Bugün ilk kez gorlla grain kullandım. Kullanınca bu herifin tülü çıktı ortaya. Az önce yorumlarda onun da gorilla grain kullandığını gördüm. Tam ayarını yapamadım ilk kez kullandığım için ama tül dediğimiz şeyi grainle mi yapıyor acaba Fulgura? Picturestyle'ını aldık grainini aldık bi sigması kaldı almadığımız. forumdaki çoğu 550d kullanıcısı ilgileniyormuş bu adamla gördüğüm kadarıyla. benim gibi herkes kendy kullanıyor diye cinelook arıyormuş, geçenki posttan sonra mesajlar geldi. 🙂
Evet. Grain tüm resmin üzerine bir doku ekliyor ve o kötü dslr ayrıntılarını yokediyor.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Anladım, gerisi lensin 30mm olmasının ve 1.4 olmasının sağladığı kolaylık. Yine de 50mm ile dışarda aynı görüntüyü alabilmemiz gerekir. Bakalım alabilecek miyiz.
Anladım, gerisi lensin 30mm olmasının ve 1.4 olmasının sağladığı kolaylık. Yine de 50mm ile dışarda aynı görüntüyü alabilmemiz gerekir. Bakalım alabilecek miyiz.
Denemelerinizi paylaşırsanız bilgileniriz.
daha paylaşacak kadar deneyemedim malesef. Gece gündüz tezle uğraşıyorum, siz benden önce deneyip paylaşabilirsiniz. 🙂
denememi paylaşayım. 30 saniyelik bir deneme yaptım. anlamsız bir video. cinelook ve gorilla graini denedim. graiding neredeyse hiç yok, ediusun curvesinde çok küçük ton verdim. Kendy'nin yaptığı tüle yakın bir şey yapmıştım ama sonra tuhaf geldi gözüme bu planda. ışık bir yerden vurmayınca tül tuhaf geliyor. Kendy'nin sırrı da oyuncuyu doğru yere koyup doğru yerden çekmek sanırım. onunki gibi olmadı bu.
sileceğim bir süre sonra videoyu.
---
Aslında fena değil. Üzerinde çalışmaya devam. Solgunluğuna rağmen renkler biraz fazla "poplamış" diyelim. Ty'ın stiline çok yakın değil. Bence biraz daha baskılamalısın görüntüyü.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Renkleri nasıl o hale getirdiğini ve gerçekçi bir şekilde ışığı nasıl o kadar azaltığını çözemedim. postta bir şey yapmıyorum, curvede iki tık atıp geçiyorum diyor bir de.
magic lantern'de bulunan black level ayarını da deneyin. Görüntüye mor bir katman ekliyor ama postta renk düzenlemesi yapılırsa iyi sonuç alınabilir.
"Pain is temporary, film is forever."
"You can't stop what's coming."
Black level ayarıyla oynanınca profilin özelliği iptal oluyor, ona göre. Yani tamamen değil elbette ama TC CS ya da Flaat gibi profillerin en önemli özelliği black level tanımı. Örneğin CS'nin değeri %7-10 civarı idi ve siz black level değiştirirseniz artık profil tasarlandığı gibi görev yapmaz.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Bu arada sadece DNG'ye dönüştürünce ve de bu DNG'leri kamera profili gören yazılımlarda Embedded ayarında bırakınca profil geçerli oluyor (Adobe Camera Raw yazılımı görüyor Lightroom, Photoshop ve After FX içerisinde bulunan, Premiere ve Speedgrade'in gördüğünü sanmıyorum), Resolve bir güncelleme almadıysa bu noktada en son sadece kendi içinde yüklü profilleri görüyordu (BMD Film gibi), aynı şekilde MLRawViewer falan da görmüyor ProRes'e çevirirken. Raw Therapee de görüyordur herhalde diye düşünüyorum. Çekim yapılırken ona göre düşünün yani.
homeros, kastın kamera profili sanırım, çekim yapılan color profile değil. Normalde Canon kameralar color profili videoya gömüyorlar ve harici bir uygulamanın görmesi ya da görmemesi diye bir durum pek söz konusu değil. Yani zaten renk bilgisi kodlanmış oluyor. ACR'nin gördüğü şey kamera profili olmalı. O da kameranın renk kaymaları, vb şeyleri barındıran bir bilgi dosyası. Yani biz Technicolor ile çekim yapınca bunu ACR'ye yüklersek artık TC'nin gömdüğü renk durumuna bir şey yapamaz da sadece söz konusu kameranın, örneğin 600D'nin bilinen renk kaymasını, örneğin -17 Magenta gibi, yaparak sana sunar. Bu nedenle çekim anında kullanılan color profile daha önemli çünkü bir kez videoya gömülünce artık o veri değişemiyor kolay kolay. TC ile çekim yapınca 7-10 IRE altına veri koymuyordu. ML üzerinden black level düşürülürse TC'nin kendi ayarları değişir ve artık TC olmaktan çıkar diye düşünüyorum. Denemedim ama bir ara bakmak lazım bu BL işine.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Raw data değişmezdir, yani color profile dediğin şey aslında kamera profilidir. Canon'a yüklediğim picture style bayer dataya eklenir mesela, raw datanın rengine kesinlikle bir şey yapmaz. Yazılımlar da bu picture style'ın kodlamasını kamera profili olarak görür. Camera Raw'daki camera embedded denen şey de budur, bakarsan zaten orada kamera Canon'sa Canon'un diğer renk profillerini de görürsün (canon standard, Canon landscape, Canon portrait vs..) ki zaten Camera Profile, renk profilidir yani. VisionLog'dan tut da, ColorChecker ile oluşturulacak kameranın renk profili de yine Post kısmında buradan seçilir.
LOG ve codecli bir formatta elbette bu gömülmüştür, artık üstüne hiçbir şey yapılamaz ama Linear RAW datada durum başkadır, kamera üzerindeki hiçbir dijital işlem (WB, WB shift, picture style, vb.) RAW datayı değiştirmez, sadece yorumlar. Yani kısaca picture style, renk profili ve kamera profili denen şey esasında aynıdır. Hatta buna color space de diyebiliriz bir nevi.
WB shift ayarı magenta kayması falan onlar bambaşka bir şey zaten ACR ilk açıldığı ekranda hemen WB'nin altında ayarı vardır, o da yine kolayca değiştirilebilir.
http://www.vision-color.com/visioncolor-for-canon-eos/
Şu sayfada da şu şekilde görülebilir mesela, derki;
"The VisionColor and VisionTech Picture Styles completely remap your cameras color space to most efficiently debayer the sensors RAW data to a Rec709 video file."
"Debayer the sensors RAW data" yani raw data aynı, bu profillerin görevi raw datayı yorumlamak, raw data aynı kalıyor yoksa yani.
Black Level mevzusu nedir tam bilmiyorum. Bir kere ve sadece tek bir klipte başıma geldi, uğraşmadım zaman vardı, tekrar çektim. Sanırım raw2dng'de, mlrawviewer'da falan console yardımıyla düzeltilerek dönüştürülebiliyormuş kolayca.
Dur ... Boşuna tartışıyoruz. 🙂 Ben RAW kastederek değil codec kastederek konuştum. Raw dataya zaten yapılan ekler metadatadır. Boşuna tartıştık. Söz konusu ML black level ayarını nedense raw dışında yorumladım ben konu başlığına bakmadan. MOV olunca ne yaparsan yap boşuna, onu demek istedim. BL ile profil ayarını değiştirirsen MOV dosyada yapacağın şey kalmaz.
Daha bugün deneme yaptım. ML raw ile BL +100 ve -100 gece çekimi yaptım. Biri magentaya hue bastı tüm görüntüye, diğeri yeşile çekti. ACR'yi atlayıp After Effects'e doğrudan aldım ve görüntüler birebir aynı doğal olarak. Fakat ACR'den geçirince de sonuç değişmedi. Nedense 5400K olan ayarımı habire 4000K algılıyor ve +13 ile +17 arası magenta boost yapıyor.
Ayrıca bir de ML digital ISO ile 1 ve 2 Ev ekleyerek, 640 ISO'da 1.8 diyafram çekim yaptım. Normalde 640 ISO'da noise yok gibi ama ML ISO boost yapınca FPN görünüyor.
Bu arada 640 ISO, f/1.8-2.0 ile Kenny Ty görüntüsü elde edilmiş oldu sanki.
Black Level sorunu daha önceki raw çekimlerinde var. Bazı dosyalarda renkler bozuk çıkıyordu ve bu BL kayması imiş ama ben de uğraşamadım.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Bu arada, ML Raw ile deneme yapıp WB değeri devamlı düşük olan bir ben miyim acaba? DÜzenli olarak 5400K çekiyorum ama ACR habire As shot modunda 4750 gibi değerler ve bazen -28 bazen de +17 gibi magenta ayarı yapmakta. Ayrıca karanlıklarda anlayamadığım bir yeşil ağırlığı var. İnsan yüzünün yarısı normal, yarısı düşük pozlamalı çekip bir deneme yaptım ama açılan tarafta yeşil ton baskın. Böyle bir durumla karşılaşan var mı?
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.