Forum

[Sabit] SONY A7S & A7SII

133 Gönderi
18 Üyeler
0 Reactions
45.5 K Görüntüleme
(@kezzap)
Gönderi: 0
Admin
Başlığı açan
 

İddia ediyor ki 8-bit öyle sizin dediğiniz gibi çok fazla fark yaratmıyor.
4K değil HD olsa bile. (Downscale edilmeden kameradan direkt HD, tabi o da kamera içinde downscale ediyor)
Banding görürseniz internet yüzündendir diyor.

Banding görüyorsanız yanlış pozluyorsunuz, düşük pozluyorsunuz, sağa pozlama (ETTR) yapmalısınız diyor.

 
Gönderildi : 03/11/2016 2:28 pm
(@anonymous)
Gönderi: 0
 

tamam da ettr yapıp her yeri ışıklandıracaksam nerede kaldı dramatik ışık, postta ben oraya dramatik ışık zaten yapamıyorum.

 
Gönderildi : 03/11/2016 3:16 pm
(@kezzap)
Gönderi: 0
Admin
Başlığı açan
 

Dediğin doğru aynı şeyi ben de düşündüm hep. Hatta ilk deneyeceğim şeylerden biri bu. Yüksek olasılıkla şöyle ama bunu nasıl kontrol edebiliriz bilmiyorum söyleyeceğim sadece teori. Görüntünün en karanlık yeri 100 üzerinden yüzde 50 en parlak yeri de 95 dersek ışık oranlarını bu arada yapacak ve postta manipüle edeceksin. 50 yi orada yirmiye çekeceksin. Ha bu kadar dar bir alanda ışıkla nasıl esneklik sağlarsın pratik işi. Bu dar alanı ne ölçüde lift gamma gainle ayrıştırabilirsin ondan da emin değilim.

 
Gönderildi : 03/11/2016 8:18 pm
(@msaricay)
Gönderi: 0
 

dramatik ışık,ışıkla yapılıyor diye biliyorum.iso ya dayanmak diye birşey duymadım. sahnelerin atmosferine göre profiller oluşturup. çekimleri öyle yapmak mantıklı degil mi?. curveleri sonradan oynamak 8bitve10bit de hiç mantıklı gelmiyor.

 
Gönderildi : 03/11/2016 10:48 pm
(@kezzap)
Gönderi: 0
Admin
Başlığı açan
 

Yine ışıkla yapacaksın benim söylediğimi. Şöyle anlatayım.
Bir karakter, medium close up diyelim.
Arka planın ışığı 1,5X karakterinin yüzünün sağ kısmı 4X sol kısmı 2,5X; gövdesi 2X ışık alıyor.
Sağ pozlama olduğunda X'i yüksek alacaksın ama oranlar aynı.
X'e 15 verirsen düşük pozlama olur, ben diyorum ki 24 verelim X'e, sağa pozlayalım yani.
Bütün bu ışık oranlarını ışık kaynaklarının etkilerini birbirlerine karıştırmadan yapabilmek beceri işte. Bir sürü flag ile bloklayacaksın bazı ışıkları vs. (Bütün bunları göz kararıyla yapamadığımız için ışıkölçer gerekli olabilir.)
İşin çoğunu ışıkla yapıyorsun.

Postta ise elinde bir curve var, ve o curve ile X'in değerini bir yerde 15'e çekerken bir yerde 20'ye düşürüp bazı yerlerde 30'a çıkartarak etkiyi arttıracaksın.

Dediğim gibi teorik bu pratikte denemek lazım.
Işıkölçer iyi olabilir bu durumda da. LUX değerlerine göre yapılır o oranlamalar sanıyorum.

 
Gönderildi : 03/11/2016 11:10 pm
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

ETTR yapın, ışık kullanın ama "dramatik kontrastı" koruyun... Olay kısacası bu.

Lux metre kısmen işe yarar ama esasen gereken pozometre. Noktasal okuma gerekli. Yine de bu işler bu kadar karmaşıklaşınca aslında siz 8 bitin dışına çıkmış oluyorsunuz. Yani bu kadar ışık olayını girecek hünerde biri zaten ona uygun dijital altyapı kullanır. Onunla uğraşıncaya dek raw çekersin ya da yüksek bitrate çekersin. Geniş dinamik derinlik elde eder, istediğin gibi iter kakarsın oranları.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 04/11/2016 12:36 am
(@anonymous)
Gönderi: 0
 

bunlar dinamik aralık veriyorlar gerçekten fakat siz postta onunla yine 8 bit sınırları içinde oynayabiliyorsunuz. yani benim deneyimlediğim olay şu; ışığı nasıl kullandıysanız postta da öyle işlemeniz gerek. azaltabilir yahut bir miktar açabilirsiniz ama karakterin yüzünün bir kısmı aydınlık bir kısmı karanlık ise bu böyledir. ışığı buna göre yapmak gerek. bizim eski 550d'den farkı 8 bite göre yüksek bitrate imkanıyla pozlamada bir miktar oynamak. pocket varken bunlarla film çekmek hala zulüm. ama dramatik ışık gerektirmeyen, ticari, video tabanlı işlerde a7s2 gerçekten bulunmaz nimet. kısa filmi falan da kurtarır.
ama 10 bin verilir mi? yukarılardan gördüğüm ve kullandığım tek kamera da fs700 oldu. o segmentle de artık direk sinema filmi çekmek gerek. çalıştığım prodüksiyon fs700 ile uğraşmamak için işlerin yüzde 90'ını a7s2'lerle yapıyordu. fs yatıyordu.

ek olarak nasıl yaptıklarını benim aklım almıyor fulguranın aklı alır belki ama elinizde çekiyorsunuz ve stabilizere takılı gibi çekiyor. yarın yine a7s2'lerin kullanıldığı bir yerde çalışmaya başlıycam. biraz daha deneyimleme fırsatım olacak. bu başlığa yazarım. kendim de 6300 aldım. lens için biraz beklemem gerekiyor.

 
Gönderildi : 04/11/2016 1:58 am
(@desert333)
Gönderi: 0
 

Bu makina 64gb karta kaç dakika kayıt yapıyor? Bir de power banklar bunu besliyor diye biliyorum doğru mudur?

 
Gönderildi : 23/06/2018 6:55 pm
(@reznovrun)
Gönderi: 0
 

4k için 1 saat 15 dakika civarı olmalı.

Evet, besliyor. Ama her powerbank besleyebilir mi bilmiyorum.

HTC One_M8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Gönderildi : 25/06/2018 2:32 am
(@desert333)
Gönderi: 0
 

Teşekkür ediyorum

 
Gönderildi : 25/06/2018 5:15 am
(@kezzap)
Gönderi: 0
Admin
Başlığı açan
 

https://www.cinema5d.com/hollywood-movie-shot-fullframe-mirrorless-camera/?fbclid=IwAR113A1-q24L8vkgyFRafQh60D2kyeYMCceZXBaS9ol5VD0mC5yti3G70iU

Kamera olayı yavaş yavaş önemsizleşiyor. Mekanik (optik) her zaman kazanacak.

Tamamen sony a7s2 ile hollywood filmi çekmiş. 8-bit.
Biz hala raw diye birbirimizi kandıralım. Lens lens lens.
Görüntü yönetmeni de diyor aynı şeyi.

 
Gönderildi : 05/12/2018 4:28 am
(@anonymous)
Gönderi: 0
 

hiçbir farkı kalmamış ama şöyle bir şey var; body sahibi olmak kolaylaştı fakat lensler hala ulaşılmaz durumda. fujinon cine lensler 22000'den başlıyor. daha ucuz da yok. sadece xeen diye bir marka var 12-13 bine. ışık da benzer durumda. bizim farkedemediğimiz nokta bu endüstriyel seviyedeki diğer araçları denemeye bile fırsat bulamamamız sanırım. red'e o kadar para gömen adam bile gidip sigma lensler alıyor. ben daha cinelense dokunamadım 🙂 yani lens olayı endüstrinin tam göbeğinde çıkıyor karşımıza. zeiss lenslerle bu filmin böyle olabileceğini düşünemiyorum, yanılıyor muyum?

 
Gönderildi : 05/12/2018 1:16 pm
(@kezzap)
Gönderi: 0
Admin
Başlığı açan
 

Abi kullanmadık ki yanılıyor musun bilelim. 🙂

Ama ortada çok net bir gerçek var, istediğin kadar dijitale uyarla, bu işin özünde hala optik var.
Bizim için zaten en müthiş lensleri almak, sahip olmak hadi geçtim kiralamak bile mümkün değil.
Fakat standardı aşağı çektiğimizde bile, eforu-kaynağı kameraya harcamak anlamsız onu gösteriyor bunlar.

Çok kaba uydurma bir formülizasyon yapayım, buradan çıkan dersi göstermek için.

Bizim kameralarla en iyi kameralar arasındaki fark atıyorum 20 birimse.
Lensler arasındaki fark 100 birim.

Kamerayı 7 birim + lensi 5 birimlik alacağına,
Kamerayı 5 birim lensi 30 birimlik almak lazım. (Kamerayı 20 birime çıkarmamak lazım yani aşağı düşürmek lazım gerekirse.)

Alabileceğimiz kamera sınırı belli ve aralarındaki fark +1 +2 birim oynar.
En fazla 7 birimlik mi alabiliyoruz kamerayı, işte onu bile belki düşürmek lazım.
Çünkü eskiyor. Dijital teknoloji hızlı, optik teknoloji yavaş ilerliyor gördüğüm kadarıyla. Hem öyle, hem de daha önemli. Bu tarz paylaşımlardan da bunu çıkarıyoruz.

 
Gönderildi : 05/12/2018 3:54 pm
Sayfa 9 / 9
Paylaş: