Müthiş çalışmalar.
What the hell are you doing on there!
Şu an Ceidot'ta çalışıyor (ya da en son öyleydi), ama pek çok ayrı projede de yer alıyor. Müthiş yetenekli bir insan bence ama Ozan'ın dediği gibi tarzı çok alakasız.
Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.
Valla bana biraz abartı gibi geldi bu sayılı olsayı, çizmeyi beceremem ama çizilmiş olandan anlarım az buçuk. Hangi açıdan olduğunu anlayamadım belki tabi, o kadar kusurumuz olabilir. Bunun üzerinden konuyu dağıtmış olmayalım da, bu işle hakikatten ilgileniyorsan bence www.tr3d.com dan insan aramak daha rahat sonuca götürür. Orda bu işi profesyonel olarak ta yapan bi dünya adam var. Onların yani 3dcilerin haricindekiler de zaten tanıdığın bildiğin adamlar değilmi.
Valla bana biraz abartı gibi geldi bu sayılı olsayı, çizmeyi beceremem ama çizilmiş olandan anlarım az buçuk. Hangi açıdan olduğunu anlayamadım belki tabi, o kadar kusurumuz olabilir. Bunun üzerinden konuyu dağıtmış olmayalım da, bu işle hakikatten ilgileniyorsan bence www.tr3d.com dan insan aramak daha rahat sonuca götürür. Orda bu işi profesyonel olarak ta yapan bi dünya adam var. Onların yani 3dcilerin haricindekiler de zaten tanıdığın bildiğin adamlar değilmi.
tr3d'yi bilirim.Ama oradakilerin genelde modelleme üzerine çalışmalar yaptıklarını biliyorum.
Animasyon ayrı bir şey.Yani her max ya da maya kullanan kişi animasyon yapabilir diyebirşey yok.
Ben araştırmalara devam ediyorum ama tabi tek başıma ne kadar yeterli olabilirim bu konuda bilemem.
Şimdi son olarak şunu söyleyeyim.Sinema konuşan insanlarız.İyi filmin beğenilerle değil, kriterlere uygunluğu ve aynı zamanda farklılığı ile derecelendirildiğini biliyoruz.En azından bunu bildiğinizi umuyorum.
Bu yüzden beğenilerle hareket etmemek lazım.Bunun sonuçlarını birkaç mesaj yukarıda gördük (kel alaka diye adlandırabileceğimiz farklı tarzların aynı kulvarda koşturulmaya çalışılmaları gibi).
Bu "yok ben hocam, o kadar da değiller" dediğiniz kişilerin çizimlerine dikkat edin.
Anatomik yapıdan tutunda renk perspektifi, gölgelendirme, tonlamadan karakter oluşumuna kadar ne kadar yetkin olduklarını farkedeceksiniz (umuarım).
Neise..Sonuç olarak bize, eğer böyle bir işe kalkışırsak sdüper modelleyen değil, istediğimiz tasarıyı az da olsa yerine getirebilecek yeterliliği olan ve animasyon (bu çok derin bir konu) tadından anlayan birileri lazım.
Bugün olmasa bile umuyorum ki birgün.
What the hell are you doing on there!
.
http://seyitaliyaprakci.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vimeo.com/13771597" onclick="window.open(this.href);return false;
Piyasanın en iyileri
1) modelleme
Zbrush
Maya
2) animasyon
Maya
3) render motoru
Maxwell
Renderman
Vray
Brazil
: internet render tarlası
http://www.renderrocket.com/?gclid=CM_oo-SHyJcCFQoh3godewIGSw
Türk sitesi:
http://www.renderturkiye.com/
*our AC-130 in the air
Mudbox da bu aralar yaygın..
Render motorları ise daha çeşitli. Sony örneğin Arnold Global Illumination Renderer kullanıyor..
Büyük post prodüksiyon evleri zaten genelde inhouse yazılım kullanır. Arnold öyle, Mudbox öyleydi, satın alındı sonra vs..
Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.
Bir kaç tane i7 işlemciyle "amatör render farm" kurulabilir mi? Hatırı sayılı işler çıkartılabilir mi? Farmlarda PC başı saat ücreti 2 TL'den hesaplayınca 30-40 bilgisayarın bir haftalık ücreti zaten bir bilgisayar parasına denk geliyor.
Bilgisayarın ücreti ile olmuyor o işler 🙂
Bunların program lisans maliyeti, iklimlendirme, yangın söndürme, elektrik faturası, bakım gibi ücretleri de katalım içersine...
*our AC-130 in the air
paylaştıgın videoyu izleyemedim ama yanlış anlaşılmasın yıldırmak için yazmıyorum
2d yada 3d olsun animasyon yapmak isteyenleri hep teşvik etmek, elimden gelse yardımcı olmak isterim.ama bazı şeyleri kabul etmek gerek.3-5 kişiyle zor
aşağıda saydığım aşamaları belli bir disiplinde amatör yada birazdaha üst seviyede ekip kurmak çok zor. özellikle bu sektörde amatörler profesyonellige yaklaştıkca amatör gibi görünen projelerden çekinirler para getirecek firmaların projelerine daha olumlu bakarlar.bu yüzden ekip kurmak zor oluyor.parayı önceden konuşursan bu insanlara hepsi çıkar yapar ayrı mesele.ama gönüllü yapalım dedigin zaman 2-3 hadi en fazla 4 kişi bulabiliyorsun.aşağıdaki aşamaları 2-3 kişiyle işin içinden kolay olmaz
sen bu başlığı açarken şunları yazsan 2 tane sponsor var,bir tane stüdyo, 10 macpro, çay kahve+öğle yemeği
ve bana şu şu alanda çalışabilecek arkadaşlar arıyorum desen şuan mesaj kutun dolar taşardı.
bu şartlar olmuyorsa aklıma gelen bir yol. Hikayenizi ve ihtiyaçlarınızın bir listesini yaparak aşağıdaki sitelerde başlık açarak yardım almaya başlayabilirsiniz
tr3d.com
sinefx.com-özellik bu sitede consept tasarımcıların oldugu bir ortam pek acemi olmaz sektörden firmalarda çalışan insanlar
cgstudyo.com
---------------------------------
story+storyboard
consept works
charachter design
envoirment design
animation
vfx
lighting
texturing
rendering
compositing
sound
final render
Ekip kurma işine foruma ilk üye olduğum zamanlar heveslenmiştim. Hafif tecrübe kazanınca bu işlerin öyle yürümediğini anlamak zor olmuyor. Mutlaka bir proje çıkarmam ve bundan para kazanmam gerekir şeklinde bir saplantım yok. Olursa olur olmazsa da bir şeyler öğrenmiş güzel vakit geçirmiş olurum.
Bir de amatör olarak insanın tek başına yaptığı işlerin psikolojik etkileri de oluyor. Herhangi bir programı iyi derecede kullanabilen hiç kimsede davranış bozukluğu vs. bir problem görmedim şimdiye kadar.
Bir kaç tane i7 işlemciyle "amatör render farm" kurulabilir mi? Hatırı sayılı işler çıkartılabilir mi? Farmlarda PC başı saat ücreti 2 TL'den hesaplayınca 30-40 bilgisayarın bir haftalık ücreti zaten bir bilgisayar parasına denk geliyor.
Render farm'da ne kadar işlemci o kadar verim demektir. Yani 4 adet 1.0Ghz lik bilgisayar 2 adet 2.0Ghz lik bilgisayardan daha verimli iş çıkarıyor. Ben 3-4 sene kadar önce bir bilgisayar laboratuvarındaki 22 adet PCyi kullanmıştım ve tek başına bir bilgisayarın 1,5 haftada yapacağı işi 2 gece sabaha dek çalışarak halletmişlerdi. Bir hata durumunda da işiniz daha garanti. Tek makinada risk yüksek.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Evet tek makinada risk yüksek. Maya'da çizdiğim yıldıza zoom yapıp yakın plan görüntüsüne tek kare render almak istedim (hd 1080) bilgisayarı mahvetti. 20 dakika boyunca elektrik süpürgesi gibi çalıştı. Şimdi farmlarda ana bilgisayar dediğimiz sürekli açık olması gereken bir makina bulunmalı mı? Ana bilgisayar sürekli açık konumda mı olmalı!? Her makinanın günde 1-2 saat dinlendirilebilmesi yani Hepa'nın hatırlattığı yangın riski açısından soruyorum ve soğutucu panelle çalışan laptoplarda yangın riski var mı?
Ben yangın riskini çalışmasından kaynaklı dememiştim 🙂
Renderfarmların çalışma şekli bi anabilgisayardan çok eşit dağıtılmış sistem yükü. Bildiğim üzere 2 metod var. Tek karenin farklı yerlerini hesaplayan total işlem gücü, ayrı ayrı karelerin üzerinde çalışan bireysel sistemler. Tek karenin üzerinde bir çok bilgisayarın çalışması daha elverişli işler çıkartıyor her zaman. Ana bilgisayar olmuyor bunlar ağ tarafından dosyalar dağıtılıp işlem görülüyor. Bu bilgisayarlar genelde rack sistemleriyle çalışıyor ve 7/24 çalışması için üretilmiş aletler. Ondan dolayı ısınma gibi dertleri yok:)
*our AC-130 in the air