Forum

[Sabit] Canon 550D

568 Gönderi
77 Üyeler
0 Reactions
115.2 K Görüntüleme
(@serkanyavuz)
Gönderi: 0
 

Anamorphic görüntü elde etmek için adaptör veya lense gerek yok.Eğer düşündüğüm şeyden bahsediyorsak yanlış biliyorsam söyleyin ama 2.35:1 lik görüntüden bahsediyorsak Post ta hallediliyor o.

Vimeo : http://vimeo.com/user4550668" onclick="window.open(this.href);return false;
Flickr : http://www.flickr.com/photos/serkanyavuz/" onclick="window.open(this.href);return false;

 
Gönderildi : 25/01/2011 10:46 pm
(@uguratilgan)
Gönderi: 0
 

Eğer SerkanYavuz'un dediği gibiyse açtığın projenin boyutlarıyla ilgili. 2.35:1 yapmak için görüntüyü 1920*816 lık oranda sekans açarak yapmalısın.

 
Gönderildi : 25/01/2011 11:42 pm
 erso
(@erso)
Gönderi: 54
 

anamorphic görüntü oran olarak 2.35 e denk gelir doğrudur. fakat postta yapacağınız basit bir kaş atma olayı eğer gerçekten anamoprhic görüntü isteniyorsa hiç bir anlam ifade etmeyecektir. anamoprhic lenlser özel üretim lenslerdir. yani odak uzaklıkları 2.35 kadraja göre ayarlandığı için çok farklı bir etki yaratır. fotoğraf makinesinden örnek vermek gerekirse normal 35 mm fotoğraf makinesiyle panaromik çekme gerçekten panaromik fotoğraf makinesiyle çekmek arasındaki fark gibidir. sonuçta lenslerin etkileri aynı açılarda çok farklı olacaktır.0.95 lensi ben taksimde açılan bir fotoğraf makinesi kolleksiyonunda görmüştüm..gerçekten heyacan verici. normalde profesyonellerin özellikle amerirkalıların çekim standartlarında önerdikleri diafram değeri 4 tür. ama artık bunlar gerçekten çoktan geride kaldı. artık 1.3 diaframla çalışıyor bir çok dop. ve çok iyi fokus pullerlar var. 35 lere hd video asistlerde geldiği için fokus takip etmek artık eskisi kadar zorda değil. en azından açık diaframlı bir lensiniz olursa istediğiniz zaman örneğin hareketli çekimlerde net yapmak zor olursa diaframı kısarsanız olur biter.sonuçta açık diaframlı lensler filmcinin asıl malzemeleridir.inanılmaz avantajları vardır. herşeyi bir kenara bırakıp alınan açık diaframlı bir lens size bir çok zaman epey özgürlük tanıyacaktır.

 
Gönderildi : 26/01/2011 3:33 am
 Düd
(@dud)
Gönderi: 0
 

Bu diyafram konusu açılmışken bir konuya değineyim.

Düşük bütçeli filmlerde 16mm tercih edilmesinin sebebi, negatif ve banyo masraflarını azaltmasının yanında, daha az ışığa ihtiyaç duymasıdır. Nasıl yani diyenlere açıklıyayım:

16mmnin çarpanı 2'dir. Dolayısıyla alan derinliği 35e göre daha fazladır. Bu da daha açık diyaframlarla alan derinliğini fazla arttırmadan çalışabilirsiniz demektir. Sayısal örnek vermek gerekirse (sayıları sallayarak yazıyorum), alan derinliği fazla dar olmayan bir görüntü çekeceğinizde 35'te 4.8 diyafram isterken az çok aynı alan derinliğine sahip görüntüyü 16'da 4 diyaframda çekebilirsiniz (tabii daha geniş açı bir objektif de lazım). Bu da 2 kat ışık yapar. Tabii dediğim gibi değerler tamamen sallama.

Bu kareyi çekmek istediğinizi düşünün, bu kadar geniş bir alan derinliği elde edebilmek için tam çerçeve bir kamerada diyaframı bayağı bir kısmanız gerekir, dolayısıyla oyuncuların gözleri karanlıkta kalacaktır, onları aydınlatmak için de ışığa ihtiyaç duyacaksınızdır (burada reflektör kurtarabilir belki ama kapalı bir yerde çekim yaptığınızı düşünün..). Çarpanlı kameralarda ise bu ihtiyaç azalacaktır.

Bu güç olarak ihtiyaç duyduğunuz ışığı azaltır (adet değil, güç miktarını). 550D ve 7D'nin 1.6 çarpanın 5D'ye avantajı buradadır ama tabii bizde dar alan derinliği fetişi sağolsun millet pek sallamıyor, biz de hiçbir net görüntü göremiyoruz tabii.

Bu bu arada bir tarafımdan salladığım bir teori değil, Movie Maker Magazine'de bağımsız bir film çeken g.y.'nin röportajında okudum ve şimşekler çaktı tabii beyinde. Şu an düşündüğüm şey küçülen görüntüleme alanının hassasiyet üzerine olan etkisi ama ona da hiç kafa yorasım yok. Yoranlar bize de söylesin.

Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.

 
Gönderildi : 26/01/2011 4:52 am
(@serkanyavuz)
Gönderi: 0
 

anamoprhic lenlser özel üretim lenslerdir. yani odak uzaklıkları 2.35 kadraja göre ayarlandığı için çok farklı bir etki yaratır.
Evet mantıklı 🙂 Hiç böyle düşünmemiştim bende şimdi ilgi duymaya başladım bu lenslere 😀 Bir iki örnek verebilecek varmı bu lenselere ?

Vimeo : http://vimeo.com/user4550668" onclick="window.open(this.href);return false;
Flickr : http://www.flickr.com/photos/serkanyavuz/" onclick="window.open(this.href);return false;

 
Gönderildi : 26/01/2011 4:57 am
(@anilcagin)
Gönderi: 0
 

anil, vallahide hepsini bırak hayatında hiç 0.95 lens gördün mü diyecektim de yanlış anlarsın diye yazmamıştım 🙂

bu arada ben anamorfik lenslere ve adaptörlere takmış durumdayım. Ben standart görüntüyü sevmiyorum ne yazık ki. Şu anamorf olayı hakkında ne yapılabilir fikriniz var mı ?

görme görmeme olayı değil bu sonuçta varolan bir lens. hayatında hiç slr kullanmamış adamların leica aldığına şahit oldum ben. Adam kuvveyt'de cerrah canı fotograf makinesi çekmiş 20000 dolar harcamış almış makinesini lensini çocuğunun doğum günü fotoğraflarını çekiyor. Çok sevdiğim bi abim fotoğrafa merak saldı 450D önerdim zamanında 6 ay sonra evine gittim. 40000usd harcamış paraflaşlar softboxlar 2 tane 5D 1 50D canonun bütün efsane lensleri dizmiş. Salon duvarına bir raf yaptırmış orda sergiliyordu :D.

‎"Giydikçe açılır" diyen tezgahtar, "uzadıkça şekil alır" diyen kuaför, "zamanla unutursun" diyen arkadaş... Bunların hepsi aynı örgüte üye...

 
Gönderildi : 26/01/2011 6:39 am
(@onur2015)
Gönderi: 12
 

arkadaşlar 550d(kiss x4) de video çekerken iso ve "f" (diyafram açıklığı) miktarını kendimiz ayarlayabiliyor muyuz? Yoksa makina ortama göre kendi ayarlıyor, biz onu mu sabitliyoruz? Düzenleme: Buldum: MenÜ den "movie exposure" u manuel e ayarlıyormuşuz.

 
Gönderildi : 29/01/2011 6:44 pm
(@trackless)
Gönderi: 0
 

http://magiclantern.wikia.com/wiki/550D " onclick="window.open(this.href);return false;

Bu amcayı deneyen oldu mu ?

 
Gönderildi : 01/02/2011 2:16 am
(@anilcagin)
Gönderi: 0
 

ben denedim ve halazırda kullanıyorum

‎"Giydikçe açılır" diyen tezgahtar, "uzadıkça şekil alır" diyen kuaför, "zamanla unutursun" diyen arkadaş... Bunların hepsi aynı örgüte üye...

 
Gönderildi : 01/02/2011 3:58 am
(@ddogru)
Gönderi: 71
 

550d'nin ustunde harici flaş kızagı yok gibi bir duyum aldım,kullanan arkadaslar bi makınalarının ustune bakıp cevaplayabilirler mi? 😀 Ayrıca hala 60d ile 550d arasında kaldım,hayırlısı diyorum.

Double the gun double the fun!

vimeo.com/type2
facebook.com/ddogru11

 
Gönderildi : 03/02/2011 6:34 pm
(@marepictures)
Gönderi: 0
 

.

 
Gönderildi : 03/02/2011 11:09 pm
(@ddogru)
Gönderi: 71
 

şakamısınız yahu... google a 550d yazsana usta adamın gözüne sokuyor.

bu arada 100 liralık foto makinesi değil bunlar sonucta algılayıcısı eşşek gibi olan dslr makineler bu şüphe bile saçma.
Bir yerde farklı bir bilgi okursam yanlıs oldugunu bilsem bile yoklarım yinede.Bunu yapıyordum sadece.

Double the gun double the fun!

vimeo.com/type2
facebook.com/ddogru11

 
Gönderildi : 04/02/2011 12:00 am
(@enjeksiyon)
Gönderi: 0
 

Bu diyafram konusu açılmışken bir konuya değineyim.

Düşük bütçeli filmlerde 16mm tercih edilmesinin sebebi, negatif ve banyo masraflarını azaltmasının yanında, daha az ışığa ihtiyaç duymasıdır. Nasıl yani diyenlere açıklıyayım:

16mmnin çarpanı 2'dir. Dolayısıyla alan derinliği 35e göre daha fazladır. Bu da daha açık diyaframlarla alan derinliğini fazla arttırmadan çalışabilirsiniz demektir. Sayısal örnek vermek gerekirse (sayıları sallayarak yazıyorum), alan derinliği fazla dar olmayan bir görüntü çekeceğinizde 35'te 4.8 diyafram isterken az çok aynı alan derinliğine sahip görüntüyü 16'da 4 diyaframda çekebilirsiniz (tabii daha geniş açı bir objektif de lazım). Bu da 2 kat ışık yapar. Tabii dediğim gibi değerler tamamen sallama.

Bu kareyi çekmek istediğinizi düşünün, bu kadar geniş bir alan derinliği elde edebilmek için tam çerçeve bir kamerada diyaframı bayağı bir kısmanız gerekir, dolayısıyla oyuncuların gözleri karanlıkta kalacaktır, onları aydınlatmak için de ışığa ihtiyaç duyacaksınızdır (burada reflektör kurtarabilir belki ama kapalı bir yerde çekim yaptığınızı düşünün..). Çarpanlı kameralarda ise bu ihtiyaç azalacaktır.

Bu güç olarak ihtiyaç duyduğunuz ışığı azaltır (adet değil, güç miktarını). 550D ve 7D'nin 1.6 çarpanın 5D'ye avantajı buradadır ama tabii bizde dar alan derinliği fetişi sağolsun millet pek sallamıyor, biz de hiçbir net görüntü göremiyoruz tabii.

Bu bu arada bir tarafımdan salladığım bir teori değil, Movie Maker Magazine'de bağımsız bir film çeken g.y.'nin röportajında okudum ve şimşekler çaktı tabii beyinde. Şu an düşündüğüm şey küçülen görüntüleme alanının hassasiyet üzerine olan etkisi ama ona da hiç kafa yorasım yok. Yoranlar bize de söylesin.

Büyük sensör de daha az ışığa ihtiyaç duymuyor mu?. Sensörün daha geniş olduğundan dolayı?

şimdi daha çok seviyorum seni hayat, hadi...

 
Gönderildi : 04/02/2011 11:25 am
(@kokostarist)
Gönderi: 0
 

1.0.9 update 'i agc çözüyormu tek başına ?

 
Gönderildi : 05/02/2011 2:38 pm
(@mcfly)
Gönderi: 0
 

Magic Lantern Firmware yükleyen arkadaşlar, yüklenme şekli hakkında bilgi verebilir misiniz? Sitesinde okuduğum kadarıyla anladığım, normal offical firmware yükler gibi yüklemiyoruz. SD kartı bootable yapma, autoexec.bin, magic.cgf... Mesela merak ettiğim bu autoexec dosyasıyla SD karttan yapılan işlemi, bataryayı her çıkarıp taktığımızda yapıyor muyuz? Yada makinayı normal kapattığımızda açarken autoexec dosyasını bulunduran SD kart takılı halde mi açmak zorudnayız?

Bunu daha önce yapmış arkadaşlar tecrübelerini yazarsa güzel bir rehber olur bizim içinde.

"Pain is temporary, film is forever."
"You can't stop what's coming."

 
Gönderildi : 05/02/2011 5:14 pm
Sayfa 32 / 38
Paylaş: