http://vimeo.com/33987353 " onclick="window.open(this.href);return false;
ML ekibinden tüm canon severlere yeni yıl hediyesi.
"Giydikçe açılır" diyen tezgahtar, "uzadıkça şekil alır" diyen kuaför, "zamanla unutursun" diyen arkadaş... Bunların hepsi aynı örgüte üye...
Olay budur... Tam da aklımdan geçeni aynen yapmışlar. Sanırım 50 ya da 60p modunda daha güzel olacak. O zaman da 720p olması lazım. Eğer 1080p'de mümkünse süper. Aylardır aradığım önüme geldi.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Mrb.Nasıl olduğunu detaylı anlatan bir arkadaş olursa sevinirim.
ML'e eklenen bir özellik ile çekim yaparken bir kareyi yüksek, takibeden kareyi düşük pozluyor. Örneğin 1. kare +4 stop, 2. kare -4 stop gibi. Böylece izlemeye kalktığında devamlı kırpışan bir video elde ediyorsun. SOnra birden fazla bedava programın birarada kullanıldığı bir workflow ile bu ardarda kareler teker karede birleştiriliyor. Böylece hem karanlıklarda hem de parlaklarda bol bol ayrıntı toplanıyor. Fakat bu birleştirme (blending) işleminin bazı sorunları var gördüğüm kadarıyla. Yani 1. ve 2. kareler arasında zaman farkı olduğu için birleşince bir bulanıklık ya da motion artifacts dediğimiz sorunlar çıkabiliyor. Hareketsiz ya da hareketin az olduğu sahnelerde daha başarılı.
Ben ilk duyduğumda kendi kafamdan geçen tekniği, yani 50 fps çekip 25'erden iki ayrı track oluşuyor sanmıştım ve bunu için de doğal olarak 720p gerekiyor. O zaman 25'e düşünce sorunlar görece azalmalı çünkü 50 fps'de kareler daha sık yakalandığı için hareketli sahnelerde daha iyi. Doğrudan 25p çekince daha çok sorun olmalı. Sitede 1080/25p çekilebildiği söyleniyor ama ben verilen örnekleri çok başarılı bulmadım. Bu gece ürün çıkınca sorun olmazsa denemeye çalışacağım.
Bir de bu pozlama farkı iki ayrı türden yapılabiliyor. Birinde shutter hızı değişiyor, yani 1. kare 1/50 iken 2.yi 1/200 almak gibi. Ya da ISO değişiyor yani 1. kare ISO 100 iken, 2. ISO 320 gibi.
Bunları duyunca kafama bazı sorular takıldı. Birinci seçenek denenirse ancak highlightsda işe yarar. Çünkü Canon'da zaten minimum 1/30 var. Düşük ışık için daha altına girmek olmuyor. Zaten olsa da 1/10 pozlama ile 1/60 pozlamayı biraraya getirmek mantıklı değil. Bu nedenle gerçek düşük ışık performansı için ikinci seçenek işe yarayacak. O durumda da mesela 800-1600 gibi bir kombinasyon denenirse bu kez de gürültü farkı sorun olacaktır. Bunun için de 1600 olan kareleri 800'e denklemek için batch halinde denoise işlemi yapılacak.
Kısacası, başımıza uğraşacak iş geldi birkaç ay boyunca. 🙂 Deneyeceğiz ve göreceğiz. Ben umutluyum. Yoksa dinamik yelpazeyi 10 stop üstüne çıkarmak için iki makineyi birarada kullanmayı deneme aşamasına gelmiştim. Bir yolunu bulup halledeceğim sanırım artık. Yani Canon ile biraz uğraşarak da olsa bir Red yelpazesi elde etmek mümkün olacak. Sadece her çekim için biraz plan lazım. Yeni bir teknik sonuçta ve her boyutunu denemek lazım.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
tanıtımda farklı pozlamanın iso ile yapılacağı yazıyor. sadece durağana yakın sahnelerde başarılı olur. hareketli sahnelerde üstüste binme gibi sorunlar olur. fikir güzel. aslında çok hızlı kameralarda bu teknik uygulanabilirse videoda pratik hdr tekniği bulunmış olur.
Şu anda sanırım Red'in yaptığı da o. Yani max. çekim hızını bu türden iki ayrı tracke bölüyor ve HDR çekebilen tek kamera yanılmıyorsam. Şimdi 1000Dolar altına kameralarda bu olursa tam şenlik olacak.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Sayfasında yazdığına göre 12.5 12.5 25P elde ediyorlar.
"Giydikçe açılır" diyen tezgahtar, "uzadıkça şekil alır" diyen kuaför, "zamanla unutursun" diyen arkadaş... Bunların hepsi aynı örgüte üye...
Arada başında "for example" demiş. Şöyle bir bilgi var workflow arasında:Frame rate is an issue. In this test, the raw data was shot at 25 FPS meaning the effective output rate was 12.5 FPS. So if we want 30 FPS then we have to shoot at 60 (bummer). Since we are peaked at 1080p @ 30 FPS, and 720p @ 60 FPS, we can only do HDR 1080p @ 15 FPS and HDR 720p @ 30 FPS. Rather, with the Scarlet you should be able to do 3k @ 30 FPS with HDRx if I remember correctly.
Demek ki PAL ayarında dediğim gibi 720/50p çekeceğiz ve 25p HDR olacak. Canon'un en zayıf olduğu nokta da 720'dir halbuki. NTSC ayarında ya 1080/15p ya da 720/30p sonuç bekliyoruz. İlki hareketi kaldırmaz. İkincisi de çözünürlükten sorun olur. Bir çıksın ve hava izin verirse deneyeceğim hemen.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
O diil de c300'e Ml yazacaklar diye korkuyorum ben 😀
"Giydikçe açılır" diyen tezgahtar, "uzadıkça şekil alır" diyen kuaför, "zamanla unutursun" diyen arkadaş... Bunların hepsi aynı örgüte üye...
Yükledim ve bir deneme çekimi yaptım. Burada sorun çekimi yapmak değil, sonrasında karmaşık bir workflow var. Her kafadan bir ses çıkmış. Kendim bir şeyler geliştirip olup olmadığına bakacağım. Yoksa zaten bu konuda çok güzel ve olabildiğince sorunsuz sonuç veren bir plugin var. O yeter.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
O diil de c300'e Ml yazacaklar diye korkuyorum ben 😀
Yazarlarsa Canon'a bedavadan reklam olur. Hem Canon cephesinde hem de Panasonic'te bu hackçiler ana firmanın yapacağından çok daha büyük bir reklam ve tanııtım yapmış durumdalar. Baksanıza bu son gelişmelerden sonra 60D'nin kısmeti açıldı. 5D geçti gitti (body fiyatı 1999'a düştü), 7D'de ML yok ve olacak gibi değil derken ortada 60D ve 600D kalıyor. Millet 60D peşine düşecek şimdi. Bir de C300'e yazarlarsa (ki bence zor) ilginç olur. Gerçi o makine ML olsa bile çok pahalı hala.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
ML de en son 1080P de 25 fps nin üstüne çıkmaya çalışıyorlardı. 40 fps falan görenler olmuş. Panasonic cephesinde durum daha ilginç. Panasonicin yazılım geliştirmeden yetkili abisi hackerları yakından takip ettiklerini ve bir sonraki güncellemelerde örnek alacaklarını açıkladı.
Firmaların bu tarz açıklar vermesinin bilinçli bir davranış olduğunu düşünüyorum. AMD nin yıllarca çarpanı kırık işlemci satması gibi. Eğer böyle olmasaydı 60D de koruma geliştirirlerdi. Bu arada markII nin yeni ML versyonunda follow foscus falan var yani Mark II için de çalışmalar tam gaz sürüyor.
"Giydikçe açılır" diyen tezgahtar, "uzadıkça şekil alır" diyen kuaför, "zamanla unutursun" diyen arkadaş... Bunların hepsi aynı örgüte üye...
Az önce baktım, 1080'de min 4, max. 35fps var ve Pal ile Ntsc farketmiyor. Panasonic'te de bu vardı ve keşke Canon'da da olsa dediğim özelliklerden. Genelde harekete gelmiyor ama 1/4Ü durağan sahnede denedim. Sonuç güzel. ISO ile oynayıp gürültü yemeden durağan gece ve kapalı mekan sahne çekimleri mümkün.
Shutter da kurcalanabiliyor 1 ila 1/50000 arasında değişebiliyor. Güzel gelişmeler. Daha düşük ışıkta ve biraz daha hızlı/yavaş çekimler yapabileceğiz. Sorunsuz olacağını sanmıyorum ama elimde ne kadar esneklik varsa o kadar hayatımı kurtardı hep. Bit pazarından 5 dolara aldığım 135mm lens ve Panasonic GH1 ile bu düşük ayarları kurcalarken test olsun diye gökteki Jüpitere tutup çekim yaptım. Eve gelip bakınca Jupiter ve yanındaki 4 uydusu görülüyordu! Astronomi gözlemcileri teleskopa takıp kullanıyorlar bu makineleri ve inanılmaz modlar yapmışlar.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Bir yandan ben tüm bu gelişmeleri dört gözle takip ediyorum ama öte yandan tüm bu uğraşların görsel sonucumuza sadece %3 veya %10 gibi küçük oranlarda katkı yapacak olmasından ötürü biraz da hayıflanıyorum. Sanki bu denemeleri, makaleleri, testleri yapmamız sonucunda elimize geçenler vaktimizin karşılığını vermiyor gibi hissediyorum. Tabi bu konuda emin de değilim siz ne düşünüyorsunuz?
Sanki bu araştırmalar için harcanan vakti çalışarak harcasak, para kazanıp ışık, lens vs... gibi kritik ekipmanlara yatırım yapsak birim zamanda kazanacağımız kalite farkı daha ciddi olabilir diye düşünüyorum.
Ekipman takipçiliği güzel bir hobi. Alacağımızdan değil çoğu ama gelişmeleri takip etmek keyifli. Bir nevi sinema nereye gidiyor onu görüyorsun. Ama katılıyorum. İyi film yapmak için bunlar vakti boşa harcamak. Önemli olan fikir ve anlatım. Teknik vakti gelince çözülüyor. Ama ML beleş sonuçta. İnsan bakmadan edemiyor.