Öncelikle herkese Merhaba...
Siteyi yeni farketmiş olup, yeni üye olanlardanım. Yeni tanıştığım içinde, bu kadar güzel bir siteden mahrum kaldığım için ayrıca üzüldüm... Dün gece nereydeyse sabaha kadar siteyi inceledim, izledim, okudum, paylaştım, anlamaya çalıştım.... Paylaşım dolu, Saygı dolu, yardımsever bir forum ve en önemlisi bence " bilge paylaştıkça çoğalır, güzelleşir, doğrudur" ilkesine inan çok insan var.
Kendimi tanıtmaya gelince [isim vs önemli değil] mesleğim oyunculuk. İstanbulda özel bir tiyatroda oynuyorum. Tabii kısa film vs. çekiyorum... Forumla bağladığım nokta film vs... Yanlız gece, içim içimi yedi bu yazıyı yazsam mı yoksa yazmasam mı diye. En son dayanamayıp yazdım
Sitede ki en beğendiğim başlıklardan birisi de " Filminizi Paylaşın " bölümü. Çok güzel herkes filmlerini paylaşıyor. Okadar güzel kısa filmler varki, o kadar emek harcanmış, o kadar birşeyler anlatma cabası içine girilmiş... Hepsi birbirinden güzel. .. ben gerçekten bu kadar profesyonel filmler izlemedim... Belkide öğrencilik zamanlarında hep öğrenci işi izledğim ve sıkıldığım içindir. hepsi birbirinden güzel...
Lâkin, benim asıl bu yazıyı yazmamdaki sebep; Oyunculuk üzerine genel bir sitem olacak. Asla Kişisel vs... değildir. HERKESİN BİR SEBEBİ VARDIR muhakkak kabul ediyorum... Fakat İnanılmaz ekipmanlarla, inanılmaz kurgu effect vs.. kullanıımlarıyla, ki en önemlisi inanılmaz emekle yapılmış filmlere NEDEN BU KADAR KÖTÜ OYUNCULAR SEÇİLMİŞ... Bütün kısa filmlerde eleştirilerim şunlar oldu " Color süper, teknik süper, konu güzel.." Oyunculuk? sıfır ötesi...
Lütfen yanlış anmlaşılmasın burda ahkam kesmek vb. değil amacım. yanlızca bu kadar güzel filmlerde iyi oyuncular kullanırsanız tadından yenmeyecek ESERLER olur... Merak ediyorum neden bu oyuncular? ya da oyuncu olamayan insanlar..
Gidin herhangi bir üniversitenin Konservatuar bölümüne, açık açık " BEN KISA FİLM ÇEKİCEM OYUNCU LAZIM ve [ BÜTÇE YOK ] veya [ BÜTÇE VAAR ] " söyleyin bakalım, kaç tane oyuncu buluyorsunuz... gerçekten merak ediyorum., neden oyuncu kullanmıyorsunuz. Bu deviirde ki çok şanslı oyuncularımız var. en basitinden ERKAN CAN, NURGÜL YEŞİLÇAY vs.. vs.. bu insanlar bas bas bağırıyorlar bize kısa film getirin oynayalım diye, bunlar belkide hayal. demek istediğim bu insanları oynatın değil. ama en azından OYUNCU seçin.. Bütün filmleri tek tek izledim, İzlettim, Paylaştım... Genel problemin bu olduğu kanısındayım ben arkadaşlarım hocalarım çevrem...
Çok ciddi söylüyorum gerekirse sitenin CAST bölümünü açıp isteyene istediği oyuncuyu bulurum problem değil. Konuyu dinliyoruz ama oyuncuyu izliyoruz.
Tabii aralarında teknik vs.. kötü olanlar var. onları sizler daha iyi biliyorsunuz. eleştiriyorsunuz. benim mesleğim oyuncuyluk olduğu için böyle bir şey söylemek istedim. UMARIM YANLIŞ ANLAŞILMAM. Derdim sadece EN İYİSİNİ yapmak istediğiniz için bir parça da olsa yararlı olabilmek. ASLA UKALALIK OLARAK ALGILAMAYIN. ben kimim ki ukalalık yapacağım...
BÜtün eserler çok profesyonel.... lütfen oyuncuyu eksik tutmayın...
Teşekkürler.
[ umarım kimseyi kırmadım üzmedim ve yanlış anlaşılmadım.... ]
SAYGILARIMLA.....
[ Tamamen kendi düşüncelerimi aktarıyorum..... Ben kimim... Sıradan izleyici... ]
Lütfen yazdıklarım bu şekilde değerlendirilsin...
Biz senin gibi iyi niyetli insanlar sayesinde bir araya geldik, büyüdük ve çoğaldık.
Bu mesajı atmakla o kadar iyi ettin ki anlatamam.
Ben burayı bir güler yüz ortamı olarak görüyorum. Ama bir Esra Ceyhan güleryüzü değil tabi. 🙂
Daha çok babacan bir gülümseme. Hulusi Kentmen gibi. 🙂
Sende de bu havayı sezdim.
Lütfen mesajlarında forumda aktif ol, görünür ol.
Çok kişinin sana faydası dokunacaktır, sen de birçoğumuza faydalı olacaksındır.
Fayda çok iyi bir şeydir, çıkar kötü.
Fayda Hulusi Kentmen'dir, çıkar Esra Ceyhan. 🙂
adwatch hoşgeldin. dediklerine bende katılıyorum. lakin kendi adıma prof oyuncuları oynatmanın hayal olduğunu düşünenlerdenim. aslında bir site altında tüm gönüllü oyuncuları toplayıp oyunculuk deneyimini arttırmayı düşünenlerin ve film için oyuncu arayanların tek çatı altında toplanabileceği bir site olsa ve herkes faydalansa harika olur diye uzuuun uzun düşünmekteyim. olmadı bu iş için kolları sıvayacağım. en azından bazı prof çalışma sahipleride ışık gördükleri kişilere gerekli eli uzatabilirde. derin bir yara ve çook iyi bir konuya parmak basılmış. yarayı iyice açıp inceleyelim ve gerekeni yapalım derim ben. cesaret edip yazdığınız ve bu konuyu gündeme getirdiğiniz içinde ayrıca teşekkürlerimi sunarım...
Asıl Ben size beni yanlış anlamadığınız için çok teşekkür ederim.
Yazdıklarımı okuyup cevap verdiğiniz, yorum yaptığınız içinde çok teşekkür ederim.
dediğim gibi o kadar güzel projeler, o kadar profesyonel işler varki anlatamam... Ama bunlar sadece filmin BENCE TABİ yüzde 50 sini oluşturuyor. gerçekten oyuncu çok önemli bende hemde YÜZDE 50 si kadar diye düşünüyorum.
Bakın ben oyunculuk mezunuyum, okulda o kadar çok beklerdik ki Sinema tv de okuyan abilerimiz ablalarımız bize proje getirsinlerde bizde arkada figuran olarak görünsek diye
[ DİZİ SİNEMA FİLMVİ vs den bahsetmiyorum Kısa film başka bir duygudur oyunlulukta]
Ünlü oyuncu oynatmak hayal gibi gelebilir ama hiç denendi mi acaba... Tabi ki zordur... zaman olur. illa ünlü den başlamayın. Gidin konservatuarlara, Özel kurs veren kurumlara, [ okullarda genelde pano olur] yazın panolara film için diye, mutlaka gelen olur.
Tabiii aralarında kötü oyuncularda çıkacaktır. ama bu yönetmenin oyuncuları tanımasına bağlı...
Ben burda insalara ışık gibi doğdum, beni dinleyin, hadi yapalım.. filan demiorm.. sadece oyuncunun önemini kendimce anlatmayı denedim... v
Mesela bütün filmlerin jeneriğinde SERVİS ŞOFÖRÜNÜN ismine kadar yazarlar, ama hiç oyuncu koçu denilen insanla çalışan var mı?
Bir tane iyi oyuncu bulup oyuncu koçu olarak bile kullanabilirsiniz.
Açın bir CAST bölümü, insanlar CV ve fotoğraflarını yollasın, hem FF nin cast bölümü olmuş olur, HEMde kötü [ oyunculuk değil insanlık anlamında ] insanla çalışmamış olursunuz ve/veya oluruz...
Oyunculukla ilgili, oyuncu yönetmen arasındaki ilişki hakkında bilgilerimi paylaşmak isterim tabii. OYUNCU yönetmen ilişkisi üzerine sadece BİR adet konu bölümü var.. üzüldüm açıkcası... normalde hiç bir foruma böyle şeyler yazmam, çünkü herkes bildiğini okur, bilgi paylaşmazlar, ki en önemlisi EGO tavandır.. hiç gelemem vallahi 🙂
hani derlerya hiç ayak değmemiş kumasal BURASI BAKÎR diye... aynen öylebi forum ve umarım hep böyle gider.....
Esen kalın...
" tekrar söylüyorum yanlış anlaşılmadığım için çok mutluyum.... "
herkese iyi forumlar... 🙂
[ Tamamen kendi düşüncelerimi aktarıyorum..... Ben kimim... Sıradan izleyici... ]
Lütfen yazdıklarım bu şekilde değerlendirilsin...
Hoşgeldin aramıza... (aramızayı es geç, ben hala yeni bir üyeyim 🙂 )
Forumunda oyunculuk ve oyuncu yönetimi başlığında bir bölüm var; orada gerekli paylaşımları yapmanı isterim. O bölüme bir çok yazı yazmak geliyor içimden ama hep tiyatral yazılar; burası kamera önü olan bir forum, o yüzden biraz alakasız olacak kaygısını hep yaşadım.
Verdiğin cast örnekli bölüm gerekli ve ihtiyaca yönelik. Biraz olumsuz yaklaşım sergilemek gerekirse burada aktif olanların çoğu birbirini tanıyan ve gerçekten sinema çevresi geniş olan üyelerden kurulu; bu yöndeki ihtiyaçları gerek halihazırda olan çevrelerinden gerekse de buradaki tanışıklıktan sağlıyorlar.
Az biraz zamanla forumundaki üyeler, yazılarıyla ve varsa filmleriyle kafanda belli yer ediniyor. İhtiyaç duyduğun zaman ise çoğu kişinin hemen yardımcı olacağı inancındayım.
Forumda paylaşılan yazılarda hemen fark edilen, bahsetmiş olduğum oyunculuk kısmındaki yazımsal yetersizlik. Yani kamera önü oyunculuğu için yeterli bir tartışmanın oluşmamış olması. Üşengeçliğimden araştırmayıp hep sonraya bıraktığım bir bölüm. Eğer bu yönde araştırmaların varsa paylaşmanı isterim. Bu sayede beni de dürtmüş olursun. 😉
- Şunu bir dene...
- Nedir bu?
- Tüm dualarının karşılığı diyebilirim.
Gia (1998)
Ben de hoşgeldin diyerek gireyim lafa.
Üretilen kısa filmlerdeki oyunculuk eksiklikleri gerçekten büyük sorun. Ama bunun nedeni çoğu zaman, oyuncularımızın oyunculuk güçlerinin eksikliği değil. Temel sebep filmin yaratım sürecindeki eksiklikler. Ve bunların içerisindeki en büyük neden ise yönetmenlerimizin oyuncu seçim ve yönetimindeki eksiklikleri.
Bak sen madem oyuncusun, söylemeye çalışacaklarımı rahatça anlaacaksındır: Oyunculuk tarzları, yöntemleri, çeşitleri var ya. İşte metod, karakter, abartılı, minimal, tiyatral falan vs. Bunlar bir karakteri yaratma süresince oyuncunun zihninde var olan, olabilecek şeylerdir. Yönetmen dediğin kişi de bunları bilir mutlaka. Ama derdi o değildir, olmamalıdır. Yönetmen, karşısında inşa edilen karakteri, üsluplara, yöntemlere falan bakmadan değerlendirmeli, oyuncunun performansını buna göre biçmelidir. Ama bu yapılmıyor. Bunun temel nedeni de, senaryolarımızda çizilen karakterlerin çiziminin, oyuncudan naısl bir performans bekleneceğini netleştirecek seviyede var edilememiş olması gibi geliyor bana. Yani daha kaba anlatım la yönetmenlerimiz, oyuncularından naısl bir performans istediklerini yeterince netleştirememiş oluyorlar. Bu zaten oyuncuya yansıyor. Oyuncularımız hep titrek, kendinden eminsiz ve flu oynuyorlar. Çünkü canlandırdıkları karakteri yeterince tanıyamıyorlar. Ve çünkü ortada yeterince tanınacak bir karakter yok.
Ve özen meselesi.... "Olmadı tekrar lütfen" (10) "Olmadı tekrar lütfen" (20) "Olmadı tekrar lütfen" (30) diye birşey yok bu taraflarda. Oyuncular da sütten çıkmış ak kaşık değil mutlaka. "Kusura bakma, eşek gibi yapacaksın!" (40) olabilir, olmalıdır. Yönetmen oyuncusunu perişan edebilir. Yorgunluktan gebertebilir. Bunlar öyle görünmese de aslında gayet normal şeyler. Oyuncunun ağzını açıp gık demeye hakkı yoktur. Ama yönetmenin de bu yetkinliği elde ettiğini düşünmesi için bazı gereklilikler var. Senaryosunu oyuncuya çekimden bayağı bir süre önce vermiş olması (oyuncunun senaryoyu bol bol okuması, kendince hazırlanması için yeterli süre) prova şansı tanımış olması ve doğru iletişimi kurmayı becerebilmesi. Eğer yönetmen bu olanakları sağlamış ise oyuncusuna, oyuncunun istenen performansı vermemesi için hiçbir bahanesi yoktur. Mesele despotluk, kabalık falan değil asla. Yönetmen nazikçe de oyuncusunu gebertir, şüpheniz olmasın. İster naizkçe ister kabaca her oyuncu, yönetmeninin altında ezilmeye baştan razı olmalıdır. BU denklemde her yönetmen oyuncusuna en konforlu şartları sunmakla her oyuncu da en "istenen!" performansı vermekle yükümlüdür.
Oyuncunun yönetmeni ezdiği ( bu ezme hep profsyonel yaklaşım olarak) anlar olamaz mı? Tabii ki olur. Öyle bir performans verir ki, yönetmen kalkıp "ben bu kadarını düşünememiştim, büyüksün!" diyebilir. Yönetmen de her an, oyuncusunun çabalarını cuppadanak algılayacak, değerlendirebilecek ve takdir edebilecek hassasiyette olmalıdır.
Ve son konu şu: Oyuncu, sadece "veren"dir. Değerlendiren değil. Verdiği performansın ne anlama geldiğini bilmeyebilir. (Filmin naısl birşey olacağını bilmemesi gibi birşey bu) BU anlamda yönetmenin istediği bazı "saçma görünen" şeylere de anlayışlı olmalıdır. Çünkü yönetmen bazen istediği performansı elde etmek için, oyuncuyu kandırabilir. OLmadık birşey ister, oyuncu kabul edip verir ve sonuçta herkes kazançlı çıkar. "Bu istediğin saçma, fikrine katılmıyorum!" diye birşey yoktur. Çünkü saçma görünen istek aslında başka birşeye hizmet ediyordur. (Aynen başıma geldiği için bu kadar rahat söylüyorum) Oyuncu eğer biraz olsun yönetmenine güveniyor ise ve ondan yeterli konforu almış ise bu kadar güven payı bırakmalıdır.
Çevremizdeki "önem"leri, önemli görünmeyi başaran önemsizler yüzünden fark edemiyoruz....
https://twitter.com/gorkemoge" onclick="window.open(this.href);return false;
Dediklerinize katılıyorum... Lakin ben başka bir koudan bahsettim. Yönetmen - oyuncu ilişkisi bence, deyim yerindeyse "yönetmen sette Tanrıdır" ilkesini kabul etmiş oyuncularla neden çalışılmadığıdır.
-* seneryo geç geldi, hiç okumadım, karaktere bürünemiyorum, onu anlamıyorum alt metinim yok ... vs.. vs..vs... bunlar tabii önemli şeyler. Lakin eğitim almış bir oyuncuya son 5 dakika kala seneryoyu anlatsa yönetmen, karakterden biraz bahsetse ve yönetmen kendi istediğin söylese "Oyuncu" yönetmenin istediğini verebilir...
Benim oyuncu dan bahsettiğim aslında o kadar basitki... yani oyunculuğu geçtim sadece dursa ve konuşsa yine çirkin.. sebep... yanlış Cast ve seçilen oyununcunun Vurgu yapmayı bile bilmemesi, yanlış yonlama vs. vs..... bunuda yönetmenin es geçmesi...
Marlon Brando al pacino filan oynatın demiorm ben. ama en azından oyunculuktan biraz anlayan, yönetmenin her dediğini yapmak zorunda olduğunu bilen, yönetmenin söylediği şeyleri sorgulamadan yapan kişilerden bahsediyorum " iyi oyuncu " dan kastım... Yoksa Okumuş okumamış alaylı eğitimli... vs..vs.. bunu tartışmıyorum..
Konu yanlış yere doğru gidiyor. ben sadece kısa filmler için " OYUNCU SEÇİMİ" hakkında sitemimi söyledim. " OYUNCU YÖNETMEN İLİŞKİSİNDEN " bahsetmedim. o yönetmenle oyuncu arasında. ama kısa film çekenler "OYUNCU" seçmeyip dışardan birini alır ve ondan performans beklerse çok komik bir durum komedisi çıkmazmı sizce....
Tekrar söylüyorum. sizi çok iyi anlıyorum. Aslında ben inanırım iyi oyuncu değil iyi yönetmen vardır. istisnalar hariç. ama o yönetmen bile , oyuncu olmasa bile o insanı seçerken dikkat eder...
Burdaki amacım ben bu kadar güzel kısa filmlerimizn oludğunu bilmiordum ve hep yabancıların kini izleyip " abi adam yapmış " filan diyorduk. ama bizim o kadar değerli kısa filmlermiz varmış ki gerçekten çok beğendim... ilk defa bi kısa filmde Epik bir deneme olan " Şehnaz erkekler korosu " diye bana göre epik bir kısa film izledik. Keza " URBANBUGS" müthiş bir belgesel yapmışlar... vs.vs.vs. projeler sağlam, çekimler profesyonel, konular güzel, EKİP DOĞRU ama [ BAKIN BENCE DİYORUM ] hepsinde bir oyuncu problemi yaşanmış. ben sadece üzüldüm...
Umarım yanlış anlaşılmamışımdır.. asla ukalalık vs.. değil amacım. sadece kısa filmlerinizde Oyunculuktan biraz anlayan insanları seçmeye çalışmanızdır...
İşin içeriğini tam bilmediğim için bu konuda sizin aydınlatmanız lazım beni.. Belki dediğim kadar kolay değildir.. belki çok denediler ama kimse oyuncu bulamadı.. belki bütün oyuncular para istedi bütçeniz yok vs.. vs..
Sayın Kısa film Yönetmenleri..... [BENCE] Filmlerinizin yüzde 50 sini oluşturan oyunculardır. okullu alaylı vs... Yönetmenin değerini bilen, onu dinleyen insanlar seçmenizi söylemek istiyorum... Şuna Kefilim, Oyuncu olmak isteyen, olmuş, okullu vs.. Bu insanlar her zaman SETİ ciddiye alır... Arkadaş işi çıkmamış olur...
OYUNCU YÖNETMEN ilişkisi bambaşka bir konu bence... Bu konuda Oyuncu seçimi hakkında bir sitem demimde üzüntümü paylaştım
SAYGILAR...
[ Tamamen kendi düşüncelerimi aktarıyorum..... Ben kimim... Sıradan izleyici... ]
Lütfen yazdıklarım bu şekilde değerlendirilsin...
-* seneryo geç geldi, hiç okumadım, karaktere bürünemiyorum, onu anlamıyorum alt metinim yok ... vs.. vs..vs... bunlar tabii önemli şeyler. Lakin eğitim almış bir oyuncuya son 5 dakika kala seneryoyu anlatsa yönetmen, karakterden biraz bahsetse ve yönetmen kendi istediğin söylese "Oyuncu" yönetmenin istediğini verebilir...
Feridun Karakaya'nın güzel bir lafı vardı; özellikle günümüz açısından paha biçilemez bir kriter niteliğinde.
"Vay konsantre olamıyorum, karaktere bürünemiyorum vb diyen insanları anlamıyorum, oyuncu dediğin teksti eline alır ve o karakter olur" ( tam hatırlayamadım, bunun gibi bir şeylerdi işte)
- Şunu bir dene...
- Nedir bu?
- Tüm dualarının karşılığı diyebilirim.
Gia (1998)
arkadaş çok doğru bir konuya değinmiş. kutluyorum. ama bu tür oyuncuları nerede nasıl bulabiliriz.
arkadaş çok doğru bir konuya değinmiş. kutluyorum. ama bu tür oyuncuları nerede nasıl bulabiliriz.
Birazda ondan bahsettim aslında... Misal Konservatuarlar, özel eğitim veren kurumlar, " Sadri alışık eğitim merkezi" " pera güzel sanatlar" " plato film " bu okulların panolarına yazmanız yeterli bence. mutlaka bir dönen olacaktır.
Siz ne kadar Prof çalışırsanız, okuldaki öğrencilerde o kadar inanır ve elinden geleni yapar...
[ Tamamen kendi düşüncelerimi aktarıyorum..... Ben kimim... Sıradan izleyici... ]
Lütfen yazdıklarım bu şekilde değerlendirilsin...
Adwatch hoşgeldin...
Bu siteye bir cast bölümü kurulması konusunda söylediklerine kesinlikle katılıyorum...Bence buraya üye olan kısa filmciler içinde yahut siteye daha yeni girenler içinde çok iyi olacaktır...Böyle bir başlığın buraya kesin açılması gerekiyor... Siteyi 1 adım daha ileriye götürecek bir öneri... İnşallah yapılır...
aramıza hoş geldin öncelikle 2008 de ilşk kısa filmimi çekmeye karar verdim yarı pro bir oyuncuyu 5 ay bekledim ,sabrettim ama pazar olduğu için işi v.s pes dedim başka biri v.s olmadı .
söyledikleriniz doğru ama pana film bünyesindeki oyuncular +hacı yılmaz cast figürasyon bir çoğunu tanırım muhabbetim var ama iş kısaya gelince para ,sıfır bütçe dedim o zaman araçla gel al geri getir,okey dedim günü ben belirlerim dedi orda dur dedim. Ya para yada gün sorun benim bakımımdan.
Yaş, milliyet yada özgeçmiş önemli değil; önemli olan söyleyecek bir şeyin olması.
^^KYKGM^^
aramıza hoş geldin öncelikle 2008 de ilşk kısa filmimi çekmeye karar verdim yarı pro bir oyuncuyu 5 ay bekledim ,sabrettim ama pazar olduğu için işi v.s pes dedim başka biri v.s olmadı .
söyledikleriniz doğru ama pana film bünyesindeki oyuncular +hacı yılmaz cast figürasyon bir çoğunu tanırım muhabbetim var ama iş kısaya gelince para ,sıfır bütçe dedim o zaman araçla gel al geri getir,okey dedim günü ben belirlerim dedi orda dur dedim. Ya para yada gün sorun benim bakımımdan.
Kesinlikle katılıyorum. Yukarıda da belirttim zaten. Mutlaka denenmiştir ve problem çıkmıştır. ama yine sizin gibi düşünceli insanlar en azında Oyuncu seçmişler/ seçmeye çalışmışlar..
Sorun herşeyde oluyor. Bütçe, gün, saat, ulaşım, davranış..vs..vs.. Sizinde dediğiniz gibi 5 ay sa bence 5 ay beklenmeli. veya başka "OYUNCU" bulunmalı...
[ Tamamen kendi düşüncelerimi aktarıyorum..... Ben kimim... Sıradan izleyici... ]
Lütfen yazdıklarım bu şekilde değerlendirilsin...
merhaba arkadaslar fransa dan geliyorum istanbul da yasiyorum ve oyunculuk yapmak icin geldim eger aranizda kisa metraj cekmek isteyen varsa oyuncu olarak katila bilirim iyi gunler