Yönetmenliğini yaptığım klip tüm muzik kanallarında.iyi seyirler.
emeğinize sağlık 1:04 ve sona dogru tekrar kadraja giren arkadaşı neden görüyoruz?
1990 lardan beri böyle kötü şarkı dinlememiştim 😀
klip gayet dinamik güzel olmuş 🙂
Türkiye'de klipler ne kadar kötüleşti ya, bu klip özelinde söylemiyorum, bütün klipler zaten böyle, bir yere tık dansçıları, ışık efekti vs...
Şöyle klipler yok artık, sıfır hikaye, sıfır yaratıcılık.
Misal şu da stüdyo ama çok severim, kendi içinde bir hikayesi var:
Ama işte dediğim gibi piyasanın mantığı bu, bu klip özelinde konuşmuyorum, bunlar ne allah aşkına:
Merhaba,
kendimden kısaca bahsedecek olursam: radyo t v sinema mezunuyum (10 sene önce)
prodüksiyon işleri yapıyorum. belgesel, tanıtım filmi ağırlıklı. Klip sektörüne henüz girmedim ama bir gün denersem fark yaratmadan bırakmam 🙂
Kliple ilgili aşağıda hata olarak gördüğüm şeyleri sıraladım. Ama genel olarak şunu söylemeliyim, klip sektörümüz rezalet.
Tamam bütçe çok önemli, bazen imkansız şartlarda ve fedakarlıklarla çekiliyor biliyorum ama kliplerin çoğunda şu var, abi gidelim bir terkedilmiş binaya orada gitarist, baterist çalar gibi yapsın, bizim
solist sanatçımız da kurumuş yapraklar üzerinde yalınayak yürüsün (dikkat yalınayak), ha bir de stüdyoda da bir çekim yapar aralara serpiştiştririz, oohh miss..Veya bu klip gibi stüdyoda basit bir çekim.
Bu anlayışı acil bırakmamız lazım.. Bütçe azsa bile yaratıcı işler çıkarılabilir.
Bu kadar ayağa düşen bir meslek icra etmek zor oluyor çünkü herkes yönetmen olduğunu sanıyor..
herkes birşeyler yapmakta özgür ama kirtletilen bir meslektir yönetmenlik.. (lafım tüm sektöre)
genel olarak klip tecrübesizlik, bilgisizlik dolu ve sıradan görünüyor. Detaylar aşağıda saygılar;
varan 1: o kablo ne abi? o kabloooooo neeeeeeeeee? ( eğretileme mi yapılıyor da biz anlamıyoruz yoksa bildiğin mal gibi duruyor mu orada yönetmen efendi) Kablo konseptin bir parçası deme şimdi 🙂
varan 2: sahneler arasında renk uyuşmazlıkları var. Beyaz fon kullanıyorsan iki şey çok önemlidir: ışık ve sonsuz fon hissi.. Bu ikisi de yapılamamış.
varan 3: mekan çok dar insanda klostorofobi yaratıyor. benim evdeki en küçük odada bile çeksen böyle darlanmazsın.
varan 4:bir görüntüyü diğer görüntünün üzerine opacity değerini sıçramalı şekilde bindirme hevesi, (hareketi, furyası) ve görüntüye brush efektleri vermek çok eskilerde kaldı.. İlk klibin bu diye onları yapmak zorunda değildin. Yani yıl 2016 hocam.
varan 5: tamam bütçe sınırlı belliki ama bunu, Yonca'nın sadece Y harfini yaptırarak vurgulamasaydın yahu 🙂 ben bunu planladım diyorsan da çok çirkin olmuş.
varan 6: klibin 1:35 süresindeki twerk harbiden twerk olamaz. estetik değil bir kere. Think about it.
varan 7: 0.6 ve 0.56 saniyedeki çekimde ve bir çok yerde tavan görünüyor. madem bu kadar çirkin bir tavan var neden alt çekim kullanılmış?
varan 8: Kullanılan yazı ve font net konuşayım rezalet. Yönetmen herşeyi bilmeyebilir o zaman da profesyonel destek alır mesela, grafik, görüntü yönetmeni, koreograf, ışık..
varan 9: 1:45'te sağdaki dansçı arkadaşın altında yerde duran şey nedir?
varan 10: 1:56'daki çekim açısı oldu mu şimdi?
varan 11: 3:01'deki çekim nedir ya? ne anlamı var?o nasıl ışık ve renk? o ne anlamsız bir hareket? Görmezden mi gelelim?
Merhaba,
kendimden kısaca bahsedecek olursam: radyo t v sinema mezunuyum (10 sene önce)
prodüksiyon işleri yapıyorum. belgesel, tanıtım filmi ağırlıklı. Klip sektörüne henüz girmedim ama bir gün denersem fark yaratmadan bırakmam 🙂
Kliple ilgili aşağıda hata olarak gördüğüm şeyleri sıraladım. Ama genel olarak şunu söylemeliyim, klip sektörümüz rezalet.
Tamam bütçe çok önemli, bazen imkansız şartlarda ve fedakarlıklarla çekiliyor biliyorum ama kliplerin çoğunda şu var, abi gidelim bir terkedilmiş binaya orada gitarist, baterist çalar gibi yapsın, bizim
solist sanatçımız da kurumuş yapraklar üzerinde yalınayak yürüsün (dikkat yalınayak), ha bir de stüdyoda da bir çekim yapar aralara serpiştiştririz, oohh miss..Veya bu klip gibi stüdyoda basit bir çekim.
Bu anlayışı acil bırakmamız lazım.. Bütçe azsa bile yaratıcı işler çıkarılabilir.
Bu kadar ayağa düşen bir meslek icra etmek zor oluyor çünkü herkes yönetmen olduğunu sanıyor..
herkes birşeyler yapmakta özgür ama kirtletilen bir meslektir yönetmenlik.. (lafım tüm sektöre)
genel olarak klip tecrübesizlik, bilgisizlik dolu ve sıradan görünüyor. Detaylar aşağıda saygılar;
varan 1: o kablo ne abi? o kabloooooo neeeeeeeeee? ( eğretileme mi yapılıyor da biz anlamıyoruz yoksa bildiğin mal gibi duruyor mu orada yönetmen efendi) Kablo konseptin bir parçası deme şimdi 🙂
varan 2: sahneler arasında renk uyuşmazlıkları var. Beyaz fon kullanıyorsan iki şey çok önemlidir: ışık ve sonsuz fon hissi.. Bu ikisi de yapılamamış.
varan 3: mekan çok dar insanda klostorofobi yaratıyor. benim evdeki en küçük odada bile çeksen böyle darlanmazsın.
varan 4:bir görüntüyü diğer görüntünün üzerine opacity değerini sıçramalı şekilde bindirme hevesi, (hareketi, furyası) ve görüntüye brush efektleri vermek çok eskilerde kaldı.. İlk klibin bu diye onları yapmak zorunda değildin. Yani yıl 2016 hocam.
varan 5: tamam bütçe sınırlı belliki ama bunu, Yonca'nın sadece Y harfini yaptırarak vurgulamasaydın yahu 🙂 ben bunu planladım diyorsan da çok çirkin olmuş.
varan 6: klibin 1:35 süresindeki twerk harbiden twerk olamaz. estetik değil bir kere. Think about it.
varan 7: 0.6 ve 0.56 saniyedeki çekimde ve bir çok yerde tavan görünüyor. madem bu kadar çirkin bir tavan var neden alt çekim kullanılmış?
varan 8: Kullanılan yazı ve font net konuşayım rezalet. Yönetmen herşeyi bilmeyebilir o zaman da profesyonel destek alır mesela, grafik, görüntü yönetmeni, koreograf, ışık..
varan 9: 1:45'te sağdaki dansçı arkadaşın altında yerde duran şey nedir?
varan 10: 1:56'daki çekim açısı oldu mu şimdi?
varan 11: 3:01'deki çekim nedir ya? ne anlamı var?o nasıl ışık ve renk? o ne anlamsız bir hareket? Görmezden mi gelelim?
🙂 Güzel tespitler.
Beyaz fon önünde izlenesi klipler var aslında, onları örnek almış galiba yönetmen arkadaş ama aksiyon yönünü, kadrajı, mizanseni oturtamayınca böyle amatörce bir şey olmuş. Şunlar beyaz fonlu az prodüksiyonlu iyi işlere örnek olabilir:
Videoyla ilgili siz çuvaldızı kendinize batırmışsınız, ben de müzik adına iğneyi alayım en azından.
Şarkının kalitesine göre klip normal kalıyor bana göre. Bu şarkıya bu video gidiyor. 3 çeşit vokal track haricinde 4-5 kanal ses anca var. Davullar haricindekiler de tamamen synth. Track sayısı kaliteyi belirlemez belki ama tembelliği ve basitliği belirler. Yabancı müzik forumlarında gördüğüm "laptopla yapılmış şarkı" diye bir küçümseme deyimi var. Bu şarkı da işte ondan. 10 yaşın üstünde herhangi bir çocuğun da yapabileceği kalitede. 2gb ram'le yapılabilecek şarkı :} Sistem hiç zorlanmamıştır.
Bu şarkı niye bu kadar basit? Çünkü bir hikayesi, bir şey anlatma çabası yok. 20 yaş altına hitaben, atarlı sözler iyi tutuyo, eski sevgiliye laf sokalım biz mantığıyla yazılmış, farklı olması ve akılda kalması adına da "aha" eklenmiş. Hepsinin sonucunda sanatsallıktan uzak, piyasa işi, ısmarlama bir şarkı yapılmış. Şarkı yapılırken tek amaç var, bir şarkı yapmak. Bunun yanında bir şey anlatılsa, şarkının bir kompozisyonu olsa, klibi çeken yönetmen de oradan bir şeyler düşünebilir. Nitekim, "görecen düğünümü" sözünden dolayı 3:01'deki sahne çekilmiş. En azından o duvak bu nedenle takılmıştır :} Bilmiyorum ama böyle bir şarkıya klip çekmek de zor olsa gerek diye düşünüyorum.
Takip ettiğim bazı yabancı gruplar var, genelde pek klip çekmiyorlar ve röportajlarda neden video yapmıyorsunuz vs. diye sorulduğunda, "o ayrı bir iş, bir çeşit kısa film gibi bir şeyler çekmek lazım, vaktimiz yok ama yapmak isteriz" diye cevaplar veriyorlar. Yani adamlar yaptıkları işi önemsiyor. Kötü bir videom olsun istemiyorlar. Günü kurtaracak iş yapmayı kendilerine yakıştırmıyorlar. Bizdeki pop kesim maalesef böyle bir kaygı taşımıyor. Belki bu bahsettiğim grupların parası yetersiz, klip için bütçe oluşturmaya çalışıyorlar fakat bizimkilerin elinde bir hikaye olmadığı için, benim anladığım kadarıyla "şu kadar paramız var, bize ordan uygun bi klip sar" diye sipariş veriyorlar. Müzisyenler işe başlarken özenle başlasalar, gerisi de öyle devam eder ve her şey daha güzel olur :}
Saygılarımla.
Videoyla ilgili siz çuvaldızı kendinize batırmışsınız, ben de müzik adına iğneyi alayım en azından.
Şarkının kalitesine göre klip normal kalıyor bana göre. Bu şarkıya bu video gidiyor. 3 çeşit vokal track haricinde 4-5 kanal ses anca var. Davullar haricindekiler de tamamen synth. Track sayısı kaliteyi belirlemez belki ama tembelliği ve basitliği belirler. Yabancı müzik forumlarında gördüğüm "laptopla yapılmış şarkı" diye bir küçümseme deyimi var. Bu şarkı da işte ondan. 10 yaşın üstünde herhangi bir çocuğun da yapabileceği kalitede. 2gb ram'le yapılabilecek şarkı :} Sistem hiç zorlanmamıştır.
Bu şarkı niye bu kadar basit? Çünkü bir hikayesi, bir şey anlatma çabası yok. 20 yaş altına hitaben, atarlı sözler iyi tutuyo, eski sevgiliye laf sokalım biz mantığıyla yazılmış, farklı olması ve akılda kalması adına da "aha" eklenmiş. Hepsinin sonucunda sanatsallıktan uzak, piyasa işi, ısmarlama bir şarkı yapılmış. Şarkı yapılırken tek amaç var, bir şarkı yapmak. Bunun yanında bir şey anlatılsa, şarkının bir kompozisyonu olsa, klibi çeken yönetmen de oradan bir şeyler düşünebilir. Nitekim, "görecen düğünümü" sözünden dolayı 3:01'deki sahne çekilmiş. En azından o duvak bu nedenle takılmıştır :} Bilmiyorum ama böyle bir şarkıya klip çekmek de zor olsa gerek diye düşünüyorum.
Takip ettiğim bazı yabancı gruplar var, genelde pek klip çekmiyorlar ve röportajlarda neden video yapmıyorsunuz vs. diye sorulduğunda, "o ayrı bir iş, bir çeşit kısa film gibi bir şeyler çekmek lazım, vaktimiz yok ama yapmak isteriz" diye cevaplar veriyorlar. Yani adamlar yaptıkları işi önemsiyor. Kötü bir videom olsun istemiyorlar. Günü kurtaracak iş yapmayı kendilerine yakıştırmıyorlar. Bizdeki pop kesim maalesef böyle bir kaygı taşımıyor. Belki bu bahsettiğim grupların parası yetersiz, klip için bütçe oluşturmaya çalışıyorlar fakat bizimkilerin elinde bir hikaye olmadığı için, benim anladığım kadarıyla "şu kadar paramız var, bize ordan uygun bi klip sar" diye sipariş veriyorlar. Müzisyenler işe başlarken özenle başlasalar, gerisi de öyle devam eder ve her şey daha güzel olur :}
Saygılarımla.
müthiş bi yorum olmuş 🙂
Merhaba,
kendimden kısaca bahsedecek olursam: radyo t v sinema mezunuyum (10 sene önce)
prodüksiyon işleri yapıyorum. belgesel, tanıtım filmi ağırlıklı. Klip sektörüne henüz girmedim ama bir gün denersem fark yaratmadan bırakmam 🙂
Kliple ilgili aşağıda hata olarak gördüğüm şeyleri sıraladım. Ama genel olarak şunu söylemeliyim, klip sektörümüz rezalet.
Tamam bütçe çok önemli, bazen imkansız şartlarda ve fedakarlıklarla çekiliyor biliyorum ama kliplerin çoğunda şu var, abi gidelim bir terkedilmiş binaya orada gitarist, baterist çalar gibi yapsın, bizim
solist sanatçımız da kurumuş yapraklar üzerinde yalınayak yürüsün (dikkat yalınayak), ha bir de stüdyoda da bir çekim yapar aralara serpiştiştririz, oohh miss..Veya bu klip gibi stüdyoda basit bir çekim.
Bu anlayışı acil bırakmamız lazım.. Bütçe azsa bile yaratıcı işler çıkarılabilir.
Bu kadar ayağa düşen bir meslek icra etmek zor oluyor çünkü herkes yönetmen olduğunu sanıyor..
herkes birşeyler yapmakta özgür ama kirtletilen bir meslektir yönetmenlik.. (lafım tüm sektöre)
genel olarak klip tecrübesizlik, bilgisizlik dolu ve sıradan görünüyor. Detaylar aşağıda saygılar;
varan 1: o kablo ne abi? o kabloooooo neeeeeeeeee? ( eğretileme mi yapılıyor da biz anlamıyoruz yoksa bildiğin mal gibi duruyor mu orada yönetmen efendi) Kablo konseptin bir parçası deme şimdi 🙂
varan 2: sahneler arasında renk uyuşmazlıkları var. Beyaz fon kullanıyorsan iki şey çok önemlidir: ışık ve sonsuz fon hissi.. Bu ikisi de yapılamamış.
varan 3: mekan çok dar insanda klostorofobi yaratıyor. benim evdeki en küçük odada bile çeksen böyle darlanmazsın.
varan 4:bir görüntüyü diğer görüntünün üzerine opacity değerini sıçramalı şekilde bindirme hevesi, (hareketi, furyası) ve görüntüye brush efektleri vermek çok eskilerde kaldı.. İlk klibin bu diye onları yapmak zorunda değildin. Yani yıl 2016 hocam.
varan 5: tamam bütçe sınırlı belliki ama bunu, Yonca'nın sadece Y harfini yaptırarak vurgulamasaydın yahu 🙂 ben bunu planladım diyorsan da çok çirkin olmuş.
varan 6: klibin 1:35 süresindeki twerk harbiden twerk olamaz. estetik değil bir kere. Think about it.
varan 7: 0.6 ve 0.56 saniyedeki çekimde ve bir çok yerde tavan görünüyor. madem bu kadar çirkin bir tavan var neden alt çekim kullanılmış?
varan 8: Kullanılan yazı ve font net konuşayım rezalet. Yönetmen herşeyi bilmeyebilir o zaman da profesyonel destek alır mesela, grafik, görüntü yönetmeni, koreograf, ışık..
varan 9: 1:45'te sağdaki dansçı arkadaşın altında yerde duran şey nedir?
varan 10: 1:56'daki çekim açısı oldu mu şimdi?
varan 11: 3:01'deki çekim nedir ya? ne anlamı var?o nasıl ışık ve renk? o ne anlamsız bir hareket? Görmezden mi gelelim?
🙂 Güzel tespitler.
Beyaz fon önünde izlenesi klipler var aslında, onları örnek almış galiba yönetmen arkadaş ama aksiyon yönünü, kadrajı, mizanseni oturtamayınca böyle amatörce bir şey olmuş. Şunlar beyaz fonlu az prodüksiyonlu iyi işlere örnek olabilir:
Aynen bunu demek istedim 🙂 Mesela örnek verdiğin bu iki klip inanılmaz bütçelerle çekilmedi eminimki ama en azından amatör değil, rahatsız etmiyor.
2 video paylaşacağım bir bakın isterim nasıl büyük bütçeler harcanmış bu stüdyo klipleri için, özellikle Gotye - Somebody That I Used To Know klibi sanırım yüzüklerin efendisi için harcanan para kadar bir bütçeyle yapılmış yoksa bunu çekmek imkansız olurdu 🙂 mesele kreatif olabilmektedir, bütçe bahanedir.
2 gb ram' yapılacak şarkı 🙂 çok ağır oldu ama gerçekler acıdır. İşin müziği ile ilgili yorumlardan faydalandım, teşekkürler, 3.01'deki sahne acınası bir sahne ben bu klibi çeken arkadaşı yermek veya bir zafer kazanmak için yazmıyorum bunları, bu bir çekişme değil dost tavsiyeleri. Böyle bir şarkıya klip çekmek zor olur demişsin mesela ama bir arkadaşımla düşündük düşük bütçeli iyi fikirler nasıl olur diye, ayak üstü bile 2 fikir çıktı, şarkı içeriğine uygun fikirler :
1- Genç bir kız okulda sınıfta derstedir ve sınıftaki bir çocuktan hoşlanıyıordur ama çocuk ona pas vermiyordur. Bu arada sınıf hocası yonca evcimik.. kız çocuğa bakarken yonca evcimik şarkı söylemye başlar. Kız sürekli çocuğun önüne çıkmaya çalışır, kitaplarını onun önünde düşürür vb.. bla bla bla ..
evet bu da basit ama en azından izlettirir kendini.
2-Haydi stüdyo fikri bulalım; estetik dançılarla gölgenin etkin olduğu ışığın mükemmel kullanıldığı bir klip yapılabilirdi.
sonuç itibariyle evet müziğin kötü olması klibi etkiler ama iyi bir yönetmenin bahanesi bu olamaz..
saygılar