Forum

[Sabit] RAW Üzerine

162 Gönderi
15 Üyeler
0 Reactions
44.2 K Görüntüleme
(@anonymous)
Gönderi: 0
 

Anladım şu an ben de aynı durumdayım. Festival delisi gibi görüneceğim artık ama mesela bir kısa filmi raw çekmeye çalıştığınızda, festivaller en düşük 720p istiyorlar. Bunu upscale yaptığınızda da çözünürlük düşüyor. Aslında 2 dk görüntü alabilsem ben bloklaşmalara düşük çözünürlüğü tercih ederim ama festivaller bu çözünürlüğü kabul eder mi bilemedim. Bir de lens sorunum var raw'da, 50mm ile kadraja bir şey sığdırmak imkansız gibi. Siz hangi lensleri kullanıyorsunuz?

 
Gönderildi : 19/04/2015 9:19 pm
(@mcfly)
Gönderi: 0
 

Ben 37mm, 50mm, 58mm, 85mm ve 135mm kullanıyorum. Geniş açı evet sıkıntı oluyor ama katlanacağız artık, panasonic veya black magic kameralarda da çarpan çok yüksek, bizimki de onlar gibi oluyor görüş açısı yani. Festivaller eskiden dvd formatında istiyordu 2011-2012 yıllarında, şimdi 720p mi minimum? Öyle bile olsa 1152 yatay çözünürlükten 1280'e upscale yapmak çok etkilemez görüntüyü.

"Pain is temporary, film is forever."
"You can't stop what's coming."

 
Gönderildi : 19/04/2015 9:53 pm
(@anonymous)
Gönderi: 0
 

festivaller ya ne istediklerini bilmiyorlar ya da ben anlayamıyorum. Sadece dvd formatı ve en az 720 diyorlar. Birini aramıştım geçenlerde ve dvd'ye mp4, mpeg atsak olmaz mı dediğimde, yok dvd lazım diyorlar. direk dvd olarak yazdırdığımızda da görüntü berbat oluyor ve o zaman da, gösterime uygun ses ve görüntü kalitesi olmayan filmler değerlendirme dışı bırakılır, maddesi devreye giriyor. 1152-1280 farketmez evet ama ben hala 960'ta 50 saniyeyi geçemedim.

 
Gönderildi : 19/04/2015 10:00 pm
(@fulgura)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

50 saniye neyinize yetmiyor arkadaşlar? O kadar uzun planı Nur Bilge bile çekmiyor yahu. Ben 15 saniyeye fitim.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 19/04/2015 10:07 pm
(@anonymous)
Gönderi: 0
 

Haha, evet aslında yeterli ama garantisi olan bir süre olsun diye uğraşıyorum. Yani 50 saniyeyi zor çekiyor ama 40 saniyeyi kesin çeker diyebileceğim bir çözünürlük bulsam idare edeceğim. Peki şöyle bir şey yapılabilir mi; diyelim ki üç planım var. Biri 10 saniye, biri 25 saniye, biri 45 saniye. Ben bunları çekebileceğim en yüksek çözünürlüklerde çeksem, sonra kurguda aynı çözünürlüğe upscale etsem, çok farkedilir bir çözünürlük değişimi olur mu?

 
Gönderildi : 19/04/2015 10:50 pm
(@fulgura)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

Kare oranı aynı olduğu sürece sonuçta denklersin elbette. Fakat çözünürlük farkı bir noktada kendini gösterir. Peşpeşe gösterilecekse sırıtabilirler. O nedenle olabildiğince yakın ayarlar tercih edilmeli.

Bu arada raw ve h.264 beraber deneyip şeritleşmelerdeki farklılıkları gördünüz mü?

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 19/04/2015 11:23 pm
(@mcfly)
Gönderi: 0
 

Şeritleşmeyi tam anlayamadım, A/R oranından kaynaklanan üst ve alttaki siyah bantlar mı?

"Pain is temporary, film is forever."
"You can't stop what's coming."

 
Gönderildi : 20/04/2015 12:10 am
(@fulgura)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

Hayır. Geçenlerde sanırım JeanG bir çekiminde duvarda vb bandingden bahsetmişti. Aynı çekimleri raw ile deneyip farkı görmüştür diye düşündüm.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 20/04/2015 12:39 am
(@anonymous)
Gönderi: 0
 

Yok, mesela azıcık contrast verdiğinizde bir duvarda beliren şertlerden bahsediyor fulgura. ben onun kıyaslamasına daha geçemedim. bir tane çıktı aldım az önce ve bir sürü bozuk frame çıktı videoda. bunu nasıl engelliyorsunuz? bu formatlar en anlamadığım konu. önce szin gibi mov uncomressed çıktı aldım ama sonra bir dönüştürme yapmışsınız onu yapmadığımdan oynatmadı playerlar videoyu. sonra mp4 çıktı aldım. bunda da bozuk framler vardı ve görüntü ae'de yaptığım ayalrara göre çok karanlıktı. Bir de hareket eden perde bir tuhaf bozulmuş. parçalara ayrılmış sanki. Vazgeçtim ben raw zor işmiş 🙂

ek: aynı anda yazmışız, buradan ekleme yapayım. evet ben sık sık bahsediyorum bu banding sorunundan. henüz aynı şeyi bir raw bir h.264 çekip kıyaslayamadım ama şimdiye kadar aynı yerleri çektim ve çok daha fazla hareket alanı gördüm postta.

 
Gönderildi : 20/04/2015 12:41 am
(@mcfly)
Gönderi: 0
 

Banding sorununu anladım. Eğer 8 bit görüntüde banding yaşıyorsanız avisynth'da debanding filtreleriyle çok kolay aşılabiliyor (örneğin: GradFun2db), virtualdubmod kullanabilirsiniz bunu yapabilmek için.

After Effects'den mov uncompressed 4:2:2 çıktı aldıysanız player oynatması lazım, eğer oynatmıyorsa bazı filtreler bilgisayarda kurulu olmayabilir. Vlc player ile oynatmayı deneyin, vlc kendi filtreleriyle çalıştığı için oynatacaktır. Mov uncompressed çıktı aldıktan sonra sıkıştırma yapmak gerekiyor çünkü uncompressed adındanda anlaşıldığı gibi sıkıştırmasız olduğundan çok fazla yer kaplıyor. 3dk 720p 6gb'ı geçer sanırım. Ben sıkıştırma için x264'ü kullandım 10 bit sürümü de olduğu için. Ama dediğim gibi bu sıkıştırmayı yapmasanız bile uncompressed çıktıyı oynatabilirsiniz.

"Pain is temporary, film is forever."
"You can't stop what's coming."

 
Gönderildi : 20/04/2015 1:21 am
(@fulgura)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

Gradfun2db'nin 2dbmod ve 3'ten farkı var mı? Bir de Virtualdubmod ile mi kullanıyorsun?

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 20/04/2015 1:55 am
(@mcfly)
Gönderi: 0
 

2dbmod fazla kullanmadım, deneme yapmıştım ilk zamanlarda detay kaybına daha fazla sebebiyet veriyordu, sebebi de görüntüden grain kaldırmasıydı. Ama sonraki çıkan versiyonlarında düzeltilmiş olabilir. 3'ü hiç bilmiyorum. Virtualdubmod ile kullandım megui ile de kullandım, çoğunlukla virtualdubmod.

"Pain is temporary, film is forever."
"You can't stop what's coming."

 
Gönderildi : 20/04/2015 2:08 am
 tute
(@tute)
Gönderi: 0
 

raw h.264 e göre gerçekten çok iyi. ancak giriş model dslrlar ile çekmek gerçekten sıkıntı. şurda beğendiğim birkaç film var ve bildiğim kadarıyla h.264 çekilmiş. bizim bu kalitede görüntüler elde edemememizin nedeni nedir? yeterli ışık olsa da bunun yanına yaklaşamıyorum. özellikle kenyty'nin çektiği filmler harika. sadece bir 550d ve 30mm lens ile çok hoş görüntüler yakalıyor. şu kalitede görüntüler elde edebilsem rawla falan uğraşmam benim işimi fazlasıyla görür.

https://vimeo.com/38775602

https://vimeo.com/94390460

 
Gönderildi : 20/04/2015 2:37 am
(@anonymous)
Gönderi: 0
 

kendy bence raw çekiyor. En uzun planı telefon konuşması ve 30 saniye falandır. Yine de o ışığı nasıl ayarlıyor bilemiyorum. Postta büyük başarısı var gibi.

 
Gönderildi : 20/04/2015 2:58 am
(@fulgura)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

Samyang 35 mm f/1.4 var elinde. Lens faktörü atlanmamalı.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 20/04/2015 3:14 am
Sayfa 5 / 11
Paylaş: