Forum

UZAYLI FİLMİ

27 Gönderi
10 Üyeler
0 Reactions
8,230 Görüntüleme
(@ukyo_tachibana)
Gönderi: 0
 

bu filmin CG kısmını kotarabilecegine inan, düşünen arkadaşların, bir an once türkiyede vakit kaybetmeyip Weta Digital'e iş başvurusu yapmalarını öneririm...

Daha önce forumda paylaşıldı mı bilemiyorum arattım bulamadım, amatör çapta yapılabileceğin belki de en iyisini şu arkadaşlar yapmışlar zamanında.

http://vimeo.com/25959059 " onclick="window.open(this.href);return false;

 
Gönderildi : 01/10/2012 11:49 pm
(@msaricay)
Gönderi: 0
 

inşallah yaparsın umarım emeklerin boşa gitmez, ayrıca senaryo on numaradır bişey diyemem ama 3d animasyon işine gelince ekip toplamak bana biraz zor gibi geliyor çünkü 3d sitelerinde görüyorum animasyon üzerine yapım firmalarının ilanlarını görüyorum adamlar maaşlı olarak bile istedikleri elemanı bulamazken sen kaliteli bir animasyon ekibi için baya 3d forumu dolaşman gerekir.gönüllü 3-5kişi bulsanda herkes evinde renderını alsın gelsin dersen çorba birşey çıkar studyo nun şart oldugunu düşünüyorum.ayrıca o bahsettigin filmlerin making of videolarını izlemeni tavsiye ederim.başarılar

 
Gönderildi : 02/10/2012 4:04 am
 prot
(@prot)
Gönderi: 0
 

bu filmin CG kısmını kotarabilecegine inan, düşünen arkadaşların, bir an once türkiyede vakit kaybetmeyip Weta Digital'e iş başvurusu yapmalarını öneririm...

Daha önce forumda paylaşıldı mı bilemiyorum arattım bulamadım, amatör çapta yapılabileceğin belki de en iyisini şu arkadaşlar yapmışlar zamanında.

http://vimeo.com/25959059 " onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

bu filmin CG kısmını kotarabilecegine inan, düşünen arkadaşların, bir an once türkiyede vakit kaybetmeyip Weta Digital'e iş başvurusu yapmalarını öneririm...

Daha önce forumda paylaşıldı mı bilemiyorum arattım bulamadım, amatör çapta yapılabileceğin belki de en iyisini şu arkadaşlar yapmışlar zamanında.

http://vimeo.com/25959059 " onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

o arkadaşlar dediğin ismail kemal çiftçi oglu türkiyedeki birkaç mattepainterden bitanesidir,projede çalışan ekip de keza işlerinde türkiye standardı üzeri iş yapan çocuklar,Olmuşmu bence olmamış,neden olmammış? bu işler para ister, kıstlı bütçeyi sevmezler,Çok iyi bir bütçesi ve teknik ekipmanları olsaydı çok daha güzel işler çıkartabilir bu ekip ama konu sahibinin '' Independence Day" filmini bile gölgede bırakacak inandırıcı bir animasyon film projem var'' dedigi gibi gölgede bırakamaz gölgede kalırsınız,Hani bazı porsche ferrari sevdalısı insanlar vardırya hani atölyelerine kapanırlar dış kabugunu yapar arabanın fiberden falan bakarsın cillop gibi porsche benzemişmi benzemiş ama içi boş işte içini yapmak için para lazım,Ama şuna katılırım usta biz full greenbox 2 dakikalık bişey yapıcaz ama kanırtıcaz bu tamam işte ama ''Independence Day'i gölgede bırakmalar'' falan noluyoruz hani holywood marjinaldi...

PORTFOLIO: http://xantia.cgsociety.org/gallery/908278/" onclick="window.open(this.href);return false;

 
Gönderildi : 02/10/2012 12:16 pm
(@animator)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

Filmin başlangıç kısmı Nazi Ufolarıyla ilgili olacak. Bununla ilgili Üni. son sınıfta sadece 5 dakikalık bir sunum yapmıştım. Bütün sınıf ağzı açık gözünü tahtadan ayırmamıştı (en ilgisiz öğrenciler bile). Elimde ne gibi bir imkan vardı: Power Point'ın geçiş animasyonları. Yani konunun önemi de burada ortaya çıkıyor. Nazi ufolarıyla ilgili Ruslar bir film çekmeye çalışmışlardı:The Nazi Survival Myth. Bir kısmını izledim. İnternette dolaşan fotoğrafları kullanabilecek kadar acemice.

Bu konuyu az önce mimar bir arkadaşımla konuştum. Bana aynen şöyle dedi:"Tek kare ekran görüntüsüne render almam 6-7 saat sürerken sen uzun metrajlı bir filmi amatör imkanlarla renderlayacaksın. Çok Ütopik. Kamera açısını bile yanlış ayarlamak 6-7 ssatin boşa gitmesi anlamınageliyor". Bazı Animasyon firmalarının sadece Render işiyle meşgul olduğunu söyledi. O kadar önemli bir aşama yani. Gölgede bırakır derken abartılı bir ifade kullandım. Ben konusu itibariyle "Independence Day" filminden daha etkili olacağını söylemeye çalışmıştım. Ayrıca bir animasyon ekibinin zincir halinde çalışıp bu işi birlikte kotarabileceğimizi düşünmüştüm. Bütün karakterler ve sahneler aynı render özellikleriyle renderlanırsa çorba meselesi de ortadan kalkar. İçini doldurmaya gelince: İnandırıcılık ve acaba olabilir mi? diye izleyiciyi düşündürebilmek.

Avatar'ın yapım süreci 7-8 sene sürmüş. Profesyonel bir kadroya sahip olmasına rağmen. Fikir ilk defa 1995 yılında ortaya çıkmış. Acele edilmemesi gerektiğine dair güzel bir örnek.

 
Gönderildi : 03/10/2012 12:19 am
(@ilkersn)
Gönderi: 0
 

nazi ufolarını duyunca aklıma Iron Sky filmi geldi 🙂 ayda üs kuran nazilerin dünyayı ele geçirmeye çalışmasını konu alan bir bilim kurgu komedi filmi.

filmleriniz için müzikler

Son Kısalarımız: tesir Kader Eris
Kısa filmlerimiz, ücretsiz müzikler ve kendin yap videoları

 
Gönderildi : 03/10/2012 12:56 am
 prot
(@prot)
Gönderi: 0
 

Filmin başlangıç kısmı Nazi Ufolarıyla ilgili olacak. Bununla ilgili Üni. son sınıfta sadece 5 dakikalık bir sunum yapmıştım. Bütün sınıf ağzı açık gözünü tahtadan ayırmamıştı (en ilgisiz öğrenciler bile). Elimde ne gibi bir imkan vardı: Power Point'ın geçiş animasyonları. Yani konunun önemi de burada ortaya çıkıyor. Nazi ufolarıyla ilgili Ruslar bir film çekmeye çalışmışlardı:The Nazi Survival Myth. Bir kısmını izledim. İnternette dolaşan fotoğrafları kullanabilecek kadar acemice.

Bu konuyu az önce mimar bir arkadaşımla konuştum. Bana aynen şöyle dedi:"Tek kare ekran görüntüsüne render almam 6-7 saat sürerken sen uzun metrajlı bir filmi amatör imkanlarla renderlayacaksın. Çok Ütopik. Kamera açısını bile yanlış ayarlamak 6-7 ssatin boşa gitmesi anlamınageliyor". Bazı Animasyon firmalarının sadece Render işiyle meşgul olduğunu söyledi. O kadar önemli bir aşama yani. Gölgede bırakır derken abartılı bir ifade kullandım. Ben konusu itibariyle "Independence Day" filminden daha etkili olacağını söylemeye çalışmıştım. Ayrıca bir animasyon ekibinin zincir halinde çalışıp bu işi birlikte kotarabileceğimizi düşünmüştüm. Bütün karakterler ve sahneler aynı render özellikleriyle renderlanırsa çorba meselesi de ortadan kalkar. İçini doldurmaya gelince: İnandırıcılık ve acaba olabilir mi? diye izleyiciyi düşündürebilmek.

Avatar'ın yapım süreci 7-8 sene sürmüş. Profesyonel bir kadroya sahip olmasına rağmen. Fikir ilk defa 1995 yılında ortaya çıkmış. Acele edilmemesi gerektiğine dair güzel bir örnek.
dostum fikrin güzel olabilir buna hiç sözüm yok ,aynen arkadaşının dedigi gibi bir sn=24 kare(türkiye şartlarında) 20 saatte sürebilir bu sahnenin detaylarıyla alakalı bir durum,yurt dışında animasyon projelerinde sadece 3-5 kişi sahne aydınlatmasını yapar texture maker,particuler artist(iyi derecede script bilmesi gerekir standart pluginler iş görmez)3Dmodeler character animator,organic modeler,environment designer(bel kemiği ekibin) character designer vs.. vs.. o avatrlar böyle adamların biraraya geldiği ordulardan oluşuyor,teknik altyapıya hiç değinmiyorum bile render farm istasyonları falan..yapılamaz degil elbette yapılır yapanında 2 gözü 10 partmagı var bileşenler oluşmamış ülkemizde ondan bahsediyorum..

umarım umdugun gibi olur başarılar dilerim...

PORTFOLIO: http://xantia.cgsociety.org/gallery/908278/" onclick="window.open(this.href);return false;

 
Gönderildi : 03/10/2012 12:10 pm
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

Filminizi tasarlayın, aradan kilit öneme sahip bazı sahneleri yapın. Her biri 10 ila 30 saniye arasında olan örnek sahneler olsunlar. Yani her biri önemli noktaları, karakter ve olayları göstermek istediğiniz şekilde betimlesin. Bu süreçte zaten ya devam ya da iptal diyeceksiniz. Bahsettiğiniz derecede kapsamlı bir projenin tamamen amatör olanaklarla gerçekleştirilmesi çok çok zor.

Bu arada, Iron Sky ve Mutant Chronicles filmlerini izleyin.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 03/10/2012 3:44 pm
(@ukyo_tachibana)
Gönderi: 0
 

Iron Sky aynı zamanda böyle sağlam bir konunun nasıl berbat edileceğine de güzel bir örnek bence 🙂

 
Gönderildi : 24/12/2012 12:03 am
(@copen)
Gönderi: 0
 

Benim için animasyonda hedef ve sonuç ilişkisini gösteren "Killer Bean" dir, yapılamaz / mümkün değil denilen şeyi yapan en iyi örnek adam Jeff Lew...
Hikayesini bilen biliyordur bilmeyenler için iyi bir örnektir ne zaman bunalsam bana iyi örnek olur, projesi, bakış açısı, sonuç olarak çıkarttığı kalite, zaman ve bütçe ve hersey var...

http://opereysin.com/net-hafiyesi/900-k ... n-forever/ buradaki hikayesini ve geçmiş röportajını okuyabilirsiniz.

kötü iş kötü iştir en iyi teknoloji kullanılsa bile; iyi iş iyi iştir sadece kağıt kalem olsa bile....

 
Gönderildi : 24/12/2012 1:21 am
(@sade-vatandas)
Gönderi: 0
 

İlk önce bu işin mevzuatını yani filmin hangi aşamalardan geçeceğini bilen arkadaşlarımız bizi bilgilendirecek. Adım adım çıtayı yükselteceğiz.

Daha sonra modelleme ve animasyon ekiplerini kuracağız, herkes amatör olarak kendi imkanlarıyla çalışmalarını sürdürecek. Daha sonra bir araya gelerek çalışmalarımızı tek bir çatı altında toplayacağız. Zaman ilerledikçe ayrıntıları da görmeye başlayacaksınız. Film baştan sona animasyon olacak uzaylıların yaşadığı gezegene gidip çekim yapacak halimiz yok. Meraklısına.

Burada ciddi bir hata var. Niyet güzel olabilir ancak bir filmi hele hele de bir animasyonu bu şekilde yapamazsınız. "Arkadaşlar bizi bilgilendirecek, sonra kurulacak ekipler kendi imkanlarıyla çalışıp bir süre sonra tek çatı altında birleşecek" derseniz yöntemsel olarak ciddi bir hata yapıyorsunuz demektir.
Senaryo ve konu önemli olabilir ancak emin olun tek başına hiç bir anlam taşımaz.
Bir filmin yaratılması ön yapım aşamasından başlayarak ciddi bürokratik ve merkezi bir çabayı içerir. Önce ayrıntılı bir iş tarifi ardından daha ayrıntılı bir iş planı ve buna bağlı iş bölümü v.s. vs. diye gider genelde. Tamamen doğaçlama, el kamerasıyla çekilen işlerde bile temelde böyle olur.
Ama konuştuğumuz gerçek bir animasyonsa orada işler iki üç kat daha ciddileşir. Rander dediğiniz aşama ise sadece sonuçtur.

İstek, inanç çok önemli ancak, bir hevesle başlayıp daha sonra işin olanaksızlıkları karşısında soğumak da olası. Bence projenize başlamadan önce tamamlanmış örnekleri biraz daha iyi analiz etmelisiniz. Örnek pixarın 3-4 dakikalık videolarına baktığınızda her birinin arkasında en az 50-60 kişilik profösyonel ekipler olduğunu görürsünüz.

Tabi amatörler animasyon yapamaz demiyorum. Ama bir amatörün animasyon yapması için profesyonel ekiplerden daha planlı ve bilinçli bir yöntemle çalışması lazım diyorum. Yoksa yönteminiz konusunda ikna edici olmadan "ciddi bir ekip" toplayamazsınız.

 
Gönderildi : 24/12/2012 2:18 am
(@copen)
Gönderi: 0
 

Benim için animasyonda hedef ve sonuç ilişkisini gösteren "Killer Bean" dir, yapılamaz / mümkün değil denilen şeyi yapan en iyi örnek adam Jeff Lew...
Hikayesini bilen biliyordur bilmeyenler için iyi bir örnektir ne zaman bunalsam bana iyi örnek olur, projesi, bakış açısı, sonuç olarak çıkarttığı kalite, zaman ve bütçe ve hersey var...

http://opereysin.com/net-hafiyesi/900-k ... n-forever/ buradaki hikayesini ve geçmiş röportajını okuyabilirsiniz.
Sade vatandaşın ve diğer arkadaşların söylediklerine hem katılıyorum hem katılmıyorum, yukarıda örneğini verdim sanirim okunmamış ya da bakılmamış, adam tek başına kalkmış 1.sınıf plus plus bir animasyon yapmış, hem de her seyini 3d sini kurgusunu animasyonunu senaryosunu fikrini her seyini yapmış, internette bir çok blog vs de bunu nasıl yaptığını anlatıyor. Kısaca önce fikri oluşturmuş, hedefi belirlemiş - yapamazsın demişler/ ekip pixar pazar vs her seyi söylemişler imkansız demişler - neyse baba 4 sene gunde 14 saat çalışarak ve bir çok maddi manevi zorlukla başederek harika bir iş cıkartmış, hatta öyleki sadece son 6 ay borçlanarak temel yaşam ihtiyaçlarını karşılamış, ama sonuçta acayip guzel ve bir çok kalabalık çok paralı animasyon studyolarını özendirecek bir iş çıkartmış ve sonrası gelmiş ....

Ama burada ki parametreleride gözardı etmeyelim, hedef - istek - sabır - iş disiplini vs üst seviyede var, animasyon hakimiyeti hem var hemde bu işe ayrılan zaman sayesinde virtiöz seviyesine ulaşmış, tavan yapmış. Şimdi yapamassın denilen her seyi nasıl olmuşta yapmış??? biz bir kere iddialı konusanı sevmiyoruz, yaparım diyene aldırmıyoruz, yapta görelim bile diyemiyoruz, yol göstericide davranmıyoruz - belkide hep lafta kalmış projelerle karşılaşıldığı için böyleyiz....bu bağlamda Fulgura'nın

"Filminizi tasarlayın, aradan kilit öneme sahip bazı sahneleri yapın. Her biri 10 ila 30 saniye arasında olan örnek sahneler olsunlar. Yani her biri önemli noktaları, karakter ve olayları göstermek istediğiniz şekilde betimlesin. Bu süreçte zaten ya devam ya da iptal diyeceksiniz. Bahsettiğiniz derecede kapsamlı bir projenin tamamen amatör olanaklarla gerçekleştirilmesi çok çok zor.

mesajını hem cok mantıklı hem yol gösterici hemde durum tespiti açısından çok faydalı buluyor ve sonuna kadar katılıyorum. Bir de imece usulü proje cıkartmayı beceremiyoruz , ya sözler tutulmuyor ya da ekip üyeleri arasındaki bilgi seviyesi o kadar farklı oluyor ki çıkan proje bunu bas bas bağrıyor...

Bir de Jeff Lew röportajında soruyorlar : cevaba dikkat edin...
Soru: Animasyonda sizce en zor bölüm hangisidir?
Cevap Jeff Lew: En zor ne mi? Olayı kafada kurgulamak. Zaten eğer birkaç senelik tecrübeniz varsa, kafanızda kurguladıktan sonra gerisini hallediyorsunuz. Olayın önce kafanızda bitmiş olması lazım yani.

kötü iş kötü iştir en iyi teknoloji kullanılsa bile; iyi iş iyi iştir sadece kağıt kalem olsa bile....

 
Gönderildi : 24/12/2012 4:51 am
(@animator)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

Başlangıç aşamasında heyecanıma kapılarak hatalı tespitler ve abartılı ifadeler kullanmış olabilirim. Devasa animasyon yapımlarının bir çoğunun sadece fikir olarak ortaya çıkması bile filmin vizyona girmesinden 10-15 sene önce gerçekleşebiliyor.

copen haklı; imece usulü yürümüyor bu işler, hele ki Türkiye'de. Konuyu açarken bunu düşünememiştim.

Bugüne kadar uzaylılar üzerinde ”esaslı ve inandırıcı” bir yapım yok (Independence Day filminde uzaylı ana gemisine virüs yükleme fikrinin bir yahudiye ait olması, uzaylıların Dünya’yı işgali sırasında İran ve Irak görüntülerine yer verilmesi… mesele kapanmıştır). Yapılsa ne olur? Nasıl tepki görür? Dış ses anlatımıyla...

 
Gönderildi : 10/03/2013 8:11 pm
Sayfa 2 / 2
Paylaş: