Sayısal Medya ailesine ve Eyleme teşekkürler. İşime çok yarıycak.
para toplayalım eylem'e pil alalım =)
cehalet mutluluktur
Bence mikrofon alın 3 ytl o mikrofon :D.
Abi profesyonel yaqzıp duruyorsun da profesyonel hiçbir şey anlatmadım.. Sadece eser'in bir dahaki filminde gıvırcık saçlar daha güzel görünsün istedim, o kadar..
Videoda 1 2 yerde heyecandan alakasız şeyler söylemişim. Onların düzeltmesini de yazının altına ekledim. Daha fazla gözünüze çarparsa bana özel mesaj ile iletin düzelteyim.
Bu arada tanıtım yazısını Bahadır abi yazdı yoksa ben öyle tanıtmam kendimi :D. Megalomanyaklık var sanılmasın da..
Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.
After Effects ile chroma key eğitimi
Chroma key (green box - yeşil ekran ya da blue box - mavi ekran) videolarda çok kullanılan bir tekniktir. Ancak bunun hakkıyla yapılması ve belli olmaması gerekir. Özellikle yumuşak kenarlara sahip olmalı ve arkaplandan ayrılmamalıdır. Ancak sayısal video kameralarla çekilen görüntülerde bu sorun sıkça yaşanır. Bu eğitimde, kaliteli bir chroma key işlemi için gerekenler iki bölüm halinde anlatılıyor.
Eylem Caner tarafından Sayısal Medya için hazırlanan toplam 30 dakikaya yakın bu eğitimde, iyi bir keyleme işlemi için gerekli ayarlar ve hassas detaylar görsel olarak anlatılıyor. Bu HD eğitimleri tarayıcı penceresini büyüterek izlemeyi unutmayın:
http://www.sayisalmedya.com/146-after-effects-ile-chroma-key-egitimi-greenbox-bluebox-keylight.html
Editörümüz Eglaia'ya bu profesyonel iş için çok teşekkürler 🙂
elinize emeğinize sağlık yaa.öğrenebilir miyim,öğrensem bu yaştan sonra nerde nasıl kullanırım meçhul ama Türkçe bu tür çalışmaların bulunduğunu bilmek..Harika
bir garip ölmüş diyeler,üç günden sonra duyalar,kısa film ile yuğalar,şöyle garip bencileyin
Bence mikrofon alın 3 ytl o mikrofon :D.
Abi profesyonel yaqzıp duruyorsun da profesyonel hiçbir şey anlatmadım.. Sadece eser'in bir dahaki filminde gıvırcık saçlar daha güzel görünsün istedim, o kadar..
Videoda 1 2 yerde heyecandan alakasız şeyler söylemişim. Onların düzeltmesini de yazının altına ekledim. Daha fazla gözünüze çarparsa bana özel mesaj ile iletin düzelteyim.
Bu arada tanıtım yazısını Bahadır abi yazdı yoksa ben öyle tanıtmam kendimi :D. Megalomanyaklık var sanılmasın da..
Hacım eğitim profesyonel oldu dedik ne var bunda. Videoda da megalomanyaklık birşey yok ki kaliteli bir chroma key demişiz. Ne diyelim. Adamın mouseunun pili bitti varın seyredin eğlenin mi 😀 Güzel oldu işte 😉 Hadi iyi bayramlar 2 gün yokum bendeniz, sevgiler...
- baço
Yavaş çekim video yapmak
HV30 ve HV20 gibi kameraların interlaced olarak verdikleri 50i (ya da NTSC 60i) görüntüler de bazen çok kullanışlı olabiliyor. 24p / 25p / 30p çıktığından beri bir anlamda pabuçları dama atılsa da, iş yavaş çekim görüntü yapmaya gelince oldukça işe yarıyorlar. Burada anlatılan yöntem interlaced görüntüyü deinterlace yaparak kare sayısını artırma ve sonra da After Effects ile daha da yavaşlatma olarak özetlenebilir. Sonuçta elde edilen oldukça temiz bir yavaş çekim oluyor.
http://www.sayisalmedya.com/150-yavas-cekim-video-yapmak.html
- baço
yine güzel bir eğitim 🙂 ben de merak edenler için kullanılan avisynth script'i ile ilgili bir iki detaydan bahsedeyim.AviSource("video.avi")
Bob(1)
AssumeFPS(25)
ilk satırda çok açık ki kaynak videoyu belirtiyoruz.
Bob, interpolasyon yapan bir deinterlacerdır. yani Bob'dan sonra 50i videomuz artık 50p olur. ancak bir karedeki bilgi yükseklik olarak aslında yarısı kadardır. aradaki bölümleri interpolasyon ile doldurur.
eğer en sondaki AssumeFPS komutunu çağırmasaydık, şu anda 50p video çıktısı elde etmiştik. ancak AssumeFPS, kare kaybı yapmadan -filmin uzunluğu ile oynayarak- yeni framerate'i belirler. yani 50p olan girdiyi AssumeFPS ile 25e çekersek video iki katı uzun bir süreye sahip olacaktır.
cehalet mutluluktur
Peki o da bizi görebilecek mi eser bey..
Şaka bir yana asıl sorum şu, bunu 25e çekerken düzgün çekebiliyor mu? Yani atlamalı mı oluyor yoksa düzgün akıcı bir ağır çekim mi oluyor?
Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.
Peki o da bizi görebilecek mi eser bey..
Şaka bir yana asıl sorum şu, bunu 25e çekerken düzgün çekebiliyor mu? Yani atlamalı mı oluyor yoksa düzgün akıcı bir ağır çekim mi oluyor?
bahadır abi'nin videoda bahsettiği gibi kilit nokta shutter. işin matematik kısmında pek bi espri yok. intarlaced yarı yükseklikteki karelerin aralarını interpolasyon ile dolduruyoruz. bir sonraki karede zaten o aradaki boşluk bu sefer gerçek bilgi oluyor. yani farkedilmesi pek kolay değil ama tabi sayısal işleme var. yani virtualdub çıktısı olan videoda atlama falan yok (çakma kare de yok). ancak after effects'teki adıma geçtiğimizde artık kare bazında araları doldurma işlemi gündeme geliyor. morph tazı bir metoda sahipse, bir şekilde interpolasyon yaparsa kare atlama yapmayacaktır. time remapping..
yani evet görecek 🙂
cehalet mutluluktur
final beni benden aldı 🙂 teçekürler baco, ilginç bi deneyim olacak 50kare görmek.
50i'yi 24 kare yapsak atlama daha bariz olur herhalde.yarımşardan bi kare dışarıda kalır. ama 60i ile 24 karenin orantısını da yapamadım ben... yani yapınca oluyo da kafamda o boşluğu dolduramadım daha-nasıl oluyo da oluyo 🙂
60/24=2.5
Senin dediğin yolla da boşluk kalmaz, bu kareler hesaplanırken hepsi ard arda konuyor yani bir kare boşa çıkmaz.
- baço
MPEG Video Wizard ile hızlı MPEG 2 düzenleme
HDV kameralarla alınan görüntülerin işlenmesi, genelde hızlı bilgisayar gerektirir ve çoğu düzenleme yazılımı da MPEG ile yeterli verimlilikte çalışmamaktadır. 85 YTL'ye edinebileceğiniz MPEG Video Wizard ise, hem kayıpsız MPEG çalışması hem de bir video editöründen isteyebileceğiniz tüm temel işlevleri size sunuyor. Hem inanılmaz bir hızla, hem de bir çok efekt ve geçiş ile videoları düzenleyebiliyoruz. Bu minik dev HDV kamera kullanıcılarına nasıl yardımcı oluyor izleyin.
http://www.sayisalmedya.com/153-mpeg-video-wizard-ile-hizli-mpeg-2-duzenleme.html
- baço
yine güzel bir eğitim 🙂 ben de merak edenler için kullanılan avisynth script'i ile ilgili bir iki detaydan bahsedeyim.AviSource("video.avi")
Bob(1)
AssumeFPS(25)
ilk satırda çok açık ki kaynak videoyu belirtiyoruz.
Bob, interpolasyon yapan bir deinterlacerdır. yani Bob'dan sonra 50i videomuz artık 50p olur. ancak bir karedeki bilgi yükseklik olarak aslında yarısı kadardır. aradaki bölümleri interpolasyon ile doldurur.
eğer en sondaki AssumeFPS komutunu çağırmasaydık, şu anda 50p video çıktısı elde etmiştik. ancak AssumeFPS, kare kaybı yapmadan -filmin uzunluğu ile oynayarak- yeni framerate'i belirler. yani 50p olan girdiyi AssumeFPS ile 25e çekersek video iki katı uzun bir süreye sahip olacaktır.
bu terimleri açıklayan bi yazı var mı?50i,60i,50p,25e,deinterlace, progresive..?? tam olarak neye tekabül ediyor?Sayısal medyamız bu konuya el atar mı?
bir garip ölmüş diyeler,üç günden sonra duyalar,kısa film ile yuğalar,şöyle garip bencileyin
bu terimleri açıklayan bi yazı var mı?50i,60i,50p,25e,deinterlace, progresive..?? tam olarak neye tekabül ediyor?Sayısal medyamız bu konuya el atar mı?
sayısal medya'da hv20/30 yazısının içinde gayet öz ve anlaşılır şekilde bahsetmiş baco. tebrik ederim çok güzel bilgi kaynağı oluyor. son eklenen video destekliler özellikle.
Sayısal Devrim yazısında da birçok terim mevcut. Selamlar...
- baço