Sanırım birisi linkler ile oynamış. İlk linkteki dosya silinmiş ve ikincide ise imaj yerine virüslü olduğunu düşündüğüm bir reg dosyası var. Onları kullanmayın. Linkleri güncelleyeyim, haber veririm.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Giriş kısmındaki linkleri güncelledim. Bir daha bakınız.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Teşekkürler Fulgura bir deneyeyim bakalım yükleyebilirim inşallah.
fulgura senin bahsettigin gibi 8 bit çıktı yüzde 15lik bir oynama payı bırakıyor demişsin.
bu işe yeni başlayan color management olayı,correction,log linear olayını.compression vs vs bilmeyen bir insan bu yüzde 15lik oynama payında ne kadar ne öğrenebilir?. şahsi görüşüm 8bit çıktının renk kontrolü raw göre daha zor görünüyor çok uğraştıyor. uğraştıgına değecek geçişleri ve detayları yakalamak zor. iyi bir ışıkda çekilmemiş 550d çıktısı oynamaya korkuyor insan uzun lafın kısası. sence 8bittin verimsizligi ile uğraşasıya raw yönetimi hakkında geliştirmek daha iyi olmaz mı.
O %15'i sadece bir örnek olarak verdim. Gerçek oynama payı belki de %5tir, belki de %10dur. Sadece "az" diye okuyun. 8bit sınırlı evet ama raw daha da kolay değil. Çözünürlük düşük, süre sınırlı. Başka başlıkta tartıştık bunları. Sonuçta elimizde yine 8bitlik h.264 var. HDMI'den alınan görüntü birazcık daha iyi ama o da çözüm değil ve zaten harici kayıt aygıtı gerekli.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
http://nofilmschool.com/2015/03/blackmagic-camera-firmware-update-2-1-compressed-raw-bmcc
İyice kafalar karıştı. Compressed Raw ne, nasıl loseless ama compressed, comressed nasıl Raw oluyor.
Burada yanlış bildiğim bir şeyler var belli ki, neyse hayırlı olsun.:)
Yok burada kasıt bildiğimiz raw aslında. Yani her ne kadar biz raw'a sensör datası vb desek de oradan akan ham veri değil yuazılan. Arada bir ufak sıkıştırmadan geçiyor (DNGler oluşturulurken) ama buna lossless compression deniyor. Yani görüntüyü etkilemediği varsayılan veri atılıyor ve veri miktarı azalıyor. Buradaki sıkıştırma h.264 gibi yorumlamalı, tekrarlamalı bir algoritma olmadığı için büyük soun değil. Askeri ve bilimsel amaçlı kullanımlar dışında ham sensör verisini kaydedebilecek alınabilir bir donanım yok. Saniyede 1 Gbit/s en az akış var yoksa. Yine de çoğu gözün ve bilgisayarın algılayamayacağı veri olduğu için atılabiliyor.
Aha, BMPCC'ye de menü düzeltmesi koymuşlar. Doğrudan settings'e girebiliyormuşuz. Büyük olay bu. Durun bir bakayım şu işe.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Tabloya göre normalde video özelliği olmayan 50D magic lantern ile 1584x1058 çözünürlükte kesintisiz RAW kayıt yapabiliyor. Youtube ve Vimeo'da birçok örnek video var. 50D almaya niyetlendim bu bilgiye göre.
"Pain is temporary, film is forever."
"You can't stop what's coming."
50D lerin fiyati firlamistir o zaman 🙂
“Ben istiyorum ki; film, siz sinema salonunu terk ettikten sonra başlasın.”
Jacques Tati
Herhalde eski model olduğundan 50D'lerin fiyatlar şu anda iyi gibi, 700-800 tl civarında, 7D'nin yarı fiyatı neredeyse 🙂
"Pain is temporary, film is forever."
"You can't stop what's coming."
50D'nin ses kayıt özelliği bulunmadığını, kayıtçı olsa bile ses eşlemede çok ciddi emek gerekeceğini unutmamak gerekir. Hemen insanları ucuz diye yanlış yönlendirmemek gerekir. Çözünürlük olarak bir tık daha düşük ayrıca 7D'den. İlla 7D'ye göre ucuz raw alternatifi olacaksa 60D'yi önermek daha mantıklı. Sanırım sensörleri de aynı 7D ile 60D'nin (550D'ye diyorlardı aynı diye ama o 2'si aynı değil, sanırım bununla aynı ama).
Ama en önemli faktör olan kart yazım hızını da unutmamak lazım. 60D 550D ile aynı yazım hızına sahip olduğundan max. çözünürlük 960x540'ı geçemiyor. 50D bu açıdan çok avantajlı ve 7D alternatifi bence. Harici ses kaydı yapmak RAW çekmeyi göze alan birisi için bence pek bir dezavantaj değil. 2. bir alternatif de EOS-M olabilir, en azından 720p'ye yakın kesintisiz RAW çekebiliyor.
"Pain is temporary, film is forever."
"You can't stop what's coming."
Vay ben 60D'yi CF biliyordum SD'ymiş. Ben de bunu atlamışım. Bak uzun zaman sonra ilk defa 7D'yi almış olduğuma sevindim gerçekten. Bayağı kazık yedim diye düşünüyordum. Doların yükselip, 5 senelik makineyi hala daha ilk aldığım fiyatına da getirdiğini düşünürsek bayağı mutlu oldum şimdi.
After Effects'e DNG import ederken Adobe Camera Raw açılıyor. Burada "Detail" sekmesinde "Sharpening" var. Bu ayar varsayılan 25 olarak geliyor. Bu ayarın manası "zaten bu keskinlikte görüntü mevcut fakat bu ayarı 0'a getirirsek var olan bir keskinliği kaybediyoruz" mu yoksa "yapay olarak 25 değerinde bir keskinlik ekleniyor" mu?
"Pain is temporary, film is forever."
"You can't stop what's coming."
ACR bazı değerleri kendi ekliyor ve ben her seferinde hepsini sıfırlayıp baştan başlıyorum. +25 çok büyük bir ekleme bence.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.