ekip olarak ilk reklam filmimiz. iyi seyirler.
İlk reklam filmini çeken bir ekip için söylenecek olumsuz pek bir şey yok. Yalnız, 1:07 - 1:23 arası hariç. Bu plan genel ambiansın çok dışında kalmış. Sanki başka bir ekip tarafından çekilmiş ve montajlanmış gibi duruyor. Bunun dışında renkler sıcak, özellikle de oyuncu arkadaş çok sıcak. Filminizi bir kaç basamak üste taşımış, kendisini tebrik etmek gerek. Zannedersem sinema salonları için düşünüldü. İlk reklam filmi için çok başarılı görünüyor, istikbal vaad ediyor. Müzik seçimi de güzel.
0:17 - 0:27 arasında izleyenleri biraz olsun aydınlatabilseydiniz güzel olurdu kanaatindeyim. 12 V bir spot (basitçe bir şey, otomobil farı dahi olur) ve bir akü iş görürdü. Böyle de güzel, tebrikler.
Hakkınızı vermek gerek, ben gayet beğendim ve yukarıda belirtilen o plan dışında beni rahatsız eden başka bir yer olmadı. Başarılarınızın artarak devam etmesi dileğiyle...
yaşamak mı zor yoksa yuvarlak masa aks mı?
yorumlar için teşekkür ederim. 1:07 - 1:23 arası benim de içime sinmemişti. çekim planını yolda yapmak hiç akıl kârı bir iş değil 🙂 müziğe uygun olması için uzattık. peki 0:17 - 0:27 arası ışık kullansaydık sarı ışık mı tercih etmeliydik? sizce müziğin arkasında hafif olarak şehrin sesi verilmeli miydi?
reklam filmi olarak sunuyorsanız! ben begenmedim, teknik ya da renk açısından bir sorunu yok yanlız süre ve mental kurgu olmamış. Kimse boyle bir seyi seyredip urune ya da hizmete odaklanacak kadar sabırlı olmaz, bu kısa film tadında olmuş. Ayrıca ürün reklamı düşünülüyorsa daha kısa ve daha genele hitap eden - etkili kurguları düşünmeniz gerekir. Reklam filmi olarak soruyorsanız benden sınıfta kalır, ancak renk doku görüntü kalitesi iyi. İlk reklamımız dediğiniz için size bir kaç ufak abi tavsiyesi vermek isterim. Öncelikle reklamınızın amacını belirleyin, sonra verilen ya da istenilen süreyi tam yarısı kadar düşünün, gereksiz plan ve anlatım derinliğinden kaçının yazılarınıza text sloganlarınıza hem typografik acıdan hem de anlam imla açısından dikkat edin ( hayatınızı yaşamayı ertelemeyin yerine hayatı yaşamayı ertelemeyin gibi ), mutlaka firmanın orjinal logosunu kullanın ( ki sırf bu açıdan bile sizin bu çekiminizin profesyonel dünyada değeri olmaz) , okunabilir olmasına ve bak gör kıvamına dikkat edin ve mental kontrast konusunda dikkatli olun. Bu ne demek derseniz zıtlıkların birlikte kullanılması diye kısaca özetleyebilirim. Mesela bir civ civ alın dikenli tellerin içine atın ve fotografını cekin, fotografa bakan hayvanseverler "aman civ civ tehlikede dikenli tellerin arasında yazık" mantığıyla bakarken belki başka bir kesim de " ne guzel civ civ dikenli tellerin arasında ne heycanlı acaba ne zaman dikenli teller civ cive batacak" diye bakarlar civ civin üzerine markanızı yazın artık resminize bakan hangi psikioloji ile bakarsa baksın markanızı anımsayacaktır. Örneğimizin elemanları "civ civ" ve "dikenli tel" biraz uç örnek olabilir ama basitce kontrastı zıtlıkları bir arada kullanmayı öğrenirseniz reklam sunum işinin yarı yolunu kat etmiş sayılabilirsiniz. Başka örneklerde verilebilir... Size tavsiyem eğer bu işi firmaya teslim etmediyseniz teslim etmeyin ve yeni baştan çekin...en azından firmanın sloganını düzeltin okunabilir hale getirin ve firmanın orjinal logosunu kullanın
kötü iş kötü iştir en iyi teknoloji kullanılsa bile; iyi iş iyi iştir sadece kağıt kalem olsa bile....
yorumlar için teşekkür ederim. 1:07 - 1:23 arası benim de içime sinmemişti. çekim planını yolda yapmak hiç akıl kârı bir iş değil 🙂 müziğe uygun olması için uzattık. peki 0:17 - 0:27 arası ışık kullansaydık sarı ışık mı tercih etmeliydik? sizce müziğin arkasında hafif olarak şehrin sesi verilmeli miydi?
Filmin bütününe uygunluğu ve sıcaklığı açısından sarı ışık. Daha sonra cc'da ince ayarlamalar yapılabilir. Eğer ortam sesini tamamen keserseniz izleyiciyi görünen ortamdan alıp kendi oluşturduğunuz atmosfere çekebilirsiniz. Ortam sesini verdiğinizde daha realistik bir hava oluşur ve izleyici oyuncuyu gördüğü ortamda bir figür olarak değerlendirir. Gösteri esnasında kesip Si-ser'e girerken verilebilir, keman çalarken tekrar kesilebilir diye düşünüyorum. Buna oluşturmak istediğiniz etki doğrultusunda karar verebilirsiniz.
reklam filmi olarak sunuyorsanız! ben begenmedim, teknik ya da renk açısından bir sorunu yok yanlız süre ve mental kurgu olmamış. Kimse boyle bir seyi seyredip urune ya da hizmete odaklanacak kadar sabırlı olmaz, bu kısa film tadında olmuş. Ayrıca ürün reklamı düşünülüyorsa daha kısa ve daha genele hitap eden - etkili kurguları düşünmeniz gerekir. Reklam filmi olarak soruyorsanız benden sınıfta kalır, ancak renk doku görüntü kalitesi iyi. İlk reklamımız dediğiniz için size bir kaç ufak abi tavsiyesi vermek isterim. Öncelikle reklamınızın amacını belirleyin, sonra verilen ya da istenilen süreyi tam yarısı kadar düşünün, gereksiz plan ve anlatım derinliğinden kaçının yazılarınıza text sloganlarınıza hem typografik acıdan hem de anlam imla açısından dikkat edin ( hayatınızı yaşamayı ertelemeyin yerine hayatı yaşamayı ertelemeyin gibi ), mutlaka firmanın orjinal logosunu kullanın ( ki sırf bu açıdan bile sizin bu çekiminizin profesyonel dünyada değeri olmaz) , okunabilir olmasına ve bak gör kıvamına dikkat edin ve mental kontrast konusunda dikkatli olun. Bu ne demek derseniz zıtlıkların birlikte kullanılması diye kısaca özetleyebilirim. Mesela bir civ civ alın dikenli tellerin içine atın ve fotografını cekin, fotografa bakan hayvanseverler "aman civ civ tehlikede dikenli tellerin arasında yazık" mantığıyla bakarken belki başka bir kesim de " ne guzel civ civ dikenli tellerin arasında ne heycanlı acaba ne zaman dikenli teller civ cive batacak" diye bakarlar civ civin üzerine markanızı yazın artık resminize bakan hangi psikioloji ile bakarsa baksın markanızı anımsayacaktır. Örneğimizin elemanları "civ civ" ve "dikenli tel" biraz uç örnek olabilir ama basitce kontrastı zıtlıkları bir arada kullanmayı öğrenirseniz reklam sunum işinin yarı yolunu kat etmiş sayılabilirsiniz. Başka örneklerde verilebilir... Size tavsiyem eğer bu işi firmaya teslim etmediyseniz teslim etmeyin ve yeni baştan çekin...en azından firmanın sloganını düzeltin okunabilir hale getirin ve firmanın orjinal logosunu kullanın
yapıcı eleştiriler için teşekkür ederim hocam, reklam gerçekten farklı bir alan. senaryo için sadece hikayeyi düşünmek yetmiyor. firma beğendi ama şimdi baktığımda eksikleri daha çok görüyorum. bir sonraki reklam çalışmamızda mental kontrast konusuna daha çok hakim olucaz. teşekkürler tekrardan.
elinize sağlık, filmi çekerkenki kullandığınız ekipmanlar nelerdi, cc yi nasıl yaptınız vs. biraz bilgi verirseniz sevinirim 🙂
Elinize sağlık.
Benim dikkatimi başka bir şey çekti. Kız'ın keman çalmaya başladıktan sonra sol eli hiç hareket etmiyor. Keman çalmayı bilmeyen birisi olarak benim bu dikkatimi çekti.)
Ufak bir ayrıntı; ancak reklamın en önemli özelliği (çoğunlukla gerçek öyle olmasa da:))) izleyende gerçeklik ve güven hissi yaratabilmesi. Bu açılardan bu tip detaylara dikkat etmek lazım.
Elinize sağlık.
Benim dikkatimi başka bir şey çekti. Kız'ın keman çalmaya başladıktan sonra sol eli hiç hareket etmiyor. Keman çalmayı bilmeyen birisi olarak benim bu dikkatimi çekti.)
Ufak bir ayrıntı; ancak reklamın en önemli özelliği (çoğunlukla gerçek öyle olmasa da:))) izleyende gerçeklik ve güven hissi yaratabilmesi. Bu açılardan bu tip detaylara dikkat etmek lazım.
kesinlikle katılıyorum. Oyuncu yönetimi üzerine tecrübesizliğimden kaynaklanıyor. O konuya dikkat etmemize rağmen zaman kısıtlığı nedeniyle stresli bir ortam oluştu ve gözümüzden kaçtı. Hatta neden kimsenin dikkatini çekmedi diye sasiriyorduk 🙂 dikkatiniz için teşekkür ederim.
elinize sağlık, filmi çekerkenki kullandığınız ekipmanlar nelerdi, cc yi nasıl yaptınız vs. biraz bilgi verirseniz sevinirim 🙂
canon 500d ve 600 ile çekim yaptık. 50mm/1.8f, 1/4f, 11-16mm 2.8f objektiflerle çalıştık. sadece 50mm 1.8 bana aitti diğer objektifler arkadaşımdı, gittiği için üzüldüm 🙂 cc'ı sadece premiere'deki color balance ve levels efektleri ile yaptım. Magic bullot daha mı iyi olurdu? hakkında bilginiz varsa söyler misiniz indiremedim bile.
magic bullot looks efektini kullanıyorum ben, filmi renklendirirken hızlı sonuç almanı sağlıyor...tabi hazır oldukları için de özgün olmak zor tabi böyle pluginleri kullanıp. Ama ben renk seçimleriyle aram çok iyi olmadığı için (geliştirmeye çalışıyorum) şimdilik kullanıyorum.
Bana da indirirken ve kurarken sağolsun ilkersn yardım etmişti, hatta geçenlerde deneme videomda teşekkür edince kendisine sadece manevi destek olmuşumdur diyordu, bunu unuttu sanırım 🙂
kalıp kullanmaktansa kendim ayarlamak isterim ama o kadar namını duydum yüklemeden olmaz 🙂
hocam kadrajlarınız düşünceleriniz çok hoş kısa film çeksenize 🙂 belkide çekiyosunuzdur bilmiyorum da. Oldukça hoş görüntüler ve kaliteli.
Reklam olarak kısaltılmalı ve keman çalan parmaklar kımıldamalı diye düşünüyorum 🙂
Bende bu aralar bol müzisyenli bir film çekiyorum sokakta müzik yapan insnların olduğu sahneler var bol bol 🙂 keman çalan bayanın olduğu sahneler gibi sahneler çekicem 10 15 farklı kişiyle. Güzel fikirler geldi aklıma sizin kemancı sahnenizi görünce.
hocam kadrajlarınız düşünceleriniz çok hoş kısa film çeksenize 🙂 belkide çekiyosunuzdur bilmiyorum da. Oldukça hoş görüntüler ve kaliteli.
Reklam olarak kısaltılmalı ve keman çalan parmaklar kımıldamalı diye düşünüyorum 🙂 (biz de öyle düşüyoruz 😀
)
kısa filme hadi çekelim deyip başlayınca kaliteli işler çıktığına inanmıyorum. bu yüzden maddi olarak biraz destek alıp ekipmanları güçlendirmeliyiz. iki reklam daha alsak ahh ah! 🙂 başladığımız bir kısa film var. bittiğinde ilk paylaşacağım yer de burası olacak. çekimlerde başarılar şimdiden. hangi şehirde çalışıyorsunuz bilmiyorum ama kameraya bakanları boşversek bile sokak çocukları ve liseliler en büyük düşmanlarınız olacak 🙂 sokak çocukları sizi dinlemez, sahne ortasında her şeyi bozar. sabrınız tükenir. biraz sert çıktığınızda da ıslık sesi duyarsınız. daha büyükleri gelir aman dikkat 🙂