Forum

Gece Çekiminde Kumlanma ve Işık Hakkında Bilgi

32 Gönderi
10 Üyeler
0 Reactions
7,338 Görüntüleme
(@mertpervin)
Gönderi: 6
Başlığı açan
 

Arkadaşlar 550D almamdaki ilk amacım video çekimi. Kalitesini çok beğeniyorum ama bir sorunum var.
Gece çekiminde loş ışıkla bir şey çektiğimde ekranda yetersiz ışıktan dolayı kumlanma (teknik adını bilmiyorum) oluşuyor. Bu yüzden karanlık çekimler istediğim etkiyi sağlamıyor, mecburen gündüz çekimleri yapıyorum.
Bu sorunun ne olduğunu bilmiyorum, elbette giderilebilir bir şeydir, adını veya buna neyin neden olduğunu anlatırsanız çok sevinirim.
Saygılarımla..

 
Gönderildi : 27/08/2012 7:35 pm
 Düd
(@dud)
Gönderi: 0
 

Bunun adı Gürültü (Noise), analog çekim yapıyorsan da Gren (Grain).

Yetersiz ışıkta yüksek asa (iso diye de geçer) kullanma gereğinden kaynaklanır. Yani iso değeri arttıkça gürültü de artar.

Bu Canonların bir hinliği var ama, karıştırmıyorsam, neydi ya 120 ve katlarında mı ne ara değerlerdekinden daha az gürültü oluşturuyordu. Onu bir araştır, ya da bilen biri yazar.

Onun dışında yüksek gürültüye karşı ha daha hızlı ve kaliteli bir objektif alacaksın ya da daha fazla ışık kullanacaksın, ya da büyülü saatler dediğimiz güneşin batımı ile hava kararması arasındaki saatlerde çekim yapıp renk düzenlemeyle karartacaksın. Bu saatin seçilme sebebi direkt ışık olmaması, dolayısıyla keskin gölge oluşmaması ve ışık kaynağının tek yönlü olmaması, dolayısıyla kararttığında gece gibi olur.

Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.

 
Gönderildi : 27/08/2012 8:19 pm
(@halostendap)
Gönderi: 0
 

Bunun adı Gürültü (Noise), analog çekim yapıyorsan da Gren (Grain).

Yetersiz ışıkta yüksek asa (iso diye de geçer) kullanma gereğinden kaynaklanır. Yani iso değeri arttıkça gürültü de artar.

Bu Canonların bir hinliği var ama, karıştırmıyorsam, neydi ya 120 ve katlarında mı ne ara değerlerdekinden daha az gürültü oluşturuyordu. Onu bir araştır, ya da bilen biri yazar.

Onun dışında yüksek gürültüye karşı ha daha hızlı ve kaliteli bir objektif alacaksın ya da daha fazla ışık kullanacaksın, ya da büyülü saatler dediğimiz güneşin batımı ile hava kararması arasındaki saatlerde çekim yapıp renk düzenlemeyle karartacaksın. Bu saatin seçilme sebebi direkt ışık olmaması, dolayısıyla keskin gölge oluşmaması ve ışık kaynağının tek yönlü olmaması, dolayısıyla kararttığında gece gibi olur.

160 ve katlarında diyolar ama onda da Fulgura 100 ve katları green kutlanımında daha iyi diye belirtmişti geçenlerde.
160 ve katları için de magic lantern yüklü olmalı kartta ve makinene son sürümü güncellemelisin gibi bi şeyi var onun.

insta https://www.instagram.com/morehalityalcin

 
Gönderildi : 27/08/2012 8:22 pm
(@berkincelik)
Gönderi: 0
 

Bu arada objektifini yazmamışsın, eğer kit lens kullanıyorsan, diyafram değerlerinden dolayı noise çok olacaktır, 1.8 yada 1.4 bir lensle çok daha rahat edersin

 
Gönderildi : 27/08/2012 8:53 pm
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

Önce alabildiğin diyaframı en açık değerli objektifi alacaksın. Gece çekimi için 1.4 şart. 1.8 idare eder. Acaba kit lens + auto ISO kullanıyor olmayalım? O zaman karanlıklardaki mikroskobik canlı dansı mecburen kaderimiz olacaktır.

Başka bir şey için yazıyordum, bu mesaja kısmet oldu, buraya yapıştırıyorum:

ML ve native ISO olayı biraz tartışmalı. O 160 ve katları olayına en başından beri aklen ve mantıken karşıyım. Objektifin kapağını kapatıp çekim yaptılar ve çıkan sonuçlardan "Native ISOs" diye bir balon uçurdular. ML bile gidip 160 ile katlarını yeşil renkle belirtti "bunları tercih edin" diye.

Öncelikle bkz:

http://marvelsfilm.wordpress.com/2009/10/10/canon-7d-noise-and-iso-test/ " onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

ve

http://www.cinema5d.com/viewtopic.php?f=14&t=4736&st=0&sk=t&sd=a&hilit=hyalinejim " onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Dijital bir kamerada sadece ve sadece 1 adet native ISO olur. Sensörün tasarımında bu değer temel alınır ve esasen sensörde uygulanan bir voltaj değeri ile elde edilen sinyal kazancı üzerine kuruludur. Genelde bugün profesyonel kameralarda bu 800ISO'dur. Bazı kameralar (BlackMagic Cinema vb) 400ISOyu native kullanır. Bu native (orta) değerin altı ve üstündeki "ana" değerler bu voltajın arttırılıp azaltılmasıyla yani analog olarak elde edilir. Yani 800 native ISO için uygulanan voltajın yarısı 400 ISO olur vb. Burada analog bir durum var. Ana katlar voltaj ile yani analog olarak elde edilir. Bu katlarla alınan görüntüler arasında ayrıntı farkları var.

Daha arada kalan değerler ise bu analog değerler üzerine gerekli oranda pozlandırma farkı yapılarak yani 1/3 arttırılarak (ya da düşürülerek) elde edilir. Yani native 400 olan bir kamerada ISO 100 = N/4 olurken ISO 125 = (N/4)*1.3L olur. Yani ISO 400'ün 4te bir voltaj alan haline +1/3 dijital pozlama katkısı (digital exposure push) eklenmiş halidir. ISO 250 de ISO 200'ün +1/3 halidir.
Özetle, 125 ve katları olan ISOlar bir alt değere 1/3 pozlama eklenmiş halidir.

160 ve katları ise bir üst değerin 1/3 dijital pozlama eksiltmesi (digital exposure pull) ile elde ediliyor. Yani bu duruma göre ISO 160 da aslında ISO 200'ün -1/3 edilmiş hali. Matematik formülünü siz yazın artık. Bu pozlama azaltmasında tahmin edileceği gibi ciddi ayrıntı kaybı oluyor. Bu kapak çekimi yapan arkadaşlar görüntüdeki ayrıntı eksilmesini görmeyip sadece gürültüdeki azalmaya bakarak bir kalite farkı olduğunu sanıyorlar ama normal görüntüde de aynı oranda ayrıntı kaybı var. "Emin misin?" demeyin, bizzat bir gün iki ayrı objektifle testini yaptım. Evet ISO 160 ve katları gürültü konusunda daha iyi sonuç veriyorlar ama aynı derecede de görüntüden taviz veriyorsunuz. Ayrıntı önemli değil diyorsanız buyrun. Ama aynı işi zaten post aşamasında exposure ayarı ile ya da daha güzeli Neat Video ile yapabileceğinizi unutmayın. Daha çok ayrıntı alıp gürültüyü sonra halletme seçeneğinizi de düşünün. Sonuç: Olabildiğince 100 ve katlarını kullanın. Gerisi dijital hile. Bu ara değerler patlama noktasını da değiştirmiyorlar. ISO 200'de fazla pozlamaya düşen pencere ve ayrıntılar ISO 160'ta da aynı.

Aynı şahıslar aynı mantıkla HTP'yi de açmayın derler. Karanlıkta işe yaramaz ama pencere vb patlayan pozlamalı yer varsa HTP'yi açın. En az 1/3 pozlama farkı ile gökyüzü ve bulut vb ayrıntılarını yakalayabiliyorsunuz.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 28/08/2012 1:14 am
(@halostendap)
Gönderi: 0
 

tam da anladım diycektim ki htp çıktı ortaya 😀

insta https://www.instagram.com/morehalityalcin

 
Gönderildi : 28/08/2012 1:37 am
(@copen)
Gönderi: 0
 

"mikroskobik canlı dansı mecburen kaderimiz olacaktır" kaderin boylesine itirazım var hehehe

kötü iş kötü iştir en iyi teknoloji kullanılsa bile; iyi iş iyi iştir sadece kağıt kalem olsa bile....

 
Gönderildi : 28/08/2012 2:03 am
 Düd
(@dud)
Gönderi: 0
 

Fulgura kitap yaz okuyalım abi.. Nasıl bir cevhersin sen..

Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.

 
Gönderildi : 28/08/2012 2:45 am
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

Estağfurullah... Kitap işine vakit lazım. Yazmaya başlasam bitirinceye kadar teknoloji eskir.

Deneme olsun diye 10 gün kadar önce Dikili'de ayaküstü çektiğim bir videoyu koyayım. Bir arkadaşa birşey anlatmak için çekmiştim. Birkaç saniyelik bir kısım ama fark konusunda fikir verecektir. İlk başta diyafram f/4'te. Sonra adım adım f/1.4'e açıyoruz. Baştaki karanlık ve aydınlık kısımlar dengesi ile 1.4 anındaki içerik farkı sanırım merak eden arkadaşlara kısmen de olsa yardımcı olacaktır. Daha iyi test çekimleri var ama çook uzaklardaki harddisklerde ve başka memleketlerin görüntüleri ile. Vimeo üzerinden ve HD izleyin hatta mümkünse indirip izleyin çünkü Vimeo 1 hafta içinde 1080pleri 720p'ye düşürüyor ve zaten bitrate düşürüyor. Orijinal dosya bendeki ile aynı olsa gerek.

[vimeo] http://www.vimeo.com/48328472 [/vimeo]

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 28/08/2012 4:14 am
(@copen)
Gönderi: 0
 

mikroskopik calı dansı örneği istiyozzz :))))

kötü iş kötü iştir en iyi teknoloji kullanılsa bile; iyi iş iyi iştir sadece kağıt kalem olsa bile....

 
Gönderildi : 28/08/2012 4:24 am
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

mikroskopik calı dansı örneği istiyozzz :))))

Bu videoda mikroplar kendiliğinden yok olmuş gerçekten. Sadece ayrıntı farkını göstermek istedim.

🙂 1.4 ile zor... Kit lensi bulup karanlık odada dolap içlerini çekmeyi deneyeyim bir ara bakalım. Bu gibi durumlarda bitrate'i de ML ile arttıyorum ve işe yarar görünüyor.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 28/08/2012 4:28 am
 Düd
(@dud)
Gönderi: 0
 

Açıkcası bence 1.4le hele de gece gece çekim yapmak pek mantıklı değil. Yani özellikle o etki istenmiyorsa ama ben o kadar sığ derinlikli görüntüleri sevmiyorum. Ha tabii ışık döşeyemiyorsan elden fazla bir şey gelmez, ama mümkün olduğunca da uzak durmak lazım. O kadar sığ olacağına biraz gürültü olsun yeğlerim.

Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.

 
Gönderildi : 28/08/2012 4:39 am
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

Doğrudur. Ama sanırım burada biraz sübjektif bir durum var. Esasen ben de aynı çekim kapsamında kullandığım tüm lenslerde olabildiğince aynı diyaframı kullanıyorum. Yani geniş açım f/2.8 diye diğerlerini de o ayarda tutup çekiyorum. Buna rağmen mesela 50mm'de ışık yetmezse yani ya ISO arttırmak ya da diyafram açmak durumunda isem ister istemez diyaframa gidiyor elim. İdare ederse ISO arttıracağıma diyaframı 1/3 ya da bir tam stop açıyorum. Yani kendi f/2.8 standardıma karşın bazı ortamlarda f/2.0'a ya da f/1.8'e düştüğüm oluyor. Diğer herkesin eli hemen ISO düğmesine gider. ISO denen şeyi yükseltmek resmen damarımdan kan vermek gibi geliyor. Gürültü o denli canımı sıkan birşey.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 28/08/2012 4:55 am
(@copen)
Gönderi: 0
 

bende fulgura gibiyim ben plajda bile kum sevmem taşlık olsun kayalık olsun net olsun :))))

kötü iş kötü iştir en iyi teknoloji kullanılsa bile; iyi iş iyi iştir sadece kağıt kalem olsa bile....

 
Gönderildi : 28/08/2012 5:35 am
(@mertpervin)
Gönderi: 6
Başlığı açan
 

Arkadaşlar yorumlarınız için çok teşekkür ederim. Gerçekten bu siteyi bulduğumda altın madeni bulmuş gibi oldum, çok sevindim. Aramızda çok bilgili ve alanlarında uzman arkadaşları görmek de beni sevindiren başka şey.

Canon 550D + 18-55mm kit lens + 75-300 zoom lens ile birlikte kullanıyorum. galiba diyaframı f/1.4 bir lens almam gerekiyor, böylece ISO değerini yükseltmeden, gürültü oluşturmadan rahatlıkla gece çekimi yapabilirim.

Bir başka sorum da şu; ışıklandırmada tercihim hangi yönde olmalı? Yani ne kalitede bir ışık kullanmalıyım? İzlediğim ışık yapım videolarıyla kendim yapmak istiyorum ama ne tür bir ampul kullanmalıyım?

 
Gönderildi : 29/08/2012 2:53 am
Sayfa 1 / 3
Paylaş: