Forum

TEK NEFES // Teaser
 

TEK NEFES // Teaser

6 Gönderi
3 Üyeler
0 Reactions
1,532 Görüntüleme
(@sentetix)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

@tarıktastekin in üstüme yıktığı projenin teaserı. İyi Seyirler

Kafalar paylaştıkça güzelleşir. @beta

 
Gönderildi : 02/06/2015 2:21 am
(@sentetix)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

Olmadı sonra şaaparız ya. Çok şeapmayın 😛

Kafalar paylaştıkça güzelleşir. @beta

 
Gönderildi : 04/06/2015 1:30 am
(@paciente)
Gönderi: 0
 

Renkler burada da çok hoşuma gitti. Renk işine hakim olduğunuz belli. Formülü de paylaşırsanız sevinirim.
Teaser daha sakin olmalı diye düşünüyorum. Hele sonundaki "yakında" yazısı bana hep itici gelmiştir. Biraz meraklandırsın adı üstünde teaser işte:)
Bu bir yana gene güzel bir kısa izleyeceğimizi düşünüyorum.

 
Gönderildi : 04/06/2015 2:05 am
(@secretdirector)
Gönderi: 32
 

Ben renkler konusunda aynı fikirde değilim malesef. Renk paleti ve CC yaklaşımı her resimde farklı telden çalıyor gibi görünüyor. Değirmenli planda o kadar çok macenta ağırlığı var ki, gökyüzü gerçekliğini yitirmiş.

Kızın tekli konuştuğu planı çok uzun. Lafları zaten duyulmuyor ama yüzünde merak uyandıracak bir final ifadesi de oluşmuyor. Sesi duymadığımız zaman, konuşan bir karakteri izliyorsak, haddinden biraz fazla gördüğümüzde rahatsız oluruz. Duymak isteriz. Anlamak.

Teaser, bir konuda merak uyandırması gereken kısa fragmanlardır. Bu teaser'da sorun seyirciye hiç bir bilgi verilmediği için merakın da uyanmaması. O yüzden 'tease' olmuyoruz aslında.

Planları sırayla düşünürsek, tek gördüğümüz ve öğrendiğimiz "bir terzi atelyesi var, bir de birbirleriyle çıkan kız ve erkek. Akşam çocuk evine camdan giriyor." Gördüğün gibi bu cümle merak uyandırmıyor.

Nasıl merak uyandırabilirdin?
Evet kızla çocuğu gösterdin. Gece yürüyüş planını attın. Değirmen önünde oturdular, sırtına atladı, o planlardan sonra araya filmdeki çatışmayı yaratacak olan karakteri gösterdin, ve ardından o sorun üzerine 'bizim' çiftin kavgaları, çatışmaları, ya da sevgililerden birinin gidiş planı üzerine diğerinin üzgün görüntüsü vs.
Ya da filmin tam kriz noktasındaki, yani son üçte birindeki bir kaç planı kısa kısa, anlaşılmaz şekilde sıralayışın. Şimdi bir ilişkinin bir sürecini gördük, ve merak ettik:
Sorunları neydi? Ya da nasıl çözdüler? Ya da, ne oldu?

Tabi filmi hiç bilmeden yazıyorum bunları. Ama elbette filminde bir ana çatışma noktası, kriz, ve çözülme kısımları olacaktır. Eğer onlar yoksa zaten ortada -genellikle- bir film yoktur, diyebiliriz.

Teknik yorumlara gelirsek;
Her bir plandan cut-to-black şeklinde çıkıp, hemen bir kare bitişiğine fade-in koyduğunda bir göz rahatsızlığı oluşuyor. Özellikle bu kadar sert bir geçiş stilini ses efekti ile desteklemediğinde. Yani ardı ardına gelen fotolar gibi bir ses kullanabilirdin. Kısık da olsa. Böyle bir reklam stiline gidebilirdin.
Bir de fade-in'lerinin farklı uzunluklarda olması da rahatsız edici. Bu kadar kısa bir teaser'da bunlar hep aynı uzunlukta olmalı. Mesela camdan girme planı o kadar yavş açılıyor ki...
Ayrıca burada kullandığın o tüm planların uzunlukları da birbirbirine daha yakın olsa çok daha iyi olacaktı. Bir iç ritme sahibiz hepimiz, müzik de çalıyor altta, otomatik olarak asenkronu farkediyoruz.
Planlar arasında gece gündüz geçişleri de teaser'ını zedeliyor. 3. saniyedeki gece yürüyüş planını hiç koymasan, tamamen gündüz planlarıyla ve rahat okunan planlarla teaser'ın daha iyi başlayacaktı. Gece planı rahat da okunmuyor. İkinci plan olan 'popo planı'nı da saymıyorum. Ardından gelen planla sevgilileri aynı mekan ve aynı durumda görmediğimize göre o plan bundan başka bir hizmette bulunmuyor.

Baştaki müzik güzel, görüntülerle de uyumlu. Ama YAKINDA kısmına koyduğun Pirates of The Caribbean müziği bu filme göre çok sert, çok iddialı. Bazı müzikleri çok sevebiliriz, çok etkileyici bulabiliriz, ama bu onlar her filme her görüntüye uyar demek değildir. O ana kadar bir aşk filmi olduğunu düşündüğümüz filme, (kriz noktasını ya da varsa macera noktasını görmedik filmin) o sonda çaldığın müzik kadar epik, macera, heyecan temalarını tüm notalarında barındıran bir müzik olmamış.

Bu arada, teaser'da her zaman filmin adı yazmalıdır. YouTube'daki video adında yazması önemli değil. Hatta YAKINDA yazmayıp sadece TEK NEFES yazsan, daha karizmatik olurdu.

Çok şey yazmış olabilirim... Ama sana yardım için zaman ayırdım. Dostane olduğuna emin ol.
Moral verici şeyler yazmam beklenebilirdi... Ama sana iki saniyelik moral boost değil müspet şeyler faydalı olur.
Beğenmemiş olmam seni üzebilir... Ama seni daha iyi sinemacı yapar.

İyi filmler, iyi çekimler...

 
Gönderildi : 04/06/2015 4:02 am
(@sentetix)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

Renkler burada da çok hoşuma gitti. Renk işine hakim olduğunuz belli. Formülü de paylaşırsanız sevinirim.
Teaser daha sakin olmalı diye düşünüyorum. Hele sonundaki "yakında" yazısı bana hep itici gelmiştir. Biraz meraklandırsın adı üstünde teaser işte:)
Bu bir yana gene güzel bir kısa izleyeceğimizi düşünüyorum. renkleri beğenmene sevindim. Özel bir formül yok aslında biraz görsel ayırtedicilik diyebilirim 🙂
Ben renkler konusunda aynı fikirde değilim malesef. Renk paleti ve CC yaklaşımı her resimde farklı telden çalıyor gibi görünüyor. Değirmenli planda o kadar çok macenta ağırlığı var ki, gökyüzü gerçekliğini yitirmiş.

Kızın tekli konuştuğu planı çok uzun. Lafları zaten duyulmuyor ama yüzünde merak uyandıracak bir final ifadesi de oluşmuyor. Sesi duymadığımız zaman, konuşan bir karakteri izliyorsak, haddinden biraz fazla gördüğümüzde rahatsız oluruz. Duymak isteriz. Anlamak.

Teaser, bir konuda merak uyandırması gereken kısa fragmanlardır. Bu teaser'da sorun seyirciye hiç bir bilgi verilmediği için merakın da uyanmaması. O yüzden 'tease' olmuyoruz aslında.

Planları sırayla düşünürsek, tek gördüğümüz ve öğrendiğimiz "bir terzi atelyesi var, bir de birbirleriyle çıkan kız ve erkek. Akşam çocuk evine camdan giriyor." Gördüğün gibi bu cümle merak uyandırmıyor.

Nasıl merak uyandırabilirdin?
Evet kızla çocuğu gösterdin. Gece yürüyüş planını attın. Değirmen önünde oturdular, sırtına atladı, o planlardan sonra araya filmdeki çatışmayı yaratacak olan karakteri gösterdin, ve ardından o sorun üzerine 'bizim' çiftin kavgaları, çatışmaları, ya da sevgililerden birinin gidiş planı üzerine diğerinin üzgün görüntüsü vs.
Ya da filmin tam kriz noktasındaki, yani son üçte birindeki bir kaç planı kısa kısa, anlaşılmaz şekilde sıralayışın. Şimdi bir ilişkinin bir sürecini gördük, ve merak ettik:
Sorunları neydi? Ya da nasıl çözdüler? Ya da, ne oldu?

Tabi filmi hiç bilmeden yazıyorum bunları. Ama elbette filminde bir ana çatışma noktası, kriz, ve çözülme kısımları olacaktır. Eğer onlar yoksa zaten ortada -genellikle- bir film yoktur, diyebiliriz.

Teknik yorumlara gelirsek;
Her bir plandan cut-to-black şeklinde çıkıp, hemen bir kare bitişiğine fade-in koyduğunda bir göz rahatsızlığı oluşuyor. Özellikle bu kadar sert bir geçiş stilini ses efekti ile desteklemediğinde. Yani ardı ardına gelen fotolar gibi bir ses kullanabilirdin. Kısık da olsa. Böyle bir reklam stiline gidebilirdin.
Bir de fade-in'lerinin farklı uzunluklarda olması da rahatsız edici. Bu kadar kısa bir teaser'da bunlar hep aynı uzunlukta olmalı. Mesela camdan girme planı o kadar yavş açılıyor ki...
Ayrıca burada kullandığın o tüm planların uzunlukları da birbirbirine daha yakın olsa çok daha iyi olacaktı. Bir iç ritme sahibiz hepimiz, müzik de çalıyor altta, otomatik olarak asenkronu farkediyoruz.
Planlar arasında gece gündüz geçişleri de teaser'ını zedeliyor. 3. saniyedeki gece yürüyüş planını hiç koymasan, tamamen gündüz planlarıyla ve rahat okunan planlarla teaser'ın daha iyi başlayacaktı. Gece planı rahat da okunmuyor. İkinci plan olan 'popo planı'nı da saymıyorum. Ardından gelen planla sevgilileri aynı mekan ve aynı durumda görmediğimize göre o plan bundan başka bir hizmette bulunmuyor.

Baştaki müzik güzel, görüntülerle de uyumlu. Ama YAKINDA kısmına koyduğun Pirates of The Caribbean müziği bu filme göre çok sert, çok iddialı. Bazı müzikleri çok sevebiliriz, çok etkileyici bulabiliriz, ama bu onlar her filme her görüntüye uyar demek değildir. O ana kadar bir aşk filmi olduğunu düşündüğümüz filme, (kriz noktasını ya da varsa macera noktasını görmedik filmin) o sonda çaldığın müzik kadar epik, macera, heyecan temalarını tüm notalarında barındıran bir müzik olmamış.

Bu arada, teaser'da her zaman filmin adı yazmalıdır. YouTube'daki video adında yazması önemli değil. Hatta YAKINDA yazmayıp sadece TEK NEFES yazsan, daha karizmatik olurdu.

Çok şey yazmış olabilirim... Ama sana yardım için zaman ayırdım. Dostane olduğuna emin ol.
Moral verici şeyler yazmam beklenebilirdi... Ama sana iki saniyelik moral boost değil müspet şeyler faydalı olur.
Beğenmemiş olmam seni üzebilir... Ama seni daha iyi sinemacı yapar.

İyi filmler, iyi çekimler...
öncelikle zaman ayırıp detaylı inceleme yaptığın için teşekkürler. Değindiğin her nokta da haklısın. Üzerimde çok eğreti duruyor proje hala benimseyemedim. En başta belirttiğim gibi fabrikadan bi arkadaşın yoğunluğu olduğu için üzerime aldım projeyi. Ekipteki diğer arkadaşların somut bir şeyler görmek istemesi üzerine alelacele yapılmış teknik detaylara derinlemesine inilmemiş, font seçimi yapılmamış hatta kurgu bittiğinde hala ismi olmayan youtube a koyarken isimlendirdiğim bir film projesi. Belki film bile olmayacak. Video gibi kalacak.Çok ciddi bir twist durumu çatışma yok genelinde. Müzik kendi müziği değil yani filmde bu müzikleri duymayacaksınız. Kaba kurgu bittiğinde atmosfere uygun müziklerini kendimiz yapacağız. Durum budur. Selamlar

Kafalar paylaştıkça güzelleşir. @beta

 
Gönderildi : 04/06/2015 1:30 pm
(@sentetix)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

Renkler burada da çok hoşuma gitti. Renk işine hakim olduğunuz belli. Formülü de paylaşırsanız sevinirim.
Teaser daha sakin olmalı diye düşünüyorum. Hele sonundaki "yakında" yazısı bana hep itici gelmiştir. Biraz meraklandırsın adı üstünde teaser işte:)
Bu bir yana gene güzel bir kısa izleyeceğimizi düşünüyorum. renkleri beğenmene sevindim. Özel bir formül yok aslında biraz görsel ayırtedicilik diyebilirim 🙂
Ben renkler konusunda aynı fikirde değilim malesef. Renk paleti ve CC yaklaşımı her resimde farklı telden çalıyor gibi görünüyor. Değirmenli planda o kadar çok macenta ağırlığı var ki, gökyüzü gerçekliğini yitirmiş.

Kızın tekli konuştuğu planı çok uzun. Lafları zaten duyulmuyor ama yüzünde merak uyandıracak bir final ifadesi de oluşmuyor. Sesi duymadığımız zaman, konuşan bir karakteri izliyorsak, haddinden biraz fazla gördüğümüzde rahatsız oluruz. Duymak isteriz. Anlamak.

Teaser, bir konuda merak uyandırması gereken kısa fragmanlardır. Bu teaser'da sorun seyirciye hiç bir bilgi verilmediği için merakın da uyanmaması. O yüzden 'tease' olmuyoruz aslında.

Planları sırayla düşünürsek, tek gördüğümüz ve öğrendiğimiz "bir terzi atelyesi var, bir de birbirleriyle çıkan kız ve erkek. Akşam çocuk evine camdan giriyor." Gördüğün gibi bu cümle merak uyandırmıyor.

Nasıl merak uyandırabilirdin?
Evet kızla çocuğu gösterdin. Gece yürüyüş planını attın. Değirmen önünde oturdular, sırtına atladı, o planlardan sonra araya filmdeki çatışmayı yaratacak olan karakteri gösterdin, ve ardından o sorun üzerine 'bizim' çiftin kavgaları, çatışmaları, ya da sevgililerden birinin gidiş planı üzerine diğerinin üzgün görüntüsü vs.
Ya da filmin tam kriz noktasındaki, yani son üçte birindeki bir kaç planı kısa kısa, anlaşılmaz şekilde sıralayışın. Şimdi bir ilişkinin bir sürecini gördük, ve merak ettik:
Sorunları neydi? Ya da nasıl çözdüler? Ya da, ne oldu?

Tabi filmi hiç bilmeden yazıyorum bunları. Ama elbette filminde bir ana çatışma noktası, kriz, ve çözülme kısımları olacaktır. Eğer onlar yoksa zaten ortada -genellikle- bir film yoktur, diyebiliriz.

Teknik yorumlara gelirsek;
Her bir plandan cut-to-black şeklinde çıkıp, hemen bir kare bitişiğine fade-in koyduğunda bir göz rahatsızlığı oluşuyor. Özellikle bu kadar sert bir geçiş stilini ses efekti ile desteklemediğinde. Yani ardı ardına gelen fotolar gibi bir ses kullanabilirdin. Kısık da olsa. Böyle bir reklam stiline gidebilirdin.
Bir de fade-in'lerinin farklı uzunluklarda olması da rahatsız edici. Bu kadar kısa bir teaser'da bunlar hep aynı uzunlukta olmalı. Mesela camdan girme planı o kadar yavş açılıyor ki...
Ayrıca burada kullandığın o tüm planların uzunlukları da birbirbirine daha yakın olsa çok daha iyi olacaktı. Bir iç ritme sahibiz hepimiz, müzik de çalıyor altta, otomatik olarak asenkronu farkediyoruz.
Planlar arasında gece gündüz geçişleri de teaser'ını zedeliyor. 3. saniyedeki gece yürüyüş planını hiç koymasan, tamamen gündüz planlarıyla ve rahat okunan planlarla teaser'ın daha iyi başlayacaktı. Gece planı rahat da okunmuyor. İkinci plan olan 'popo planı'nı da saymıyorum. Ardından gelen planla sevgilileri aynı mekan ve aynı durumda görmediğimize göre o plan bundan başka bir hizmette bulunmuyor.

Baştaki müzik güzel, görüntülerle de uyumlu. Ama YAKINDA kısmına koyduğun Pirates of The Caribbean müziği bu filme göre çok sert, çok iddialı. Bazı müzikleri çok sevebiliriz, çok etkileyici bulabiliriz, ama bu onlar her filme her görüntüye uyar demek değildir. O ana kadar bir aşk filmi olduğunu düşündüğümüz filme, (kriz noktasını ya da varsa macera noktasını görmedik filmin) o sonda çaldığın müzik kadar epik, macera, heyecan temalarını tüm notalarında barındıran bir müzik olmamış.

Bu arada, teaser'da her zaman filmin adı yazmalıdır. YouTube'daki video adında yazması önemli değil. Hatta YAKINDA yazmayıp sadece TEK NEFES yazsan, daha karizmatik olurdu.

Çok şey yazmış olabilirim... Ama sana yardım için zaman ayırdım. Dostane olduğuna emin ol.
Moral verici şeyler yazmam beklenebilirdi... Ama sana iki saniyelik moral boost değil müspet şeyler faydalı olur.
Beğenmemiş olmam seni üzebilir... Ama seni daha iyi sinemacı yapar.

İyi filmler, iyi çekimler...
öncelikle zaman ayırıp detaylı inceleme yaptığın için teşekkürler. Değindiğin her nokta da haklısın. Üzerimde çok eğreti duruyor proje hala benimseyemedim. En başta belirttiğim gibi fabrikadan bi arkadaşın yoğunluğu olduğu için üzerime aldım projeyi. Ekipteki diğer arkadaşların somut bir şeyler görmek istemesi üzerine alelacele yapılmış teknik detaylara derinlemesine inilmemiş, font seçimi yapılmamış hatta kurgu bittiğinde hala ismi olmayan youtube a koyarken isimlendirdiğim bir film projesi. Belki film bile olmayacak. Video gibi kalacak.Çok ciddi bir twist durumu çatışma yok genelinde. Müzik kendi müziği değil yani filmde bu müzikleri duymayacaksınız. Kaba kurgu bittiğinde atmosfere uygun müziklerini kendimiz yapacağız. Durum budur. Selamlar

Kafalar paylaştıkça güzelleşir. @beta

 
Gönderildi : 04/06/2015 1:31 pm
Paylaş: