleyin tıklasın izlesinler efendim.
bu arada bu kadar emek vererek yaptığınız işin sonunda youtubeda ki videonuzun izlenme sayısının 5-15 arasında olduğunu görünce hayal kırıklığına uğramayın çünkü siz bu çileli işi yaparken evlerinde keyif yapan arkadaşlarınız kötü oynadıysa yaptığınız işi beğenmeyecektir. Metanetli olun efendim 😀
Bravo ve çok teşekkürler. Çok güzel öneriler bunlar. Şimdi ricamız o youtube linklerinden bir iki tane vermeniz ki sonucu izleyelim biraz. Belki daha değişik fikirler de çıkar. Bu anlattıklarınız sadece futbol ile sınırlı değil bence; bir sahne performansı için de dolaylı olarak kullanılabilir. Tekrar teşekkürler.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
tabiki burada link, şimdilik pek bir şeye benzemiyor
... Sw8ihcEa26
yukarıda saydıklarım bizim yaptığımız hatalardı. Örneğin son videoda sahanın sol yarısını çeken kameranın şarjı yarım doluydu, hemen değiştirdik değiştiren arkadaş kayıt tuşuna basmayı unutmuş, sd kart değiştirmek için plastik klipsleri kestik yedek klipsimiz olmadığı için kamerayı yere koymak zorunda kaldık berbat bir çekim oldu. bu hafta hırs yaptım çekim öncesi ve sonrası tüm kontrolü ele alıp oyun olarakta, video olarakta imkanlar dahilinde kusursuza yakın bir iş çıkarmak istiyorum.