Forum

Bir Filmin Anafikri
 

Bir Filmin Anafikri

33 Gönderi
18 Üyeler
0 Reactions
8,900 Görüntüleme
(@anonymous)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

Film kısa da olsa uzun da olsa mutlaka bir ana fikri olmalıdır. Örneğin 10 dakkalık bir filmle bişey anlatacaksın ama nasıl anlatacaksın. Bunun bir ana fikri olması lazım. Örneğin evlat hasretini anlatmak istiyorsunuz ama bunu anlatmak için 10 dakka yetmiyor uzatın o zaman 20 dakikaya bakın nasıl anlatıyorsunuz. Bazı filmlere senaryoları bakıyorum da ana fikirsiz sadece dalga olsun diye çekilen filmler görüyorum. Bir filmin ana fikri mutlaka olmalıdır.

Siz ne düşünüyorsunuz bu konuda?

 
Gönderildi : 26/04/2010 1:40 pm
(@gorkem)
Gönderi: 0
 

Dead! Özlemiştik seni, hoşgeldin tekrar.

Acaba sen mesajını biraz daha uzatsan, deneyip de anlatamadığın mesajını anlatmayı başarabilir misin?

Çevremizdeki "önem"leri, önemli görünmeyi başaran önemsizler yüzünden fark edemiyoruz....
https://twitter.com/gorkemoge" onclick="window.open(this.href);return false;

 
Gönderildi : 26/04/2010 2:11 pm
(@anonymous)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

Dead! Özlemiştik seni, hoşgeldin tekrar.

Acaba sen mesajını biraz daha uzatsan, deneyip de anlatamadığın mesajını anlatmayı başarabilir misin?

anlatamadımmı?

 
Gönderildi : 26/04/2010 3:07 pm
(@gorkem)
Gönderi: 0
 

Dead! Özlemiştik seni, hoşgeldin tekrar.

Acaba sen mesajını biraz daha uzatsan, deneyip de anlatamadığın mesajını anlatmayı başarabilir misin?

anlatamadımmı?

Bence anlatamadın.
Ve yazım yanlışlarına dikkat etmen sana çok fazla kez söylendi.
Başlığın adını neden büyük harflerle yazıyorsun? Bunu da anlayamıyorum.
Tıpkı seni bir türlü anlayamadığım gibi. ?

Çevremizdeki "önem"leri, önemli görünmeyi başaran önemsizler yüzünden fark edemiyoruz....
https://twitter.com/gorkemoge" onclick="window.open(this.href);return false;

 
Gönderildi : 26/04/2010 3:11 pm
(@anonymous)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

başlığın adını büyük yazmam yazım yanlışımı oluyor? sadece önemli bir konu olduğu için dikkat çekmek istedim.

 
Gönderildi : 26/04/2010 4:09 pm
 Düd
(@dud)
Gönderi: 0
 

Böyle bir zorunluluk yok.

Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.

 
Gönderildi : 26/04/2010 4:17 pm
(@anonymous)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

yine konu kaynıyor arkadaşlar.

söylediğim şey hakkında ne düşünüyorsunuz onu söyleyin.

 
Gönderildi : 26/04/2010 4:20 pm
 Düd
(@dud)
Gönderi: 0
 

Böyle bir zorunluluk yok.

Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.

 
Gönderildi : 26/04/2010 4:22 pm
(@kezzap)
Gönderi: 0
Admin
 

Bir filmin, hikayenin, anafikri olması şart değil elbette. Bir ana cümlesi olmalı ama bu illa bir "fikir" olmak zorunda değil.
Örneğin bir soru da olabilir bu. Ya da birçok fikrin çelişkili bir biçimde bir araya getirilmesi de olabilir.
Yazarın/yönetmenin derdi bu konuyla ilgili bütün çelişkili fikirleri göstermek istemiştir.
(Bu filmin cümlesi de bu çelişkili fikirlerin bir araya gelişi olur)

Uzayıp gider bu.

 
Gönderildi : 26/04/2010 4:29 pm
(@gorkem)
Gönderi: 0
 

Her film birşey anlatmalıdır, bu doğru. Ama KEzzAP'ın dediği gibi bu bir fikir olmayabilir.
Bir soru olabilir. Bazı filmler, ilgilendikleri konu üzeirne sadece soru sorarlar.
Bazı filmler sadece duygularla ilgilenir. Açıklamalar, fikirler, gerekçeler önemsizdir.

BU değişken birşeydir yani.

Çevremizdeki "önem"leri, önemli görünmeyi başaran önemsizler yüzünden fark edemiyoruz....
https://twitter.com/gorkemoge" onclick="window.open(this.href);return false;

 
Gönderildi : 26/04/2010 5:07 pm
(@anonymous)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

Her film birşey anlatmalıdır, bu doğru. Ama KEzzAP'ın dediği gibi bu bir fikir olmayabilir.
Bir soru olabilir. Bazı filmler, ilgilendikleri konu üzeirne sadece soru sorarlar.
Bazı filmler sadece duygularla ilgilenir. Açıklamalar, fikirler, gerekçeler önemsizdir.

BU değişken birşeydir yani.

Anladım. Ama katılmıyorum. Her filmin bir ana fikri olmalı.

 
Gönderildi : 26/04/2010 6:00 pm
 iLAN
(@ilan)
Gönderi: 0
 

Her film birşey anlatmalıdır, bu doğru. Ama KEzzAP'ın dediği gibi bu bir fikir olmayabilir.
Bir soru olabilir. Bazı filmler, ilgilendikleri konu üzeirne sadece soru sorarlar.
Bazı filmler sadece duygularla ilgilenir. Açıklamalar, fikirler, gerekçeler önemsizdir.

BU değişken birşeydir yani.

Anladım. Ama katılmıyorum. Her filmin bir ana fikri olmalı.

Ana fikri olmayanlar film degil midir?

Benim "Ben" dediğim bedenim mi, yoksa ben mi?

 
Gönderildi : 26/04/2010 10:54 pm
(@kokostarist)
Gönderi: 0
 

Sinema içinde pek çok tür barındırır ve hepsi de filmdir. Gişe filmleri genllikle ana fikre sahiptir. Ama sinema geniş ve en harika sanat yelpazesidir.

 
Gönderildi : 26/04/2010 11:31 pm
(@anonymous)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

Her film birşey anlatmalıdır, bu doğru. Ama KEzzAP'ın dediği gibi bu bir fikir olmayabilir.
Bir soru olabilir. Bazı filmler, ilgilendikleri konu üzeirne sadece soru sorarlar.
Bazı filmler sadece duygularla ilgilenir. Açıklamalar, fikirler, gerekçeler önemsizdir.

BU değişken birşeydir yani.

Anladım. Ama katılmıyorum. Her filmin bir ana fikri olmalı.

Ana fikri olmayanlar film degil midir?

Sizin gözünüzde film olabilir ama ana fikri olmayan film dalga geçmek için çekilmiştir ve cidiye alınacak bir tarafı da yoktur. Ben ciddi filmler izlemek istiyorum ve bu filmler ana fikri olan filmlerdir. Diğer filmler boştur.

 
Gönderildi : 27/04/2010 1:43 pm
(@telemacro)
Gönderi: 49
 

anafikir savunulan ifade midir? eğer öyle ise ilk önce gözlemin aktarılması gerekir. önce konunun uzayı, gözler önüne serilir. sonra sorun tanımlanır. sonra buna çözüm önerilir. adeta bir reçete gibi "bu sorunun çözümü budur" tezi ortaya konulur. işte bu adımları tarif etme yönetmenin kalitesidir. o duyguyu seyirciye aktarabilme oyuncuların başarısıdır. geçişlerdeki mantık kurgunun zerafetidir. teknolojik altyapı sonuca kuvvet vermelidir.

lakin tüm bunlar aslında tutarlılığı artırırken, adı üstünde senaryoyu güçlendirirken, gerçek hayattan daha sentetik ve bir laboratuvar ortamına konuyu taşır. oyuncular klişeleşir, senaryo şaşırtıcılığını kaybeder. hem hayattan olmak hem de kontrollü bir atmosferde bunu ifade edebilmek işin sanatı olsa gerek...

ben böyle düşünüyorum...

 
Gönderildi : 27/04/2010 4:05 pm
Sayfa 1 / 3
Paylaş: