Şu HDMI üzerinden CinemaDNG ilgimi çekti özellikle. Şu an merak ettiğim mevzu şu (Abi videoda da Sony ile birlikte çalıştıklarından bahsediyor bu ürün için yani) a7S HDMI üzerinden bu cihaza linear raw datayı mı gönderiyor yoksa sadece temiz HDMI sinyali gönderiyor da Atomos bunu CinemaDNG'ye simüle ediyor log görüntüyü linear'e geri çevirerek. Öyleyse 4:2:2 mevzusundan ve bit mevzusundan ötürü kayıp var demektir. Yoksa eğer Sony ve Atomos kafamdaki gibi bir iş akışı geliştirdilerse abovvvv. Gerçekten yemişim Blackmagic'i o Canon'u o zaman cidden bugünden itibaren para biriktirmeye başlar açlıkla cebelleşip ama en kısa sürede bu ikiliyi alırım. Abi kameranın verdiği görüntü zaten XAVC dışında %90 F65 ile aynı. 5000 dolara 75000 dolarlık makinenin görüntüsünü almak ne demek? Ki bence Alexa'yı falan yer yani eğer bir de şu rolling shutter mevzusu 4K çekimde iyileşiyorsa falan.
Ya yabancı forumları takip ediyorum, gh4 ile kıyaslama eğilimi var genelde, ama genelde eğilim çılgın bir şekilde bu kameraya doğru. Çünkü gh4 de atomos talep ediyor en nihayetinde raw için. Zaten ilk çıktığı andan itibaren beni mestetti. Bmpcc'deki fiyat düşüşü bu kameraya yorulabilir mı diye düşünüyorum bazen. Ben blackmagic buna rakip ikinci bir pocket çıkarabilir gibi düşünüyorum. Benim de hayalimde ne yalan söyleyeyim hep bir köşede bu var. Iso olayı çok devasa bir hareket.
Gerçi ben gh4'le kıyaslamam ama :
https://filmmakersmemory.wordpress.com/2014/08/07/panasonic-gh4-vs-sony-a7s-review-4k-vs-iso
GH4 ile A7S arasındaki fark bana göre şöyle. Şu ana kadar ki tüm HDSLR ürünleri video da çekmek isteyen fotoğrafçılar içindi, buna 5D Mark III de dahildir. Ama A7S fotoğraf da çekmek isteyebilecek sinemacılar için üretilmiş bir ürün. Harici bir kayıtçıya da ihtiyaç duyması bu yüzdendir. Tıpkı profesyonel sinema kameraları gibi kendi içinde düşük bir kalitede kayıt yapabilirken yüksek kalitede kayıt için harici kayıtçı istiyor. Ki bence bu da kabul edilebilir bir şey. Ama tekrar ve tekrar söylüyorum şu HDMI output mevzusunu iyice öğrenmek lazım, bana göre bayer datayı kesin simüle ediyordur yani evet bu da iyi bir şey ama gerçeği gibi olamaz sonuçta. Bir de Sony için özel diye bir şey yazarlardı sonuçta adam sürekli olarak Sony ile birlikte çalıştık falan diyor, Panasonic için de kullanılabilir diyor. Gerçek raw data olsaydı çok ama çok daha iyi olurdu ama bu da birşey tabi. Ayrıca linear ile log arasındaki bit olayı hakkında da şöyle bir şey okuduydum 8 bit log görüntü 12 bit linear'e denk. Yani aslında bakıldığında BMD'nin 12 bit raw'u log halini aldığı anda sıkıştırılmamış 8 bit görüntüye denk düşüyor. Oysaki 14bit sensöründen çıkan 10 bit görüntü ile Sony (Ve Canon ve Panasonic) teori de daha yüksek detay içeriyor. Bu açıdan da avantajlılar belki de BMD kameralarına karşı. Ahh ahh gevura geldiği gibi bize de gelmiyorki deneyelim görelim 🙂
Ama benim ibre deli dehşet BMD kameralarından Sony'ye doğru kaydı ne yalan diyeyim.
Oooo Sony a7s HDMI'da 8 bit destekliyormuş. Soğudum şu an.
Aaa... Blackmagic Candır. 🙂
It's a Sony...
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Hep bir yerlerde umudumuz kırılıyor. Belli oldu er ya da geç Blackmagic + speedbooster yolları taştan. 🙂 En azından netleştirmek iyi oldu.
A7S ile çekilmiş 3 video...
http://filmmakersmemory.wordpress.com/2014/08/10/three-videos-from-sony-a7s-slow-mo-high-iso-etc/
Uzunca bir değerlendirme:
#t=39
Sony dövmüş, ağzını kırmış sanki... 🙂
ISO amatör sinemacılar için çok önemli bence, çoğunlukla az ışıkla çalıştığımızı düşünürsek.
Ama 2500 dolar civarı param olsa hala Blackmagic Cinema 4K'yı ya da Panasonic GH4+Hdmi Recorder+Speedbooster düşünürüm.
Arkadaşlar 2 gün içinde sıfır 6d alma planındaydım.neden kafamı karıştırdınız yine 🙂 .
Ben amatör değil ama çokda prof.olmaya kısa filmler çeken biriyim.6d aklıma yatmıştı,şimdi başka başka makinaları anlatıyorsunuz.Tercihimi değiştirmemmi gerek acaba.Şu durumda varki,ben makinada, kullananı teknik açıdan fazla yoran ve bilgi isteyen
modelleri tercih etmiyorum,çünki onları kullanacak kameran arkadaşlarım yok yanımda .Ne dersiniz 6d mi yoksa başkasımı.( 6d tercih sebebim,mark2 ve mark3 pahalı geliyor ) 🙂
canon 6d nin sıfırını ,faturalı-garantili ,24-105 lens ile 5.500 / 9 taksit alabiliyorum şu anda.Daha hesaplı bir yer bilen varmıdır ?
Ben şahsen son incelemelerimden sonra Canon bir kameraya, ki bu kameranın 550D'lerden falan tek büyük üstün yönü sanıyorum ki full-frame olması, hayatta vermem. Alacağınız görüntü eski kameranızdan çok farklı olmayacaktır. Magic Lantern Raw meselesine girsek izlediğim videolar çok uzun süre kaydedemediğini gösteriyor gibi.
Neticede kendiniz bilirsiniz tabi ama çok para. Gerçekten bu fiyat farkına değecek ölçüde alt modellerden bir farkı yoktur diye düşünüyorum. Blackmagic Pocket Camera daha mantıklı. Ya da GH4 alın. En azından 4K. Çok keskin vs.
Türkiye'ye geldi mi kaç para bilmiyorum ama fikrim bu.
Ve bence bir yolunu bulup kamerayı Türkiye'den almamak lazım...
Bu karışıklığın sonu gelmez. Biraz daha bekle A/s al desek onu alıncaya kadar bilmemne çıkar. Alabileceğin en iyisini al ve arkana bakma. Bekledikçe geç kalıyoruz hayatta. Al ve kullan. Yoksa öbürünün de kendince kusurları var. Çok sıkılırsan 1-2 sene sonra satar, farkıyla daha iyisini alırsın. Doların yönü yukarıya; hatırlatayım.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.