Arkadaşlar daha önce başka bir başlıkta cevap alamadım bu soruma.Sinema öğrencisiyim dslr seçimi konusunda kararsızım hareketli ekrandan dolayı 60D düşünüyordum fakat sinema işim olduğu için ve de ileriye dönük bir düşüncem de 5d mark II.Full frame oluşu,Iso başarısı ve sektörün tatlı çocuğu olması kafamı kurcalamakta.Eğer mark II alırsam lense ve diğer ekipmanlara fazla bir bütçem kalmayacak.Dolayısıyla en ucuzlarına bakacağım.Ekipman demişken sürekli plan-sekans kullanmayı düşündüğümden stabilize sisteme ihtiyacım var.(Flycam-Glidecam)Makineyi bu sistemlerde kullanacağım için makine,lens ve stabilize sistem için önerilerinizi bekliyorum?
Almayi dusundugunuz herseyi adina kadar yazmissiniz. O nedenle soyleyecek pek birsey kalmiyor. 5D almayi dusunuyorsunuz ve artilarini siralamissiniz, diger secenek 60D icin de ayni. O zaman da aradaki fark para kaliyor ki o durumda da 60D + kaliteli lens ile 5D denk oluyor. Bu sorularin bu sekilde baska cevabi olmaz. Her iki secenek de farkli iyi. Paraniz varsa L serisi lenslere yonelin, yoksa adaptor ile kaliteli Nikon prime lenslere ve diger markalarin lenslerine yonelin.
Ayni durum Glidecamler icin de gecerli. Zaten urunleri bildiginiz anlasiliyor. O nedenle maddi olarak size uygun olan kaliteli urunleri almanizda bir sakinca yok. Flycam 5000 guzel bir urun. Zaten bunlarda esas durum ayar yapabilmek ve kullanmayi ogrenmek. İlk alinca en az 1-2 saatiniz ayarla gececektir. Her lens degisiminde vb ayar da degisecegi icin bol pratik lazim. O nedenle hedef butcenize uygun bir duzenek kurup cekime baslayin bir an once derim. Eksta odeme yapabilirseniz bir adet Flycam 5000 yanina bir adet te Merlin ya da turevlerinden alin. Daha pratik oluyor.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Lense fazla para ayırmak istiyorsan ve bütçen kısıtlıysa full frame i düşünme.
hatta 60D bile düşünme, git direk 600D al. onunda ekranı hareketli ve 600D, 60D ve 7D nin video kaliteleri aynı. sadece fotoğraf olarak diğer ikisi 600D den üstün.
lens olarakta tamron 17-50 2.8 ve canon 50mm 1.8 ilk etapta işini çok rahat görmeni sağlayacaktır.
600D nin videoda 60D ve 7D ye göre bir artısıda var üstelik. oda fullHD kayıtta istersen 3X dijital zoom yapabiliyorsun ve bozulma olmuyor. 10x e yaklaştıkça bozulma oluyor sadece. yani böylelikle 50mm lensin croptan dolayı 1.6 ile çarpılıp 80mm oluyor, birde sen 3x yapınca oluyor sana 240mm lens :))
şuan videoda 600D bence en mantıklı tercih, fiyat/performans açısından.
steadycam düşünüyorsan, ben satıyorum. fiyat konusunda yardımcı olurum.
http://www.sahibinden.com/ilan/alisveris-fotograf-kamera-studyo-flascam-steadicam-sifir-91867324/detay/ " onclick="window.open(this.href);return false;
Peki flycam nano veya glidecam hd2000 gibi aletlerin diğerlerinden farkı nedir?Ve bu sistemde yelek(vest) veya kolluğa ihtiyaç var mıdır?Ve de bu sistemde lenslerin önemi nedir yani gördüğüm kadarıyla denge ayarından sonra sistemin gövdesinden tutup obje takibine başlanıyor fakat görüntü hiç fluya düşmüyor peki bu netleme bileziğini ellemeden nasıl oluyor?
sa71 teklif için teşekkürler ama bana daha ucuza geleceği için yurt dışından alacağım.Ayrıca makineyi de oradan alacağım..
Benim de gonlumden gecen onerim aslinda 600D ya da artik yeni cikan modeliyle 650D ama insanlara hem govde hem de imaj nedeniyle anlatamiyorsun kolay kolay. 600D'deki 3x ozelligi tum Canon ailesinde en az moire ve antialias sorunu olan moddur. Yalniz 3x'i astigin anda yani 3.1x yaptigin anda elektronik zoomdur ve zorunlu olmadikca kullanilmamali.
Crop hesabi ile zoom hesabi birarada yapilmamali yani dogru olmaz. Cropta buyutme yokken zoomda var ve o nedenle 50mm =240mm dogru olmaz. Crop kamerada esas sorun genis acidir. O nedenle sa71'in dedigi gibi 17-50mm f/2.8 bir lens ya da 24mm f/2.8 turu bir prime film cekimi icin zorunlu.
Butun bunlara ek olarak en buyuk faktor de Magic Lantern ki 7D'yi onermemenin tek nedenidir. Magic Lantern'in yeni surumu cikti ki artik fpsyi bile manipule edebiliyorsunuz ve zebralar guncellenmis durumda ve 0 cpu harciyorlar. Ayrica v2.3 ile ISO'yu da 819200'e dayadilar resmen ve zifiri karanlikta LCD goruluyormus.
650D ve Magic Lantern cok guzel secenektir ve 650D'de full hd hdmi cikisi aktif durumda. Digic 5 olunca cpu gucu artmis ve foto cekerken de fps artimis. Harici kayit aygitina baglamak avantaji olabilir ama tam sinyalin ozelligi nedir ogrenemedim. Dokunmatik ekran ve stereo mikrofon da ek ozellikler.
Bunlara ek olarak yakinda bir 7D Mark ii ve 70D cikacaktir diye dusunuyorum ama beklemeye degmez sanirim. Butun bu faktorleri biraraya getirince su anda 60D iyi secenek gibi (70D'ye kadar).
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Peki flycam nano veya glidecam hd2000 gibi aletlerin diğerlerinden farkı nedir?Ve bu sistemde yelek(vest) veya kolluğa ihtiyaç var mıdır?Ve de bu sistemde lenslerin önemi nedir yani gördüğüm kadarıyla denge ayarından sonra sistemin gövdesinden tutup obje takibine başlanıyor fakat görüntü hiç fluya düşmüyor peki bu netleme bileziği ellemeden nasıl oluyor?
Onlar daha ufak olcekli aletler. Ciplak DLSR icin kullanilabilirler ve daha portatifler. Amator sinema icin nano guzel. Stabilizerde alan derinligi olayina dikkat etmeli. Ayar yapmak ancak uzaktan kumandaki follow focuslarda mumkun ve o da amatorlerin erisiminde degil. O nedenle f/16lara dek kisilmis diyafram ile calismak gerekebiliyor. Ya da odagi sabit tutmak icin alternatif yontemler gelistireceksiniz. Biz resmen urgan kullanmistik.
Ek: Yelek degilse de kolluk edinmek gerekli cunku 10 dak sonra ciddi sorun oluyor agirlik nedeniyle. Kendiniz de yaptirabilirsiniz.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Anladım baktığım glidecamler pahalı geldi açıkçası ona o kadar bütçe ayırmak istemiyorum.Flycam serisinin birbirinden farklarını da anlamış değilim ama sizin öneriniz olan 5000'in farkı nedir nanodan,merlinden veya glidecamden?Makine konusunda da 650D gövde olarak daha basit geliyor 60d seçme nedenim de yarı pro sınıfına girmesi daha oturaklı oluşu.Peki çıkacak olası 70d'yi beklemeli miyim ya da zorlayıp mark II alıp da yıllarca onunla devam mı etmeliyim?Ah şu 60D'nin ff versiyonu çıksa ne de güzel olur:)Çok kararsızım siz olsanız ne yapardınız makineyi biraz daha profesyonel anlamda kullanacağımı düşünerek...(Festivallere film göndermek için full frame çekim gerektiğini duydum)
Canon 5D altı modellerde FF kullanmaz. Büyük değişiklik gerekli. Festivale film gondermek icin ff gerekli degil. Onca profesyonel calisma 7D ile yapiliyor. FF sadece kadraj ve dusuk isikta avantajli. Birini yerinizi degistirerek, digerini de diyaframi 1 stop acarak elde edebilirsiniz. Mucizevi bir sey degil ff.
Flycam Hint yapimidir ve o nedenle hesapli. Diger markalar genelde zengin ulkelerde yapildiklari icin kaliteli gorunumlu ama maliyet olarak yuksek. Glidecam da deseniz o da Steadicam'den esinlenme. Flycam birkac parca ergonomisi disinde son derece kabul edilebilir. Bu konularda bence kafanizi pek yormayin. 60D ve flycam alip uzerine kaliteli lens alin. 70D falan beklenmez. 5D almadiginiz icin festivale vb katilamamak sorun olmayacak. Once o aldiklarinizi kullanmayi ogrenin ve bir oyku anlatin. Gerisi teferruat.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Tabi ki önemli olan anlatım ama görüntü de benim için çok önemli onun için bu kadar kafa yoruyorum hatta okula başladığımdan beri karar veremedim desem yani 3 yıldır:)Festivala katılamamak değil de şöyle bir durum yok mu çektiğimiz dijital filmi kimyasala,negatife dönüştürmenin ff sensörde daha olumlu sonuç vereceğini düşünüyorum.Çünkü film boyutuyla eşit bir sensörden bahsediyoruz.Tabi bu sadece benim düşüncem bu böyledir demiyorum.Stabilize sistemi de söylediğim gibi sürekli kullanacağım çünkü filmin gerçeğe ve doğala en yakın olması için sürekli plan-sekanslardan hatta imkanım olursa tek plandan yararlanmayı düşünüyorum.Bu arada Canon'un yeni ff makinesinin de sonbaharda çıkması bekleniyormuş.
http://www.canonturk.com/vbulletin/profesyonel-seri/15053-canondan-yeni-ucuz-full-frame-body.html " onclick="window.open(this.href);return false;"
Anliyorum. Fakat fotografcilikta kullanilan FF ile filmde kullanilan FF ayni sey degil. Film dunyasinda kullanilan filmin ebadi APS-C kamera sensorune denk denebilir. 5D'nin FF'si azman kaliyor yaninda ve o nedenle de filmde kullanilan alan derinligi hesaplari 5D ile tutmaz. 35mm sinema filmi ile APS-C birebir denk hesaplanabilir. Bir de DSLR ile cektiginiz filmi neden negatife dondurmek istiyorsunuz ki? DUnyada bile bunu yapan cok az sayida kisi var. Artik dijital projeksiyon caginda oldugumuz icin herhangi bir sekilde negatifle ugrasmak gerekli degil. FF ile elde edip APS-C ile elde edemeyeceginiz pek birsey yok ve 5D netlik konusunda 7D'den geride gelir. Yeni Mark iii belki kismen daha iyi olabilir ama ille de FF diye 5D'ye takilip kalmayin.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Anladım peki linkteki çıkması beklenen makine hakkında ne düşünüyorsunuz?Beklemeye değer mi?
Video ozellikleri hakkinda bilgi yok ama Digic 5 olacagina gore herhalde yine standart HD ozellikleri olacaktir. Canon, Nikon, Panasonic farketmez artik hicbir makinede kagit uzerinde yazan ozelliklerde amman amman gelisme beklemiyorum. En buyuk gelisme olsa olsa codec cephesinde olur ki o da yeni islemci demek. 4:2:0 yerine 4:2:2 veren bir makine FF olmasindan bin kat daha iyidir. Bir de tam sinyali HDMI'den alabilirsek deymeyin keyfimize. Bunlari da bu markalar kolay kolay yapmazlar cunku kendi ust urun gruplariyla rekabet eden urunler olur bunlar. Belki 1-2 yil icinde sensor gelisimi ile alias, rolling shutter ve moire konusunda gorece gelisme olur. O nedenle DSPR cephesinde her zaman biraz sakatlanmis video codec ile calisacagiz. İlle de yeni makina aranacaksa 1 yil icinde Black Magic denenebilir.
Elektronik esya alacak herkese tek onerim var ki ister kamera ister TV olsun. Beklediginiz her an kullanimdan kaybettiginiz zamandir. Yeniyi beklerken bir sonrakinin haberi cikacak ve ayni dongu baslayacak. Elinizdeki paraya bakin, etrafa bakin ve alabileceginiz en iyi urunu alin ve bir daha bakmayin. Sonuna dek kullanin. Bir suru insan 5Dler, 550Dler aldi film cekecegiz diye ve hala gozleri gibi bakiyorlar. Makineler hala birkaç bin shutterda gıcır gıcır duruyorlar ve simdiden demode oldular ve ortada film vb daha yok. Alin 60Dyi ve baslayin calismaya. Nasil olsa ileride satar, uzerine koyar alirsiniz en yenisini isterseniz.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Fulgura bu demode meselesi nedir, yani film çekebileceğin bir aletin olsun sen de yenisini almaya gücün yetmiyorsa yıllarca bu aletle film çek, ne olacak yani 🙂
Fulgura bu demode meselesi nedir, yani film çekebileceğin bir aletin olsun sen de yenisini almaya gücün yetmiyorsa yıllarca bu aletle film çek, ne olacak yani 🙂
Elbette o anlamda kastetmedim. El bebek gul bebek diye beklene beklene alinan kameralar duyuyorum. Uzerine iki model cikti ama bu kameralarin sahiplerinden hala tik yok. Yoksa bozulmadikca 550D ile onumuzdeki 10 sene cekim yapilabilir.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
anlıyorum, ben de 2. el bir 550d aldım, eşi dostu çekip kurgulamaya çalışıyorum ama gösterilmeye değecek bir şeyim yok yani paylaşamıyorum...ben de üzülüyorum ama zor işmiş yani kısa da olsa bir film yapabilmek 🙂