Uzun zamandan beri almayı düşündüğüm NTG-3 ve NT-3 mikrofonlarını nihayet aldım. Aklımda çok soru işareti vardı, çünkü yaklaşık 4 seneden beri çeşitli işlerde NTG-2 kullandım. Ara sıra da netteki mikrofonları karşılaştıran ve test eden birçok video izledim. Bu videoların bazıları NTG-3 için caydırıcı bazıları da gayet olumlu tanıtımlardı. Kısaca şunu derim ve savunurum ki ; Bir ürünle ilgili çekilmiş amatör veya reklam içerikli filmlere pek inanmamak lazım. Deneyip, test edip öyle karar vermek lazım. Tabi ne yazık ki Türkiye'de bu tarz ürünleri denemek neredeyse imkansız.
NTG-3 ü bugüne kadar almamamın nedeni izlediğim videolarda; frekans cevaplarının NTG-2 ye çok yakın olmasaydı. fakat öyle değilmiş. Fiyat olarak karşılaştırmak gerekirse NTG-3 NTG-2 den ortalama 1000 TL pahalı, fakat gerçekten çok üst seviye bir mikrofon. Bence aradaki fiyat farkının verdiği sonuca göre daha fazla olması gerekiyor.
Tabi bu işler sadece mikrofon ile bitmek bilmiyor iyi ve güzel birde preamp ımızın olması da büyük farklılıklar yaratıyor. Tabi kısa filmci ve düşük bütçelerle iş yapan arkadaşlarımız için bu tarz cihazlar fazlasıyla maliyetli oluyor. Kısaca anlatmak istediğim şey; shotgun mikrofon alacaksanız bütçenizi biraz daha zorlayıp NTG-3 almanızdır. İnanınki pişman olmayacak tam aksine inanılmaz farkı sizde duyacaksınız. Mesela bugüne kadar Zoom H4N ve NTG-2 nin, düşük bütçeli arkadaşlar için iyi ve uygun bir ikili olduğunu söylerdim. Fakat bugün sadece NTG-3 ile uygun fiyatlı bir phantom beslemesi yapabilen bir cihaz almalarını, kaydı da DSLR veya kullandıkları kamera üzerine yapmalarını tavsiye edebilirim.
Fiyatlar;
NTG-3 ve AKG Phantom besleme : üç aşağı beş yukarı : 2000TL
Zoom H4N ve NTG-2 : 1500 TL
Aradaki 500 TL lik fark bence bütçe olarak çok değil tam aksine kaliteye ve verimliliğine oranla çok az bile. Tabi ki kaliteli bir ses istiyorsanız 🙂
http://imageshack.us/photo/my-images/440/netoz.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Teşekkürler Mustafa Bey.
Bahsettiğiniz "ideal ekipman" ile NTG-3'ün çok sıkı performans vermesine karşın diğer bazı noktalarda ve "daha mütevazi" ekipmanlarla sorunlar çıkarttığını duydum. Örneğin H4n ve Dr-40 gibi kayıt araçlarıyla empedans uymaması ve dip gürülütü vb söylentisi vardı. Yine bu nedenle bazı yerlerde NTG-3 yerine NTG-1'İn daha sorunsuz olarak önerildiğini duydum. Haliyle, daha kaliteli donanım birçok açıdan daha da hassas oluyor ve bazı noktalarda da toleransları düşük oluyor. Bu nedenle önerdiğiniz NTG-3 + kamera seçeneği bana biraz riskli geliyor. Çünkü kameraların pre-ampları kalitesiz ve ayrıca sorunsuz bir phantom besleme de her kayıt aracının harcı değil. Amatör ortamda sesle ilgilenen adamın bağımsız ve bilgili olması her zaman bulunan bir durum değil. Bu nedenle pil/güç kaybı gibi nedenlerle bazen NTG-3 gibi ekipmanlar amatör setlere "fazla" kalabilir gibime geliyor. Fiyatı da cabası.
Öte yandan mümkün olursa ve eliniz varırsa bir ara farklı ekipmanlarla bir ses karşılaştırması yapmanızı rica ederdim. Teşekkürler.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Merhaba,
Empedans sorunundan olduğunu sanmıyorum, çünkü NTG-2 250 Ohm NTG-3 200 Ohm empedansa sahip, NTG-2 ve H4N ile birlikte kullanımlarda noise sorunu olmuyordu. Buna göre NTG-3 ün sahip olduğu empedansa göre H4N ile birlikte çalışması daha olumlu sonuçlar verir. DR-40 hiç kullanmadım, bir şey demem yanlış olur. Evet NTG-1 in empedansı gerçekten küçük 50 Ohm, fakat diyafram yapısı ve kalitesi tartışılmayacak kadar kötü diyebiliriz. NTG-1 ile alınan kayıtların noise gürültüleri düşük olabilir ama frekans cevapları oldukça dar. Ben NTG-3 ü ilk olarak Roland R44 de denedim sonuç başarılı. Phontom besleme derken ; kayıt cihazları üzerinden verilen değil de, sadece Phontom beslemesi veren cihazlar var, AKG B18 gibi.
Evet çoğu kameranın balanssız girişi olduğundan çok sağlıklı olmaya bilir. Fakat arada kullanacağımız ufak ve ucuz adaptörler ile bu sorun çözülebilir. (Eğer amatör olarak yaklaşırsak)
Bir diğer yandan benim NTG-3 ü savunmamın nedeni; ilk yazdığım yazıda da belirttiğim fiyat farklarının çok olmamasından kaynaklı. Yani NTG-2 ve H4N yerine NTG-3 alınıp iyi bir sound elde etmenin daha mantıklı olduğunu düşünüyorum.
Bir de olaya şuradan bakmak istiyorum ;2nci el NTG-2 bulmak çok kolay fakat internet üzerinde şuan 1 tane bile 2 nci el NTG-3 yok. 🙂 Türkiye satışları birbirine çok yakın iki mikrofon.
Fikir, görüş ve bilgilerini paylaştığın için çok teşekkür ederim.
http://imageshack.us/photo/my-images/440/netoz.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Konuyla ilgili olarak şu videoyu da seninle paylaşmak isterim.
Bi arkadaş NTG-2 ve NTG-3 Testini H4N ile birlikte yapmış
http://imageshack.us/photo/my-images/440/netoz.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
İlgili olan arkadaşların şu videoyu da izlemelerinde yarar vardır...
http://nofilmschool.com/2012/09/audio-r ... -shootout/
http://imageshack.us/photo/my-images/440/netoz.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
İyi başlık olmuş teşekkürlere emeği geçenlere
Kafalar paylaştıkça güzelleşir. @beta
Bu linkteki videoda NTG-3 Shotgun ve & DPA 4060 Yaka Mikrofonu Kullandık. İki mikrofonu Azden FMX 42 Mixerde karıştırıp kameraya mono olarak yolladık. Bu arada kamera Canon 650D.
Bu video; mikrofonların yapıları ve verimlilikleri hakkında bilgi sahibi olmanıza yarayabilir. En azından bir fikir edinebilirsiniz diye düşünüyorum. Aynı zamanda, 650D gibi orta kaliteli bir DSLR kameranın da ses kaydı olarak karşılaştırmalarını yapabilirsiniz.
http://imageshack.us/photo/my-images/440/netoz.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;