Programcı Viteley Kiselev’in Gh2′yi hacklemeyi başarmış ve artık 176Mbit Full HD video kayd edebilirmuş 😯
Panasonic GH2, standart video kayıt yetenekleriyle sınıfının en iyi cihazlarından biri olarak gösterilirken yapılan özel firmware sayesinde, yüksek maliyetli RED kameralara karşı düşük maliyetli alternatif olarak değerlendirilebileceği konuşuluyor....
Kaynak Donanım haber: http://www.donanimhaber.com/fotograf-makinalari/haberleri/Panasonic-GH2-hacklendi-artik-176Mbit-Full-HD-video-kaydi-yapabiliyor.htm " onclick="window.open(this.href);return false;
Bu hackleme sayesinde Gh2:
-Gh1′de olduğu gibi yüksek bit rate çekim yapabilecek.
-PAL modellerindeki 30 dk çekim engeli kalkacak.
-1080/25p ve 1080/60p çekim yapabilicek.
-PAL/NTSC değiştirmeye olanak sağlıyacak.
-MJPEG formatta kayıt yapabilecek.
yamanın linki: http://personal-view.com/talks/discussion/332/ptool-3.60d-topic/p1 " onclick="window.open(this.href);return false;
örnek video linkleri:
http://vimeo.com/30577033 " onclick="window.open(this.href);return false;
http://vimeo.com/29822862 " onclick="window.open(this.href);return false;
http://vimeo.com/30045722 " onclick="window.open(this.href);return false;
http://vimeo.com/30582647 " onclick="window.open(this.href);return false;
http://vimeo.com/30232392 " onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
yasına Siyah'ım...
Yanılmıyorsam 5dmark2 saniyede 38.6 Mbits...
Acaba lens bulma olanakları nedir bu GH2'nin ama yinede güzel haber teşekkürler paylaşım için
16:9 bakabilmek ve biraz da renk atmaktır aslında hayat...
Her lensi takabilirsin ama yeni nesil lenslerde diyafram konrolü için 450 dolarlık bir adaptör gerekiyor. tbi 1000 dolarlık bir kayıtçı da lazım. Bu makinenin en kötü yanı 2x çarpan yani 10mm lens takıyosun 20mm oluyor.
Ama sonuçlar akıl almaz.
"Giydikçe açılır" diyen tezgahtar, "uzadıkça şekil alır" diyen kuaför, "zamanla unutursun" diyen arkadaş... Bunların hepsi aynı örgüte üye...
evet çarpan olayı 2x olması düşündürücü ama yinede şu mbit olayı ve netlik kontrolünün mark2 den flnda çok daha iyi olması kafaları karıştırıyo ama yinede canon diyorum başka bişe demiyorum...
16:9 bakabilmek ve biraz da renk atmaktır aslında hayat...
Bir süredir ikinci bir kamera almak niyetinde araştırma yapıyordum ve gözümü önce Gopro'ya sonra GH2ye sonra da maddi nedenlerle GH1E kaydırmıştım. Madem haber oldu, birkaç şey söyleyeyim.
Haber aslında yeni değil. Bir süredir bayağı yazılıp çizildi ve gördüğüm kadarıyla sorunlar var. Birincisi, bu hızlarda veriyi karta yazmak kolay değil. Max 70Mb ile ve değişken bitrate ile çalışabiliyorsun ve veri 40 ile 70 arasında oynuyor. Buna göre alacağınız kart piyasadaki en yüksek ve pahalı kartlar ki Türkiye'de bulmak mümkün olmayabiliyor. Artı, bu bitrate'i işleyecek altyapınız yani PCniz olması lazım ki piyasada benim diyen makina 70Mbde dağılıyor. Yani yine başka codeclerden medet umma durumu söz konusu, ya da proxy vb. Harici kayıt olayına girmiyorum, ayrı bir dünya.
Şu andaki hackte çok ciddi stabilite sorunları var. Ciddi işe giren onca adamı yarı yolda bırakmış GH2. Yani en küçük sorunda hem de o ana dek yapılmış video dosyasını da bozarak kesip atıyor makine. İç işlemcisinin sınırlarını zorluyorsun transfer yönünden.
O bahsedilen yüksek bitrateler vb hepsi test görüntüsü yani durağan sahneler ve netlik/kontrastta değişikliği az olan sahneler. Hareketli sahne ve yatay hareket (pan) işin içine girdiği anda algoritma zorlanıp yine kilitleniyor. Dediğim gibi çok sınırlarda ve çok dikkatli çalışmanız lazım. Bu da pratik açıdan ciddi sınırlama.
Canon ve Pana karşılaştırmalarını inceledim. Canon derinlik yani latitude olarak daha iyi ama Panasonic kameradan doğrudan çıkan görüntü açısından daha iyi. Canon'un en büyük sorunu renk kodlamaları güzel değil. O nedenle postta fazla uğraşmak istemeyen için Panasonic güzel seçenek. Bugün dek gördüğüm görüntülerde Canon düşük pozlamayı kurtarmaya ağırlık vermiş ve bu da yüksek pozlamalı (highlights) yerlerde kopmalara (clipping) yol açıyor. Panasonic tam tersi; yani highlights'ı güzel işliyor ama gölgelerde gürültü daha yüksek. Bunu da bitrate vb kurtaramıyor. Panasonic pil açısından da Canon'da %20 daha kötü. Isınma açısından ise daha iyi çünkü öyle bir derdi yok.
Şimdi bu yukarıda yazdıklarımı kendim görünce 600D yanına bir GH2 iyi gider diye karar vermiştim. Yani birinin takıldığı yerde diğeri işe yarar, lens seçeneği artar vb diyerek bir plan yaptım. Panasonic 3/4 kamera olduğu için lens konusunda Canon'a göre bazı pratik artıları var ki benim için en iyi olanı FD ve FL lensleri kullanabilmesi. Sırf 1.2 lensimi EOS'a takamadığım için modifikasyona kalkacaktım ve durdum. Şimdi Panasonic ile o işi yaparım diye düşünüyorum.
Fakat; işin içine 2 crop faktörü girince işler değişti. Adamların kit lensleri 14-42 vb (ki aklınızda olsun alınacak tek lensleri 14-140 olan lens, çok güzel ama pahalı) ki bildiğiniz 28-80e denk geliyor. Ondan bile memnun olmadığım için geniş açıda lens sorunum var. Çektiğim şeyleri de bozma ihtimali olunca kafama takıldı. Sırf 1.2 lens için GH2 fazla gelir. Hala pahalı makine.
Bu nedenle bu stabilite sorunları çözülünceye dek geçici olarak GH2 olayını rafa kaldırıp GH1'e geri dönmeye karar verdim. GH1 de birebir 5DMkii ayarına yakın görüntü veriyor ve mod ile çok sıkı bir makinaya dönüşüyor. Aklınızda olsun Panasonic alacaksanız kesinlikle ama kesinlikle Made in Japan olanlardan alın. Çin seriler farklı ve görüntüde renkli bantlaşmalar var. Japon serilerinde bu sorun yok.
Bütün bu tartışmalardan sonra Canon'un ML üzerinde FA uygulaması ve diğer ekleriyle halen güzel bir makine olduğunu düşünüyorum. Siz o güzel Panasonic görüntülerine bakmayın, çoğu çok kontrollü şeyler. Üstüne üstlük bitrate olayı da megapiksel olayı gibi aldatıcı olmaya başlamış gibi. Sensörün gördüğü ve donanıma verdiği verinin sınırı belli.
Ne zaman yorumuna güvendiğim biri aklıma yatacak bir Panasonic videosu yapar, o zaman Panasonic'e yatırım yaparım. Canon 3 makine ile geliyor gibi. Biri 4K lık bir sinema makinesi, diğeri 5d Mk iii, sonuncusu ise aynasızlardan ve Panasonic alternatifi olacakmış. 1-2 aya dengeler değişebilir. Şu anda dünyada birçok elektronik mağazası 5D stoklarını eritmeye çalışıyor hatta bazı yerlerde kalmamış ve yenisini getirmiyorlar. Fiyatlarda düşüş başladı ve 2000 dolarlara Mk ii bulunabiliyor (tabii anında alıp ebaye düşürüyorlar). Canon önümüzdeki önemli fuarlarda güzel tanıtım standları hazırlamaya başlamış. Yılbaşına doğru bundlelar kendini gösterir gibime geliyor.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Canon da renk sorununu çözen ücretli bir style var daha kredi kartı sorunumu çözemediğim için deneme şansım olmadı. Diğer Flat style lara göre daha kolay bir post aşaması sağlıyormuş bütün otoriteler beğenmiş.
http://nofilmschool.com/2011/09/19-canon-dslr-picture-style-cinema/ " onclick="window.open(this.href);return false;
Bitrate olayı canon için de sıkıntılı ML de yaptığım denemelerde class 10 toshiba SD kartım q scale -14 civarında hareketli pan görüntülerinde tıkanıyor 5D MarkII de UDMA CF kartlar daha hızlı olduğu için sıkıntı yok sanırım. İşlemek için genelde prorese çeviriyolar. Panasonic'e direk atomos ninja gibi bir kayıtçı bağlıyolar diye biliyorum. O veriyi karta yazmak akılkarı değil.
İşin ilginci Panasonic'ten gelen açıklamada GH1 ve GH2 deki hack firmware'leri incelediklerini ve GH3 için bunlardan yararlanacaklarını söylemiş yetkili bir panasonic abisi. Sonuçta 550D ye ML geldikten sonra 600D ye konan özellikler gibi özellikler gelebilir GH3 için. Gelecek yıl 7D mark II 5D mark III gh3 ve Nikon d800 arasında akılalmaz bir kapışma yaşanacak heyecanla bekliyoruz.
"Giydikçe açılır" diyen tezgahtar, "uzadıkça şekil alır" diyen kuaför, "zamanla unutursun" diyen arkadaş... Bunların hepsi aynı örgüte üye...
Q Scale'de -14 istikrarlı yapabilenini görmedim.-12 ya da -10dan bahsediliyor. Focus Assisti kullanma şansınız oldu mu? Sanki kullanışlılık açısından en büyük yenilik oymuş gibi. Hatta neredeyse viewfinder olayını da kendiliğinden çözecek bir uygulama gibi. Şu anda bir iş ortasındayım ve sisteminde değişiklik yapmak istemiyorum. En kısa sürede 600D (Kiss X5) 'e ML kurup kurcalayacağım.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Ben VF kullandığım için denemedim hiç.
"Giydikçe açılır" diyen tezgahtar, "uzadıkça şekil alır" diyen kuaför, "zamanla unutursun" diyen arkadaş... Bunların hepsi aynı örgüte üye...
Aslında ben de VF+FA kusursuz bir ikili olabilir diye düşünüyordum. Ben de VF kullanıyorum ama alan derinliğinin çok geniş olduğu kısık diyaframlı durumlarda veya hareket halindeyken focus kaçırmamak adına çok iyi bir çözüm gibi geldi. Neyin odakta olduğunu açık seçik gösteriyor. Neyse, ML kurunca ilk deneyeceğim şey olacak.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
ML nedir ayıptır sorması?
Bazen konunun heyecanıyla herkesin herşeyi bildiği varsayımıyla yazıyoruz. Afedersiniz.
ML= Magic Lantern yazılımı, Canon makinelere yükleniyor
FA= Focus Assist özelliği (ML'ye eklenen bir şey, ekranda hangi noktaların odakta ve net olduğunu görmenizi sağlıyor)
VF= Viewfinder
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Haberi paylaşmamdaki amaç bilenlerin görüşlerini alabilmekti,ki teşekkür ederim...demek ki D7 ye devam 😉 😉
Merakla 3 kasımı bekliyorum... Red Scarletinde lansmanının,Canon'un Hollywood'da yapacağı global duyuru tarihine denk getirilmesi enteresan 🙂 Bakalım Şapkadan neler çıkacak....
yasına Siyah'ım...
Bu iş çığrından çıktı artık. Şimdi de 244Mb'yi vurdular. Artık nereye gider buradan bilemem ama fetişe döndü. Hatırlamak lazım görüntü hala 8 bit 4:2:0 ve makineden en azından 10bit 4:2:2 almadan bazı sorunlarımız çözülmeyecek gibi.
http://vimeo.com/29698988 " onclick="window.open(this.href);return false;
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
o skin tone'lar böyle portakal rengi oldukça, dynamic range micro oranlarda kaldıkça, sensörün kendisi değişmedikçe istediğin kadar arttır veri miktarını hiç bişeye yaramaz. Bu işler bana o kadar manasız geliyor ki handycam ile çektiği görüntüden kayıp olmasın diye 100gb çıktı alan adamlar kadar komik buluyorum.
Buara konu açılmışken 7D içi ML çıktımı birara çıktı çıkacak gibi söylenti vardı?
PORTFOLIO: http://xantia.cgsociety.org/gallery/908278/" onclick="window.open(this.href);return false;