Herkese merhabalar öncelikle , forumu saatlerdir inceliyorum , sonuç olarak tavsiye almaya karar verdim 🙂 Kendimi ve durumu özetleyim ona göre bir yorum yaparsınız.
Yaşım 20 ankaradayım 16 yaşımdan beri sektördeyim birkaç prodüksiyon firması ve tv kanalında staj yaptım ( bedava amelelik ama çok iş ögreniliyor) 13-14 tane keyfi kısa film çektim. Canlı yayın aracından dsr ve dslr kameraya kadar birçok kamerayla çalıştım. Birkaç yerde kurgu ve film yapım dersi verdim. Bir ekibim vardı beraber çalıştığımız şuan da herkes kendi havasında. Son birkaç aydır sanırım artık adam yerine konuyorum 🙂 bir prodüksiyon şirketinin post production işlerinin tamamına bakıyorum çekim + kurgu. 2 kurgu setim var ufak çaplı işimi görecek kadar. Kendi makinem Canon 7D 2 lens kullanıyorum biri adaptör ile pentax 55mm ( ki harika bir objektif renk doygunluğu olarak) Diğeri de sigma 18:50. Dışarıdan gelen işlerde Mark II buluyorum tanıdıklardan dlsr için setlerim var onları kullanıyorum steadycam. Rig olarak geçiyor sanırım follow focus adapte edilmiş bir dalga dümen alet vırt zırt işte uzun şimdi asıl soruya geleyim çok oyaladım kusura bakmayın.
Canon beni her geçen gün yoruyor. iş gereği tanıtım filmi klip belgesel vs. çekiyorum. Belki kamerayı tam anlamıyla kullanamıyorumdur bilmiyorum . Pan - Tilt de çok kırılma yapıyor. Steadycam e taktığımda seri hareketlerde görüntü karıncalanma gibi bişey oluyor. Kurguda çok sıkıntı yaşatıyor bana. 25 frame çekmesinden kaynaklanıyor sanırım bılemıyorum. Çok fazla ışık patlaması oluyor ve oldum olası canonda sinema rengi hissedemiyorum. Şu an yeni bir sisteme geçmek için bi miktar para ayarladım kendime. Blackmagic çok çekici geliyor nerdeyse her konuyu okudum ama hala tam emin değilim.
12Bit Raw tam olarak nedir videodaki fonksiyonu nedir ve 13 stop aralığı ne işe yarar bi sorayım istedim sizlere.
ve blackmagic mantıklı mıdır ne almalı bi danışmak istedim.
Teşekkürler Şimdiden
12 bit raw denen şey Canon'un video formatına göre post aşamasında elinde daha çok veri olacak ve bunun üzerinde daha rahat oynama yapabileceksin demek. Bunun bedeli de dosya büyüklüğünün artması ve SSD kullanmak durumunda olman. Ayrıca BMC'nin kırpma faktörü (görüş alanı diyelim kabaca) Canon'a göre daha dar. Lens seçmini buna göre yapmalısın. Daha profesyonel bir tercih olacaktır. 13 stop da karşıtlık (contrast) aralığıdır. En karanlık nokta ile en aydınlık nokta arasında kaç stop ışık adımı olduğunu anlatır. DSLRler genelde max 10 stop veriyor. 13 ve üzeri daha sağlam sonuçlar verir.
Elbette bunlar teorikl bilgi. Yani iş kullanmada biter. Ekipmanı doğru ayarlar ve kullanırsanız cep telefonuyla da patlama olmaksızın çekim yaparsınız. Yoksa, Alexa da olsa sonuç kötü olur. BMC deneyebilirsiniz ama bundan sonra tam olarak dslrlerden farklı bir iş akışı sizi bekler. Daha çok yere ihtiyacınız olacak, post aşamasında renk düzenlemesi yaparken biraz daha beceri ve göz isteyecek vb. Bunlardan anlıyor ve yapıyorsanız düşünebilirsiniz.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Elbette bunlar teorikl bilgi. Yani iş kullanmada biter. Ekipmanı doğru ayarlar ve kullanırsanız cep telefonuyla da patlama olmaksızın çekim yaparsınız. Yoksa, Alexa da olsa sonuç kötü olur.
Saygıyla eğiliyorum hocam.
🙂
@ismet06 ilk paragrafla 2.paragrafı sanki farklı kişiler yazmış gibi 🙂 4 yıldır sektörün içindesin ve dslr da dahil olmak üzere birçok profesyonel kamerayla çalışmışsın anladığım kadarıyla. Bunun yanında film yapımı üzerine dersler vermişsin, kendi prodüksiyonunu oluşturup belgesel, klip, tanıtım filmi vs. çekmişsin ve çekiyorsun. Ama bunca yaptıklarına ''acaba'' dedirtecek şekilde; Çok fazla ışık patlaması oluyor demişsin. Otomatik ayarda kullanılan Handycamleri saymazsak profesyonel anlamda kullanacağın tüm kameralarda doğru ayarları yapmazsan ışık patlaması olacaktır. 600d ile çekilen bazı görüntüler Red ile kıyaslanırken bazılarıda handycam den daha kötü sonuç verebilir. Bunlar tamamen makineyi kullanan ve post işini yapan kişinin tecrübesine ve kullanımına bakar.
Mesela genelde kullanılan ve @Fulgura hocamında tavsiyesi, çekimleri 25p 1/50 shutterda yapmak. Ancak güneşli bir günde açık havada bu değerlerde ışığın patlamaması için diyaframı f22 ye kadar kısmak gerekirki buda sığ alan derinliğini bitirir. Bu yüzden bir Variable ND filtre ile çekim yapman lazımki o güneşli havada f1.4 veya f2.8 gibi diyafram değerlerinde ışık patlaması olmadan sığ alan derinliği ile kabul edilebilir görüntüler elde edebilesin.
Elindeki 7d gayet yeterlidir bence. Ve yeni kamera yerine daha kaliteli lensler almayı düşün derim. Zira Black Magic aldığında yine @Fulgura hocamın bahsettiği gibi renk düzenlemesiyle bayağı bi uğraşman gerekicek ve o yüksek verileri kurgulayacak yeni bir bilgisayar alman lazım gelecek.
Bütçen ne kadar bilmiyorum ama Samyang ın Cine lens serisini tavsiye ediyorum. 14mm, 24mm, 35mm, 85mm Cine lens setini kur, paşalar gibi çekimini yap. Zaten bunları aldıktan sonra elindeki lenslerin yüzüne bakmassın 🙂
teşekkür ederim öncelikle genel bilgiler için @sa71 derdimi anlatırken doğru kelimeleri seçememişim fark ettim ki gecenin bir saatiydi yazdığım olsun o kadar. bahsettiğim şey her rengi göremiyor olmamdı tam olarak ışık patlamasıyla alakası yok. ortama göre ışık ayarlarını yaptığımda ya insanların ten renginden ödün veriyorum ya da aydınlık ışıklı şeyler beyaza yakın renklerde çıkıyor devamlı.@Fulgura hocam diyim bende bahsettiğim şey sanırım 13 stop aralığı ile alakalı bir durum. Renk ayarı yapmak sorun değil zaten ne çekersem çekeyim illa oynuyorum renkleriyle çok sorun olmayacak benim için. Peki Shutter için bişey sorucam
Örn : 1/50 shutter yerine diyaframı açıp 1/400 shutterda çektiğimi varsayalım. Ne kaybeder ne kazanırım.
kamera hareketleriyle o dağılan görüntünün önüne geçebilir miyim ?
Bu arada bahsettiğin set link ' deki set midir. Ve bunları ebay ' den almak mantıklı mı ? türkiye ' de elden görerek mi almak lazım
http://www.ebay.com/itm/Samyang-Cine-Le ... 0878719626
Evet linkteki bahsettiğim lens seti. Türkiye'de satan varmıdır bilmiyorum. Sirkecideki doğubank ve hayyam pasajlarındaki dükkanlara bi sormak lazım. Ebay den alırsın ancak gümrüğe takılırsa %20 daha ödersinki büyük ihtimal takılır çünkü adam FedEx le gönderiyor. Üstelik ücretsiz kargo listesinde Türkiye yok. Büyük ihtimal birde kargo parası ödersin. Ya amerikadan bir tanıdığına getirteceksin yada bunu satan biryer bulacaksın.
1/400 shutter da çektiğinde hareketler biraz daha keskin çıkar ve o blur motion denilen sinematik havayı kaybedersin. Birde yüksek shutterda çekimlerde kurguda bazı sorunlar olduğunu duymuştum. Ama bu işin üstadı @Fulgura dır. Daha ayrıntılı bi şekilde açıklayabilir bu konuyu.
Şu üstad olayını bırakalım bir kenara...
Örtücü hızını arttırma isteğiniz herhalde fazla ışıkla başedebilme yüzünden. 1/400 vb yüksek örtücü ile çekersen karelerde hareket bulanıklığı azalır. Yani görüntün video açısından daha "iyi" bir hal alabilir ama sinematik açından tercih edilen 1/50 bulanıklığından kayıp olur. Çektiğin içerik daha çok video (dizi, reklam, düğün, belgesel vb) yönünde ise örtücü hızının artmasının bir sakıncası yok. Daha dram (film) yönünde ise o zaman olabildiğince 1/50ye yakın kalmak yerinde olur ama bu şart değil. Burada esas sorun kullanılan elektrik altyapısının 50Hz olması nedeniyle 1/50 dışındaki hızlarda ışık sistemiyle senkronizasyon dışına düşülebilir ve o durumda senin çekerken dahi farkedemeyeceğin bazı bozukluklar (enterferans) olur. Işıklarınız doğru değerlerde ve kaliteli ise bu sorun olmayabilir. Denemek ve doğru değeri bulmak gerekli.
Yine de örtücü hızını arttırmakla hatalı kamera hareketlerinin üstesinden gelinemez. Daha çok ışık ve pozlama ile yaşadığınız sorunları (gündüz yüksek ışıkta en kapalı diyaframda dahi patlama yaşamak vb) kısmen çözer.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Aynen katılıyorum size. Film çekiminde kamera hareketinden ziyade shot planlar kullanıyorm. Reklam ve belgeselde çok kamera hareketi oluyor tam olarak dediğiniz gibi 1/400 değil belki ama 1/50 den daha hızlı olması sanıyorum kurtarıcak beni.
Kamera alma konusuna gelince insan bir süre sonra tabi bi değişiklik deneyim istiyor. Şart mıdır şu an blackmagic almak buna bağlı olarak lens almak ve kurgu masasını güçlendirmek şart değil. 7D nin crop faktöründen bi nebze kurtarmak için 14- 16 mm gibi bi lens alsam kamera hareketlerinde de garantiye alıyorum işi. Bu sefer 2. soru çıkıyo ayırdığım parayla ne yatırım yapabilirim ? Bunu da düşünmek lazım elbet.
BMCC crop açısından daha kötü olacak, bunu da hatırlayın. Gerçi büyük sorun değil ve ben de ufaktan bir tane almayı düünmeye başladım. x2 cropa alışınca sorun olmuyor bir noktadan sonra. Paranızı olabildiğince kaliteli lense yatırın. Kameralar zamanı gelince atılır ya da satılır. Lensler evladiyeliktir.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.