Gayet normal ama böyle olması. Sony'nin kameralarını canım çekiyor. FS7-FS700 güzel kameralar.
Ama pahalı namussuzlar. 🙂
8-bit kamera alınmamalı artık. Kesmez sinemacıyı artık sanki.
aynen ama 600D'den bir şeye geçmem lazım artık 🙂 çevremden mark3 hatta belki blackmagic bile bulabilirim ama kendimin olsun istiyorum, kafama göre denemeler yapabileyim istiyorum. GH4 derken A7s II çıktı, vauv 4K geldi hem de 5-axis stabilizer falan süper dedim ama fiyat da 3000 küsür lira yukarıda 🙂 şimdi bu dediğin FS7-FS700'ler çok iyi duruyor gerçi FS7 çok daha pahalı 😀
mecbur 8 bit alacağım galiba...
Şu anda 8 bit yolundan gidecekler için GH4 ile A7IIs/r dışında bir alternatif pek yok. 5D Mark iii de raw için düşünülebilir. 8 bit üstü için olasılıklar para durumunuza bakmakta.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
EosHD'ye göre bu senenin en iyi performans veren kamerasıymış.
A7S II
http://www.eoshd.com/2015/12/eoshd-video-quality-charts-2016/
Bilemiyorum ne kadar mümkün ama harici kaydedici ile daha iyi video çıkartılabilirse bu kameradan iyi olacak tabi.
Geçen hafta gözümü karartıp ekipmanlarımı aldım, gövde tercihim a7s ii den yana oldu daha fakat daha pek bir kurcalayamadım. İç mekan + pencereden dışarısı görünecek şekilde 2-3 tane slog2 ve 3 çektim sadece o kadar. Birkaç video daha çekip internete upload etmeyi düşünüyorum indirip görüntülerin üzerinde oynayıp fikir sahibi olabilirsiniz 1 hafta içinde filan yüklemeyi umuyorum.
Ooo tebrikler, en azından bu forumda az tercih edilen bir kamera. Cesaret ister.
Ursa Mini de düşünüyordunuz bir aralar yanlış hatırlamıyorsam?
Denemelerinizi bekliyorum.
Firmware Update'i yapın, ısınma problemini hallediyormuş.
Teşekkür ederim, yaz başından beri devam eden bir kararsızlık süreci vardı en sonunda bu gövdede karar kıldım 😆 Ursa mini de ciddi ciddi kafamı kurcalıyordu fakat 4k'nın sensörünün sorunlu çıkabilme ihtimali, ağırlığı, ekipmanları toplayıp kamerayı çalışır hale getirmek için harcanacak para vs derken uzaklaştım. Uygun koşullar sağlandığında a7s ii'ye nazaran görüntüsünün üstünde çok daha fazla oynama yapılabilecek bir gövde elbette. Yazılım güncellemesine bakayım madem yarın bu konuda bilgilendirdiğiniz çok güzel oldu tekrardan teşekkür ederim 🙂
Tebrikler iyi günlerde/projelerde kullanın 🙂 Lens ne aldınız? 24-70 f/4 mü ya da eski lensleriniz + adaptör gibi çözümler mi?
denemeleri bekliyoruz o zaman. Slog çekerken biraz over-exposed çekin diyorlardı, gerçi deneyin sizden duyalım bir de 🙂 çok yüksek isolar için de cine4 profili daha mantıklı hiç slog'a bulaşmayın diyorlar falan...
Teşekkürler, Lens olarak samyang cine 24-50-85mm + adaptör yoluna başvurdum. Evet dediğiniz gibi slog çekerken biraz patlatmak gerekiyor sanırım. Ayrıca slogda çekerken pozlama yapmak da sıkıntılı standartta pozlama yapıp sonra slog'a geçip çekimi sürdürmek sanırım daha verimli olacak gibi. Harici monitörde çekerken slog üzerine lut atarak önizlemeli görme durumumuz varmış sanırım harici monitörüm olmadığından daha o konuya da derinlemesine bakmadım.
Var ama ona uygun monitör almalısınız ki bunlar da pahalı monitörler. 750-1000 dolar civarından aşağı olmaz.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
harici monitöre ihtiyacınız yok a7s ii'de dahili olarak geliyor o özellik. Menüleri biraz karışık olduğu için bulamamış olabilirsiniz.
Şu lense ne diyorsunuz? Aynı paraya(6,499tl) Sony Zeiss 24-70 f/4 ve 16-35 f/4 de alınabiliyor fakat bu direkt video için tasarlanmış. Dijital(focus by wire mı ne deniyorsa) lenslerin en büyük sıkıntısı odak halkasının dijital olması, hızlı çevirince farklı yavaş çevirince farklı tepki vermesi.(Lumix lensler de öyle) Bunda odak eskisi gibi doğru düzgün 🙂 parafokal lens, zaten zoom yapılması için tasarlanmış yanında servo motoru açma/kapama butonu var. Sabit bir hızda zoom yapabiliyor -gerekirse-. Exposure lensten ayarlanıyor, halkası yumuşak(sürekli dönen) ya da click'li her f stop'ta durup oturacak şekilde ayarlanabiliyor. Filtre çapı çok büyük, nd filtre falan bulmak zormuş. Lens büyük ve ağır arkasına a7s takınca biraz komik olabiliyor ama handheld bile sorun yok demişler. Daha çok habercilik, belgesel vs için tasarlanmış gibi geldi ama sinematik şeyler için nasıl olur merak etmiyor değilim. Cam kalitesi güzel denmiş, chromatic abberration falan yok -gibi- denmiş ama kamera kendi de düzeltiyormuş ondan olabilr.
Yine güzel yanlarından biri fs700, fs7 gibi kameralara uyması (hatta onlar için tasarlanmıştır belki?) Hani 2.el satış vs o bakımdan iyi olabilir belki.
Yine de bu fiyata Samyang seti ve adaptör almak daha mantıklı olabilir. Daha sinematik düzgün iş için. Eğer autofocus-fotoğraf vb. isteniyorsa yine 24-70 daha iyi duruyor.
https://fotografium.com/urun/sony-fe-pz-28-135mm-f-4-g-oss-lens-8246 " onclick="window.open(this.href);return false;
Kafam karışık ama 🙂 hala bakıyorum öyle. Sanırım a7s II alacağım ama bu sefer lens... bu lens bütçeyi yine yukarı atıyor ve değer mi belli değil. Bir yandan da dolar uçup gidiyor bir an önce almazsam hiç alamayacağım galiba 😀
edit: ahah şimdi şans mı kader mi her neyse, David Dugdale'in kanalına bakıyordum 2 gün önce şunu yayınlamış:
Çok sıkı bir lens bu. Muhteşem bir şey ama f/4 ile ancak A7s vb üzerinde kendini bulur gibi geliyor bana. Profesyonel sette de ışıkla güzel olacaktır. Sonyciler düşünsün derim ama diğerlerine biraz zor.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Evet kesinlikle kaliteli bir lens. Bende satın alırken acaba dedim bunu mu alsam daha mobil hareket edebilirim diye düşünerekten. Fakat F/4 yerine göre ihtiyacları karşılamayabilir diye düşünerek seçimi samyang sete yönelttim. Bu lensi de a7s ii üzerinde kullandım ayrıca satın alacağım gün orada demo makine üzerinde gerçekten işlevsel. En beğendiğim yanı netlik, netlik haklasını gövdeye doğru çekebiliyorsunuz ve böylece otomatik dijital zoom girerek focus almayı kolaylaştırıyor. Ayrıca ekranda focusun hangi uzaklığa yapıldığını da sayısal olarak göstermesi de güzel bir artı diyebilirim. Yine de sinema yerine belgesellerde daha çok işe yarayabilecek bir lens gibi duruyor.
Üst konularla alakalı: Slog 2 ve Slog3 çekimlerini hala upload edemiyorum final haftamdayım vakit ayıramıyorum affınıza sığınıyorum, selamlar.
arkadaşlar bende geçen gün A7s2 aldım ve bugün elime ulaştı normalde bmcc 4k kullanıyorum ama bazı işlerde beni çok zorluyordu özellikle düşük ıso performansı yüzünden böyle ortamlarda bu sorunu bu makina ile aşmayı düşündüm metabones ile kullanıyorum ama sanki dönüştürücü biraz netleme sorunu yapıyor gibi geldi ben daha çok internetteki videolarına bakıp acele karar verdim umarım yanlış karar vermemişimdir şimdi en azından burada kullanıcılar olsun ki bilgi paylaşabilelim mesela videolarında video modunda autofocus izlemiştim ben beceremedim acaba metabones yüzünden mi ?