Evet önemli olan bu ise şöyle bir önerim var.
Bay ve bayan Smith filmini baz alalım.
Düşündüğüm tarz şöyle bir şey.
Aynı film iki karakter iki ayrı film.
Nasıl mı bay ve bayan smith ilk filmde beraber oynarlar ancak ilk filmde bay smith'in yaptıkları konu edilir. ikinci filmde bayan smith in yaptıkları konu edilir ama bir çok sahne her iki film de de ortaktır.
Örnek verecek olursak.
1. Film. : Bay bayan smith birlikte evden çıkarlar arabaya binerler ve bay smith teknesinin yanında bırakır. buradan sonra bayan smith araba ile yoluna devam eder. bay smith ise yatına binip bombaları yerleştirmek üzere adaya hareket eder.Sorun çıkar ve bayan smith e haber verir bayan simit başını çaresine bakması gerekir. Bompa patlar ancak buluşma yerine gelen olmaz.
2. film:Bay bayan smith birlikte evden çıkarlar arabaya binerler ve bay smith teknesinin yanında bırakır. bay smith geride bırakan bayan smith helikoptere biner ve adaya hareket eder bomba patlatılmadan önce kızını kurtar kurtarmalı ve sahilde bay smith ile buluşmalıdır. Bomba patlar sahile iner fakat kimse yoktur.
Ancak sonuç olarak filmin başlangıç ve sonuç kısımları bir biri ile bağdaşmamalı her film bir öncekini bir önceki bir sonraki için merak uyandırmalı her iki film bir biri ile çatışmalı ve her iki film de farklı sonuçlar doğurmalı.
Aslında amaç ortak sahnelerin bir biri ile uyumu iki başrol oyuncusu iki ayrı konu ortak noktalar.
Film amacı para kazanmak o bakımdan 1-2-3 vs çekiliyor ve genelde ya farklı konu yada kaldığı yerden konuları işlenir
iç içe geçmiş bir film nasıl olur acaba.
Görüşlerinizi merak ediyorum
////////////////////////////***************************///////////////////////////////////
Yaratıcı olmayan beyinler sadece söyleneni yapar.
Erol GÜN
15 kişi baktı ve yorum yapmadı.Ağır olsa da eleştirebilirisiniz. Ama fikirlerinizi paylaşın lütfen
Aynı hikaye ve 2 farklı görüş açısından 2 film. Hikayenin bütün olabilmesi için filmin başında yol ayrımı olması lazım ve sonunda tekrar birleşme. Diyelim bay smithin hikayesini anlatan ilk filmi izledik. Bay ve bayan smith ölmüyor. Hikaye mutlu sonla bitiyor. ikinci filmi neden merak edip gidiyim? Yani sırf bayan smith bu sırada ne yaptı diye neden izleyim filmi? Zaten sonunu biliyorum. Dediğin şey dizi yada oyunlarda olabilir. Mesala Walking dead. Ortak bir hikaye var ve karakterler birbirinden ayrılmak zorunda kalıyor. Bir bölümde bir grubun hikayesini izlerken. diğer bölümde paralel olarak diğer grubun yaşadıkları gösteriliyor." Diğerleri nerede? Ne yapıyor? Başlarına ne geldi?" derken dizi devam ediyor. Ama dizinin sonunu henüz öğrenemedik ne olacağını bilmiyoruz. Bu da merakın devamlılığını sağlıyor. Yada max payne 2. Oyunun bir bölümünde maxle oynarken telsizle monayla konuşuyoruz. Diğer bölümde mona ile oynuyoruz aynı telsiz konuşmaları tekrar var. Ama hikaye tek bir parçada anlatılıyor. Velhasıl kelam, yazdığın konseptin sinemada kullanılması çok zor.
Film amacı para kazanmak o bakımdan 1-2-3 vs çekiliyor
Söylediğin şey çok ayıp. Gördüğüm kadarıyla senaryo yazıyorsun ve yaptığın işe para karıştırıyorsun. Sen yapımcı mısın? Tamam senaryo yazarak gelir elde etmek istiyorsun ama senin işin hikayeni anlatmak. Bu işe para kazanma yolu olarak bakarsan yazdıklarının manevi bir değeri kalmaz. Sen yazarsın ve iyi veya kötü bir gelir sağlarsan ne mutlu sana. Ama amacın hikayeni anlatmak olsun , para kazanmak değil.
Film amacı para kazanmak o bakımdan 1-2-3 vs çekiliyor
Söylediğin şey çok ayıp. Gördüğüm kadarıyla senaryo yazıyorsun ve yaptığın işe para karıştırıyorsun. Sen yapımcı mısın? Tamam senaryo yazarak gelir elde etmek istiyorsun ama senin işin hikayeni anlatmak. Bu işe para kazanma yolu olarak bakarsan yazdıklarının manevi bir değeri kalmaz. Sen yazarsın ve iyi veya kötü bir gelir sağlarsan ne mutlu sana. Ama amacın hikayeni anlatmak olsun para kazanmak olsun, para kazanmak değil.
Öncelikli olarak o kelime için özür dilerim.
Kendim için bir kasıt yoktu sektör olarak kastedmiştim
Buraya yazmamdaki amaç fikri çok yönlü tartışmak
Film amacı para kazanmak o bakımdan 1-2-3 vs çekiliyor
Söylediğin şey çok ayıp. Gördüğüm kadarıyla senaryo yazıyorsun ve yaptığın işe para karıştırıyorsun. Sen yapımcı mısın? Tamam senaryo yazarak gelir elde etmek istiyorsun ama senin işin hikayeni anlatmak. Bu işe para kazanma yolu olarak bakarsan yazdıklarının manevi bir değeri kalmaz. Sen yazarsın ve iyi veya kötü bir gelir sağlarsan ne mutlu sana. Ama amacın hikayeni anlatmak olsun , para kazanmak değil.
Sn akman bey
sizin bir önceki mesajına cevabı, cepten apar topar yazdım. O bakımdan şimdi konuyu açmaya ihtiyaç duydum.
Ayrıca sizin eleştirilerinize çok önem veriyorum. O bakımdan bu eleştirinizi de göz ardı edemedim.
Öncelikle ben para kazanmak veya başkaca bir amacım yok. Yazılı düşünmek belki katkı sağlamak filmlerimden kazanmak gibi bir düşüncem olmadı sadece sizinle paylaşmak ve konuyu, konusunun uzmanları ile tartışmak istedim.
O bakımdan yanlış anlaşıldığım için üzgün ve özür dilerim. Bir iş verenim ve hobi amaçlı yaptığımı bilin lütfen.
tek isteğim film olacak bir senaryo yaratmak. E bu çok güzel olurdu hani..
Ayrıca eleştirinizin diğer kalanına gelirsek. Arşimet sadece su içilir ve yıkanır dese idi. Kaldırma kuvveti başka zamana kalabilirdi.
Demem o ki. Biraz zorlansa belki farklı bir şey çıkacak.
Beynimiz ve gördüklerimiz geleneklerimiz hep bir olayın bu şekilde daha kolay algılamamızı sağlar . Ancak fark yaratmak için normalin dışına çıkılması gerekiyor.
Verdiğim örnekte:
Bay bayan Smith bahsetmiştik.
Belki ilk başta ve sonunda buluşmaları gerekmeyeceği.
her iki filmde sık sık aynı sahneyi paylaşmaları.
Önemli olan böyle bir hikayeyi yaratmak, yaratabilmek ve uygulaya bilmek.
Uygulanamaz ve yaratılamaz ise nedenini tatmin edici olarak cevaplamak.
Bir örnek düşünüp yazacağım buraya
Tom Sawyer ve Huckleberry Finn'in Maceraları kitaplarını okuyan birisi olarak demek istediğin hikâye kurgusunu anladım. Güzel ve heyecan verici bir kurgu olur. Ancak elbette üzerine çok yoğun ve çok detaycı bir şekilde düşmen lazım. 2 farklı hikâye yapacaksın. Hikâyelerdeki kahramanların birbirleriyle bağlantılarını öyle bir ayarlamalısın ki seyirci 2. filmi merakla beklesin ve bekledikleri filmi izledikten sonra düş kırıklığına uğrayarak çıkmasınlar salondan. Aslında bu tür kurgularla kısa filmlerde rastlamak mümkün. Ama işin heyecan verici kısmı uzun metraj olacak olması ve 2 film şeklinde tasarlıyor olabilmen. Genel bir tema bulacaksın. 2 farklı karakter hazırlayacaksın. Gerçi bu benim tarzım. Sen önce hikâye yazıp sonra karakterleri de oluşturabilirsin. Ama şimdilik önemli olan ana konu ve tema.
"Sinema tüm sanatların içinde bizim için en önemli olanıdır."
-Vladimir İlyiç LENİN
Tom Sawyer ve Huckleberry Finn'in Maceraları kitaplarını okuyan birisi olarak demek istediğin hikâye kurgusunu anladım. Güzel ve heyecan verici bir kurgu olur. Ancak elbette üzerine çok yoğun ve çok detaycı bir şekilde düşmen lazım. 2 farklı hikâye yapacaksın. Hikâyelerdeki kahramanların birbirleriyle bağlantılarını öyle bir ayarlamalısın ki seyirci 2. filmi merakla beklesin ve bekledikleri filmi izledikten sonra düş kırıklığına uğrayarak çıkmasınlar salondan. Aslında bu tür kurgularla kısa filmlerde rastlamak mümkün. Ama işin heyecan verici kısmı uzun metraj olacak olması ve 2 film şeklinde tasarlıyor olabilmen. Genel bir tema bulacaksın. 2 farklı karakter hazırlayacaksın. Gerçi bu benim tarzım. Sen önce hikâye yazıp sonra karakterleri de oluşturabilirsin. Ama şimdilik önemli olan ana konu ve tema.
Evet aynen. Anlatmak istediğimi anlatmanın verdiği mutluluk ne güzel şey.
İmkansız değil. Eğer derdimi anlata bildiysem. Bu konu üzerinde tartışmak isterim.
İllaki başkasının seri filmler çekmeyi akıl etmesini, 3D film çekmesini akıl edemeyip onlar yaptıktan sonra taklit etmek değil belki bilemem ama filmle sektörü için birden fazla film izleme alışkanlığı ve "İKİZ FİLM" kelimesi belki yaratılabilir.
Diğer konuda bir sahne düşündüm.
Film1.Bay smith 4. kattaki daireye çıkar kapıyı kırar ve aradığı kişiyi yakalar. Sorgularken bir karmaşa olur ve silah sesi gelir ve birisi yere düşmüştür. Bayan smith içeri girer ve vurduğu adama seni aşağılık der. Sonra bay smith işine devam eder arka saynede bayan smith adamı bacaklarından sürükleyerek kapıya doğru götürür.Bay smit ona baktıktan sonra yakaladığı adama dönerek ajanın kim olduğunu sormaya başlar. Aşağıda bir araba patlar ve bay smith camdan bakar ve bayan smith yaralı kaçmaya çalışmaktadır.
Film 2. Bayan simit 4. kattaki daireye yangın merdiveninden çıkar. Bay smit içeridedir ve aradığı kişi bay smith'in arkadan vurmaya çalışmaktadır. Ateş eder ve onu vurur. Bay simit bayan smith ile göz göze gelirler ve bay simit işine döner, sahne arkasında bay smith diğer yakaladığı adamı sorguya çekmektedir.Bayan smith öldürdüğü adamıBacaklarından tutarak merdivenlere doğru sürükler, öldürdüğü kişi keskin nişancıdır. Arabaya bindiği sırada aracının yakınında bir patlama olur ve yaralanır kaçmaya başlar.
Her ikisi farklı bir alanda farklı bir konu işlemektedir ancak filmde sıks sık aynı sahnede aynı adamları ve bir biri ile çakışmaktadırlar.
ilk filmde bay smith amacı bilinmektedir ama bayan smith niye o kişiyi öldürdü. Niye kızgındı yada oraya nasıl ne için geldi ortak nokta neydi. Patlamadan sonra ne oldu gibi merak uyandıran sorular yaratılarak diğer filmin bir tür merakını uyandırmak. Böylece farklı bir tarz yakalanabilir.
Tom Sawyer ve Huckleberry Finn'in Maceraları kitaplarını okuyan birisi olarak demek istediğin hikâye kurgusunu anladım. Güzel ve heyecan verici bir kurgu olur. Ancak elbette üzerine çok yoğun ve çok detaycı bir şekilde düşmen lazım. 2 farklı hikâye yapacaksın. Hikâyelerdeki kahramanların birbirleriyle bağlantılarını öyle bir ayarlamalısın ki seyirci 2. filmi merakla beklesin ve bekledikleri filmi izledikten sonra düş kırıklığına uğrayarak çıkmasınlar salondan. Aslında bu tür kurgularla kısa filmlerde rastlamak mümkün. Ama işin heyecan verici kısmı uzun metraj olacak olması ve 2 film şeklinde tasarlıyor olabilmen. Genel bir tema bulacaksın. 2 farklı karakter hazırlayacaksın. Gerçi bu benim tarzım. Sen önce hikâye yazıp sonra karakterleri de oluşturabilirsin. Ama şimdilik önemli olan ana konu ve tema.
Evet aynen. Anlatmak istediğimi anlatmanın verdiği mutluluk ne güzel şey.
İmkansız değil. Eğer derdimi anlata bildiysem. Bu konu üzerinde tartışmak isterim.
İllaki başkasının seri filmler çekmeyi akıl etmesini, 3D film çekmesini akıl edemeyip onlar yaptıktan sonra taklit etmek değil belki bilemem ama filmle sektörü için birden fazla film izleme alışkanlığı ve "İKİZ FİLM" kelimesi belki yaratılabilir.
Diğer konuda bir sahne düşündüm.
Film1.Bay smith 4. kattaki daireye çıkar kapıyı kırar ve aradığı kişiyi yakalar. Sorgularken bir karmaşa olur ve silah sesi gelir ve birisi yere düşmüştür. Bayan smith içeri girer ve vurduğu adama seni aşağılık der. Sonra bay smith işine devam eder arka saynede bayan smith adamı bacaklarından sürükleyerek kapıya doğru götürür.Bay smit ona baktıktan sonra yakaladığı adama dönerek ajanın kim olduğunu sormaya başlar. Aşağıda bir araba patlar ve bay smith camdan bakar ve bayan smith yaralı kaçmaya çalışmaktadır.
Film 2. Bayan simit 4. kattaki daireye yangın merdiveninden çıkar. Bay smit içeridedir ve aradığı kişi bay smith'in arkadan vurmaya çalışmaktadır. Ateş eder ve onu vurur. Bay simit bayan smith ile göz göze gelirler ve bay simit işine döner, sahne arkasında bay smith diğer yakaladığı adamı sorguya çekmektedir.Bayan smith öldürdüğü adamıBacaklarından tutarak merdivenlere doğru sürükler, öldürdüğü kişi keskin nişancıdır. Arabaya bindiği sırada aracının yakınında bir patlama olur ve yaralanır kaçmaya başlar.
Her ikisi farklı bir alanda farklı bir konu işlemektedir ancak filmde sıks sık aynı sahnede aynı adamları ve bir biri ile çakışmaktadırlar.
ilk filmde bay smith amacı bilinmektedir ama bayan smith niye o kişiyi öldürdü. Niye kızgındı yada oraya nasıl ne için geldi ortak nokta neydi. Patlamadan sonra ne oldu gibi merak uyandıran sorular yaratılarak diğer filmin bir tür merakını uyandırmak. Böylece farklı bir tarz yakalanabilir.
Filmlerin sonunda seyirciyi kafasında soru işaretleriyle bırakmak, sadece final için geçerli olabilecek bir durum. Film tam bitiyor derken bir sahne girer ve büyük bir soru işaretiyle hikayenin devam edeceğini öğreniriz. Bu seyirciyi heyecanlandırır. Ama sen küçük soru işaretlerini(bayan smith o adamı neden öldürdü, çok önemli bir soru işareti değil) ilk filmin her yerine koymak istiyorsun. ilk film bittiğinde seyircinin kafasında çok sayıda küçük soru işaretleri olacak. Buna rağmen filmin sonunu öğrenmiş olacak. Söylediğin şeyler, tekrar söylüyorum dizilerde olabilecek şeyler.
Tom Sawyer ve Huckleberry Finn'in Maceraları kitaplarını okuyan birisi olarak demek istediğin hikâye kurgusunu anladım. Güzel ve heyecan verici bir kurgu olur. Ancak elbette üzerine çok yoğun ve çok detaycı bir şekilde düşmen lazım. 2 farklı hikâye yapacaksın. Hikâyelerdeki kahramanların birbirleriyle bağlantılarını öyle bir ayarlamalısın ki seyirci 2. filmi merakla beklesin ve bekledikleri filmi izledikten sonra düş kırıklığına uğrayarak çıkmasınlar salondan. Aslında bu tür kurgularla kısa filmlerde rastlamak mümkün. Ama işin heyecan verici kısmı uzun metraj olacak olması ve 2 film şeklinde tasarlıyor olabilmen. Genel bir tema bulacaksın. 2 farklı karakter hazırlayacaksın. Gerçi bu benim tarzım. Sen önce hikâye yazıp sonra karakterleri de oluşturabilirsin. Ama şimdilik önemli olan ana konu ve tema.
Evet aynen. Anlatmak istediğimi anlatmanın verdiği mutluluk ne güzel şey.
İmkansız değil. Eğer derdimi anlata bildiysem. Bu konu üzerinde tartışmak isterim.
İllaki başkasının seri filmler çekmeyi akıl etmesini, 3D film çekmesini akıl edemeyip onlar yaptıktan sonra taklit etmek değil belki bilemem ama filmle sektörü için birden fazla film izleme alışkanlığı ve "İKİZ FİLM" kelimesi belki yaratılabilir.
Diğer konuda bir sahne düşündüm.
Film1.Bay smith 4. kattaki daireye çıkar kapıyı kırar ve aradığı kişiyi yakalar. Sorgularken bir karmaşa olur ve silah sesi gelir ve birisi yere düşmüştür. Bayan smith içeri girer ve vurduğu adama seni aşağılık der. Sonra bay smith işine devam eder arka saynede bayan smith adamı bacaklarından sürükleyerek kapıya doğru götürür.Bay smit ona baktıktan sonra yakaladığı adama dönerek ajanın kim olduğunu sormaya başlar. Aşağıda bir araba patlar ve bay smith camdan bakar ve bayan smith yaralı kaçmaya çalışmaktadır.
Film 2. Bayan simit 4. kattaki daireye yangın merdiveninden çıkar. Bay smit içeridedir ve aradığı kişi bay smith'in arkadan vurmaya çalışmaktadır. Ateş eder ve onu vurur. Bay simit bayan smith ile göz göze gelirler ve bay simit işine döner, sahne arkasında bay smith diğer yakaladığı adamı sorguya çekmektedir.Bayan smith öldürdüğü adamıBacaklarından tutarak merdivenlere doğru sürükler, öldürdüğü kişi keskin nişancıdır. Arabaya bindiği sırada aracının yakınında bir patlama olur ve yaralanır kaçmaya başlar.
Her ikisi farklı bir alanda farklı bir konu işlemektedir ancak filmde sıks sık aynı sahnede aynı adamları ve bir biri ile çakışmaktadırlar.
ilk filmde bay smith amacı bilinmektedir ama bayan smith niye o kişiyi öldürdü. Niye kızgındı yada oraya nasıl ne için geldi ortak nokta neydi. Patlamadan sonra ne oldu gibi merak uyandıran sorular yaratılarak diğer filmin bir tür merakını uyandırmak. Böylece farklı bir tarz yakalanabilir.
Filmlerin sonunda seyirciyi kafasında soru işaretleriyle bırakmak, sadece final için geçerli olabilecek bir durum. Film tam bitiyor derken bir sahne girer ve büyük bir soru işaretiyle hikayenin devam edeceğini öğreniriz. Bu seyirciyi heyecanlandırır. Ama sen küçük soru işaretlerini(bayan smith o adamı neden öldürdü, çok önemli bir soru işareti değil) ilk filmin her yerine koymak istiyorsun. ilk film bittiğinde seyircinin kafasında çok sayıda küçük soru işaretleri olacak. Buna rağmen filmin sonunu öğrenmiş olacak. Söylediğin şeyler, tekrar söylüyorum dizilerde olabilecek şeyler.
Evet ama ben bunu bu kadar düşüne bildim. Belki başkaları küçük soruları sonuna doğru büyük bir soru işareti yapabilir.
1. Filmde sonunda bay smith işi hallettiği için mutludur.
2. Film sonu
Her iki filmi izleyen kişi: Bay smith o yüzden o kadar sevinmiş, işin aslı başka. Veya bay simit o işi halledemeseymiş bayan simit çoktan ölmüştü ama haberi yok.
Yani filmin sonunda bir sonuç değil bir birine bağlı iki sonuç çıkmalı ve birinin sonucu diğerini etkilememeli.
bay simit ajanı yakalar ve kızının yerini öğrenir kızını bulur ve sağ salim kurtarır.(bay smith kızı kurtarmıştır)
Bayan smith Ajanı federal mahkemeye çıkarır ve büyük yolsuzluğu çözer ve konsolosu tutuklatıp, Silah ticaretini ortaya çıkarır.(bayan smith şebekeyi çökertmiştir.)
Aslına bakarsanız öğrenmek istediğim veya anlamak istediğim şey şu
Böyle uzun metrajlı filmler var mıdır. Varsa örnek, yoksa
Böyle bir format olabilir mi. Olursa iyimi olur yoksa pek işe yaramaz mı?
Bay smith ve bayan smith, ajan, silah ticareti.. Böyle Hollywood tarzı bir aksiyon peşine düşmek açıkçası bana pek samimi gelmiyor. Bence tarzınızdan önce bakış açınızı değiştirin. Bir aksiyon filmi olması şart değil. Bir dram da olabilir. Böyle bir kurgu kullanılmış mıdır bilmiyorum. Önemli olan da bu kurguyu ilk sizin yaptığınız değil, bu kurguyu en iyi sizin yapmış olmanız. O yüzden size tavsiyem öncelikle hikayenizi oluşturmanız. Unutmayın ki nereye gideceğinizi bilmiyorsanız, hangi yoldan gittiğinizin bir önemi yok.
"Sinema tüm sanatların içinde bizim için en önemli olanıdır."
-Vladimir İlyiç LENİN
The Disappearance of Eleanor Rigby: Her
The Disappearance of Eleanor Rigby: Him
The Disappearance of Eleanor Rigby: Them
*our AC-130 in the air
ben para karşılığı senaryo yazıyorum ayıp etmiş mi oluyorum? oyuncular da yönetmenler de kameramanlar da sesçi ışıkçı kurgucu ressam şair müzisyen herkes ayıp mı ediyor? mühendis olup hobi olarak mı yapmalıydık bu işi?