Ben de eos daha yaygın diye eos almayı istiyorum, adaptör konusunu aşamadım. Siz eos mount samyang cine lensler için hangi adaptörü önerirsiniz, marka-model olarak verebilirseniz bilginize sığınarak durumları ona uygun değerlendirebileyim.
Adaptörün en kalitelisi Metabones ama onca paraya değer mi bilemiyorum. EF mount için ben basit bir dummy adaptör almanızı öneririm. K&F concept dummy 13-15 dolar, elektronik Fotga 55-60 dolar civarı. E mountum olmadığı için performansını bilemiyorum.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Ben de eos daha yaygın diye eos almayı istiyorum, adaptör konusunu aşamadım. Siz eos mount samyang cine lensler için hangi adaptörü önerirsiniz, marka-model olarak verebilirseniz bilginize sığınarak durumları ona uygun değerlendirebileyim.
Adaptörün en kalitelisi Metabones ama onca paraya değer mi bilemiyorum. EF mount için ben basit bir dummy adaptör almanızı öneririm. K&F concept dummy 13-15 dolar, elektronik Fotga 55-60 dolar civarı. E mountum olmadığı için performansını bilemiyorum.
Çok teşekkürler fulgura. İlla ki speedbooster almak zorundayım sanıyordum ve o fiyat farkı çok canımı sıkıyordu.
S logta 13 falan diye biliyorum bakacağım.
Ben 12.8 diye biliyorum hatta. Pratikta 12 denebilir. GH4 de 10-11 civarı çıkıyor genelde. 8 bit olduğu sürece bu sınırları aşmak zor.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
8-bit lanet bir sorun gerçekten. HD 10-bit yapmak çok zor bir şey değil ama nasıl bir ticari strateji anlamadım. Bu bit olayına giriyorsanız o zaman biraz daha profesyonelleşin ve daha üst kameralarımızı alın gibi bir stratejidir sanırım, başka bir şey gelmiyor aklıma.
Aynen öyle. Madem raw istiyorsun, üst seriye geç diyorlar.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
devlere kafa tutacak küçük çapta bir şirket yapabilir belki bunu. pazarı da yerle bir eder bence. hd 10 bit ile. mark3 altı kameralarla video işleri yapan çok büyük bir kitle var halbuki. bu insanlar bu ürünü satın alacaklar çıkarsa. resmen daha fazla para almak için seçenek sunmuyorlar. kapitalizm işte 🙂
Harici olarak alınan 4K 4:2:2 sinyalin kaydı ve bunun 1080p'ye dönüştürülmesi ile dahili olarak alınan 2160p 4:2.0 sinyalin karşılaştırması. Ben kayda değecek bir fark göremiyorum. Şeritleşme varsa ikisinde de var, yoksa ikisinde de yok gibi.
[vimeo] http://www.vimeo.com/115931554 [/vimeo]
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Evet bence de büyük fark yok, kassak belki ince detay buluruz.
Bence bu bir tek şeyin göstergesi; sanırım DLSRlerde HDMI üzerinden gönderilen sinyal aslında sensöre daha yakın bir aşamadan alınmıyor. Aslında sensör verisi 8 bite düşmeden yani sensör 14 bitse o aşamadan alınarak 12 ya da 10 bit ve 4:2:2 olarak verilmesi gerekirken bu arkadaşlar kolaya kaçıp 8 bite düşmüş sinyali bir daha interpolasyon ile 4:2:2 yapıp dışarı veriyor olabilirler. Yani baz olan yine 8 bit ya da hadi 10 bit olsun ama color space olarak 4:2:0 olan sinyal ise kısmen bit artışı vardır ama renkler sahte artış olduğu için başarı beklendiği kadar yüksek değil. GH4'ün harici 10 bit sinyali bundan daha iyi sonuç vermişti işin garibi. ELbette burada harici kayıt aygıtı da önemli.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Bu kameralarla bizim gibi Canon'dan geçenlerin yaşayacağı en büyük sorunlardan bir tanesi bu kameranın "base iso"larının yüksek olması.
Bu nedenle ND filter bir noktadan sonra zorunlu oluyor.
İşte tam da bu noktada nd filterlı bir adaptör varmış, hem canon lens kullanabiliyorsun hem de değiştirilebilir ndfilter'ı var.
100 dolar.
güzelmiş, a7s ii'de slog3'ün native iso'su 1600, a7s'te slog2 minimum 3200 isoda çalışıyormuş. Bu bakımdan biraz daha rahat ama yine gündüz nd filtre lazım.
ben birkaç slog3 video indirip renk yapmayı denedim, cinestyle'lı 5dmark3 videosundan kat kat daha iyi ama yine de genelde cine4 vb. diğer profillerde çekmek daha mantıklı olabilir hem renk için hem düşük isolarda çekebilmek için. Ben slog videoda özellikle saturation'u %200 artırmayı denedim sonlara doğru bozulmalar oluştu(Canon h264'ü hemen patlıyor bozulmalar oluyor) Ama zaten %200 uçuk bir rakam 50-60ta gözüme hoş gelen bir şey oluştu.
Slog'da özellikle pozlamada sıkıntı yaşayan var, beyazlar patlayana kadar açın birkaç stop falan yüksek çekmeye alışın diyorlar. Diğer türlü highlightları shadowları açınca 3200 isoda bile noise oluşuyormuş. a7s ii'ye adını bilmediğim bir özellik gelmiş bunu düzeltmek için, karta slog3 kaydederken ekranda lut atılmış halini gösteriyormuş galiba.
Ha evet var öyle bir şey. Rec 709 lut atarak gösteriyor ama slog kaydetmeye devam ediyor.
Isınma problemi yokmuş pek. 50 dakika çekiyor diyor.
Ama tabi bir de yazın dışarıda denemek lazım.
Tabi arada bir de pil değiştiriyormuş.
https://vimeo.com/143132608
A7s II'yi (ya da GH4, 4k herhangi bir kamerayı) 5dmark3 görüntüsüyle yan yana koyunca mark III'ün odağı yok gibi duruyordu, çamur gibi 🙂 Şimdi bu videoyu gördüm, A7s II iyi, ama 8bit 100mbps videosu FS7'nin 10bit 250mbps videosu karşısında eziliyor. Bu sefer A7s II çamur gibi geliyor 😀 sonu yok bu işin.