Lens o zaman bu adamın sırrı. Yani ben şu filmdeki ters ışığı canon 50mm 1.8 ile çekmeyi denesem ara tonları postta düzeltmek imkansız olurdu. Peki sizce h.264 mü çekiyordur?
body yerine lense para harcamak daha mantıklı o zaman. Gerçi ben başka 550d kullanıcısında bu kaliteyi göremedim.
yok fulgura iki videoda da sigma 30 mm kullanılmış. kötü bir lens değil ama çok da üst kalite bir lens değil diye biliyorum. lens dışında başka nerde yanlış yapıyor olabiliriz? tabii ilk videoda color grading de iyi yapılmış ama kendy bildiğim kadarıyla sadece curveslerle renkleri düzenliyor. sitesinde az bir şey bahsediyordu.
jeang kendy'nin raw çekmemiş o filmi. yorumlarda biri de aynı soruyu sormuş.
aslında bu elimizdeki kameralar fazlasıyla yeter bize. yani 7d ile çekilmiş filmler var önemli festivallerde gösterilmiş. bu çekilen filmleri görünce de black magic falan belli bir yere kadar gereksiz geliyor. sonuçta biraz daha profesyonelleşsek zaten bir görüntü yönetmeniyle çalışırız teknik konularda rahatlarız. bir de özellikle sadece bu tarz ufak ekipmanlarla film çekmek benim hedefim. çünkü hem ucuz hem de fazlasıyla portatif. bağımsız kısa filmler için bu rahatlık çok önemli.
lens dışında başka ayrıntılar da olmalı. şu filmi de forumdan bir arkadaş çekmişti sanırım. işlerini fazlasıyla beğeniyorum. lens olarak da 18-55 kullanmış.
Benim attığım filmine baktıktan sonra anladım ben de raw çekmediğini. 1080'e upscale yapsaydı o çözünürlükte olmazdı. Yani bu adam eğer ışıkla ve postla çok uğraşmıyorsa bu filmlerde tek değişken lens oluyor. Ama yine de ben direk gün ışığında da bu renk dokusunu alamıyorum. Neredeyse bütün 550d filmlerinde gördüğüm ve direk dslr görüntüsü olduğu belli olan sert, kontrastlı görüntü çıkıyor. Bu adamınkinde direk film dokusu var. İkinci attığınız forumdan olan arkadaştaki görüntüyü de alamıyorum ben ama kendy ile bu arkadaşın filmi arasında da fark var.
Bir yerde Fulgura kendy'nin filmi için black magic derdim bilmesem demişti. Fulgura'ya bile çaktırmayacak kaliteyi yakalıyor adam.
Ben size o adamın numarasını söyleyeyim: O "A Drop in the Ocean" filmine göre anlatayım. Aslında ben bir sonraki blog yazımı bu adam üzerine yamaktaydım ama araya zaman girdi.
Normalde elde bir dslr varsa genelde düşük ışık sorunu vardır. Bu nedenle genelde dslr sahibi post aşamasında poz artışı vb yapmak ister; oysa ki dslrler düşük ışıklı ortamda normal halinde bile gürültü yüksek çekerken bu pozlama artışı iyice gürültüyü ortaya çıkarır. Ty denen bu adam ise işin farkında olarak kurnazlığa kaçmış. Yani farkettiniz mi bilmiyorum ama tüm görüntüyü daha da dibe itmiş. Yani zaten 1.4 diyaframla çekmiş ama bu görüntünün karanlık yerlerinin gürültü olacağını bilerek tüm görüntüyü normalde görünür halinde daha da baskılamış ve gürültüler iyice yokolmuş.
Bu sığlığı da hem kaliteli bir görüntü yönetimi, orjinal doğal ışıklandırmalar ve ışıklı ortamlarda da lens önüne koyduğu bir camı oynatarak yapmış. Yani çekimlerine sanatsal bir hava vermiş, streakler yaratmış. Ama hepsinden önemlisi, doğru kesmiş, doğru ses kullanmış. Yani adamda daha en baştan zaten doğru göz var. O estetik kaygı olduktan sonra 550D de olur Alexa da. Şunu unutmayın; elinizdeki kameradan çok daha kötü kamera ve imkanlarla çekilen filmler sinema tarihi yazdı ve Oscarlar vb aldı. Bu çağta göz netliğ ve keskinliğe alıştığı için başka şeyi beğenmiyoruz.
Kısacası Ty lensin verdiği görüntüyü açacağına daha da baskılayıp tüm görüntü önünde flu bir tabaka yani bir tül tabakası oluşmasına yol açmış. O gündüz tekne yolculuğu kısmında ortam aslında oldukça aydınlık ve diyafram 8 civarı olsa gerek. Gece yolculuğunda ise 1".4 kullanmış olsa bile ortam bizim gördüğümüzden herhalde en az 1 stop daha aydınlıktır. Ama öyle koysaydı gürültü farkedilecekti. Biraz curve ayarıyla levelları da tutturunca silik ve karanlık ama temiz bir görüntü olmuş. Zekice. Üstüne sesti, camdı vb derken sanatsal bir görütü elde etmiş. Ben diğer filmlerini de izledim ve aslında yaptığı hep aynı. En kalitelisi de bu boksör filmi.
Aşağıdaki linkte bazı grabler sunuyorum. Buralarda dikkatle bakarsanız anlattığım şeylerin ayrıntıları var. Örneğin o telefon sahnesinde görüntüde yer alan floresanın aslında sahneyi ışığa boğması lazımdı ama son derece kısılmış ki adamın yüzünün yarısı karanlık. Yani çok yüksek fakat kontrastı sağlam planlardan gelip sığ ışıklı ortamlar hazırlamış. Hiçbir yerde de 800 ISO üstü zaten söz konusu değil.
Bu postu yarına sileceğim. Daha sonra daha tam bir yazı yayınlarım benzeri karelerle.
https://fulgurafilm.wordpress.com/2015/04/20/kenny-ty-ve-550d/
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Teşekkürler Fulgura, tam yazıyı da bekliyorum. Bu tül tabakasını contrastı iyice düşürerek mi oluşturuyor? Film havası veren etkenlerden biri de bu galiba.
Kısmen kontrast olabilir ama esasen curves ile pozlamayı düşürüyor olsa gerek.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
görüntüyü daha dibe itmiş derken neyi kastettin? daha karanlık olması mı? bunu nasıl yapmıştır? daha az pozlayarak mı?
genelde doğal ışıkta çektiğini söylüyor. ama genelde ışık karakterin yüzüne yumuşak bir şekilde yansıyor. örneğin şu videonun başında kızın ve ufak çocuğun yüzünde o kadar yumuşak ki ışık sanki her sahnede ışık kullanmış gibi. mesela pencere yanında çekince ışık aşağı yukarı o yumuşaklıkta oluyor ama her sahnede bunu nasıl yakalıyor olabilir? https://vimeo.com/74573072
elimdeki ekipmanla neler yapılabileceğini görebilmek için sürekli giriş sınıfı kameralarla çekilmiş filmlere bakıyorum. kendy dışında da gerçekten iyi işler çıkartan insanlar var. sanıyorum herkes farklı bir yol izliyor. şu arkadaş sence nasıl bir çekim yapmıştır? renkler ve ışık çok iyi. özellikle şu iki planda ışık kendydeki gibi yumuşak bir şekilde yayılıyor karakterin yüzünde.
bu da raw değil. yalnız postta baya işlem yapılmış sanırım.
Peki, ml ile btrate artırmak, nereye kadar işe yarar? ev içinde 1,5x'te 35 saniye kayıt alabiliyorum. Bu raw olmasa da idare edilecek bir şey katar mı videoya? Faydasını bilemediğimden hiç zor planları yüksek bitrate'le çekmeyi denemedim.
Bitrate artışı 8 bit sınırlarını kaldırmaz. Eğer görüntü yoğunsa (ki içinde banding olan bir görüntünün yoğun olması mümkün değil) bu işe yarar ama bir 10 bit görüntü ya da raw dengi değildir. Kısmi bir kalite artışıdır ki gerekmeyebilir de. İstersen deneyebilirsin.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
görüntüyü daha dibe itmiş derken neyi kastettin? daha karanlık olması mı? bunu nasıl yapmıştır? daha az pozlayarak mı?
genelde doğal ışıkta çektiğini söylüyor. ama genelde ışık karakterin yüzüne yumuşak bir şekilde yansıyor. örneğin şu videonun başında kızın ve ufak çocuğun yüzünde o kadar yumuşak ki ışık sanki her sahnede ışık kullanmış gibi. mesela pencere yanında çekince ışık aşağı yukarı o yumuşaklıkta oluyor ama her sahnede bunu nasıl yakalıyor olabilir? https://vimeo.com/74573072
elimdeki ekipmanla neler yapılabileceğini görebilmek için sürekli giriş sınıfı kameralarla çekilmiş filmlere bakıyorum. kendy dışında da gerçekten iyi işler çıkartan insanlar var. sanıyorum herkes farklı bir yol izliyor. şu arkadaş sence nasıl bir çekim yapmıştır? renkler ve ışık çok iyi. özellikle şu iki planda ışık kendydeki gibi yumuşak bir şekilde yayılıyor karakterin yüzünde.
bu da raw değil. yalnız postta baya işlem yapılmış sanırım.
Hayır, pozlamayı tam ya da sağa yaslamış yüksek yaparak ama post aşamsında düşürerek. Işık ortam ışığı olduğuna göre marifet lens ve kullanımda.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Gece sabaha kadar bekleyip gün doğarken bir şeyler çekip postta bu adamın yaptığını yakalamaya çalıştım. Benim anladığım, curve ile shadowları açıyor ve highlightları kısıyor. böylece o tül ortaya çıkıyor ve o tül aydınlıkta zaten çok çok az olan ve midtonelarda belirgin olan gürültüyü yok ediyor. bunu keskinliği ve doygunluğu sınıra kadar düşürerek destekliyor. Üstüne bir de grain ekliyor. karanlık bölgelerdeki gürültüyü sallamıyor. bir çok filminde (Çıktıdan mıdır bilmiyorum) karanlıklarda gürültü var ama biz de iplemiyoruz. Doğru bir çıkarım mı bilemiyorum ama ben en yakın sonucu böyle elde ettim. Ondaki lens bendekinden çok daha iyi olduğu için daha temiz görüntü alabiliyor. bir de kullandğı picture style ne kadar etkili emin olamadım. satışa çıkarmış ama sadece ticari bir strateji olabilir "alırsanız siz de bu görüntüyü elde edersiniz" şeklinde bir tezgah yapmış olabilir. yine de cinestyle'dan daha flat bir picturestyle var gibi geldi bana. aradım ama marvel ve cinstyle'dan başka ücretsz olanı yok. Fulgura yazısını yayınladığında aydınlanacağımızı umuyorum.
Şu anda misafir olduğum arkadaşlarla 8-bit h.264 ve raw banding testi yapıyoruz.
Senin yaptığın açıklama ışığın az olduğu durumlar için geçerli olabilir ama benim gördüğüm kadarıyla aslında bu adamın çekm yaptığı ortamlarda ışık bayağı bol. Gündüz ve en az f/8 gerektiren durumlarda bile görüntünün bir tarafını ışık yokmuşçasına karatmış. Oysa çok keskin bir gündüz güneşi var ortamda ve asla o kadar karanlık olamaz. Kasten karartılan yerlere de grain koyunca yumuşak bir doku olmuş. Tekne fotoğraflarına bakın görürsünüz. Bu arada postu bugün kaldıracağım gördüyseniz. Yazıda tekrar kullanacağım bazılarını.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
O testten de paylaşım yapacak mısınız?
Evet daha çok iç mekan çekimlerine taktım kafayı bu adamın. ışık kullanmadığını söylüyor her yerde ve pencere kenarlarında yaptığını yapmaya çalıştım. dediğiniz gibi orada da ışık görünenden çok fazla olmalı ama highlight kısarak ve shadow açarak bir denge tutturuyor gibi geldi bana. hiçbir fiminde siyahlar tam siyah değil.
Postu gördüm ben, yenisini de beklyorum.
bir de yazıda kullandığı picture style'ın etkisi ne derecededir azıcık bahsederseniz güzel olur. küçük bir ricam olsun 🙂
https://fulgurafilm.wordpress.com/2015/04/20/600d-8bit-h-264-vs-14bit-ml-raw-banding-quick-test/
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Teekkürler fulgura, bu kadar zorlamaya rağmen raw direnebiliyor ve kara kara düşündürtüyor bizi. ben de yaklaşık bir hafta bir koridordaki bu şeritlerle uğraştım ve sonunda bütün koridoru karartarak kesip attım. Demek o kaydı raw alabilseydim hiç uğraşmayacaktım.