Forum

[Sabit] Canon 5D MKII

151 Gönderi
32 Üyeler
0 Reactions
41.6 K Görüntüleme
 Hepa
(@hepa)
Gönderi: 0
 

Büyük olasılıkla:) Red'de de olsaydı zaten al çöpe at:) Sanıyorum iyi bir görüntü işlemci sorunu çözer Canon'un yeni görüntü işlemcisinde belki sorun çözülmüş olur.

*our AC-130 in the air

 
Gönderildi : 13/01/2009 11:36 pm
 Düd
(@dud)
Gönderi: 0
 

Şu anki görüntü işlemcileri kötü evet, sorun orada zaten. Tüm görüntüyü aynı anda işleyeceğine satır satır alıp sıkıştırıyor, tamamını yapmaya gücü yetmiyor, satır satır yapınca da bu wobble efekti oluyor işte. Hatta MK 2 için çok daha vahim iddialar da var, 22MP çekip oradan sadece HD görüntü almak yerine her 3 satırdan birini atlayarak görüntü kaydettiğine dair dedikodular var, bu da tabii bazı görsel problemler yaratıyor ama test görüntüleri bakınca valla ben pek de kötü bir sonuç göremedim :). Gerçi Canikligil hocamız bunları hep anlatmış, ben niye tekrar yazdıysam :).

Özetle ben arkasındanım Canon'un, bu modelle olmayacaksa bile hem rekabet piyasasını canlandırdı, hem de yeni teknolojilerin yolunu açtı.. Önümüzdeki 5-10 yıl çooooooook hareketli geçecek.

Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.

 
Gönderildi : 14/01/2009 12:09 am
 Hepa
(@hepa)
Gönderi: 0
 

Evet o şeyi ben de okumuştum belki yeni modele Canon işlemcisini kuvvetlendirir böylece sorun ortadan kalkar.5-10 seneyi düşündükçe acaip şeyler geçiyo aklımdan eskiden GS180lerle çekerken artık her amatörün evinde 4k kamera olacak sanırım:)

*our AC-130 in the air

 
Gönderildi : 14/01/2009 12:29 am
(@claricestarling)
Gönderi: 0
 

ben fixed zoom scarlet'e daha sıcak bakıyorum..5D mk2 tamam süper'de çok sıkıntısı var..çoğunun çözümü var tabii ama bu kadar kasmaya gerek var mı bu makina için..eğer piyasaya iş yapılacaksa kesinlikle kötü bir seçim..sınırlı çekim süreleri, bu sıkıntıları kanser eder..ama scarlet fix çıkana kadar bir kamera alınacaksa kesinlikle alınabilir..ex1 ve hpx170 es geçilip hatta (10 K üstü dolardır bunlar bide)

yani şu anda pro sınıf panasonic/sony (50 K üstü) 2/3 inç çiple film çekiyorlar aynı sensöre küçük demekte komik geliyor bana..bizdeki handycamlerden 2 kat daha büyük sensör..

birşey sorcam; 24mm çarpanla 60mm oluyor ya..peki alan derinliği de 60mm'nin alan derinliğin demi oluyor, yoksa 24mm lensin alan derinliğinde mi? saçma oldu tabii ama 60 mm'deki DOF olur heralde dimi, yani azalır..

bu arada tam pozlama kontrolünü de bulmuşlar 5D mk2'de..dvxuser'da araştırırken rastladım..işe yarıyormuş..diyafram/iso/shutter hepsine müdahil olabiliyormuşun..

I don't know. I had no food or water. It was very cold. I thought - if
I can even save just one... but he got so heavy. So heavy...

 
Gönderildi : 14/01/2009 12:30 am
 Düd
(@dud)
Gönderi: 0
 

50k üstü kameralar muhtemelen full framedir, 2/3 inç olacaklarını sanmıyorum. Var mı elinde speclerin yazdığı bir site, merak ettim şimdi.. 50k vereceğim kamera 2/3 olacaksa kimse kusura bakmasın, H1 alır üstüne de ps-technics takarım..

Çarpan olayını kavrayamamışsın sanırım tam, zaten en büyük sıkıntı 24 mmde 60mm görüntü vermesi değil, alan derinliğinin 24mmye eşit olması, çünkü optik olarak odak uzunluğun 24mm. Zaten 24mm olup 60 gösterse ve alan derinliği 60mm olsa çarpan çok çok önemsiz bir detay olurdu. B2'nin 2. sayısındaki yazımı okursan (alan derinliğinin nasıl oluştuğu ile ilgili olan) daha rahat anlayabilirsin sanırım. İngilizcen varsa wiki de olur: http://en.wikipedia.org/wiki/Depth_of_field

Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.

 
Gönderildi : 14/01/2009 12:51 am
(@claricestarling)
Gönderi: 0
 

panasonic, sony için diyorum..sony f35 dışında full frame makinası yok bu iki devin..oda kamera sadece 250 bin dolardı..sony'nin sıkıştırmasız kayıt cihazı sadece 30 yada 40 bin dolar..ıvır zıvır lensi falan 100 K dolar olur 2/3 lens'li makina..dalsa, panavision full'leri satılmıyor, kiralanıyor bildiğim kadarıyla..

pardon ya beynim sulandı..tabii yaa yoksa niye bunca sıkıntı..2.5 yüksek bir çarpan yaa..yalnız 2/3 çiple malum diğer faktörlerle de oynarsan adaptörsüz takılabileceksin gibi bir kanı var bende..forumlarda yazanlardan ve çokca 2/3'le çekilen filmlerden..çok incelemedim ama..yoksa kim alır 4000 dolarlık scarlet'e ps technick'ten 10 000 dolarlık adaptör..

I don't know. I had no food or water. It was very cold. I thought - if
I can even save just one... but he got so heavy. So heavy...

 
Gönderildi : 14/01/2009 1:08 am
 Düd
(@dud)
Gönderi: 0
 

Bizde vardı birtane 2/3, omuz planlarda birazcık düşüyordu alan derinliği. 1/3lerden iyi yani de yine dünyaları değiştirmiyor. Tek çözüm her zamanki gibi yakınlaştırma ama o da başka psikolojik etkiler yaratıyor veya dar alanlarda kullanılamıyor vs..

Scarlet'e ps technic paran varsa alırsın :). Scarlet'e bile gerek yok. ps technic alabiliryorsan zaten kameran 3 ccd olsun neredeyse yeterli. Yani 2/3 inç kameraya yüzbinler bayılacağına bunu yapmak daha mantıklı. Türkiye'deki reklam ve klip piyasası yapıyor bunu sık sık zaten. Çok kaliteli adaptör.

Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.

 
Gönderildi : 14/01/2009 1:20 am
 Hepa
(@hepa)
Gönderi: 0
 

Valla H1'e hayatta para vermem HV30 alırım daha iyi aynı işlemci ve sensör var üzerinde, gider ona Mini35 takarım:)Ayrıca Panasonic'in HPX serisi yani 50K fiyatlılar 2/3 sensör ama gayet iyiler.Zaten dijital lensler olduğu için çarpan değerleri pek etkilemiyor onları.10mm gibi değerlerle başlıyor dijitalde:)

Açıkcası PS de o kadar iyi bir adaptör değil o fiyatı yanında:)

2/3 için adaptörleri var,Pro35 onlar o kameraları biraz daha alıcı tutuyor, adaptör değil de aparat diyelim.Prime lensleri kullanabiliyorsun.

Bence 2/3 kameralardan en iyileri şuan Sony Cinealta'lar onlar bile 2/3 kullanıyorlar yani:)
fiyatları 50k-80k gibi fiyatlar.ha bu fiyata Red One alınır mı alınır:)Ama Türkiye'deki sektörde kim kullanmayı biliyor, diziler Red ile çekilir mi, işkence yaşanır mı orası muamma.Sony, Panasonic artık oturmuş oldukları için kullanana da koymuyor karmaşası.Yani gitsen Red mi Sony mi desen kesinlikle Sony der ki daha pahalı 🙂 50k Red full aksesuar ile almak varken, 50k sadece kameraya vermek biraz saçma gelebiliyor bağımsızlara.

*our AC-130 in the air

 
Gönderildi : 14/01/2009 1:26 am
 Hepa
(@hepa)
Gönderi: 0
 

Açıkcası ben hamlarını izledim PS'in beklediğimden vasat bir adaptör.O fiyata onu vermesi, bütçem olsa gider Cinealta çekerim Zeiss lenslerle daha mantıklı sonuçlar yakalarım.

Açıkcası dediğin 2/3 lerin lenslerinde iş bitiyor.Şimdi bir Zeiss Prime lenslerle çekmek var bir de Fujinon gibi lenslerle çekmek var.Dijitalbetacam'lerde biraz lenste iş bitiyor bence:)Yani o zaman zoom yapmadan alanderinliği yakalayabiliyorsun çünkü net alan derinliğin artıyor (veya azalıyor) terim olarak konuşmak gerekirse:D

Not ekleyim;
Dün izledim de.
Benjamin Button
Arriflex 435, Zeiss Lenses
Sony CineAlta F23, Zeiss DigiPrime Lenses
Thomson VIPER FilmStream Camera, Zeiss DigiPrime Lenses

hmm düşünmek lazım artık film bitti:)

*our AC-130 in the air

 
Gönderildi : 14/01/2009 1:29 am
(@ercane)
Gönderi: 0
 

Red in workflow olayını çözseler dizide kullanırlar bence.Hdcam de bi vtr ye bakıyor mevzu, o yüzden kasmıyorlar..

Zamanında acil çekilecek bir reklam için Ex1 le gitmiştim ilk geldiği zamanlarda,, capture olayını çözemedikleri için vazgeçtiler güzelim aletten. 🙂

 
Gönderildi : 14/01/2009 1:30 am
 Hepa
(@hepa)
Gönderi: 0
 

Orası öyle Workflow için seminerler veriliyor tabi burada beklememek lazım Apple seminer yapacağı zaman yaş akıyor bi damla gözümüzden:D

Aslında VTR'lerde yavaş yavaş oturdu ki HD referans monitörleri LCD olarak yaygınlaşsa çok daha kullanışlı şeyler olabilir.Red belki bu konuda biraz daha sıkıdır ama Panasonic, Sony gibi belli başlı modellerin epey esnek çözümleri olur.

*our AC-130 in the air

 
Gönderildi : 14/01/2009 1:33 am
 Düd
(@dud)
Gönderi: 0
 

O değil de ben az önce Viper'ın 2/3" olduğunu öğrendim.. Komadayım.. Bildiğim her şey sarsıldı böyle bir.. Ben de sarsıldım..

Neyse gelirim kendime birazdan.. Evet Scarlet diyorduk.. :).

Edit: Başlığın da bölünesi gelmiş artık :).

Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.

 
Gönderildi : 14/01/2009 1:38 am
(@ercane)
Gönderi: 0
 

O değil de ben az önce Viper'ın 2/3" olduğunu öğrendim.. Komadayım.. Bildiğim her şey sarsıldı böyle bir.. Ben de sarsıldım..

Neyse gelirim kendime birazdan.. Evet Scarlet diyorduk.. :).

Edit: Başlığın da bölünesi gelmiş artık :).

demek ki neymiş, inç bahane prime lensler şahane 😛

sonuçta hv30 dan adaptörle bu görüntüler alınıyorsa,
prime lenslerle f900 ile 3 Maymun çekiliyor bro, ben bu konularda çok gericiyim 😀

 
Gönderildi : 14/01/2009 1:44 am
(@claricestarling)
Gönderi: 0
 

Zaten dijital lensler olduğu için çarpan değerleri pek etkilemiyor onları. 10mm gibi değerlerle başlıyor dijitalde 🙂

iyi de abi eglaia'nın mantığına göre şimdi ben çekimde 2/3 kamerayla 25mm geniş istesem; gidip bu fuji/canon 10 mm objektife, bi scarlet FF35 parası bayılıp istediğim açıyı alcam ama alan derinliğim 10 mm'deki gibi kalacak..nası önemsiz oluyor çarpan..10mm geniş açı heralde önündeki kibrit kutusunu çekerken bile sonsuz alan derinliği verir 😯

walla ps tecknick almaktansa burda herkes 7000 dolarlık full frame scarlet'i götürür 🙂 kadir'de video'larda redrockla arasında çok fark olmadığından bahsetmişti..broadcast paraya paramı dio allasen onlar için fark yapmaz heralde..

o değilde red'de çıksa 5D'de çok anlamasam da ticaretten sony ve panasonic için anlamsız..yani film çekenler; TV sektörünün yanında çok önemsiz ve küçük bir pazar gibi geliyor..çok iplemiyordur sony panasonic daha çok prestij için..kimse de ben gidip teoman'ı RED'le sarhoş 4K yakalim demiceğine göre 🙂

o yüzden ben mesela bu kadar yardımsever Kadir'in de bir an önce handy 35'i (ki yaptı galiba) prosumer piyasayı hedef kitle olarak görmesinden de yanayım biraz kapitalistçe düşündük ama başkası yiyeceğine o yesin mantığı tamamen..en azında bu scarletler gelinceye kadar, çünkü onlar gelince 35mm adaptörde anlamsızlaşacak..yani adam şimdi gidip 1000 dolar'a kamera alıp 1000 dolar adaptör 1000 dolar lens harcamak istemeyebiliyor ve de düşük bütçeli de tabii..

ne yazdım yaa..hepa mini35'le ps technick mi karşılaştırdın sen 🙂

bu arada nedense kimse değinmiyor; hıı ben bi farkını görüyormuyum vimeo'da şimdilik hayır..bu 5D Mk2; 8 bit ve 4:2:0 çekiyor..en kötü sıkıştırma..hatırlarsanız sony EX serisini hpx karşısında harcıyodu herkes aynı mevzudan dolayı..

I don't know. I had no food or water. It was very cold. I thought - if
I can even save just one... but he got so heavy. So heavy...

 
Gönderildi : 14/01/2009 1:50 am
 Düd
(@dud)
Gönderi: 0
 

ps-technic de mini 35, starling içip mi girdin birader sen foruma :). Avantajı 35mm objektifleri takabilmeniz. Başka adaptörler de var tabii 35mm objektiflerini destekleyen.

Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.

 
Gönderildi : 14/01/2009 2:06 am
Sayfa 4 / 11
Paylaş: