Forum

[Sabit] Canon 7D

178 Gönderi
46 Üyeler
0 Reactions
53.7 K Görüntüleme
(@enjeksiyon)
Gönderi: 0
 

Ancak en büyük sorunları sıkıştırma hâlen daha o nedenle profesyonel alanda henüz tercih edilmezler diye düşünüyorum. Birkaç nesil sonrasını merakla bekliyoruz bakalım.

Yahu sıkıştırmasız görüntünün ne acayipliği var ki? Sadece 1 dakikası bilmem kaç gb olup yer kaplıyor? Ne olacak yani sıkışınca? Sonuçta HD görüntü. Ayrıca 4:4:4 kayıt yapan benim bildiğim bir sony F35 var (günlüğü 7000 lira) onun dışında var mı? -vardır da bize ne?- Red'in sıkıştırması yok mu? Profesyonel alanda kullanılmıyor mu? Piyasada kullanılan bilyon tane HD kamera var (profesyonel alanda) Bir tanesi 4:4:4 kayıt yapmıyor o kadar kolay değil çünkü...Bence bu bir sorun değil.

şimdi daha çok seviyorum seni hayat, hadi...

 
Gönderildi : 21/10/2009 4:10 pm
 Düd
(@dud)
Gönderi: 0
 

HD görüntü bir şey ifade etmez ki, önemli olan sıkıştırma oranıdır. SIkışma demek veri kaybı demek. Siyahlarda beyazlarda görüntü kaydetmemek demek.

4:4:4 olayında nispeten haklısın. 4:4:4 kayıt yapabilen 2 3 kamera var sadece. Anca sıkıştırma sadece Chroma Subsamplingle belirlenmez, veri akışı da önemli, yani kaç mbps görüntü kaydedildiği. Örneğin 7d 4:2:0 48mpbs görüntü kaydediyor. Hiç de kötü değerler değil. ANcak bunlar Arriflex D-20, Thomson Viper, Panasonic Genesis, RED ONE vs. gibi kameraların yanında sönük kalan değerler. Bu kameraların çoğu RGB 4:4:4 (YUV 4:2:2) kayıt yapabiliyor ve en az 10 bit görüntü kaydediyorlar. Bitten bahsetmemişim yukarıda tabii ama o da görüntü kalitesi açısından çok önemli.

Profesyonel piyasadan kastım Türkiye değil tabii. Bu kameraların çoğu Türkiye'de yok diye biliyorum.

Velhasıl benim dediğim "bu kamera kötü görüntü verir" değil. Aksine özellikle de fiyatına göre muhteşem görüntüler veriyorlar (hele bir de yanında Nanoflash bastık mıydı, 160mbps 4:2:2 görüntüyü de alıyoruz, uzan yanına güneşlen, gerçi 7D'ye bağlanmıyor Nanoflash ama olsun:)). Ancak Fincher'ın bunu alıp bir Benjamin Button çekmesi imkânsıza yakın zira üzerinde yapılacak işlemleri kaldırabilecek görüntü veremiyor 7D. Ama yarı profesyoneller, bağımsızlar veya ağır iş yükü gerektirmeyen filmlerde rahatlıkla kullanılarak çok iyi sonuçlar elde edilebilinir.

Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.

 
Gönderildi : 21/10/2009 5:03 pm
(@karatasa)
Gönderi: 0
 

Ote yandan Full HD kaydi yapan bilyon tane kamera var. Videoda sadece cozunurluge bakmak fotografta magapiksele bakmak gibi birsey. Bir videonun "buyuk" olmasi onu kaliteli yapmaya yetmiyor. Kaydettigi verinin kalitesi, yogunlugu, sensoru, sikistirma formati, bu formatin islenebilirligi gibi bir cok baska faktor isin icine giriyor.

Boyle olmasaydi Sanyo'nun urettigi birkac yuz dolara satilan Full HD el kameralarinin yok satmasi gerekirdi. Sozun ozu teknoloji ilerledikce ureticiler yeni kavramlarla tuketiciyi avlamayi surduruyorlar.

 
Gönderildi : 21/10/2009 7:33 pm
(@baco)
Gönderi: 0
 

Süper mesajlar...

- baço

 
Gönderildi : 21/10/2009 10:36 pm
 Düd
(@dud)
Gönderi: 0
 

Ote yandan Full HD kaydi yapan bilyon tane kamera var. Videoda sadece cozunurluge bakmak fotografta magapiksele bakmak gibi birsey. Bir videonun "buyuk" olmasi onu kaliteli yapmaya yetmiyor. Kaydettigi verinin kalitesi, yogunlugu, sensoru, sikistirma formati, bu formatin islenebilirligi gibi bir cok baska faktor isin icine giriyor.

Boyle olmasaydi Sanyo'nun urettigi birkac yuz dolara satilan Full HD el kameralarinin yok satmasi gerekirdi. Sozun ozu teknoloji ilerledikce ureticiler yeni kavramlarla tuketiciyi avlamayi surduruyorlar.
Çok iyi özetlemişsin Ahmet. Eline sağlık.

Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.

 
Gönderildi : 21/10/2009 10:50 pm
 erso
(@erso)
Gönderi: 54
 

konudan uzak extra bilgiler ama yine paylaşıyım.. d20 ve red one turkiyede mevcut.. f35 in kirası 7000 lira değil diye biliyorum sanırım 2500 lira civarı olması gerkiyor. red in kirasi lensler hariç, 2 asistan laptop vs..1500 lira.hatta örenci projelerinde daha makul fiyatlara kiralanabiliyor.7d fiyatı ve performansıyla gerçekten adaptorleri çöpe yollacak sanırım.ama ben hala o çok digitalize görüntüden haz edemedim. adaptörde ki bu katman hissi digital durumunu biraz daha hafifletiyor. ama yinede 7d nin avantajları bunu görmezden gelmemize sebep olacak kadar fazla. dude dediği gibi nikon lenslere performansı bencede çok daha ii olacaktır. pl mount tam bir fantezi olur, ama şahenede olur. baksanıza ilker canikligil reklam çekti harikada oldu..

 
Gönderildi : 22/10/2009 12:51 am
 Düd
(@dud)
Gönderi: 0
 

Ben bir 7d videosu izledim. Codec veya nete yüklerkenki sıkıştırmadan dolayı mı bilmiyorum, 5d görüntüsünden daha "çamurluydu". O nedenle daha güzel bir görüntüsü vardı, sayısal görüntünün o kusursuz keskinliğine sahip değildi. Ama dediğim gibi pek çok şeyden dolayı olabilir. Neyse, bir aksilik olmazsa birkaç hafta sonra bizzat deneme fırsatımız olacak. Umarım olur, tüm tecrübeleri aktarırız buraya da.

Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.

 
Gönderildi : 22/10/2009 2:23 am
(@karatasa)
Gönderi: 0
 

Sagol Dud, sanirim senden ilk defa pozitif bir yorum aldim, bir sigara yakip tadini cikarmak istiyorum. Bu arada bende basarabilirsem 7D ile bir proje hayata gecirmeyi planliyorum. Umarim hersey yolunda gider.

 
Gönderildi : 22/10/2009 4:00 am
(@enjeksiyon)
Gönderi: 0
 

konudan uzak extra bilgiler ama yine paylaşıyım.. d20 ve red one turkiyede mevcut.. f35 in kirası 7000 lira değil diye biliyorum sanırım 2500 lira civarı olması gerkiyor. red in kirasi lensler hariç, 2 asistan laptop vs..1500 lira.hatta örenci projelerinde daha makul fiyatlara kiralanabiliyor.7d fiyatı ve performansıyla gerçekten adaptorleri çöpe yollacak sanırım.ama ben hala o çok digitalize görüntüden haz edemedim. adaptörde ki bu katman hissi digital durumunu biraz daha hafifletiyor. ama yinede 7d nin avantajları bunu görmezden gelmemize sebep olacak kadar fazla. dude dediği gibi nikon lenslere performansı bencede çok daha ii olacaktır. pl mount tam bir fantezi olur, ama şahenede olur. baksanıza ilker canikligil reklam çekti harikada oldu..

Muhakkak fiyatı düşmüştür ama biz imaj dan sormuştuk "biz bunnan recep ivedik çektik bilader kirası 7000" dedilerdi. Biz de eyvallah dedik...

Yedekleme ve akü sorunu bence 7D nin en büyük sıkıntısı. En fazla 16 gb lık kart ver bildiğim ve 17 dakika full HD görüntü kaydedilebiliyor. Bunun dışında bir uzun metraj için uygun mudur sizce ne diyorsunuz? Atından kalkabilir mi?

şimdi daha çok seviyorum seni hayat, hadi...

 
Gönderildi : 22/10/2009 5:14 am
 Düd
(@dud)
Gönderi: 0
 

Dvx102 B ile Oskar alan insanlar olduğunu düşünürsek neredeyse her kamerayla uzun çekilir diyorum ben.

Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.

