En son hdd alışım takribi 2 yıl önce. Vatan mağazasına giderek, birebir ürünü elime alıp çıkmıştım. O günden bugüne 3 kez internet üzerinden hdd almaya yeltendim fakat hepsi hüsran. Fiyatı çok uygun olan refurbished disklerden haberim olmasına karşın, uygun fiyatlıları kovalıyorum ama hepsinde bir hinlik çıkıyor.
En son iki gün önce 611 liraya Amazon'da 3TB Seagate Barracuda buldum. 5900 rpm. Yedekleme için çok uygun. Sevinerek verdim siparişi, hatta buraya başlık açmayı düşündüm, siz de alın beyler diyecektim. Dedim bi' gelsin bakalım. Önce saçma sapan bir kargo şirketi sıkıntı oldu. AGT imiş ismi, şubeleri yok sadece eve teslim varmış. Akşama kadar evde kargo bekleyemem, şubeden kendim alayım dediğimde çözüm sunamıyorlar. Evinde uyuyan bir arkadaşa anahtarımı verip, "benim evde uyu, kargo gelince alırsın" diyerek ürünü teslim alabildim. Sonra eve gelince format atmaya kalktım fakat 3TB olması gereken disk 500GB çıktı. Diskin model numarasına kadar doğru, etiketlerde sıkıntı yok ve hiç iyi niyetli bir durum değil. İade edecem tabii, galiba paranın iadesi de 10 gün kadar sürdüğünden o arada parayı kullanıyorlar.
6 ay kadar önce de meşhur alışveriş sitelerinden birinden benzer bir sipariş vermiştim. Toshiba yerine Hitachi gelmişti, yine söylenenden düşük kapasitede. Eskiden aliexpress üzerinde sıkça görülen dolandırıcılıklar artık bizde de rahatça görülüyor. Ben bir daha online olarak hdd siparişi vereceğimi sanmıyorum.
Var mıdır tavsiye edebileceğiniz bir yer? Yoksa da ben sizleri uyarmış olayım.
Ben tüm hard disklerimi direk mağazaların fiziksel lokasyonlarından aldım.
Şimdilik bazen online almak istediğimde online alışverişi sadece fiziksel lokasyonu olan mağazaların bana yakın şubelerine yönlendirip teslim alıyorum.
Hem kargo ücretini ödemiyorum. Hem de ürünü orada hemen geri verme mümkün oluyor.
Ama harddisk i fiziksel lokasyonda nasıl hemen test edebileceksiniz o biraz sorun olabilir orada kapalı ortamda az da olsa fazladan kalma durumu söz konusu olduğunda.
Kazancınız neler olabilir:
1) Magaza içinde arama/bulma/bulamama süresi sıfır,
Oysa online sipariş edince merkez depodan direk şubeye yollanınca bulamama sorunu olmaz. Teslimat noktası genelde kapıya yakın olunca içeride dipteki muhtemel corona vakalarından daha uzak kalınır
2) Online alım daha ucuz olabiliyor, her ne kadar şubeden teslimat ı seçseniz de
3) Teslim alıp orada beğenmezseniz hemen iade edebilme fırsatı.
Geri kargoyla yollamak için onay bekleme, gönderecek kargocuyu evde bekleme, yollayınca, "bunu sen bozmuşsun, biz yollamadan ürün sağlamdı" cinliklerinden kurtulunur
Satıcı direk amazon değil ise satıcının iadede daha fazla sorun çıkarabilmesi gibi gibi
4) Ürünü teslim almadan önce ürünün orjinal ambalajının hiç açılmamış olmasına da dikkat ediyorum. "Biz kontrol için açmıştık" numaralarına inanmayın
Önerim: Mediamarkt ın bölgenizdeki şubesine istetin. Online da fiyatlar bazı zamanlar çok düşüyor mediamarkt da. Cuma akşamları galiba.
Vatan ı veya teknosa yı mediamarkt a göre daha fazla problemli bulduğum için ben tercih etmiyorum
Online hard disk alırken mesele "hit or miss" dedikleri o zaman. Ya beklediğin gibi sorunsuz geliyor ya da hüsran. Eğer fiziksel alımlarda da öyleyse bile şimdiye dek bana kötüsü denk gelmedi.
Ben elektronik ürünleri İnternet üzerinden satın almayı doğru bulmuyorum. Bu konuda biraz muhafazakarım. Elektronik ürünler inanılmaz fiyata duyarlı olduğundan, üç aşağı beş yukarı her yerde fiyatları aynı, bir yerde 100 lira olan ürün başka bir yerde 200 lira değil, olsa olsa 105 ya da 110 liradır. Harddisk her saniye aldığım bir şey değil, dolayısıyla çok takılmam fiyatına. Üç kuruş daha ucuz diye İnternet'i tercih etmem şahsen ben. Kargo gelir mi gelmez mi, ürün doğru ve sağlam teslim edilir mi, iadesi baş ağrıtır mı diye düşünmek istemem.
İnternet üzerinden almak zorunda kalsam, Trendyol gibi bir yeri tercih ederim. Bunun da çok basit bir sebebi var. Trendyol'daki satıcılar rekabetçi fiyat vermek ve müşteri memnuniyeti odaklı olmak zorundalar, Trendyol onları buna zorluyor. Yanlış ürün, hasarlı ürün, geç teslimat şansları yok. İadesi çok kolay. Puanlama sistemi var, her satıcı her siparişinden en yüksek puanı almak zorunda hissediyor kendini. Öte yandan zincir teknoloji marketlerinden sipariş verdiğinizde anonim bir depo çalışanı ya da satış temsilcisi işleminizi yapıyor. Hayattan bezmiş, aldığı asgari ücretten bunalmış, işini nefret ederek yapan, müşteriyi ve siparişi zerre umursamayan ve orada 3 ay çalıştıktan sonra başka bir kuruma geçecek bir insan işleminizi yapıyor. Vitrinde beklemiş teşhir ürünü de gelebilir, bozuk olduğu için iade edilmiş ayıplı mal da yollanabilir. Çağrı merkezlerinde mi sürüneceksin? Ölme eşeğim ölme...
Ben şahsen harddisk ihtiyacım olduğunda mahallemdeki bilgisayarcıdan alıyorum. Tanıdık artık, bana indirim yapıyor, bir sorun yaşasam anında değiştirir vs. Tabii ki bana gelişine bile verse harddiski, büyük bir teknoloji mağazasında daha uygun olabilir fiyatı, artık onu takip edip, kontrol edip, karşılaştırıp irdelemiyorum.