Teşekkür ederim morpheus. Paylaştığınız bilgiler çok değerli.
arkadaşlar referans yazacak iseniz eğer dikkate alınmasını istiyorsanız referans olarak yazdığınız kişilerin imzalarını da almak zorundasınız..
Duvarlar… Görüyor musun? Duvarlar yükseliyor. Şşşşş, bağırmayı bırak sessiz ol! Bak bak, duvarları daha çok yükseltiyorlar...
Benimde aklıma soru şu geldi. Bu projeleri değerlendirenler kurul üyeleri, belkide 5-6 kişiler. Fakat biz oraya tek bir dosya gönderiyoruz. (Senaryo-Dialog yazımı için) Acaba bu değerlendirme işlemi nasıl yapılıyor. Hepsi aynı anda aynı dosyayı inceleyemiyorlar demek ki. Her biri ayrı ayrı olarak, farklı projeleri inceleyip, sonra diğerlerine mi gönderiyor. Hani bilmesemde olur ama merak ettim?
Allah'a emanet olun... Saygılar...
ne yaptınız beyler yetiştirebildiniz mi başvurularınızı
sizlere müjde mahiyetinde bir haber vereyim gençler.
bugün bakanlıkta ilgili birimde teknik heyetin başındaki arkadaşlarla görüştük. görüşme sebebimiz aslında belgesel meselesinde idi ama yeri gelmişken kısacı arkadaşlara da faydalı olabilmek adına kısa film için 35-50mbps şartını konuştuk. dslr ile normlara uygun çekimler yapılıp daha sonra çıktının bakanlıkça istenen değerde alınıp alınamayacağını sorduk.
aldığımız cevap;
"bazıları var, handycamlerle ve çok kötü çekip önümüze koyuyor. bunu elemeye çalışıyoruz. yoksa, mark2 ile çekilen projelere de desteğimiz oldu. biz de demoklesin kılıcı gibi insanların başında sallanmak taraftarı değiliz. çekimlerine güveniyorlarsa neden olmasın, görüntüyü temiz aldıktan sonra dslr'de olur, insanlar bununla film çekip perdeye uyarlıyor, yalnız dikkatli ve şartlara uygun, temiz çekilmeli, sonra istediğimiz değerde çıktı alıp teslim edebilirler, özetle dslr ile de çekebilirler" şeklinde oldu.
sanırım bu mesele bir çok arkadaşı ferahlatmıştır. gene de kafasına takılan arkadaşlar arayıp sorabilirler.
ö.m atıyorum morpheus
sizlere müjde mahiyetinde bir haber vereyim gençler.
bugün bakanlıkta ilgili birimde teknik heyetin başındaki arkadaşlarla görüştük. görüşme sebebimiz aslında belgesel meselesinde idi ama yeri gelmişken kısacı arkadaşlara da faydalı olabilmek adına kısa film için 35-50mbps şartını konuştuk. dslr ile normlara uygun çekimler yapılıp daha sonra çıktının bakanlıkça istenen değerde alınıp alınamayacağını sorduk.
aldığımız cevap;
"bazıları var, handycamlerle ve çok kötü çekip önümüze koyuyor. bunu elemeye çalışıyoruz. yoksa, mark2 ile çekilen projelere de desteğimiz oldu. biz de demoklesin kılıcı gibi insanların başında sallanmak taraftarı değiliz. çekimlerine güveniyorlarsa neden olmasın, görüntüyü temiz aldıktan sonra dslr'de olur, insanlar bununla film çekip perdeye uyarlıyor, yalnız dikkatli ve şartlara uygun, temiz çekilmeli, sonra istediğimiz değerde çıktı alıp teslim edebilirler, özetle dslr ile de çekebilirler" şeklinde oldu.
sanırım bu mesele bir çok arkadaşı ferahlatmıştır. gene de kafasına takılan arkadaşlar arayıp sorabilirler.
Bu bilgiler çok yararlı ve bilgilendirici oldu. Sağolasınız
morpheus a da ö.m atmıştım. belki kendisi de öğrendiklerini benimle paylaşır.
Gönderdim..
Teşekkür ederim
yalnız söylenenlere iyi dikkat edin beyler bayanlar, buradan her eline dslr alanın projesi geçer diye bir yanlış anlama çıkmasın.
"dslr olur ama görüntüyü beğenmemiz gerekli, grensiz, renkler netlik kontrast her şey yerli yerinde olacak, şayet görüntüyü ve sesi beğenirsek o zaman geçerlilik veririz" dendi.
reis çelik örneği verdi adam. temiz iş isteriz dedi.
stabilize yoksunu titreyen görüntüler (bilinçli aktüel kamera hareketleri hariç), abuk sabuk renkler, yalan yanlış white balans, kontrastta patlamalar, ciyir ciyir grenler, dslr ile alınan saçma sapan sesleri kabul etmiyor adamlar. önce biz herşeyiyle beğenicez normlara uygun, görüntü ses yerli yerindeyse dslr çalışmasını istediğimiz değerlerde çıktı alsınlar olur dediler. sonra "hani dslr ile de oluyordu" feryatları ile yandım anam diye taklalar atmayasınız 🙂
yalnız söylenenlere iyi dikkat edin beyler bayanlar, buradan her eline dslr alanın projesi geçer diye bir yanlış anlama çıkmasın.
"dslr olur ama görüntüyü beğenmemiz gerekli, grensiz, renkler netlik kontrast her şey yerli yerinde olacak, şayet görüntüyü ve sesi beğenirsek o zaman geçerlilik veririz" dendi.
reis çelik örneği verdi adam. temiz iş isteriz dedi.
stabilize yoksunu titreyen görüntüler (bilinçli aktüel kamera hareketleri hariç), abuk sabuk renkler, yalan yanlış white balans, kontrastta patlamalar, ciyir ciyir grenler, dslr ile alınan saçma sapan sesleri kabul etmiyor adamlar. önce biz herşeyiyle beğenicez normlara uygun, görüntü ses yerli yerindeyse dslr çalışmasını istediğimiz değerlerde çıktı alsınlar olur dediler. sonra "hani dslr ile de oluyordu" feryatları ile yandım anam diye taklalar atmayasınız 🙂
Bu başlık devamlı güncellenen bir klavuz/kaynak oldu benim içinde. ilgiyle takip ediyorum ve de pdf e dönüştürüp saklıyacağım
arkadaşlar yazdıklarınızın hepsini dikkatle okudum çok işime yaradı bilmediklerimi öğrendim
ancak bir sorum var bilgisi olan arkadaşlar cevaplarsa sevinirim
5228 sayılı Kanuna göre çıkarılan 2005/13 sayılı “Kültürel Alandaki Destek (Sponsor) Faaliyetlerinin Teşvik Edilmesi Hakkında Genelge ( http://www.sinema.gov.tr/ana/sayfa.asp?id=39 )
bu şekilde destek alan bildiğiniz belgesel veya film projesi var mı?
Anladım peki devlet desteği almadan sadece sponsor destekleriyle proje yürütebilmek için bu yolu kullanamaz mıyım? (belgesel çalışması için)
Arkadaşlar senaryo yazım ve diyalog geliştirme ile ilgili bir sorum olacaktı. Bu belirtilen Eser sahipliğine ilişkin beyan ve taahhütname nedir? Nasıl yazılır?
Sağlıcakla kalın şimdiden teşekkürler..
standart bir metni yok onun. "destek istediğim xxxxx isimli eserin tarafımca özgün bir şekilde kaleme alındığını, herhangi bir telif hakkı doğuracak kopyalama ya da alıntı olmadığını beyan ve taahhüt ederim" şeklinde yazabilirsin.
ya da (0312) 509 45 00 nolu telefondan santrala bağlanıp oradan destek kabul sekreteryasına ulaşıp sorabilirsin.
eyvallah hocam çok teşekkür ederim