 
Gönderildi : 22/10/2009 5:19 am
(@enjeksiyon)
Gönderi: 0
 

Dvx102 B ile Oskar alan insanlar olduğunu düşünürsek neredeyse her kamerayla uzun çekilir diyorum ben.

Yahu onu sormuyorum heralde hepsiyle çekilir ama bu sonuçta bir fotograf mekinesi kimi ekstra zorluklar getirebilir bir video kameraya göre... Örneğin hafif olması çok sallanması. Uzun süre çalışınca ısınması. Depolama yedekleme? Buna benzer şeyler işte

şimdi daha çok seviyorum seni hayat, hadi...

 
Gönderildi : 22/10/2009 5:30 am
(@tmmchn)
Gönderi: 0
 

4:4:4 olayında nispeten haklısın. 4:4:4 kayıt yapabilen 2 3 kamera var sadece. Anca sıkıştırma sadece Chroma Subsamplingle belirlenmez, veri akışı da önemli, yani kaç mbps görüntü kaydedildiği. Örneğin 7d 4:2:0 48mpbs görüntü kaydediyor. Hiç de kötü değerler değil. ANcak bunlar Arriflex D-20, Thomson Viper, Panasonic Genesis, RED ONE vs. gibi kameraların yanında sönük kalan değerler. Bu kameraların çoğu RGB 4:4:4 (YUV 4:2:2) kayıt yapabiliyor ve en az 10 bit görüntü kaydediyorlar. Bitten bahsetmemişim yukarıda tabii ama o da görüntü kalitesi açısından çok önemli.

The dude ilk defa duyduğum bir çok şeyden bahsetmişsin bu mesajında, bazı cevaplara ihtiyacım var:) 4:4:4 ne demek? Aslında daha genel bir soru sorayım sıkıştıma oranları a:b:c şeklinde oluyor galiba, a,b,c neyi ifade ediyor? 4:4:4 olunca iyi mi oluyor? Bu değerler her video kamera için var mıdır? Veri akışı ne demek? mbps değerindeki kayıt bilgisi neyi ifade ediyor? YUV ne demek? Bitten bahsetmemişim demişsin, bitten de bahsedebilir misin? Yani sıkıştırma oranları ile alakalı bit değerinden? Bütün bunları aslında 7D ile alakalı olarak değil video kameralar hakkında genel bilgim olması açısından soruyorum.

 
Gönderildi : 22/10/2009 12:43 pm
(@kezzap)
Gönderi: 0
Admin
 

4:4:4 olayında nispeten haklısın. 4:4:4 kayıt yapabilen 2 3 kamera var sadece. Anca sıkıştırma sadece Chroma Subsamplingle belirlenmez, veri akışı da önemli, yani kaç mbps görüntü kaydedildiği. Örneğin 7d 4:2:0 48mpbs görüntü kaydediyor. Hiç de kötü değerler değil. ANcak bunlar Arriflex D-20, Thomson Viper, Panasonic Genesis, RED ONE vs. gibi kameraların yanında sönük kalan değerler. Bu kameraların çoğu RGB 4:4:4 (YUV 4:2:2) kayıt yapabiliyor ve en az 10 bit görüntü kaydediyorlar. Bitten bahsetmemişim yukarıda tabii ama o da görüntü kalitesi açısından çok önemli.

The dude ilk defa duyduğum bir çok şeyden bahsetmişsin bu mesajında, bazı cevaplara ihtiyacım var:) 4:4:4 ne demek? Aslında daha genel bir soru sorayım sıkıştıma oranları a:b:c şeklinde oluyor galiba, a,b,c neyi ifade ediyor? 4:4:4 olunca iyi mi oluyor? Bu değerler her video kamera için var mıdır? Veri akışı ne demek? mbps değerindeki kayıt bilgisi neyi ifade ediyor? YUV ne demek? Bitten bahsetmemişim demişsin, bitten de bahsedebilir misin? Yani sıkıştırma oranları ile alakalı bit değerinden? Bütün bunları aslında 7D ile alakalı olarak değil video kameralar hakkında genel bilgim olması açısından soruyorum.
Sana yeni blog yazısı konusu çıktı Eylem. 🙂
Çok tatlı sormuş tmmchn.

"Bitten bahsetmemişim demişsin, bitten de bahsedebilir misin?" kısmına hasta oldum. 🙂

 
Gönderildi : 22/10/2009 4:02 pm
 Düd
(@dud)
Gönderi: 0
 

Teknik konular yazmayı hiç sevmiyorum, bloga da yazmam o nedenle. Yeri de burası değil ama çok özetle bahsedeyim bildiğim kadarının anlatabildiğim kadarıyla.

En basitiyle, YUV RGB gibi şeyler renk uzaylarının adlarıdır. Aynı renkler bu iki sistemde farklı şekillerde yorumlanırlar. Daha başka renk uzayları da var ama sayısal sistemlerde YUV ve RGB en yaygın olanlardır. RGB bildiğiniz Red (kırmızı), Green (Yeşil), Blue (Mavi) demektir. Bu 3 rengin karışımından tüm renkleri elde edebildiğinizden bu karışım miktarlarını tanımlayan bir sistemdir çok kabaca. YUV da bu renkleri başka bir sistemle tanımlar. Wiki'den öğrenebilirsiniz ayrıntılı.

J:a:b:J (a:b:c dediğin kısım) Chroma Subsampling değerleridir (sondaki J görüntü alfalı değilse yazılmaz, zaten ilkiyle aynıdır). Yani kaydedilen renklerin berraklıklarının örneklendirilme miktarları gibi felaket bir çeviri getirebiliriz buna sanırım. İnsan gözü rengi parlaklıktan daha kötü algıladığından kayıt alırken aynı alana daha fazla parlaklık değeri kaydedebilmek için renkler "sıkıştırılır". Bu sayı değerleri de bu sıkıştırma miktarlarının temsilleridir. İnsan gözü bunları kolay kolay ayırt edemediğinden renkler sıkıştırılır. İşte bu sıkıştırma ne kadar az olursa, görüntü kalitesi de o kadar yüksek olur, ancak bu sefer de tabii işlemesi zorlaşır. Ancak getirilerinin yanında bu pek de önemli değil. Wiki sayfasında şekillere bakarak çok daha rahat anlayabilirsiniz olayı:
http://en.wikipedia.org/wiki/Chroma_subsampling " onclick="window.open(this.href);return false;

Çok karışık bir olay ve ben de ayrıntılarını bilmiyorum. Bu kadar bildiğim. Wiki'de okuyup anlayabilirsiniz çok ihtiyaç hissederseniz ama bizim seviyemiz için çok gerekli değil. Her bir değerin neyi temsil ettiği de yazıyor orada. Mino el atarsa bayağı iyi anlatabilir (adını andım kesssin gelir).

Her kamerada olmayabilir ancak prosumer ve üstü tüm kameralarda mevcuttur, bu yoksa bile eşdeğeri başka bir sistem vardır.

Bit ise her bir pikselin renginin kaç bitlik bir değerle tanımlandığıdır. Ne kadar yüksekse renk o kadar kaliteli olur.

8 Bit

24 Bit

Görüntünüzün biti ne kadar yüksek olursa (hehe) o kadar kaliteli renkler elde etmiş olursunuz yani.

Veri akışı ise özetle şu, bir saniyede kaydettiğiniz veri miktarı. Ne kadar fazla olursa görüntünüzde o kadar fazla ayrıntı var demektir (düzgün sıkıştırıldığınız kabul ederek). Hani derler ya, "abi bana şunun ham görüntülerini at da renk yiyor mu bir bakayım". Görüntünün renk yeyip yiyememesi tamamen kalitesine bağlıdır. En muhteşem rengi film yer misal. Tüm bu değerleri sayısala göre sonsuz sayılır çünkü :). Filmde bu değerlerin hiçbir yoktur zaten, o başka. Sayısallaştırırken alırlar değerleri.

Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.

 
Gönderildi : 22/10/2009 4:33 pm
 Hepa
(@hepa)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

Dvx102 B ile Oskar alan insanlar olduğunu düşünürsek neredeyse her kamerayla uzun çekilir diyorum ben.

Yahu onu sormuyorum heralde hepsiyle çekilir ama bu sonuçta bir fotograf mekinesi kimi ekstra zorluklar getirebilir bir video kameraya göre... Örneğin hafif olması çok sallanması. Uzun süre çalışınca ısınması. Depolama yedekleme? Buna benzer şeyler işte

Örneğin, 7D HV20'den 2 kat daha ağır, sadece body olarak.Buna lens ve grip eklersek rahat olur.Rahatça bi DVX gibi birşey olabilir veya FX
Isınma problemi olmaz hatta çekim süresi diğerlerine göre daha uzun olur,2 tane pil takılabilir,depolama CF kart olduğu için tamamen kolay, tak çıkar.

*our AC-130 in the air

 
Gönderildi : 22/10/2009 5:10 pm
Sayfa 2 / 12
Paylaş: